Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Lucian_X a scris:Nici tu nu mi-ai rãspuns la intrebare. Și ție îți este greu? Vreau sã știu dacã și la alții scade sau nu.
Mie nu-mi scade și cred cã este o problemã.
Ce e așa de greu? Se vine cu tot felul de idei dar fãrã nici un rãspuns concret.
Colegului cu diode originale ii scade.

da Lucian,,la majoritatea scade,,
la tine de nu scade e bine,,baterie buna,,curea intinsa,,uzura mica in alternator,,nus de vina diodele pentru stabilitatea tensiunii.indiferent de marca lor.
Skip ads

  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
corsa.timis a scris:Cateva posturi mai devreme intrebam daca stie cineva ce fel de diode sunt? Pentru alternator BOSCH de 100 pentru Z12XE am vazut la un magazin online punte cu diode Zenner de 50 A. E vreun electronist pe aici suficient de bine pregatit profesional care poate spune: ba, ne trebuie dioda "x" cu "x"parametrii! Si ma duc/ne ducem la Vitacom si ne luam diode, mama lor. La ce sa dau 100-120RON daca le pot lua cu 5-10 RON toate? Sunt 95% in afara electronicii da'daca stiu ce tre'sa pun, de lipit le lipesc la naiba..
Deci, stie careva, sau ne perdem in vorbe neproductive?

Multumesc!

diodele zener sunt altceva,,sunt diode la care atunci cand tensiunea pe invers depaseste un prag,,se deschid lasand sa treaca curent in sens invers,,sunt improprii pentru redresare.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
@florinelxxl n-am spus-o sa ma aflu-n treaba, am vazut pe pagina magazinului.. nu cunosc electronica, dar mi-ar place sa stiu: cum aflu exact ce diode imi trebuie? ce trebuie masurat, cum, unde?

uite pagina cu diode Zenner 50A



e o tampenie sa dai atatia bani daca poti cumpara 6 diode cu 10-15 lei, nu?

L.E. scuze, am pus intrebari care-si gasesc raspuns tot la mine: la scoala sau pe net.. am sa gasesc raspunsul din ambitie si nevoie.. multumesc.
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
da intradevar scrie zenner,,dar o fi greseala de tiparire,,e o punte redresoare de 50A,cu diode redresoare,nu zener,,
daca sar folosi intradevar diode zener,,in momentul declansarii efectului zenner,,ar fi ca un scurtcircuit intre bornele alternatorului,curentul din baterie distrugand puntea,,ca atunci cand inversam bornele din greseala.

din practica zic,,blocurile de diode din imaginile publicate mai sus sunt foarte bune calitativ,,singurele cazuri cand leam gasit defecte a fost cand din greseala au fost inversate bornele.
ca o complectare,,efectul zenner se mai numeste si efect de avalansa,,diodele respective fiind protejate de rezistori in serie,pentru a nu se distruge
Skip ads

  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
o baterie care se incarca de la 10 V luata la rece de pe masina la maximum in 1 h si 20 min mai merita folosita?
Am pus-o abia vineri pe masina, incarcata si azi era moarta, sambata si duminica am miscat masina din loc.
E din 2012.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
O poti incarca si pune pe un tester de baterii...desi pare ca „s-a pensionat”
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
asa zic si eu, testele cu
http://www.ctek.com/gb/en/c...attery%20Analyzer
dupa ce o tin la incarcat cateva zile zice ca e ok, ajunge ca si curent de pornire aproape de nominal, undeva la 550 A fata de 580 A.
O sa o mai tin peste vara.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
vezi sa nu cumva sa ai vreun consumator pornit pe masina cat timp motorul e oprit...
gen cdplayer, camera auto, incarcatoare usb, etc
la zafira daca tin bine minte bricheta e permanent alimentata...
incearca sa o incarci si sa scoti toti consumatorii care nu sunt esentiali. si vezi cum se comporta.
Skip ads

  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nu verific consumatori mi-a ajuns, nu am mai patit pana acum sa moara asa repede, acum cateva saptamani a fost pe astra si si acolo m-a lasat. Am pus-o pe Zafira sa o misc putin ca sta de o luna in hibernare.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Lucian_X a scris:Ehe, veniți cu tot felul de idei.
Din meniul ascuns.
Nu e vorba de ținut la maxim.
Îmi poate rãspunde cineva? Fãrã tot felul de idei?
Discutia e hilara...,pot veni cu o reteta de prajituri...?
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
baga
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Cu fructe te rog.. Daca nu ti-e prea greu.. Very Happy
Skip ads

  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
neaparat frisca, seamana cu ceea ce scoate bateria cand fierbe
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
poti so muti cat vrei,,e putreda..
degeaba o descanti,,cred ca ia venit timpul de inmormantare,,
daca o tot chinui,,sar putea sa se duca si alternatorul
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
legat de intrebarea cu scazutul tensiunii cand tragi de volan.
la masina mea scade de la 14,1 la 13,9 si cand trag ca nebunul de volan (adica stanga-dreapta des pe loc) scade la 13,8.
la mine totusi cel mai mare consumator e dezaburirea lunetei si a oglinzilor... imi scade de la 14,2 la 13,5 initial dupa care compenseaza in 2-3 secunde pana la 13,8 si rareori ajunge la 13,9.
cel mai probabil motorul de la servodirectie are niste optimizari si actioneaza cu turatie variabila, pe cand dezaburirea e on / off...
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
tine motorul turat si nu o sa mai scada asa mult.
Alternatorul da curentul lui maxim doar de la o turatie in sus. LA relanti face si el ce poate.

Am o intrebare. E normal ca tensiunea de incarcare sa fie de 13.4V maxim cu toti consumatorii opriti? Am masurat si
Eu zic ca nu.
Mecanicii insistau ca e normal ca trag bujiile incandescente ca e motorul rece.
Poate ca au dreptate, dar tensiunea tot 13.4V a ramas si cand lichidul de racire a ajuns la 80C.
De porneam aeroterma scadea la 12.9.

Voi incerca sa masor curentii din bujiile incandescente, curentii de incarcare, tensiunea pe cablu, sper sa am loc.

Astra GTC 1.9 cdti 2007.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Nu e normal.
Dupa ce pornesti motorul bujiile incandescente sunt stinse si nu consuma nimic.
Ai probleme la masina.
Ori ai un consumator permanent pe masina (statie, alarma, etc) care suge grav curent.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am vorbit cu un electrician auto care mi-a spus ca alternatoarele noi marca Valeo/Hella sunt o alta constructie decât Hitachi si le pica greu puntea de diode sau releul. Insa sunt scumpe... o ideie ar fi sa stati cu ochii pe eBay pâna intra la reducere vreunul (cam toate intra, dupa un timp) si sa va luati. Dupa aia, daca pica ceva nu o sa coste mai mult decat o reparatie cu punte+releu Cargo/Mobiletron/Dai-Nai, dar va tine mai mult.

Daca intrati periodic pe eBay poate prindeti la vanzare un alternator nou original Hitachi la pret bun (din vreun stoc vechi si nevândut), banuiesc ca nu o sa mai stati pe gânduri când il vedeti Smile .

L.E:
Eram in dubii pâna anul trecut cu produsele Hella, am vazut ca fac alternatoare si demaroare pentru Vectra B 1.7 cu motor Isuzu, sunt scumpe si nu stiam daca sunt bune sau nu. Anul trecut am demontat cutia sa o schimb cu alta care are a 5-a mai lunga si atunci am vazut ca am demaror Hella pe masina (puteam sa jur ca am Hitachi, cel original cu reductor al masinii). Arata foarte bine, cred ca a fost cumparat de nou si de 6 ani nu am umblat la el (invarte foarte bine si nu am avut nicio problema cu el). Nu vad de ce nu ar fi la fel de robust si alternatorul produs de Hella, eu unul am prins incredere in firma asta si voi merge pe mâna lor pe viitor daca prind unul la reducere pe eBay.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Eu auzisem ca bujiile cica ar functiona o vreme la tensiune mai redusa pana cand motorul se apropie de temperatura optima.

Maine sper sa am timp sa rezolv misterul.
Ce mi se pare f ciudat e ca tensiunea asta e indiferent de turatie. Cam pe toate masinile pe care am pus mana chiar daca tensiunea scade in sarcina mare, isi revine o data ce sunt turate usor.

Alta magarie intalnita a fost la un motor care pornea la cald, pornea la rece, dar nu pornea "intre".
Treaba s-a rezolvat prin deconectarea senzorului de temperatura dintre blocul de comadna a bujiilor si a senzorului de temperatura a motorului.
In felul asta bujiile erau tot timpul actionate la durata maxima si motorul pornea "la sfert".
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut !Opel Vectra A c20ne.Am si eu probleme cu incarcarea.Mi s-a aprins martorul "baterie" ,am demontat alternatorul,l-am dus la reparat si mi s-a schimbat releul de incarcare.(cica de la aia era). L-am remontat,a functionat bine vreo 3 ore,porniri opriri,tensiune 14,2 cu consumatori,14,5 fara.Apoi,la punerea contactului nu mi se mai aprinde martorul "baterie" si incarcarea este zero.Din alternator (Bosch ,70A) pleaca 3 fire,unul separat subtire(alb cu albastru) si doua legate impreuna groase (rosu si negru).Daca ating cu un fir (cu contactul pus) mufa firului subtire si o "masa" se aprinde martorul "baterie" in bord.Ce parere aveti de anomaliile astea si ce ar trebui verificat?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR