Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
@Inspectoratul Ai cumparat masina noua? Ce marca/model?
Skip ads

  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Depinde pe cine intalnesti...Vad ogramada cu xenon pe far normal fara lupa si tot ii vad:)) deci clar nu patesc nimic:))
Treaba cu din fabrica m-am lamurit..autoleveling din parti...ce este la botul unei masini dotata din fabrica, este la fel ca la majoritatea loganurilor stock cu farul stanga ridicat:)) ...

Dar aici este vorba de bun simt si ii include pe toti. Vad zilnic pentru ca merg foarte mult noaptea, tot felul de panarame, gen masini cu faruri normale cu halogen care imi ard retina mai rau ca un xenon fara lupa si daca le dau flash in speranta ca ei merg cu faza lunga, cand dau si faza lunga iei primul sant)). Eu de fiecare daca cand umblam la suspensie o coboram/ridicam, ma duceam si imi reglam farurile. si am faruri cu lupa, dar repet, orice ar fi este vorba de bun simt daca iti iei becuri si le montezi tu, tot trebui sa mergi sa le reglezi ca nu murim pentru 30 de lei si asa vedem si bine si nici nu incurcam in trafic..
  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,255
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Asa e depinde de bunul simt ..dar cum ala nu e, avem si pe faza scurta,faza lunga si proiectoare fara lupa ,toate la un loc ..cam asa se circula la noi. Si eu am after market pe masina,dar am lupa,cand am montat le-am reglat pe aparat ,i-ar cand incarc masina reglez din buton farurile..si nu am primit niciodata flash Wink
Cat despre organele de control,s-a stii ca s-au autosesizat si stau la panda la greu la Xenoane ,nu numai la Suceava,.. aud prin statie ca peste tot verifica..Acuma depinde cum ai noroc..
  • pmstelian

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
ionutxxl a scris:Asa e depinde de bunul simt ..dar cum ala nu e, avem si pe faza scurta,faza lunga si proiectoare fara lupa ,toate la un loc ..cam asa se circula la noi. Si eu am after market pe masina,dar am lupa,cand am montat le-am reglat pe aparat ,i-ar cand incarc masina reglez din buton farurile..si nu am primit niciodata flash Wink
Cat despre organele de control,s-a stii ca s-au autosesizat si stau la panda la greu la Xenoane ,nu numai la Suceava,.. aud prin statie ca peste tot verifica..Acuma depinde cum ai noroc..


din cate am citit pe forum toti care au lupa sunt importiva celor fara...dar sunt destul de multi care nu au ..si nu au cum sa realizeze asta decat sa dea 200-300 euro pe alte faruri...nu trebuie pierdut din vedere ca 99% din cei fara lupa si-au montat kit xenon STRICT pt o vizibilitate mult mai buna...
Skip ads

  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,255
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Personal nu am nimik cu cei fara lupa...doar cu cei cu xenoane pe proiectoare si care merg cu ele aprinse mereu,indiferent de vreme.Eu pe vectra ,cu becuri normale nu vedeam in fata nimik,daca mai si ploua eram ca un orb..De aia mi-am pus xenoane..Acum nu zic ,dar un far fara lupa,care are oglinda buna si nu e matuita vede mai bine cu un bec normal decat eu , cu xenoane acuma.oricum si cu ele tot nu se vede ,cum ar trebui (probabil farurile de vectra c,fara facelift au ele ceva de-s asa chioare)
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
este ILEGAL sa schimbi intensitatea si culoarea din cate stiu eu , nici clapsonu nu ai voie sa il schimbi..
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:este legal atata timp cat nu modifici instalatia electrica si cat reglezi farurile in service...

O fi cum zici tu (not), dar ca sa iti montezi csenoane trebuie sa modifici instalatia. Deci tot in ilegalitate esti.
dj77nio a scris: clapsonu nu ai voie sa il schimbi..

Da` claXonul ai voie? Very Happy
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pmstelian a scris:
ionutxxl a scris:Asa e depinde de bunul simt ..dar cum ala nu e, avem si pe faza scurta,faza lunga si proiectoare fara lupa ,toate la un loc ..cam asa se circula la noi. Si eu am after market pe masina,dar am lupa,cand am montat le-am reglat pe aparat ,i-ar cand incarc masina reglez din buton farurile..si nu am primit niciodata flash Wink
Cat despre organele de control,s-a stii ca s-au autosesizat si stau la panda la greu la Xenoane ,nu numai la Suceava,.. aud prin statie ca peste tot verifica..Acuma depinde cum ai noroc..


din cate am citit pe forum toti care au lupa sunt importiva celor fara...dar sunt destul de multi care nu au ..si nu au cum sa realizeze asta decat sa dea 200-300 euro pe alte faruri...nu trebuie pierdut din vedere ca 99% din cei fara lupa si-au montat kit xenon STRICT pt o vizibilitate mult mai buna...


nu mai costa atata stai linistit... eu am cumparat si mi-am montat faruri cu lupa Depo care sunt exact ca cele originale si au costat 600 RON cu tot cu transport. deci se poate... (aveam faruri stock cu xenon dar s-au matuit si s-au ingalbenit rau de tot si incepeau sa deranjeze desi cand le-am montat in 2007 au fost reglate in service si doar de vreo 3 luni am inceput sa imi primesc flash-uri). si pe astea le-am reglat dupa montaj si bat super ok.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
alexx1402 a scris:
mikyboy a scris:este legal atata timp cat nu modifici instalatia electrica si cat reglezi farurile in service...

O fi cum zici tu (not), dar ca sa iti montezi csenoane trebuie sa modifici instalatia. Deci tot in ilegalitate esti.
dj77nio a scris: clapsonu nu ai voie sa il schimbi..

Da` claXonul ai voie? Very Happy


sunt instalatii de xenon cu care nu se face nici o modificare la intalatia masinii. Realitatea este ca e doar un bec cu descarcare in gaz cum este neonul de la bucatarie in rest este tot cu soclu si specificatiile tipului: H1, H4, H7 si asa mai departe...
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
1. Conform legislatiei europene, masinile dotate cu Xenon trebuie sa aiba obligatoriu spalator de faruri & auto-leveling. Lupele sunt optionale.
2. Nu ai voie sa aduci modificari asupra sistemului de iluminare al masinii.

Strict dpdvd al legislatiei - sunt ilegale.
  • AirMike

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
O sa plec cu masina in ungaria si austria si din ce am citit, e cam riscant cu xenon AM pe faruri fara lupe(am h7 6000k 35w pe faza scurta) asa ca ma gandeam sa trec la halogen pt drumul asta. Adica decuplez balasturile si pun becurile halogen originale dar problema e ca am capacele de la faruri ingaurite. cu ce sa le etansez? gaurile au acele garnituri de cauciuc deci suprafata e mica dar nu am chef sa se abureasca farurile. Merge cu banda izoliera? ma refer la temperatura data de bec. multumesc
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pune becuri obisnuite si incearca sa izolezi cat de cat provizoriu cu cea mai ieftina metoda care o gasesti la indemana. Unde mergi nu a inceput inca sezonul de praf, muste si tantari.
Skip ads

  • gogo_y17dt

  • Mesaje scrise: 492
  • Locatie: Falticeni sau Iasi
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am fost oprit la "un control de control" (adica au inchis toata autostrada) in Ungaria si printre altele m-au intrebat despre xenon pe principiul "xenon orighinal ?" si eu ce era sa spun ca nu? Normal am spus "ighen, orighinal" Smile . Si cam atat despre xenoane, dar na am far cu lupa. Acum nu stiu ce sa spun daca te opreste "Rar-ul" de la ei care e treaba.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nu trebuie sa ai lupa.
Trebuie spalator si autoleveling.
Asa zice legea Europeana.

Exemplu de scrisoare primita de la R.A.R.

1. Urmare scrisorii dumneavoastra va comunicam ca in Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2132/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor - RNTR 7, sunt specificate conditiile de vizibilitate pe care trebuie sa le indeplineasca un autovehicul ce circula pe drumurile publice din Romania si anume:
- autovehicule trebuie echipate cu geamuri ce sunt omologate conform Regulamentului nr.43 CEE-ONU sau in conformitate cu Directiva 92/22 CEE cu modificarile ulterioare, avand transparen?a de min.75% pentru parbriz ?i min.70% pentru lunet? ?i geamurile laterale
- marca de omologare conform acestor reglementari, marca care trebuie sa existe pe geamuri, atesta faptul ca initial acestea au avut transparenta de min. 75% pentru parbriz ?i min. 70% pentru luneta si geamurile laterale.
- foliile de protectie aplicate pe geamuri trebuie sa fie certificate si marcate corespunzator, iar aplicarea acestora este permisa numai in atelierele autorizate.
- geamurile laterale din spate si luneta nu sunt esentiale pentru vizibilitatea din interior, cand autoturismul este echipat cu oglinzi retrovizoare exterioare pe ambele parti, insa in cazul in care acestea au o transparenta modificata fata de cea stabilita prin marcajul de omologare se urmareste ca stratul aplicat ulterior sa fie uniform si sa nu creeze distorsiuni.
- modificarea transparen?ei geamurilor nu se inregistreaza in cartea de identitate a autovehiculului, insa atelierele autorizate sa efectueze operatiunea de aplicare a foliei colorate, trebuie sa elibereze un document privind certificatul de conformitate si licenta emisa de Organismul de Certificare Produse al Registrului Auto Român, iar la inspectia tehnica periodica se verifica eticheta ce contine marca de omologare a geamului precum si gradul de transparenta.

Vezi:
http://www.rarom.ro/RO/arti......olie--298.html

In ceea ce priveste reglementarile privind circulatia pe drumurile publice.....va rugam sa cititi Legea 49/08.03.2006, art.103, si Hotararea 1391/04.10.2006 art.148, pct.11, articole ce interzic aplicarea de folii ce restrang sau estompeaza vizibilitatea atat din interior cat si din exterior cu exceptia celor omologate si certificate.

2. dupa ce vopsiti masina va asteptam la RAR pt modificarea culorii in CIV.Acest tip de activitate se face doar cu programare in prealabil.

3. Modificarea/inlocuirea dispozitivelor de iluminare si semnalizare luminoasa se accepta numai cu elemente care poarta marcaj de omologare specific si daca verificarea efectuata evidentiaza faptul ca noile dispozitive isi indeplinesc rolul functional. Inlocuirea farurilor initiale cu altele cu surse de lumina cu descarcare in gaz (tip Xenon) este acceptata numai daca vehiculul este echipat cu tot kit-ul necesar, asa dupa cum producatorul acestuia a prevazut in fabricatia curenta pentru respectivul tip de vehicul: faruri, surse de lumina cu descarcare in gaz, dispozitivul care declanseaza arcul electric (ignitor) si cel care stabilizeaza curentul electric (ballast), sistemul automat de reglaj în func?ie de sarcin?, spalator. Daca aceste componente sunt cele originale, pe care producatorul le monteaza in fabricatia curenta, acestea trebuie montate in ateliere autorizate ale reprezentantei constructorului in Romania, fapt dovedit prin emiterea unei adrese in care se enumera elementele montate si se mentioneaza ca acestea sunt originale (de prim montaj).
In cazul in care componentele sunt destinate montajului ulterior fabricatiei (retrofit), echiparea vehiculului trebuie realizata in cadrul atelierelor autorizate pt modificari constructive. In acest caz se va solicita declaratia de conformitate in care se vor enumera elementele montate, specificandu-se dupa caz, nr. de omologare CE/ECE ONU ale acestor produse.
In ambele cazuri, dupa reomologarea vehiculului se va mentiona in CIV textul "Echipare retrofit cu surse de lumina cu descarcare in gaz".
  • gogo_y17dt

  • Mesaje scrise: 492
  • Locatie: Falticeni sau Iasi
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@Cangri Tind sa te contrazic deoarece pot sa iti aduc o ASTRA H cu xenon din fabrica si fara spalatoare. La autoleveling nu m-am uitat dar promit sa ma uit maine.
L.E. Acum am terminat de citit tot postul tau dar daca e asa legea ma sinucid Smile . De unde stiu astia de la RAR pe drum care e echiparea standard la masina x sau y sau z pe loc cand te verifica. Si pe deasupra mi se pare stupid: care e avantajul celor 2 optiuni (autoleveling si spalator) spre deosebire de ,eventual, aceleasi optiuni pe halogen?


Ultima modificare facuta de gogo_y17dt la Mie 21 Mar, 2012 12:35 am
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
gogo_y17dt daca ma contrazici da-mi si articolul de lege.

Astra H nu se face cumva in Turcia?Care nu este in U.E.Poate de aceea.Cine stie ce legi au prin ASIA.

Normele europene garanteazã siguranþa rutiera. Toate tipurile de becuri, de la cele de semnalizare pana la cele folosite la iluminarea drumului trebuie sã respecte certificãrile ECE
Tipurile de becuri care au primit aceasta certificare trebuie sa aiba inscriptionata litera "E" urmata de numarul reglementarii (1,2,...) si apoi denumirea certificarii obtinute (ex. E1-2C3)
Reglementarile ECE pentru becurile din farurile auto sunt impartite in 2 categorii: R37 pentru lampi de tip halogen sau incandescente; R99 pentru Xenon HID. Daca pe lampile cumparate de dvs. exista aceasta inscriptie inseamna ca ele respecta conditiile de certificare impuse de CE.
Legislatia mai multor tari (mai ales europene) interzice montajul unor kit-uri xenon after-market pe farurile ale caror lentile nu sunt confectionate din sticla clara. De asemenea, e nevoie de utilizarea lor impreuna cu un sistem de spalare a farurilor deoarece s-a constatat ca odata cu depunerea murdariei pe geamul farului are loc un fenomen de dispersie a luminii care îi afecteaza in mod neplacut pe ceilalti participanti la trafic.
Deoarece puterea de iluminare a farurilor cu xenon este de pana la 3 ori mai mare decat a celor cu halogen, e nevoie ca aceasta lumina sa fie proiectata regulamentar pe drum pentru ca altfel i-ar incomoda pe ceilalti participanti la trafic. De aceea, kiturile originale de xenon vin cu un sistem de reglare automata a nivelului la care bat farurile (auto-leveling). Acesta are rolul de a mentine fasciculul de lumina la acelasi nivel, indiferent de gradul de incarcare a masinii sau de inclinatia drumului. Multi soferi fac confuzie intre sistemul de auto-leveling si farurile adaptive.
In mod normal orice sistem xenon montat after-market trebuie reglat corespunzator, insa unii conducatori auto nu tin cont de aceste minime reguli de bun simt si respect fata de ceilalti participanti la trafic, laudandu-se in schimb cu noua lor achizitie si eventual cu faptul ca nici nu a fost prea scumpa. Putini dintre ei stiu insa ca, din constructie, blocurile optice proiectate pentru becuri cu halogen nu sunt compatibile intotdeauna cu becurile de tip xenon, chiar daca soclurile becurilor sunt identice.

Ca se te mai edifici bafta la citit:
http://www.unece.org/trans/...41-60.html#48r4c1
http://en.wikipedia.org/wik...hicle_Regulations


Ultima modificare facuta de cangri la Mie 21 Mar, 2012 12:40 am, modificat de 2 ori in total
  • gogo_y17dt

  • Mesaje scrise: 492
  • Locatie: Falticeni sau Iasi
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Te contrazic deoarece "..........asa dupa cum producatorul acestuia a prevazut in fabricatia curenta pentru respectivul tip de vehicul........." de aici tind sa cred ca daca o Astra H cu xenon din fabrica nu are spalator rezulta faptul ca .......(poti sa ai xenon after market pe o Astra H 2008 chiar daca nu ai si spalator faruri).
  • rstefan

  • Mesaje scrise: 456
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Nu exista masina cu xenon original care sa iasa pe poarta fabricii fara autoleveling si spalator. Probabil Astra H de care zici i-au fost montate ulterior faruri originale (fara a se mai monta si autoleveling, respectiv spalator). Daca ne dai un VIN, ne putem si convinge..
  • gogo_y17dt

  • Mesaje scrise: 492
  • Locatie: Falticeni sau Iasi
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@rstefan O sa verific chiar eu vin-ul dar numai sa ma intalnesc cu baiatul cu masina. O sa va anunt.
L.E. Acum am vorbit cu baiatul si are autoleveling. Ramane sa vedem daca trebuia sa aiba si spalatoare faruri dupa VIN ca asa nu le are (poate i-a fost schimbata bara cine stie?)
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
asteptam detaliile si sa vedem cum de a primit xenon din fabrica fara autoleveling si spalator de faruri... Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR