Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • lostrunner

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2011

  • Mesaj Privat
1481- fan relay eroare pe care nu reusesc sa o rezolv

Problema e ca motorul se incalzeste si nu porneste ventilatorul,
Am probat ventilatorul, functioneaza, am schimbat/probat releu 2 care corespunde, functioneaza,
Am verificat circuitele intre ecu si releu ecu si senzor, nu sunt intrerupte,
Imi indica corect temperatura in bord,
Ma gandesc la ecu,,,bosh 1.5.5 parca; scump tare
Am tras 2 fire la releu ca sa ii dau - din baterie sa porneasca fan-ul ca ajungea peste 100* la rosu.
Am schimbat antigelul.
am vazut ca circula lichid pe recirculare cum am mai vazut in post-uri.......corect
Am fost la un service plin de baieti..care mai de care,,, nu siu ce sa ii faca,,au pus-o pe tester ca sa imi zica acelasi lucru 1481
Nu mai stiu ce sa fac..
Repet- am citit si probat tot ce stiam

Vreau sa stiu daca cineva vrea sa se uite la masina sa vada ce pot face, sa ma indrume, sau sa-mi zica un service unde sa rezolv.
Ma dispera ledul in bord, si faptul ca stau cu ochii pe ac sa pornesc ventilatorul spre 95-100*C.

Sunt din galati, si sunt dispus sa vin in alte orase daca e , fac si 200km sa ajung la cineva care stie ce are si ce se poate face sa rezov asta.
dau si tel daca cereti.

Ma gandeam sa instalez un senzor de temp si un releu care sa porneasca fan-ul automat sa nu mai stau eu cu ochii pe el dar tot e indicatorul in bord.
Skip ads

  • cool

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2011

  • Mesaj Privat
ai verificat daca pe releul corespunzator vi vine atat tensiune de alimentare pt releu cat si cea pentru ventilator?
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
siguranta sarita, senzor ECT defect, motor ventilator defect, releu de comanda ventilator defect, fire sau legaturi de masa intrerupte, ECU defect.

O parte din lista zici ca ai verificat. A mai ramas putin, incepe cu verificarea senzorului ECT.
  • lostrunner

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2011

  • Mesaj Privat
am verificat si tensiunile care ajung la releu.. 12 pt ventilator cu amperaj mare,, si 12 pt releu care astepta - pentru a inchide circuitul....si a porni ventilatorul,,asa m-am si legat ca sa am racirea,, ii dau "-" din baterie printr-un intrerupator pus pe bord scos de sub capota la nevoie,,

senzorul ect,,-- te referi la senzorul detemperatura plasat pe motor in stanga care are 2 fire pe care unul din ele vine 0.9v si pe celalalt nimic iar cand este conectata mufa face contact intre cele 2 pentru confirmarea contactului....

ala cum il probez...daca e cel cu 2 fire... incing masina si scot mufa sa vad daca-mi da continuitate cu caroseria sau voltaj 12+ cu + luat de pe baterie?

adica ala face contact cand atinge temp de ...nu stiu 95*,,,,,,,,,,asta nu am inteles,,,, ce face aia de fapt?

daca asa se probeaza, azi il probez sa vad ce zice....
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Scoti senzorul afara si il verifici in oala cu apa, cum este scris. La 20*C trebuie sa se incadreze in intervalul 2260-2760 ohm iar la 80*C 200-350 ohm. Daca ai valorile astea si nu diferente exagerat de mari (in special la fierbinte) senzorul in sine poate fi considerat bun. Te orientezi asupra cuplei sa nu ai contacte oxidate si atentie, firele de la cupla sa nu fie rupte. Verifici sa ai continuitate pana la ECU. O diferenta mare intre temperatura reala a agentului de racire si temperatura citita de senzor, determina intarzierea intrarii in functiune a ventilatorului de racire (ECU vede un motor fals mai rece ca in realitate si nu da comanda).
Aceasta este influienta acestui senzor in managementul racirii si deci trebuie atent monitorizat. Daca senzorul este bun, foarte posibil ca traseul de comunicare ECU - releu comanda ventilator sa fie intrerupt. Ultima varianta si cea mai nasoala ramane ECU defect la pinul de comanda pentru releu. Eu sper ca nu ajungi aicea.

Mai citeste si celelalte topicuri pe tema data, ca nu facem reparatii on line. Ti-am sugerat cam ce trebuie facut. Spor la treaba.

LE Senzorul trebuie sa aiba corpul de imersie perfect curat fara pelicula calcaroasa sau de alt gen.

LE2 Pentru codul P1481 sunt 3 situatii in TIS pentru circuitul senzorului:
- Fan Relay 1 circuit high [intrerupere (rezistenta marita) fata de masa]
- Fan Relay 1 circuit low [scurtcircuit (rezistenta micsorata) spre masa]
- Fan Relay 1 circuit open (circuit intrerupt, rezistenta infinita).
Cine a facut diagnoza putea sa vada care este si sa anticipeze un pic. Dar ma rog, nu comentez...
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Nu mai pot interveni in postul de mai sus si trebuie sa scriu din nou. Colegu, in afara de toate astea, noi ne-am legat de codul P1481 strict, deoarece acolo ne-ai fortat sa mergem. Insa inainte de asta, se pune firesc intrebarea: de ce motorul tau ajunge la 100*C cand nu are voie sa depaseasca 88*C (in mers) cand a intrat si s-a deschis complet termostatul!? Ventilatorul de racire intra in functiune in cazuri extreme, cand in functie de temperatura mediului si sarcina motorului, temperatura creste mai mult peste aceasta valoare si radiatorul nu mai poate compensa schimbul de caldura cu mediul. Ai un mare semn de intrebare in primul rand aici.
Mai mult decat atata, sustii ca indicatia de temperatura este corecta. Exclamation Question Idea

As dori sa revii cu informatii precise despre termostat si ECT sensor, dupa cum am spus.

LE Sunt modele de Agila cu pragul de ventilator la 110*C. Sunt si aici multe de sapat, dar nu ma mai hazardez. VEZI DE CE SE SUPRAINCALZESTE MOTORUL!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
O situatie in care ventilatorul intra in functiune repede este atunci cand se porneste instalatia AC.
Vad ca @lostrunner are in semnatura Opel Agila cu motor z12xe deci foarte probabil sa fie dotata cu AC,
poate a folosit-o, ventilatorul nu a pornit si a ramas stocat codul.
  • lostrunner

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2011

  • Mesaj Privat
nu a rams, ventilatorul nu porneste nici cu aerul conditionat, l-am resetat de atatea ori cu bateria scoasa ore intregi....
nu sun ca in mers lejer temperatura urca peste 90* problema e in oras , sau in coloana cand merg sub 40, sau la semafor, in cateva minute creste peste 90,, si apoi 100. acolo e problema mea.


(nu e masina mea) am pus o poza sa explic cei 3 senzori (sau poate-s doi si un contact) in cele 3 puncte.
In 1 m-am uitat sa vad daca e corodata, nu are nimic, dar nu cred ca cu aia am treaba,
In 2 am masurat cele 2 fire albastru si maro (ca 2 fire are 2) pe albastru vine 0.9v+ si pe maro nimic(cred ca e de control) mufa pe cele doua lamele care-s unite nu da nici -, masa, nimic, insa daca scot mufa 2 nu mai indica temp in bord,
In trei care nu stiu daca e senzor sau doar cuntact are un fir negru si e mereu pe - adica masa cu motorul si caroseria indiferent daca e cald, rece motorul , masina pornita sau oprita, si cu mufa scoasa da eroarea 0136..

Eu cred ca doi e cea care tre sa o verific....cum mi-ati aratat mai sus dar nu cred ca e aia problema, e altceva......
de aceea am si solicitat daca ma poate ajuta cineva vin cu masina si platesc cat face, dar sa nu merg aiurea la serviceuri care pun mufa si zic ca DA e 1481 da nu stim ce are de nu porneste ventilatorul.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Domnule, daca nu stii nici macar ce senzori ai pe masina, cum sunt pozitionati si mai ales care este rolul lor in functionarea motoarelor conduse de calculator, scuza-ma, dar cred ca mi-am batut gura de pomana. Nu mai veniti asa cu cereri de astea, ca nu facem service on line. Bine mi-a zis cineva: "... las-o mai moale." Oricum cauta pe cineva de se pricepe si nu ne mai derutati pe aici. Vreti sa va indice cineva mura in gura cum se face? Cititi intai si apoi vedeti daca va apucati de treaba sau nu. Cand saracia te impinge de la spate, singura sansa este mana pe carte. Asa ne-a invatat vechiul regim pe astia mai batrani.

LE Cu placere.
  • lostrunner

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2011

  • Mesaj Privat
stiu ce senzori sunt pe masina, schemele e care le avem nu indicau concludent care ,cum si ce fel, multumesc pentru ajutorul acordat, am verificat senzorul de temperatura si indica rezistentele corecte, nu sunt prost, am fost in stare sa scot mufele de la ecu si sa verific circuite si tot ce e, eu am cerut ajutor pentruca am facut toate probele si tot nu ii dau de capat, e o luna de cand ma ocup de asta, am citit si am tot citit, ma scuzati daca v-am deranjat cu ceva....

eu am intrebat tocmai asta....daca e cineva care e dispus itr-o sambata, duminica sa stea, cu o lada de bere sau ce ii place (eu prefer fara e-uri) sa incerce sa explice de ce face asta, vin la buzau merg acolo la un atelier, doar ca nu stiu la cine sa merg sa imi zica exact, ca am fost deja la mecanici....si electricieni...

am crezut ca aici gasesc ajutor.......
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
-ridica capota
-ai cutia cu relee si sigurante in colt, releul nr 2 rand sus este de ventilator, il scoti si il schimbi cu 1 care este de claxon, claxonezi si vezi daca e defect
-verifici siguranta FB3, a treia de sus in jos inainte de relee
-scoti mufa de la senzor temperatura motor, parca 2 l-ai botezat, ventilatorul trebuie sa pornesca chiar daca nu ai decat contact pe pozitia II si motor oprit
-daca nu vrea masori pe soclu releu daca el primeste comanda de la ECU, una din lamelele mici
-daca nu are semnal (sa dea la masa) te duci pe fir pana la ECU si vezi continuitate / contact
-daca ECU nu pune la masa pentru releu pa si la revedere

Solutie daca este bolnav calculatorul, alt ECU sau un comparator (montaj) care primeste semnal de pe sonda temperatura si la 95-100grdC sa comande releu.

Daca nu ai inteles mai bine nu umbli.
  • lostrunner

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2011

  • Mesaj Privat
releul e bun, am verificat deja continuitate pan la ecu, din ecu nu vine masa ,,,,,, deci e clar,

alt ecu sau montaj,,, ecu nu stiu dak gasesc bosh 1.5.5 decat la preturi mari si nu stiu daca se merita sa caut sh,,

montaj tre sa caut ca senzorul de temperatura face contact gradat, nu in stilul on- off direct pe la 95.........
mai caut,

multumesc pentru atentia acordata si drumuri bune la toti.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR