Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sunt mai pregatit decat iti inchipui...
Skip ads

  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
da,,,acele diode din punte,,se ard din cauza pompei de la servomecanismul de directie,,este o pompa electrica,,cu 3 infasurari trifazice,ce functioneaza prin intermediul unui convertizor,,
la consumatorii obisnuiti,se adauga consumul pompei,,
trebuie sa evitam folosirea unei baterii descarcata sau uzata,,sau trasul brusc de volan,,in primele minute dupa pornire.
cand am demonat o pompa de directie ma impresionat grosimea sarmei de bobinaj,,care arata ca este un consumator puternic.
CAUZA,,---diodele sunt subdimensionate pentru masinile cu pompa electrica
nu trebui calcule complicate,,sarma de bobinaj din pompa este aproximativ la fel de groasa ca sarma statorului din alternator,,de aici deducem ca este un consumator puternic
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
de trei ani,,zilnic schimb punti de diode,,cele mai multe cazuri fiind la modelele cu pompa de directie electrica,,
cam 80 la suta gasesc defecte acele potcoave firave de aluminiu,cu 4 perechi de diode
20 la suta regulatoare sau alte cazuri.
comparativ,,la masinile fara pompa electrica cele mai multe defecte fiind intalnite in zona periilor colectoare,inele colector sau perii uzate,,regulator defect,,aici puntile se ard foarte rar,majoritatea prin inversarea bornelor la remontarea bateriei
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
florinelxxl a scris:
CAUZA,,---diodele sunt subdimensionate pentru masinile cu pompa electrica
De multe ori consideram ca noi am descoperit,apa calda... In ultimi ani constructori de masini,echipeaza din ce in ce mai multe modele de masini,atit diesel cit si pe benzina,cu electropompe pentru servodirectie sau cu servodirectie electrica,argumentata tehnic,de echipe de ingineri.Parerile subiective sunt usor de lansat,dar aici suntem pe un forum tehnic,unde este apreciata o idee argumentata,ce vine in ajutor cuiva. Discutia pe tema calitati componentelor,este interminabila si cred ca nu-si are rostul...
Skip ads

  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
ma refer la un anumit model de alternator,LR1100,,,
cele cu pompa de vacum in spate
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Si totusi nu servo ditrectia cu actuator electric este cel mai mare consumator.
Sau sa zicem, nu la masina mea...
La masina mea cel mai mare consumator este... dezaburirea lunetei si a oglinzilor...
Acest consumator scade cel mai mult tensiunea de incarcare...
Servodirectia electro-hidraulica nu cel mai mare consumator (eu nu am consumatori aftermarket, statii audio sau alte chestii).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
florinelxxl a scris:ma refer la un anumit model de alternator,LR1100,,,
cele cu pompa de vacum in spate

Un coleg mai sus spunea ca suntem pe un forum tehnic, si sa se vina cu ceva idei care sa-i ajute in mod real pe cei in nevoie. Foarte bine, STIMATI COLEGI care activati pe forum si aveti cunostinte reale in domeniu, dublate de un background profesional solid in acest tip de probleme, de ce nu veniti aici cu o rezolvare ? Macar un workaround-ceva, vre-o cercetare pe cont propriu, ca inteleg ca toata lumea tooot schimba punti si relee (iti schimba si releul ca sa fie siguri de reparatie, in sensul ca ti-a rezolvat macar pentru un an de zile problema cu incarcarea, caci daca nu schimba si releul si se dovedeste ca acesta e defect sau s-a defectat si din cauza lui nu incarca alternatorul atunci trebuie sa mai demonteze odata si ce sa vezi se rupe unul, daca nu ,,ambii,, carbuni la demontare, mai trebuie si un alt inel de etansare caci cel vechi s-a deformat, demontare/montare de/pe masina, etc...) deci revin, a facut cineva cercetare pe problema asta? Ma refer aici la cineva de meserie electrician auto si care efectiv ,,s-a saturat,, de rutina asta de 2bani de schimbat punte+releu chit ca STIE ca reparatia nu va tine in timp, acel cineva care s-a saturat de demontat alternatoare de la client (caci e chin sa le demontezi/remontezi) si care s-a dus mai departe in mod creativ si a cautat un alt alternator (ex. de pe o alta masina japoneza gen Honda/Mazda/Toyota/Nissan/etc) de aceiasi putere sau de putere mai mare care se potriveste in locul celui Hitachi-original, sau cineva care a gasit o punte mai buna la un pret corect care s-a dovedit ca e mai rezistenta in timp, sau macar cineva care a montat alte modele de alternatoare ex. VALEO/HELLA care sunt alta constructie si tin mai mult chit ca te rupe la bani la prima cumparare si apoi la piese, etc ... îi intreb aici pe aceia pentru care reparatia alternatoarelor HIitachi de pe Opel NU ESTE doar o pâine, ceva care le aduce bani. Ii intreb pe aceia care ,,din respect pentru meseria lor de electricieni auto,, si-au zis ca trebuie sa faca ceva si in interesul clientului ca sa le rezolve cumva problema asta prezenta la o buna parte din modelele de Opel cu motor diesel de 1.7l.

L.E
Saptamana asta m-am dus la cineva care dezmembreaza Opel. Si acolo era un mecanic de la Reprezentanta Opel, venise cu o Astra H. De curiozitate, l-am intrebat daca are nevoie de ceva piese SH pentru Astra H, caci stiam ca cel care dezmembreaza Opel nu aduce decat cel mult Astra G/Zafira A si Corsa C pe care le ia lovite de pe eBay. Mi-a zis ca nu are nevoie de nimic pentru Astra H, ca cica sunt bune... Si i-am zis exact de problema asta, cu alternatorul de 1.7l diesel. Raspunsul lui a fost ca: atunci cand vorbim de Astra H diesel, vorbim de cele de 1.9l cu motoare FIAT... Bravo!, pai si noi cei cu 1.7l diesel, ce putem sa facem ca sa rezolvam problema asta repetitiva cu defectarea alternatorului ? Raspunsul nu a mai venit, evident, caci nici ei nu aveau o rezolvare. Toata lumea accepta ca acolo este o problema si se complace in situatie.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu uitati ca existam intr-o economie de piata...,vreti ,nu vreti,asta e! Analizati principiile economiei de piata si o sa vedeti cum trebuie sa fie un individ ce traieste intr-o astfel de economie si are anumite aspiratii. De regula,modelul "mama buna",are numai de pierdut,deoarece pe piata,totul se plateste. Faptul ca se mai da un sfat,o idee,consideratil -gest caritabil-,nicidecum obligatii,cum vor unii sa insinueze... Cine e nemultumit de forum si de manifestarea unor membrii,sa puna mina pe carte si nu numai...obtinind astfel corolarul de informatii ce si le doreste...
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Toata lumea vorbeste - nimeni nu vine cu o solutie. Ne complacem cu totii in aceasta problema, stim de ea dar -las-o asa!- ca e bine. Am auzit de mai multe ori o vorba la un electronist, cum ca ,,Golf 3,4 si Astra G/Corsa C erau bune ca aduceau o pâine,, celor care reparau diverse pe partea electrica la ele. Sunt si ultimele construite asa, stimati domni... La modelele urmatoarele pâinea se castiga tot mai greu (nu prea mai ai ce repara la ele si sa vrei).
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Cateva posturi mai devreme intrebam daca stie cineva ce fel de diode sunt? Pentru alternator BOSCH de 100 pentru Z12XE am vazut la un magazin online punte cu diode Zenner de 50 A. E vreun electronist pe aici suficient de bine pregatit profesional care poate spune: ba, ne trebuie dioda "x" cu "x"parametrii! Si ma duc/ne ducem la Vitacom si ne luam diode, mama lor. La ce sa dau 100-120RON daca le pot lua cu 5-10 RON toate? Sunt 95% in afara electronicii da'daca stiu ce tre'sa pun, de lipit le lipesc la naiba..
Deci, stie careva, sau ne perdem in vorbe neproductive?

Multumesc!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu multumi inainte, ca nu-ti va da nimeni concret informatia asta (gen diodele marca X de puterea Y sunt rezistente si daca le pui sus reparatia la alternator te va tine mai mult in timp). ,,Traim intr-o economie de piata,, si totul (inclusiv informatia) e pe bani, ati vazut doar ce raspuns au dat aici in topic profesionistii care le repara.

Din pacate suntem atat de dezbinati ca români ca uneori suntem in stare ca sa ne urâm unii pe altii (ba chiar iezista unii care chiar se bucura de necazul altora).

L.E:
Era un coleg pe forum care a facut o modificare de diode, a luat unele de pe o punte de diode BOSCH originala pentru un alternator BOSCH de 120A si le-a pus pe o punte pentru Hitachi, apoi a montat puntea si o vreme l-a tinut reparatia. Dar tot s-au ars (nu stiu cat a tinut modificarea in timp) si am vazut ca a revenit (parca in toamna trecuta) pe forum cu acesta problema, nu mai gasesc acum discutia, dar ar trebui intrebat ce a picat si de ce.

L.E.2:
Mi-am salvat pe HDD topicul atunci cand l-am citit, atasez un printscreen cu el :

  • Lucian_X

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2005 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
I s-au ars și cele bosch. ÃŽn final a cumpãrat un alternator sh de 110A Hitachi cu diode originale In primavara 2015.
Skip ads

  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
nu ne mai intalnim cu RA220 acele diode rezistente si robuste de 60 A,
cu toate ca erau de fabricatie romaneasca,erau rezistente,,
da,,proband intrun redresor de retea,pentru incarcat acumulatori,diverse tipuri de diode a rezultat ca acest tip este cel mai rezistent,,cel mai putin au rezistat cele din punti hitachi.multe dezmembranduse chiar in timpul montarii.
RA220 nu pot fi montate in puntile pentru LR1100....din cauza gabaritului,,fiind mai inalte.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
RA220 IPRS - ElectronicService-SHOP
electronicservice.shopmania.biz › Tranzistori & diode
Caracteristicile diodei RA220,sunt 200v,20A .Furnizati informatii corecte...
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
da aveti dreptate,,cei 60A probabil se referea la toata puntea,
totusi,imi par mai solide si rezistente decat multe din cele ce se folosesc azi.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
daca ar tine o viata,fabricile de piese ar da faliment,este politica democratiei,peste tot nu doar in auto
  • Lucian_X

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2005 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salut,
voi cand luati viraj (nu la maxim ci cand invartiti de volan) cu cat va scade tensiunea? Vreau sa stiu la astra H si G.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
scade la H, e servodirectie electrica.
  • Lucian_X

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2005 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
cu cat? concret
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nu stiu, daca nu uit mine fac manevra. Scade bine ca se chinuie si motorul sa compenseze scaderea.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR