Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
jE a scris:daca afara erau sub -6 grade... celsius...

Da, bre! Celsius! Ca doar nu ti se tura motoru' daca vedea grade in uniforma si cu caschetica.
Da' n-ai reusit sa le demonstrezi baietilor ca 750 rpm in mers consuma la fel ca 750 rpm pe loc.

Succes!
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
De unde stii tu ca el crede ca e acelasi consum? Laughing
Am mai zis, turatia nu trebuie sa se schimbe pentru a se schimba consumul.
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Am mai zis, turatia nu trebuie sa se schimbe pentru a se schimba consumul.

Si asta e adevarat, dar numai in conditii de sarcina!
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Cand pornesti clima la relanti de ce creste consumul? Cand e rece motorul dimineata de ce ai alt consum? Cum se reuseste ca-n ciclul de post-ardere folosit de filtru de particule sa ajungi la consumuri astronomice la relanti.
Skip ads

  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Cand pornesti clima la relanti de ce creste consumul?

Cumva pentru ca se modifica sarcina?
tonytm a scris:Cand e rece motorul dimineata de ce ai alt consum?

Cumva pentru ca nu ai arderi eficiente?

Totusi ce relevanta au intrebarile tale?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Vroiam sa dau exemple in care consumul se schimba si turatia nu.

Oricum ne-am indepartat.
Cel mai bun mod ca fiecare sa se convinga e sa vada consumul instant in mers pe liber si sa faca niste calcule simple.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
eu zic sa facem o coloana.... si, la comanda, scoatem toti din viteza...
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Cel mai bun mod ca fiecare sa se convinga e sa vada consumul instant in mers pe liber si sa faca niste calcule simple.

Bre, pe ceribros nu-l convinge nici Isus daca ii apare in fata si il invita la o bere.
Skip ads

  • ceribros

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu ceva informatii noi. Am facut ieri un test si intradevar dau dreptate celor care zic ca in mers cu masina scoasa din viteza turometru sta mai sus decat pe loc. Ieri testat de mine in mers scos din viteza pe turometru electronic ~900 rot , la semafor cu masina pe loc 800 rot. Cam asta ar fi tot ce am gasit. Ideea ar fi daca cine mai are CB poate sa imi zica si mie daca e normal ca in cazul in care scoate din viteza ii creste consumul instant sau ii arata 0.0.
  • calin1945

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Plec sa fac teste cu Z18XE si va anunt,.... Smile
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
La masina mea, daca apas ambreiajul sa schimb viteza, turatia este mentinuta la peste ~1600 rpm sau chiar mai sus, depinde in ce viteza era initial.
Daca las ambreiajul si o las sa mearga la liber mai scade turatia dar nu sub ~1200 rpm.
  • calin1945

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
titro a scris:La masina mea, daca apas ambreiajul sa schimb viteza, turatia este mentinuta la peste ~1600 rpm sau chiar mai sus, depinde in ce viteza era initial.
Daca las ambreiajul si o las sa mearga la liber mai scade turatia dar nu sub ~1200 rpm.


Asa cum am promis, am iesit, am incercat si acum va dau rezultatele mele:

Am iesit din oras spre Arad, si dupa ce am ajuns la viteza de 140 km/H am scos din viteza. Asa cum stiam, dar acum sunt sigur acul turometrului a revenit la 750-800 ture, adica relantiul normal (de stat la semafor cu motorul cald)

Ca sa fiu sigur ca nu este la vraja, am pornit si climatronicul pe rece, faruruile pe faza scurta erau aprinse, am pornit dezaburitorul luneta (care consuma cat o vaca) si am incercat sa fac miscari de volan pentru a folosi si servo directia dar turometrul nu s-a mai miscat de la 750-800. In acest timp viteza ajunsese pe la 110-120 km/h.

Cat despre scaderea in turatie in timpul schimbarii vitezelor, aia depinde f tare de stilul de condus. Daca apesi ambreiajul pentru o schimbare de viteze si mai adormi cu mana pe schimbator, cel mai probabil ca turatia va scadea spre relanti in 3-4 secunde. In schimb la un condus alert, cu schimbari multe si rapide turatia intre viteze nu se reduce cu mai mult de 500-600 de turatii fata de turatia de inaintea schimbarii.

Nu cred ca masina stie din ce viteza in ce viteza vrei sa schimbi... mai ales la o cutie manuala.

Aceste date le puteti verifica oricand cu masina mea. Imi pare rau ca nu am facut o poza cu vitezometrul la 140 si turometrul la 750-800.

O zi buna
Skip ads

  • deleted-21402

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Revin asupra celor spuse de mine in posturile de mai sus si fac urmatoarele completari si mentiuni:
Atunci cand masina ruleaza scoasa pe liber cu o viteza de 100km/h in scadere acul turometrului sta mai sus decat la ralanti, consumul pe computerul de bord este exprimat in X,X la 100km iar acesta creste in functie de scaderea vitezei. La oprire consumul este exprimat in L/h si indica intre 0,5 si 0,7 in functie de consumatori si temperatura exterioara.
Prin urmare consumul in mers cu masina scoasa din viteza oscileaza astfel la 100km/h are 0,3/0,4L/ cu cat viteza scade cu atat consumul urca, astfel la 30km/h are 3,4/4,5 iar cand masina se orpeste consumul este indicat in l/h si indica 0,4 pana la 0,7.

Eu unul am incheiat subiectul asta pentru ca m-am convins. Multumesc tuturor celor care au avut o parere pertinenta.
PS. - Plec capul si dau dreptate celui care a spus ca acel consum instant aratat pe loc in l/h este exprimat de CB in l/100km atunci cand masina este in mers si scoasa din viteza, eu avand initial o parere contrara.
Toate bune la voi!


Ultima modificare facuta de deleted-21402 la Joi 14 Jan, 2010 4:54 pm
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc de parere @abe4 cam acelasi consum apare si la mine de la 30km/h deci sa inteleg ca ar fi ceva normal. Deci in concluzie e mai bine sa lasi masina in viteza ca sa consume mai putin.
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
ceribros a scris:Deci in concluzie e mai bine sa lasi masina in viteza ca sa consume mai putin.

In sfarsit ai ajuns la o concluzie pe care eu ti-am spus-o de mult! Inca mai sunt sperante in ceea ce te priveste. Cool
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
invest20042001 a scris:la coborarea unei pante:
-masina aflata in viteza, deci in frana de motor, consumul REAL va fi 0 (zero) deoarece injectoarele sunt inchise iar masina trage de motor.
-masina cu maneta schimbatorului la punctul mort, va consuma deoarece injectoarele sunt deschise asigurand astfel functionarea la relanti a motorului.
Asa cum este indicat, la coborarea unei pante, masina NU VA FI SCOASA DIN VITEZA! . Este indicat si pentru a avea frana de motor dar si pentru consum. In plus, scade uzura placute/discuri de frana.
Simplu nu?


iete altu aci.
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
calin1945 nu ai observat corect. Asta e turatia cand stau pe loc:

Si asta e turatia in deplasare, schimbatorul pe liber si ambreajul sus:


Astept gigeii contra sa zica ca am tinut eu acceleratia apasata sau am modificat pozele in photoshop. Laughing
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Bre, de ce nu-ti pui centura?
elegance a scris:Astept gigeii contra sa zica ca am tinut eu acceleratia apasata sau am modificat pozele in photoshop. Laughing

Io zic ca pozele sunt de la masini diferite! Twisted Evil
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La unele motoare ralantiul este mai mare in miscare pe liber, este comandat de ECU pentru a asigura consumatori electrici, servofrina, servodirectie.
  • calin1945

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:La unele motoare ralantiul este mai mare in miscare pe liber, este comandat de ECU pentru a asigura consumatori electrici, servofrina, servodirectie.


La o instalatie electrica perfect functionala nu cred ca turatia ar trebui sa influenteze cantitatea de curent produsa de alternator, de la relanti si pana la 6000 turatii voltajul curentului ar trebui sa se incadreze in acelasi interval, pentru ca altfel la 6000 ture ce curent s-ar produce? 220V? Asta este treaba releului sau nu?

Poate ECU-ul meu nu vrea sa dea turatie motorului... ce nesimtit de ECU pot sa am.... dar atata timp cat masinile merg bine toti ar trebui sa fim fericiti... Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR