Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • styuk

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 1996 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2009

  • Mesaj Privat
U_TUNING a scris:Salutare.

Am si eu o Frontera 3.2 24v si ma tot intreb cum e cel mai bine sa decuplezi 4x4.
Mentionez ca masina are 4x4 cuplabil.decuplabil de la buton.

Deci intrebare este:
Dupa ce am folosit 4x4 in teren pe low sau pe high cum e mai bine sa decupez....din mers sau opresc apas pe buton si dupa ce sa stins becul de 4x4 din bord ma opresc?

Va multumesc.

mai mult ca sigur cel mai bine este sa decuplezi de pe loc dar cum s-a spus mai sus poti decupla si din mers(la viteza mica)!
Skip ads

  • stoicaaurelian

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
la frontera b nu conteaza cum cuplezi si decuplezi 4x4 doar sa fi in limita de 100km la ora,si ff important si asta cred ca si la restu modelelor sa nu cuplezi 4x4 niciodata da niciodata daca rotile din spate patineaza,ca s-ar putea sa rupi ceva pe la angrenaje,si mai ceva frontera b nu are mrl pe fatza planetarele sunt prinse de butuc fix,zic eu un sistem mai bun ca la frontera a
  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
salutare, am si eu o problema, daca nu va suparati ca intervin si daca ma puteti sfatui Very Happy

cand cuplez fata, in primii 2m imi tacane ceva la rotile de pe fata, dupa care nu mai are nimic. Daca ma opresc si dau cu spatele, primul metru iar tacane si cand plec iar cu fata iar tacane. dar numai primii 1-2m dupa gata, si cu fata si cu spatele. Imi puteti spune ce are si cu presupune Very Happy.

Multumesc mult!
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Vaselina prea multa la MRL uri,sau veche si de o calitate nu f buna Caraie MRL ul in momentul in care cuplajul nu e facut in totalitate -da se decupleze/cupleze.Daca se intampla numai de cand e frig afara tre desfacut ,spalat in motorina ,schimbat vaselina cu una buna si nu f multa.
Skip ads

  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
thunder rock a scris:Vaselina prea multa la MRL uri,sau veche si de o calitate nu f buna Caraie MRL ul in momentul in care cuplajul nu e facut in totalitate -da se decupleze/cupleze.Daca se intampla numai de cand e frig afara tre desfacut ,spalat in motorina ,schimbat vaselina cu una buna si nu f multa.



nu e de la frig, facea si cand era cald, si asta vara. Nu cred sa aibe prea multa, ca cel mai probabil nu a umblat nimeni acolo de 15 ani incoace. Deci prima treaba cand se face putin cald, le desfac, le curat si pun vasilina. Poti sa imi spui ce vasilina, exista vreo marca anume mai buna? Daca e ceva bulit, o sa vad ceva zimti rupti sau ceva de genu? Ai putea sa definesti "nu prea multa"? Very Happy

mersi, salut
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Vaselina eu am pus Liqui molly...cu bisulfura de molibden Mecanicul care mi-a dat de capul MRL urilor cand imi sarise siguranta pe drumul Glajariei anul trecut ,a pus vaselina foarte subtire pe cuplaje Nu ai ce dinte sa ai rupt ca sunt foarte rezistente desi par firave Mai degraba sa ai probleme cu arcul de la MRL care poate in atata timp s-a mai decomprimat Ideea e ca daca vrei iti dau nr de telefon al omului E vecin cu mine si chiar stie la Frontera ca s-a dat la open ceva ani cu una exact ca a ta.Are atelierul undeva pe langa Podul Olt dar seara daca stabiliti va puteti vedea in cartier sa asculte si el ce se intampla acolo si cred ca va avea un raspuns.
  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
thunder rock a scris:Vaselina eu am pus Liqui molly...cu bisulfura de molibden Mecanicul care mi-a dat de capul MRL urilor cand imi sarise siguranta pe drumul Glajariei anul trecut ,a pus vaselina foarte subtire pe cuplaje Nu ai ce dinte sa ai rupt ca sunt foarte rezistente desi par firave Mai degraba sa ai probleme cu arcul de la MRL care poate in atata timp s-a mai decomprimat Ideea e ca daca vrei iti dau nr de telefon al omului E vecin cu mine si chiar stie la Frontera ca s-a dat la open ceva ani cu una exact ca a ta.Are atelierul undeva pe langa Podul Olt dar seara daca stabiliti va puteti vedea in cartier sa asculte si el ce se intampla acolo si cred ca va avea un raspuns.


mersi de indicatii, pai daca nu vrea bani sa imi sculte rotile Very Happy, as vrea sa vb cu el sa vad ce zice Smile. Da-mi un pm cu numarul lui, poate ma ajuta.

Mersi mult!
  • U_TUNING

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett 1984 c20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Bun.....deci sa imi clarific si eu cateva chestii in cap (sunt nou la capitolul Frontera...va rog nu ma omorati cu pietre).

4x4 se poate cupla si din mers si de pe loc atat timp cat nu imi patineaza rotile spate
Se poate rula cu 4x4 cuplat ?
Skip ads

  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
U_TUNING a scris:Bun.....deci sa imi clarific si eu cateva chestii in cap (sunt nou la capitolul Frontera...va rog nu ma omorati cu pietre).

4x4 se poate cupla si din mers si de pe loc atat timp cat nu imi patineaza rotile spate
Se poate rula cu 4x4 cuplat ?


salut,

4x4 poti sa o cuplezi in mers NUMAI DACA AI MRL-uri MANUALE. si asta daca le-ai cuplat manual inainte.

Daca MRL-urile tale sunt automate, adica cuplezi-decuplezi 4x4 numai din maneta nu poti si nu ai voie sa cuplezi in timpul mersului.

Cu 4x4 cuplat poti merge, rula linistit, nu ai limita de viteza (cum e la dacie spre exemplu), dar nu e indicat sa mergi tot timpul, se uzeaza si consuma mai mult carburant.
  • bis
  • **
  • 52 mesaje
  • din 12 Jul 2009
  • Frontera 1993 C20NE
  • Sibiu
  • bis

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2009

  • Mesaj Privat
@ u_tuning vezi ca la pagina 1 a acestui topic, @gtdflorin are un post, (al 3-lea) care citit cu atentie cred ca este pe cale sa-ti satisfaca mare parte din intrebari.daca mai ai si altele ...toarna aici
  • stoicaaurelian

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
cum sa nu ai limita de viteza cand ai cuplat 4x4,la frontera b e 100 si la a nu stu sigur undeva maxim 80,si nu ai voie cu 4x4 pe asfalt,ai voie doar pe suprafete cu aderentza scazuta,altfel distrugi diferentialele,da si adevarat daca esti in patinaj nu ai voie sa cuplezi 4x4 distrugi tot ce inseamna transmisie
  • radu16b

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 1997 X 20 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Colegule stoicaaurelian ai grija ca induci lumea in eroare. Se poate merge cu 4x4 pe asfalt in anumite situatii (inghet, ploaie abundenta - cum zici aderenta scazuta), iar de viteza la frontera A nu este limita. Nu e specificat nici unde, dar daca vorbim de mers cu 4x4 pe drumuri cu aderenta scazuta, asta insemna ca trebuie sa mergi cu o viteza rezonabila, cred ca 100 - 120 e suficient, daca ai si cauciucuri corespunzatoare sa te tina...
Skip ads

  • stoicaaurelian

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
scris si in tis si in manual la fronterab de limita de 100km,si ma refeream la aderenta scazuta,nu stiu cum mergi pe gheata cu 100 120
  • radu16b

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 1997 X 20 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Cauciucuri noi de iarna, cuplat 4x4 si poate sa fie drumul oricat de ingehetat si poleiul cel mai tare ca masina mea tine drumul perfect la 100 Km/h ! Adevarul e ca eu vorbesc de Frontera A ca dinasta am si stiu ce am, in rest chiar nu ma pricep...
  • stoicaaurelian

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
pa drum drept ma gandesc?in timis? Smile
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Eu unul nu sunt pe deplin lamurit cu sistemul 4x4 la Frontera B si nici un posesor nu m-a lamurit. Deci revin cu intrebarile, poate cineva ma lamureste:
1. La B, maneta face doar trecerea din 4x4H in 4x4L?
2. Trecerea din 4x2 in 4x4H se face apasand pe un buton?
3. Daca raspunsul la intrebarile de mai sus este afirmativ, inseamna ca la B, cardanul fata se invarte in permanenta, la fel si planetarele care sunt prinse direct de butucul rotii ... asta inseama ca butonul de 4x4 realizeaza cuplarea intre diferential si planetare prin intermediul unor actuatoare (la fel ca sistemul de cuplare al ATV-urilor POLARIS)?
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
stelea a scris:Eu unul nu sunt pe deplin lamurit cu sistemul 4x4 la Frontera B si nici un posesor nu m-a lamurit. Deci revin cu intrebarile, poate cineva ma lamureste:
1. La B, maneta face doar trecerea din 4x4H in 4x4L?
2. Trecerea din 4x2 in 4x4H se face apasand pe un buton?
3. Daca raspunsul la intrebarile de mai sus este afirmativ, inseamna ca la B, cardanul fata se invarte in permanenta, la fel si planetarele care sunt prinse direct de butucul rotii ... asta inseama ca butonul de 4x4 realizeaza cuplarea intre diferential si planetare prin intermediul unor actuatoare (la fel ca sistemul de cuplare al ATV-urilor POLARIS)?



Chiar ca as fi si eu curios pentru ca nu mi se pare o solutie economica.Cuplarea se face pneumatic cred ...cel putin din ce stiu eu
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Intradevar, e pneumatic, iar d.p.d.v. al economiei e la fel ca la orice 4x4 permanent.
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. da d-le Stelea este pe baza de VACUM. uite cum sete la mine: maneta mica de la reductor sta TOT TIMPUL pe pozitia de tractiune usoara 4x4H - tractiunea se face cu puntea spate; cind vrei 4x4 apesi butonul aflat pe bord si se cupleaza si fata, si din aceasta pozitie poti muta maneta mica de la reductor pe pozitia tractiune grea 4x4L unde stiu precis ca nu trebuie sa depasesti 50 km./h . Dar azi am avut o satisfactie ENORMA. am ca vecini de parcaj doi "adversari" cu doua VW tuareg , unul din 2005 iar altul din 2008. ne-am brodit azi dimineata toti trei in parcaj cu gindul de plecat la serviciu. dupa chinuri primul a iesit- dinrto zapada de 40-50 cm - a iesit OPEL FRONTERA dupa care cei doi in ordine 2005 si 2008. stui ca "raii" vor spune ca nu stiau cum sa foloseasca masinile. precizez ca cei doi sunt soferi cu destula experienta, ambii decuplind ASR-ul.(am intrebat cind mi-au adus lopata inapoi) deci babutza mea fost cea mai tare, razbunindu-se pe fitele facute asta vara, cind toti porneau masinile si le " stergeau de praf" pina cind se facea racoare de la climatronic (stiu fiindca am intrebat). deci cine a fost cea mai tare din parcare ? FRONTERA. eu unul sunt foarte mindru de ea.
  • stoicaaurelian

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
da stelea planetarele si tot grupul fatza se invarte tot timpul cu tot cu cardan pana in reductor,cuplarea 4x4 se face de la buton , in interiorul reductorului
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR