Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 594
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
am facut si eu o proba la masina mea dotata cu motor z17dtl si am vazut ca exista o diferenta de 100-150 de turatii . pe loc are 750-800. cu masina in mers si scoasa din viteza 900.
poate ca difera de la o motorizare la alta.
Skip ads

  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
eu cred ca este o explicatie tehnica si oarecum logica ptr fenomenul asta
Nu ma prea pricep, nu sunt inginer mecanic asa ca o sa zic in cuvintele mele
Nu radeti deci Very Happy
Avand in vedere ca masina este pe liber dar este in mers( ceea ce presupune ca in orice moment se poate cupla in viteza) si nu pe loc ( stationare), nu coboara turatiile la limita de relanti tocmai ptr a usura ulterior urcarea/ revenirea motorului in turatii mai mari.
Cred ca sunt ceva ratiuni de consum si de pastrare a puterii.

PS Si la mine se intampla la fel. Am observat asta si la H si la vechiul G
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Slash a scris:Avand in vedere ca masina este pe liber dar este in mers( ceea ce presupune ca in orice moment se poate cupla in viteza) si nu pe loc ( stationare), nu coboara turatiile la limita de relanti tocmai ptr a usura ulterior urcarea/ revenirea motorului in turatii mai mari.

Pai de ce, bre? Nu ar urca usor in ture cand calci acceleratia? Shocked
  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Pai, Bre, cand se urca de la 750 ture la 3000 ture ( cum ar fi plecarea de pe loc ) cred ca se consuma mai mult combustibil si motorul trebuie sa foloseasca mai multa putere decat atunci cand urca de la 900 ture la 3000 ture , ( in mers pe liber )
eu cred ca e o diferenta

cand alergi cum e mai usor , sa pleci singur de pe loc sau sa te impinga cineva la plecare ?
Skip ads

  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Accelerarea de la 750 rpm la 900 rpm se face foarte rapid, iar dincolo de 900 rpm situatia e identica pentru ambele cazuri. Deci teoria asta nu prea sta in picioare.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=177017
Diferenta e ca la sfirsit dupa ceva km IAC a fost iar naclait de vapori de ulei, masina e vinduta demult ...
  • vali-motru

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut!Corsari.
Sunt un membru nou si imi cer scuze ca incep cu o problema!
Am un Corsa C Z13DT 2006 110.000 km parcursi.Imi indica motorina din rezervor pe instrumentul din bord si nu imi indica pe calculatorul de bord.Ce ma sfatuiti?
  • adishoru

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am citit pe nerasuflate tot topicul, deci pina la urma cum e? Tinem cont de BC, sau nu? Indica eronat sau nu?
Ca se schimba putin turatia, de la 800 la 900 rpm, cit poate influenta consumul instantaneu? 0,1 litri? Probabil nici atat. Problema apare cind e diferenta de la sa zicem 0.5 l/100km la 90 pe ora pina la 2,5 l/100km la 20 km/h. Si pun pariu ca motorul la relanti si pe liber consuma exact la fel si la 90 pe ora si la 20 pe ora, si in stationare. Nu e logic altfel. Ca multitudinea de senzori si ECU dau altceva pe ecran, asa o fi, nu contest modelul matematic de calcul, DAR, motorul consuma fizic la fel. Este ca si cum, utopic vorbind, as urca masina pe elevator, as porni motorul in relanti, as scoate-o din viteza si as pune 2 "mexicani" Very Happy sa invarta de roti, la 90 km/h si respectiv la 20 km/h, pe cind motorul tot atata "papa", ca doar el "sta pe loc"
IN CONCLUZIE, BC-ul ne inseala, consumul REAL este mai mic decat pe ecran.

Voi urmari cu interes aceasta discutie.

LE: sunt multe masini la care BC-ul nu stie sa treaca de la consum la 100km la consum de stationare, adica l/h. La Golful sotiei, sa intampla chiar sa am consum de 15l/100km la relanti, ceea ce NU este adevarat.
  • cetin

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Si eu am o problema cu consumul pe BC ... Am facut recent rost de un mid , am tras acel fir la ECU , iar acesta la o turatie de 2000 rpm imi arata ca , consuma 39,8 % Shocked ... Iar la relanti cateodata imi arata ca imi consuma 1-2 % , cateodata imi arata 9-10 % ...
Cel de la care am luat mid-ul a zis ca fost pe un motor identic cu al meu (Y17DT)... Oare mid-ul a fost pe al motor si ar trebui sa rescriu mid-ul pentru a -mi arata consumul normal ? Astept pareri.
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 594
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cetin a scris:Si eu am o problema cu consumul pe BC ... Am facut recent rost de un mid , am tras acel fir la ECU , iar acesta la o turatie de 2000 rpm imi arata ca , consuma 39,8 % Shocked ... Iar la relanti cateodata imi arata ca imi consuma 1-2 % , cateodata imi arata 9-10 % ...
Cel de la care am luat mid-ul a zis ca fost pe un motor identic cu al meu (Y17DT)... Oare mid-ul a fost pe al motor si ar trebui sa rescriu mid-ul pentru a -mi arata consumul normal ? Astept pareri.

mergi si verifical . nu te baza pe ce a spus omul.
  • vali-motru

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
cred ca am cumparat nasina cu cd-ul schimbat.... am cd30 si-ar fi trebuit sa am cd30-mp3 ...are display mare ..afiseaza ceas.temp radio.km parcursi.viteza medie ..nu-mi afisaza combustibilul si consumul instant .stie un baiat priceput cum se rezolva.... la corsa c 1.3cti aprilie 2006
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR