titro a scris:La masina mea, daca apas ambreiajul sa schimb viteza, turatia este mentinuta la peste ~1600 rpm sau chiar mai sus, depinde in ce viteza era initial.
Daca las ambreiajul si o las sa mearga la liber mai scade turatia dar nu sub ~1200 rpm.
Asa cum am promis, am iesit, am incercat si acum va dau rezultatele mele:
Am iesit din oras spre Arad, si dupa ce am ajuns la viteza de 140 km/H am scos din viteza. Asa cum stiam, dar acum sunt sigur acul turometrului a revenit la 750-800 ture, adica relantiul normal (de stat la semafor cu motorul cald)
Ca sa fiu sigur ca nu este la vraja, am pornit si climatronicul pe rece, faruruile pe faza scurta erau aprinse, am pornit dezaburitorul luneta (care consuma cat o vaca) si am incercat sa fac miscari de volan pentru a folosi si servo directia dar turometrul nu s-a mai miscat de la 750-800. In acest timp viteza ajunsese pe la 110-120 km/h.
Cat despre scaderea in turatie in timpul schimbarii vitezelor, aia depinde f tare de stilul de condus. Daca apesi ambreiajul pentru o schimbare de viteze si mai adormi cu mana pe schimbator, cel mai probabil ca turatia va scadea spre relanti in 3-4 secunde. In schimb la un condus alert, cu schimbari multe si rapide turatia intre viteze nu se reduce cu mai mult de 500-600 de turatii fata de turatia de inaintea schimbarii.
Nu cred ca masina stie din ce viteza in ce viteza vrei sa schimbi... mai ales la o cutie manuala.
Aceste date le puteti verifica oricand cu masina mea. Imi pare rau ca nu am facut o poza cu vitezometrul la 140 si turometrul la 750-800.
O zi buna