Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • cldmarinescu

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2010 A13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
E normal ca alternatorul sa incarce abia dupa 6-7 secunde de la pornire?
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Nu prea...
  • sergiu03

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2014

  • Mesaj Privat
sergiu03 a scris:Gata, am rezolvat problema, nu o sa va vina sa credeti de la ce anume era Smile) ... de la alarma! Smile) Am dat-o jos si brusc au disparut toate problemele. Explicatia era ca la cutiuta aceea de alarma se oxidasera multe contacte care imi furau curent la pornire. Si in plus, din cate am inteles, la CIMul de pe modelul meu de astra cica exista o singura intrare pentru toate contactele, senzori, etc. pe care CIMul le decodifica in functie de voltajul pe care il primeste pe acea singura intrare. Si cum mie imi fura curent nenorocirea aia de alarma de pe celelalte contacte, CIMul era pierdut si nu mai stia cine, ce, cum face. Am dat de tot alarma jos de pe masina (care era aftermarket apropo - Viper) si acum totul s-a intors la normal. Doamne ajuta, ca daca nu sigur bagam o gramada de bani in masina pana cand isi dadea careva seama de unde venea problema Smile
Si o data cu demontarea alarmei, si-a revenit si alternatorul, incarca la relanti 13.9 - 14.1 si in mers urca si pana la 14.4V


Off Sad Sad Sad Ma vad nevoit sa redeschid problema.
Deci acum cateva luni am crezut ca am rezolvat problema prin desfintarea modulului de alarma de pe masina. Intr-adevar, timp de cateva luni bune, nu am mai avut nicio problema - desi in mers, am observat ca mai scadea tensiunea si pe la 13.5, 13.6 dar isi revenea.
Pana acum 2 saptamani cand dupa un drum intins duminica, luni dimineata ma urc in masina, bag cheia, dau sa pornesc si aceeasi problema cu aceleasi coduri de eroare. Am lasat-o in parcare luni, miercuri dimineata ma urc in masina, o pornesc, o ia din prima, dar imediat mesaj pe display check right low beam. Xenonul pe partea dreapta fata nu mai mergea. L-am schimbat abia dupa 2 sapt (deh, am dat 2 mil pe el, a trebuit sa astept sa iau si eu salariul Smile ) timp in care mi-a mai facut de cateva ori aceeasi problema la pornire si in plus la vreo cateva zile dupa ce s-a ars becul mi-a aparut in bord si martorul de afl si de atunci palpaie intr-una. De cand a inceput sa palpaie martorul afl am observat ca de fiecare data in mers:
- cand pornesc masina tensiune de incarcare (in meniul ascuns) 14.1 -14.2 V
- dupa cca 10-15 min de mers in trafic scade pana la 13.0V, o data a scazut si sub 13 dar si-a revenit la 13.0 timp in care masina se tura singura (probabil ca sa compenseze lipsa de incarcare)
De atunci, de fiecare data imi face asa, ma intreb cat o sa mai reziste saraca baterie...
Ieri dimineata, am cumparat bec (Philips D2S) am fost la mecanic sa il schimb, cand a demontat farul sa il scoata pe cel vechi - stupoare - becul vechi nu era ars ci era SPART! Probabil de la o tensiune foarte mare.
Mi-a zis ca trebuie schimbat regulatorul de tensiune de la acumulator ca e pe duca. Voi ce credeti, de acolo sa fie? Sa imi rezolve oara problema cu pornirea schimbarea acestui regulator? Sad
  • sergiu03

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Si inca o intrebare, ce marca de regulator de tensiune ( e acelasi lucru cu releul de incarcare ?) imi recomandati? Vad ca GM costa 625 RON, Mobiletron 40 RON, UNIPOINT 134 ron, HELLA 381 RON ... De ce sunt diferente atat de mari la pret?
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cazul meu....Eu am luat releul de tensiune aftermarket si sincer imi pare rau.
Intradevar incarcarea a revenit la normal 14,3 V ...bateria e conditie foarte buna 12,7 V...dar cand bag consumatori mari cum ar fi dezaburire luneta, cand misc de volan pe loc ( servo este electric ) motorul se tureaza singurel pana la 1200 rpm apoi revine. E cam deranjant.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
pai este normal
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Nu este normal deloc
Cand se tureaza singura inseamna ca ecu sesizeaza incarcare insuficienta si incearca sa compenseze.
Turarea motorului fara acceleratie vine garantat de la incarcare insuficienta.

Si legat de reconditionare..
Eu am dat pe reconditionat aproape cat pe un alternator nou...
Imi pare rau ca nu am reconditionat si nu am luat altul nou si sa-l montez eu...
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Incarcare suficienta este...doar ca la cereri mari de curent reactioneaza asa.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Exact, incarcarea nu poate sa tina toti consumatorii si ecu comanda cresterea turatiei motorului pentru a compensa.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
dezaburirea si servodirectia sunt cei mai mari consumatori de curent pe o masina,daca bateria nu face fata la acest consum de curent,ECU motor creste turatia pentru a suplimenta cererea de curent,prin cresterea turatiei alternatorului
chiar daca ai incarcare OK bateria poate fi pe duca,doar un tester de verificare baterii poate spune daca bateria este sau nu buna
testeru de baterii este una,aparatu de masurat incarcarea este alta nu face confuzie intre ele
deci este normal sa creasca ceva turatia cand pornesti astfel de consumatori
jgyprime
asa ca am dreptate?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Bateria e testata pe tester de baterii la Radacini Motors. Corespunde.
Cu releul original de tensiune de ce nu facea asa?
Am sa caut o solutie sa schimb carbunii la releul original si la primavara il schimb iar.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
cam greu sa schimbi carbunii la un releu de incarcare
pana la primavara te obisnuiesti si o lasi asa
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ma enerveaza prea tare...nu o las asa.
E greu dar nu imposibil...merita sa incerc. Daca stric ceva asta e!
  • dan35

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2002 z
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2014

  • Mesaj Privat
salut.am si eu o problema cu un opel corsa c din 2002.dupa aproximativ o luna de cand nu am mai folosito am descoperit ca nu mai tine bateria,o pun pe redresor 5-10 min si porneste,tensiunea la borne e de 14,4-14,6 oscilanta,pare ca mi-a ars faza scurta(sau becuri proaste)ieri seara casetofonul nu se mai stingea si in plus se aude un tiuit cand tin portiera deschisa iar inainte nu se auzea.daca cineva imi poate da ceva sfaturi multumesc anticipat
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Buna la colegii de club si La multi ani .
Un sfat as vrea si eu ce releu de incarcare si punte de diode ati folisit astra h 1,7 dth
  • ammazon

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Eu am pus Mobiletron si functioneaza foarte bine.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
nicunicu a scris:dezaburirea si servodirectia sunt cei mai mari consumatori de curent pe o masina,daca bateria nu face fata la acest consum de curent,ECU motor creste turatia pentru a suplimenta cererea de curent,prin cresterea turatiei alternatorului
chiar daca ai incarcare OK bateria poate fi pe duca,doar un tester de verificare baterii poate spune daca bateria este sau nu buna

In timp ce merge alternatorul, bateria are rol de tampon, pt a "netezi" curentul generat. In general alternatorul face fata unui consum decent si la relanti, desi puterea nominala se obtine la o turatii mare, dar nu se intampla des sa ai toti consumatorii porniti. Daca e vorba doar de o servo directie si o faza scurta, nu ar trebui sa apara fluctuatii de tensiune, pe o baterie ok si cabluri/contacte bune.

In cazul in care bateria e prea slaba se poate observa o cadere de tensiune pe consum mare, cadere care nu apare pe cablurile de legatura.
Dar semnele astea indica o moarte iminenta a bateriei.
Totodata daca aveti ocazia sa vizualizati forma de unda cu un osciloscop, se ved clar motivele caderii de tensiune. Practic tensiunea nu mai e un DC ferm, ci e presarat cu pulsatii. Unele masini pot fi influentate intr-o anumita masura.
E.g. am vazut clar cum un motor vechi gen x16el (nu stiu daca e codul corect, e vb de E2, 1.6 100cai multipunct) nu statea bine la relanti, lucru care s-a remediat dupa schimbarea bateriei. Era f slaba, scadea sub 13V cu faruri, aeroterma si dezaburire. Dupa inlocuire mentinea 14.4V fix!
Ce vreau eu sa spun e ca nu e nevoie de teste elaborate, ajunge si o depanare sumara cu voltmetru, daca stii dupa ce sa te uiti.
  • marianos

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Buna mi am schimbat masina opel astra h 1.3 cdti cu o astra j din 2011 si am inceput sa am probleme cu un releu la alternator ....am intrebat la magazinele de piese auto dar cica nu s ar gasi separat si ca ar trebui sa cumpar un alternator nou care costa ceva.....ma poate ajuta cineva cu acest releu sau un alternator la un pret mai ok Pe alternator mi a zis mecanicu ca nu scrie nimic.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
in cazul tau tind sa cred ca alternatorul tau a fost schimbat deja odata cu unul Reconditionat pentru ca pe alea nu scrie absolut nimic doar este o eticheta cu reconditionat care poate a fost data jos. De aia nu ai nici coduri pe piese. Insa ar trebui sa se gaseasca separat releul de incarcare... cauta pe net la mobiletron pe site sau la un magazin mai serios de piese auto (autoa.ro) sau altii
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
gasesti si releu si diode.
http://www.serviceopel.ro/p...---Alternator_9/3

acum eu am pus motorizarea de 1.3, daca ai alta motorizare nu e greu de gasit...
http://www.serviceopel.ro/p...e-categoriile_0/3
selectezi motorul tau
selectezi Incarcare / Alternator
si vezi piesele de ai nevoie
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR