Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • DB09RGD

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Ok. Am rezolvat, este o tubulara torx E 14x1/2" si costa in DEDEMAN 8lei (scuze nu este cu intentie de a face reclama este doar cu scop informativ).
Pentru a slabi rola stie careva ce cheie imi trebuie?
Skip ads

  • d3ath_sm0k3

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Daca te referi la intinzatorul de la cureaua de accesorii este de 15.
  • DB09RGD

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2014

  • Mesaj Privat
OK. mersi. despre rola este vorba ;D
  • ghepctin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Scuzati ca am intrat in topic, dar am vazut ca se discutat ( oarecum ) subiectul.
Sunt incepator in cele ce inseamna masini si am o nelamurire in legatura cu "alternator sau electromotor".
Am un opel, diesel.
Diesel-ul foloseste alternator sau electromotor?
Am tot auzit ca dieselul are una, iar benzina are cealalta.

Multumesc !
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Elctromotorul porneste motorul.
Alternatorul produce curent cat timp motorul e pornit.
Orice motor le are pe ambele.
  • ionut.adrian51

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Deci am avut probleme si eu imi incarca cu 16 simi fila toate becurile pana si clima.mergea intrerupt...dupa o sapt mers asa a murit nu mai incarca deloc am fost la electromecanic mia masurat totul perfect fara releu..lam schimbat si in doua zile iar fileaza mentionez ca atunci cand fileaza becurile fileaza si bateria in bort exact cum.facea si inainte sa schimb releul ce se intampla merege si masina urat. Din cauza asta ....ms va rog un ajutor sa stiu daca schimb electromecanicul..
  • ammazon

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2011

  • Mesaj Privat
ghepctin a scris:Scuzati ca am intrat in topic, dar am vazut ca se discutat ( oarecum ) subiectul.
Sunt incepator in cele ce inseamna masini si am o nelamurire in legatura cu "alternator sau electromotor".
Am un opel, diesel.
Diesel-ul foloseste alternator sau electromotor?
Am tot auzit ca dieselul are una, iar benzina are cealalta.

Multumesc !


Electromotorul este un motor electric, alimentat de la baterie si intra in actiune atunci cand pornesti masina. El invarte motorul pana se declanseaza aprinderea si acesta porneste. In momentul in care a pornit masina si eliberezi cheia de contact, acesta iese din functiune.
Alternatorul este un generator electric, care functioneaza permanent atat timp cat motorul este pornit si are rolul de a incarca bateria.
Atat electromotorul cat si alternatorul sunt prezente pe orice masina din lumea asta, fie ca sunt diesel sau otto.

ionut.adrian51 a scris:Deci am avut probleme si eu imi incarca cu 16 simi fila toate becurile pana si clima.mergea intrerupt...dupa o sapt mers asa a murit nu mai incarca deloc am fost la electromecanic mia masurat totul perfect fara releu..lam schimbat si in doua zile iar fileaza mentionez ca atunci cand fileaza becurile fileaza si bateria in bort exact cum.facea si inainte sa schimb releul ce se intampla merege si masina urat. Din cauza asta ....ms va rog un ajutor sa stiu daca schimb electromecanicul..


La tine problema cred ca este din releu. Mergi la un atelier si fa masuratorile corecte. In acest fel vei depista cu exactitate problema.

Off topic important: In momentul in care postezi si ceri o informatie pe un forum, incearca sa tii cont de regulile minime de gramatica si sa folosesti semnele de punctuatie acolo unde se impun. In halul in care scrii, multi nici nu-ti vor citi postul si nu vei putea obtine un raspuns.
  • ghepctin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru lamuriri!
Skip ads

  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
ionut.adrian51 a scris:Deci am avut probleme si eu imi incarca cu 16 simi fila toate becurile pana si clima.mergea intrerupt...dupa o sapt mers asa a murit nu mai incarca deloc am fost la electromecanic mia masurat totul perfect fara releu..lam schimbat si in doua zile iar fileaza mentionez ca atunci cand fileaza becurile fileaza si bateria in bort exact cum.facea si inainte sa schimb releul ce se intampla merege si masina urat. Din cauza asta ....ms va rog un ajutor sa stiu daca schimb electromecanicul..



trebiua sa schime si puntea de diode ,nu numai releul
  • ghepctin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Eu aveam bateria noua, iar acum dupa doua luni mi se aprinde martorul de bord al bujiei incandescente.
Pana acum mi se aprindea doar martorul de bord al bateriei, la vreo 2 minute dupa ce porneam masina.
Aveti idee daca este o problema cu alternatorul sau ceva mai grav ?
Am inteles ca pentru alternator exista un kit de reparatie. Este util in timp sau se repara doar pentru un timp, provizoriu, pana inlocuiesti tot mecanismul ?
  • DB09RGD

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Pornesti masina si pui un multimereu/voltmetru pe bornele baterie si vezi daca iti indica mai multe de 14V - alternatorul nu are nimic, daca iti indica 12 sau sub 12 - posibil sa fie alternatorul defect.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
gresit.
daca indica intre 13.8 si maxim 14.4 e ok
daca e in afara acestui interval nu e bine
daca e sub 13.8 atunci bateria nu se incarca bine (si se poate ca la un moment dat sa nu mai poti porni masina)
daca e peste 14.4 exista riscul sa "fiarba" bateria din cauza tensiunii prea mari.
Skip ads

  • ionut.adrian51

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Da multumesc amazon pentru corectarea gramaticala toti gresim nu cred ca e nimeni perfect...revenind la subiect releul e nou ca ala chipurile mia zis ca e bulit si l-am schimbat a mers perfect o zi ,pe urma iar a luat-o razna...ce se petrece multumesc si scuze pentru greseli daca mai sunt..


Ultima modificare facuta de ionut.adrian51 la Joi 12 Feb, 2015 9:48 pm
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Mai pune si tu niste virgule si puncte prin textul ala ca facem luxatie la creier incercand sa intelegem ce vrei sa zici.
Oricum ar fi, cel mai bine e sa cauti un electrician bun sa verifice cap-coada incarcarea...
Pe net diagnosticarea asta e cam degeaba.
  • FLORIN848

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut. Am si e o problema: am un astra g, motor y17dt, si acum vreo luna nu mi a mai pornit dupa ce a stat cateva zile nepornita. Am pornit o cu cablurile si nu am mai avut probleme. Mentionez ca incarcarea era pe la 13,7. Astazi dupa vreo 3 zile nepornita , iar am intampinat problema asta. Din nou am pornit o cu cablurile si a pornit ,,la sfert,,. Baeria zic eu ca este buna, dar ma nelinisteste incarcarea, 13,7 este cam la limita inferioara. Sa fie releul... diodele?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Dupa istorii de acest gen(porniri cu cabluri),obligatoriu se incarca bateria 100%,lucru pe care presupun ca nu l-ai facut...,ai fi precizat,daca il facea-i...!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cat de batrana e bateria?
Daca e mai veche e posibil ca din cauza ei incarcarea sa fie mai slaba pentru ca suge mai mult curent.

La mine exact asta se intampla cu bateria veche, 13.5 - 13.7.
Dupa ce am pus baterie noua graviteaza pe la 14 v...
Nu s-a umblat la nimic decat s-a schimbat bateria.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In cazul bateriilor descarcate,cea care absoarbe("suge") mult curent,va si genera in caz de nevoie,mult curent,In cazul celor batrine,nici nu absorb mult curent,dar nici nu genereaza mult curent in caz de nevoie,in aceste situatii,greul cade pe cabluri(motor oprit).
  • DB09RGD

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Revin cu noutati. Azi am demolat alternatorul, rola care tine cureaua de accesorii in tensiune nu se desface cu am gasit in tutoriale pe aici, mai exact este o cheie speciala care se prinde pe un surub/suport asemanator cu torx ( dar cu mai multe colturi) care este pozitionat pe bratul rolei intinzatoare, se impinge de cheia respectica in spate, se scoate cureaua dupa care se trece la demontarea alternatorului (nu mai detaliez ca este destul de simplu sa desfaci 2 suruburi). Problema a aparut la scoaterea alternatorului de sub capota, am incercat sa il scot pe sus (nici o sansa), am incercat pe jos (si mai nasol ca trebuia sa desfac galeria de evacuare) si am incercat si prin dreptul rotii (ca si in primul caz nici o sansa). Solutia a fost sa il demontez in interior si sa il scot bucata cu bucata. toate bune si frumoare am scos alternatorul si am constat ca este 60% distrus, adica: diodele arese toate, releul nu mai cupleaza, inelele colectoare de pe rotor (cel putin ala de jos este strapuns pana la ax) tocite la maxim, carbunii mai aveau 2-3mm si ajungeau la arc, rulmentul de sus bolcat deci a frecat pe colivia de protectie a inelelor colectoare si rotorul a atins foarte putin statorul.

Intrebare: Se mai merita sa il repar sau cumpar altul nou? mentionez ca este un bosch de 14V cu 120A E6
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu as cauta altul nou...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR