Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
viorel_bce a scris:Incearca sa incarci bateria pe redresor cum trebuie si daca nici atunci nu tine curentul la peste 12,5v,inseamna ca ea este problema.
Si eu ma astept sa se termine bateria,am redresat-o dar mai mult de 12.3v nu tine,momentan porneste fara sa ezite,dar sint pregatit sa cumpar alta,are peste 6 ani.

Chestia e ca a fost pusa pe redresor acum nici doua luni de zile. Ar fi a doua baterie Rombat pe care o nimeresc cu bube si a fost cumparata in luna septembrie. Din pacate pe la cunostinte am gasit doar baterii foarte mici (masini pe benzina cu motoare micute) ca sa facem un schimb sa vad cum se comporta pe masina mea.
Skip ads

  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
La garantie ce zic?,banuesc ca ai fost la ei.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am fost, au masurat densitatea, era descarcata, au pus-o pe redresor si a doua zi mi-au dat-o in brate. Au masurat cum incarca alternatorul si daca am consumatori, a fost ok la ambele si o tineau una si buna ca am lasat eu farurile aprinse sau ceva si mi s-a descarcat bateria. Chestia e ca daca ma duc acum cu bateria pe masina pana la ei, fiind destul de departe, in momentul in care o s-o masoare bateria va avea o tensiune de 12,6-12,7v cum s-a mai inatmplat si inainte. Eu am inteles ca se masoara corect la doua ore dupa ce a fost motorul oprit...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Daca tot doresti o concluzie,considera-te tu,vinovat,deoarece la o tensiune de 12,27v,bateria este foarte descarcata.Intii sa-i dai si apoi sa-i ceri...!
gresit.
o celula de baterie produce 2,1V la incarcare maxima. bateria are 6 celule deci 12,6 V.
daca ai incarcare sub 13,8 V sau peste 14,4 v atunci e sub/supra incarcata
http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_battery

viorel_bce a scris:Incearca sa incarci bateria pe redresor cum trebuie si daca nici atunci nu tine curentul la peste 12,5v,inseamna ca ea este problema.
Si eu ma astept sa se termine bateria,am redresat-o dar mai mult de 12.3v nu tine,momentan porneste fara sa ezite,dar sint pregatit sa cumpar alta,are peste 6 ani.

alta infirmatie incompleta.
degeaba ai tu 15 v in baterie daca amperajul produs e la 30% din cat ar trebui.
conteaza si amperajul bateriei pe langa voltaj.
nu cred ca vrei sa vezi o bateria originala a masinii mele care masurata la borne cu 11,8 v dupa aproape 9 ani porneste masina la sfert de cheie dupa 48 de ore de stat in parcare.
am comparat cu o baterie mai slaba (in A) luata de pe batrana dacie 1300, si aceasta se comporta mai nasol chiar daca masurata la borne are aproape 13v...

Floydian a scris:...o tineau una si buna ca am lasat eu farurile aprinse sau ceva si mi s-a descarcat bateria.
se poate sa ai un consumator pe masina care sa nu fie in regula...
si care sa nu-l poti contoriza...
am citit diverse povesti pe aici pe forum ca unele ecu-uri daca au bube ar consuma curent peste noapte...
sau diverse electronice ale masinii cu probleme...


la masina mea:
bateria originala, 72 A, dupa 2 zile de stat degeaba, tensiune 11,8 V (pe testmode BC), masina porneste la sfert.
bateria de la dacia 1300, care a stat foarte putin pe ea, 62 A (ROMBAT apropo), aproximativ 3 ani si jumatate, tinuta in casa iarna, etc, dupa 48 de ore avea 13,4 V. am pornit azi impins ca nu mai invartea deloc...
Motivul pentru care momentan am bateria de 62 pe masina e ca, avand bateria originala pe masina, am fost nesimtit si a urlat alarma cateva ore (asa au zis vecinii din zona, eu nu am auzit-o) si s-a descarcat.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
GRESIT...? N-am pretentii ca detin adevarul suprem,dar,cind semnez un contract de garantie,am inclinatia de a citi clauzele. Exemplu: Rombat,considera acumulator cu stare de incarcare 100%,daca are densitate 1,28 si tensiune in gol de 12,80v.Unde-i lege(contract),nu-i tocmeala,si nici nu se poate invoca o informatie de pe wikipedia.
  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua.
Am si eu nevoie de o lamurire.
Acum 2 saptamani,la inceperea frigului pe la noi,mi-au picat acele de la bord si s-a aprins martorul ESP. Acele isi revin imediat,insa ramane ESP-ul...dar daca opresti motorul si il repornesti martorul ESP dispare. Am observat ca face asta in mod deosebit cand o scoti din viteza in mers si o lasi pe liber.
Acum o saptamana a inceput sa imi faca zgomot alternatorul,si incarcarea era undeva la 13.9 maxim.
Am schimbat ambii rulmenti,regulatorul(care vine cu carbuni) CARGO,si am avut incarcare 14.1 pe liber fara consumatori si 13.8 cu consumatori(la fel era si daca era pe liber si crestea putin daca era accelerata la 2000 RPM).
Astazi am facut testul de incarcare si am urmatoarele rezultate:
- SOC 12.44V; NOMINAL BATERIE: 540EN;MASURAT BATERIE: 492EN
- SARCINA DEBRANSATA 14.24V
- SARCINA BRANSATA 13.07V - nu este valoarea asta cam mica? Ce-i drept,am avut pornite toate luminile,AC-ul,aeroterma,incalzirea luneta,player-ul. Insa mi se pare mica valoarea.
Inca o treaba...cand iau viraj de volan cu masina pornita si stand pe loc imi fluctueaza lumina in bord si se vede cel mai bine la TID.
Bateria am schimbat-o in luna mai,este un Premier de 55AH(cu atat am cumparat masina,asa am auzit ca pleaca din fabrica,asa am pastrat-o).
Ca si idee,cand am pus testerul pe masina,am tot felul de erori de faptul ca nu comunica cu CANBUS.
Sa fie prea mica incarcarea in sarcina cu consumatori si sa nu dea suficient curent la calculatoarele masinii,sau sa fie problema din CIM?
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu din cate stiu NICIODATA nu se masoara tensiunea cu consumatori si cu incalzirea lunetei pornita. Este o situatie nespecifica si care consuma extrem de mult, nefiind folosita decat rar si pe perioade scurte si nu e inclusa niciodata in testul cu consumatorii porniti pt ca influenteaza foarte mult valoarea tensiunii masurate.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
johnnyliv a scris:
- SARCINA DEBRANSATA 14.24V
- SARCINA BRANSATA 13.07V - nu este valoarea asta cam mica? Ce-i drept,am avut pornite toate luminile,AC-ul,aeroterma,incalzirea luneta,player-ul. Insa mi se pare mica valoarea.
Inca o treaba...cand iau viraj de volan cu masina pornita si stand pe loc imi fluctueaza lumina in bord si se vede cel mai bine la TID.

Ca si idee,cand am pus testerul pe masina,am tot felul de erori de faptul ca nu comunica cu CANBUS.
Sarcina=consum=amperaj,deci se foloseste unitatea de masura,A(amper). Alegerea alternatorului ce va echipa instalatia electrica va fi functie de consumatorii,deci nu ai gresit cu nimic. Valoarea tensiunii debitate de alternator se verifica la iesirea din alternator,la baterie intervenind caderile de tensiune pe instalatia dintre alternator si baterie,care este cu atit mai mare cu cit sunt mai multi consumatori.Atentie la contacte imperfecte...! La viraj,e posibil sa apara consumul electropompei de servodirectie,depinde de echipare...
Skip ads

  • mitza2013

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2013

  • Mesaj Privat
craciun fericit tuturor ! am si eu mai multe nelamuriri cu bateria ,pornirea ,luminile in bord.Am un astra f din 92 original ceva pe ea nu stiu ce ar mai avea dar de anul trecut iarna a inceput cosmarul meu.La un semafor sa oprit nu a vrut sa mai porneasca am fost in service mi-au umblat la capacul de la chiuloasa la bujii aveam un filet prost l-au rezolvat ,dupa ce am plecat de la ei minune la prima intersectie neturand-o indeajuns iar a murit tot ca si cum nu aveam indeajuns curent in baterie,adica bordul se aprindea ,lumini,etc dar ....motor nu .Am sunat mecanicul a venit ,a pornit-o si mi-a recomandat sa-i schimb filtrele de aerisire ,ulei si iar bujiile dupa ce deja lasasem la el 7 mil.Am facut si asta ,a mers relativ ok pana mi s-a oprit motorul din nou ,alt mecanic ,alte piese ,acum la sistemul de racire .,fiinca mi sa oprit in mers.am mai mers 2luni insa problema la pornire era aceeasi cand pornea la sfert cand f greu sau mai nou deloc .am fost la electrician .mi-a zis ca aveam firul de masa al bateriei pus aiurea de careva si ca am mers pe baterie ,.am mai facut vreo 4 drumuri din nou nu a mai pornit.iar electrician acuma ca d-le era cureaua de la alternator prea slaba .iar cateva drumuri si tot asa de-mi vine mereu sa-i dau foc la masina ,macar asa stiu ca nu mai am si nu ma lasa ori de cate ori am nevoie nu o pot porni .Banuesc ca as avea ceva legat rau in bord in zona climei sau volan ,fiindca inainte de a nu mai porni in bord avariile se aprind dar nu functioneaza ,directiile de mers la fel ,sau stergatoarele .Sincer ce-mi doresc de la voi este o recomandare catre un electrician bun si cu un gram de bun simt (fiind femeie .....)mereu ma intreaba daca nu cumva am lasat vreun consumator aprins ,eu ii zic ca nu el ca nu se poate sigur am lasat ceva .In fine va rog mai ales utilizatorii din jud bacau sa ma indrumati. Iar legat de baterie daca e de 2 ani se poate sa nu mai fie buna cu toate ca mi sa spus ca curent am pe ea mai mult de 50%.,iar ca sa schimb carbunii de la rotor cat m-ar ajunge manopera?Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Problemele par a fi in zona de incarcare, alternator, trebuie verificat cat incarca la relanti fara sarcina si la vreo 2000 ture cu aproximativ jumatate din consumatori. Sa zicem faruri faza lunga, avarii si aeroterma la maxim. Postezi aici valorile in Volti si mai vedem dupa. Posibil problema la baterie, cabluri, alternator sau electromotor.

A doua problema pare a fi la mentinerea relantiului, bag de seama ca trebuie s-o tii din pedala, nu e normal. La C14NZ are un motoras mic, care regleaza aerul si tine relantiul stabil. E montat sub clapeta de acceleratie, chestia aia neagra cu fire verzi din poza asta.

Trebuie scoasa, curatata bine, curatat locasul unde intra si calca capul. Apoi se regleaza cu un subler, dar nu mai tin minte cat. Vezi in documentul de mai jos. Dupa montaj, relantiul poate fi mai sus sau neregulat, dar dupa un drum, se va regla singur.

Mai recomand si curatarea clapetei de acceleratie, si partea de sus si cea de jos.

http://www.partinfo.co.uk/docs/186


  • mitza2013

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2013

  • Mesaj Privat
multumesc de raspuns!treaba cu relantiul am rezolvat-o ,imi mai face in mers unele figuri dar banuesc ca e de la sonda lambda trebuie schimbata. acum e problema la partea electrica . As vrea sa cumpar o baterie noua ,dar ma gandesc sa nu-mi faca la fel dupa cateva drumuri nemergand la un electrician ,totusi alternatorul eu zic ca incarca altfel nu mi-ar porni dupa cei dau curent de la alta masina si fac ceva drumuri cu ea .problema apare daca nu circul cu ea cateva zile. nu stiu ce sa fac? ce ziceti sai iau baterie noua ?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
La fel si la mine, daca nu mergeam o saptamana, nu o mai porneam. Am schimbat bateria si acum e ok.
Skip ads

  • mitza2013

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2013

  • Mesaj Privat
am cumparat bateria ,dar .....nu-mi incarca alternatorul deci tot imi trebuie un electrician ca la cel care am mai fost nu mai merg ca bag de seama ca e batut in cap sau o face pe a prostul sa ma manince de bani la luna .VA ROG CEI DIN BACAU DA-TIMI UN NR DE TELEFON LA VREUN ELECTRICIAN VA ROOOOOOG. MERCI!
  • Dany C

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2013

  • Mesaj Privat
salutare
am o problema la o Zafira din 2001, diesel 74 kw, motor 1995. am ramas fara baterie dupa ce am incarcato si am porito cablul de la borna plus a inceput sa se infierbante pana ce sa topit izolatia, ce ar trebui sa fac.......?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu prea se intelege. S-a descarcat bateria, ai incarcat-o, ai pus-o pe masina, ai pornit, apoi imediat s-a topit cablul de plus? Asta ai vrut sa zici de fapt?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
cel mai probabil diode puse in scurt. Nu mai folosi masina asa ca arzi alternatorul sau mai rau, iei foc!
  • Dany C

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2013

  • Mesaj Privat
sa fiu mai exact ce sa intamplat. Vineri 27.12. am pornit masina si nu am avut probleme, sambata cand am vrut sa o pornesc iar nu am mai reusit, am tot dat la automat pana aproape am terminat bateria (sambata dimineata a fost mai frig), a venit un vecin cu un redresor si am incercat sa o mai incarc, dupa o ora am incercat sa o pornesc iar dar degeaba. Am pus o alta baterie pe masina si a pornit, dar cand am dat sa schimb bateria am observat ca borna (cablul) de la + se infierbanta tot mai tare. Am oprit motorul dupa care am pornit iar, dupa circa 30 de secunde - 1 minut am observat ca izolatia de pe cablu se exfoliaza, atunci am oprit motorul si nu l-am mai pornit. Ce ar trebui sa fac? Va multumesc pentru ajutor.
  • Dany C

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2013

  • Mesaj Privat
liviu2004 a scris:Nu prea se intelege. S-a descarcat bateria, ai incarcat-o, ai pus-o pe masina, ai pornit, apoi imediat s-a topit cablul de plus? Asta ai vrut sa zici de fapt?


sa fiu mai exact ce sa intamplat. Vineri 27.12. am pornit masina si nu am avut probleme, sambata cand am vrut sa o pornesc iar nu am mai reusit, am tot dat la automat pana aproape am terminat bateria (sambata dimineata a fost mai frig), a venit un vecin cu un redresor si am incercat sa o mai incarc, dupa o ora am incercat sa o pornesc iar dar degeaba. Am pus o alta baterie pe masina si a pornit, dar cand am dat sa schimb bateria am observat ca borna (cablul) de la + se infierbanta tot mai tare. Am oprit motorul dupa care am pornit iar, dupa circa 30 de secunde - 1 minut am observat ca izolatia de pe cablu se exfoliaza, atunci am oprit motorul si nu l-am mai pornit. Ce ar trebui sa fac? Va multumesc pentru ajutor.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sunt curios cum ai inlocuit bateria cu care ai pornit,cu bateria ta?Sa inteleg ca ai facut-o cu motorul pornit...?
  • CezForce

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 w0l0
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salutare e bine sa imi arate asa

"mode PWM U-Term30:13,3V
input 100,0% U-Reference : 13,5V
chart 63,9%LED/LCD Temp :22'C
leds 71,8% Brightness : 0000
delayA 0000m DelayB 0000m "
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR