- andreiutasg
- *
- 4 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Astra 2006 H17TDI
- Bucuresti
andreiutasg
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 H17TDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
- licurici79
- **
- 62 mesaje
- din 01 Dec 2008
- Astra 2003 1.7YDT
- Prahova
licurici79
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003 1.7YDT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2008
- Mesaj Privat
Pt @andreiutasg
Vezi sa nu se fi stricat doar releul de incarcare si puntea de diode, sa nu arunci cu banii aiurea pe alternator.mie mi se pare cam scump.am vazut si cu 900 lei pentru un Astra G.si eu am patit la fel, am parcat si cand sa plec de dimineata nu a mai pornit si nici servo nu aveam.am schimbat doar releul si puntea de diode.mult succes!
Vezi sa nu se fi stricat doar releul de incarcare si puntea de diode, sa nu arunci cu banii aiurea pe alternator.mie mi se pare cam scump.am vazut si cu 900 lei pentru un Astra G.si eu am patit la fel, am parcat si cand sa plec de dimineata nu a mai pornit si nici servo nu aveam.am schimbat doar releul si puntea de diode.mult succes!
- andreiutasg
- *
- 4 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Astra 2006 H17TDI
- Bucuresti
andreiutasg
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 H17TDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
i0nutz9
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2008
- Mesaj Privat
- Bolidul
- **
- 128 mesaje
- din 08 Jul 2008
- Astra 2001 y17td
- Constanta
Bolidul
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Bobby-NOS
- **
- 289 mesaje
- din 03 Jan 2006
- Vectra 1995 TC4EE1
- Mures
Bobby-NOS
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1995 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
Sers`tok...cred ca imi dau foc...dupa ce am bagat doua saptamani la rand vreo 15 milioane in vectra-ul meu,ieri am mai bagat 6 mil.in directie,si azi aflu ca mi-e puscat alternatoru,sun la dezmembrare sa vad daca au(TC4EE1) si imi spune ca 200 de euro e unul,am si inchis telefonu:)) va rog..un sfat ceva,ca stau pe muchie de cutzit:),HELP!
- Bobby-NOS
- **
- 289 mesaje
- din 03 Jan 2006
- Vectra 1995 TC4EE1
- Mures
Bobby-NOS
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1995 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
Bobby-NOS a scris:Sers`tok...cred ca imi dau foc...dupa ce am bagat doua saptamani la rand vreo 15 milioane in vectra-ul meu,ieri am mai bagat 6 mil.in directie,si azi aflu ca mi-e puscat alternatoru,sun la dezmembrare sa vad daca au(TC4EE1) si imi spune ca 200 de euro e unul,am si inchis telefonu:)) va rog..un sfat ceva,ca stau pe muchie de cutzit:),HELP!
help
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Mi-a picat azi dimineata bateria: Rombat. Nu are nici macar 1 an. Am luat-o cam degeaba, electromotorul era de fapt cel cu probleme.
Am pus-o pe aia veche, originala la loc, nefolosita de 1 an si a pornit din prima.
Maine merg cu Rombat-ul la garantie.
Ati mai vazut baterii sa pice dintr-o data, fara nici un avertisment?
Am pus-o pe aia veche, originala la loc, nefolosita de 1 an si a pornit din prima.
Maine merg cu Rombat-ul la garantie.
Ati mai vazut baterii sa pice dintr-o data, fara nici un avertisment?
taxiboy
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
astra F c14nz '96 hatch - 5 usi.
am spalat motorul sambata dimineata. nu s-a invelit cu o punga decat delcoul. dupa clatire s-a facut o uscare cu compresorul de doar 2-3 minute.
a pornit la prima cheie (ca inainte), iar la 100 de metri de spalatorie s-a aprins martorul AIRBAG. dupa vreo 1 ora de mers s-a stins (banuiesc ca a fost ceva condens). toate bune si frumoase. in aceeasi zi am plecat la vilcea. nici o problema pana am ajuns in varful dealului negru : lumina din bord a "palit", acul de la benzina a lesinat (posibil si alte ceasuri dar cel de benzina mi-a atras atentia si m-a "imbolnavit"), radioul s-a oprit, iar in loc de faruri aveam 2 lumanari.motorul inca functiona. tot drumul am mers cu muzica (radio), faza scurta-lunga dupa caz, proiectoare si dezaburire luneta + incalzire I sau II. si in saptamanile precedente daduse semne de "oboseala electrica" in sensul ca la pornire dimineata si uneori in timpul zilei lumina in bord (si cred ca si farurile) palpaia pana ceva mai tarziu cand ori se incalzea motorul, ori se incarca bateria ceva mai bine.
pe deal am tras pe dreapta, am oprit toti consumatorii, am mai asteptat putin cu motorul pornit si am continuat apoi drumul (insa fara proiectoare si cat am putut fara dezaburire luneta). lumina farurilor si-a mai revenit putin si astfel am reusit sa ajung acasa.
ieri (duminica) nici o problema (obisnuita palpaire a luminii in bord la pornire dar parca mai blanda ca de obicei; nimic de speriat). am facut un drum pana la dragasani. opriri, porniri, proiectoare,incalzire,dezaburire luneta. la intoarcere de-acolo aceeasi faza cu lesinatul indicatorului de benzina, al farurilor si al farurilor. inainte sa inceapa toate astea am ramas fara sunet la radio. am oprit dezaburirea lunetei si totul a revenit cat de cat.am oprit si proiectoarele si am putut continua drumul (indicatorul de benzina inca arata aiurea dar nu era lesinat complet). am ajuns in vilcea, am oprit masina undeva, am stat 5-10 minute (toti consumatorii opriti inclusiv faruri) si cand sa plecam, PAUZA. cand incercam sa pronesc motorul se auzea un CLICK sec si farurile sau lumina din habitaclu se opreau/oprea complet, revenind in secunda in care cheia revenea pe loc-repaus in contact. noroc ca eram la vreo 100-150 de metri de parcarea blocului. am inpins-o pana acolo. azi dimineata a masurat tata bateria. avea 4.8 V (patru virgula opt).
?..."norocos" si sa fie doar acumulatorul ? (este o varta cu inscrisuri nemtesti; era pe masina cand a intrat in tara acum 2-3 luni; este de 44 Ah)
ultima oara cand incercam sa pornesc motorul si nu se auzea decat "click" in bord ramanea aprins motorasul sau robinetul galben portocaliu cu un fulger inauntru. nici urma de martor care sa aiba forma unei baterii. e posibil sa fie ars iar martorul cu fulger sa denote o problema mult mai grava ?
UPDATE : cu ajutorul cablurilor am luat curent de la bateria lui tata azi dimineata. drum de ~25 km. motorul nu a mers rotund, iar indicatorul de benzina iar a facut pe nebunul. din cand in cand a palpait si AIRBAG-ul..
am spalat motorul sambata dimineata. nu s-a invelit cu o punga decat delcoul. dupa clatire s-a facut o uscare cu compresorul de doar 2-3 minute.
a pornit la prima cheie (ca inainte), iar la 100 de metri de spalatorie s-a aprins martorul AIRBAG. dupa vreo 1 ora de mers s-a stins (banuiesc ca a fost ceva condens). toate bune si frumoase. in aceeasi zi am plecat la vilcea. nici o problema pana am ajuns in varful dealului negru : lumina din bord a "palit", acul de la benzina a lesinat (posibil si alte ceasuri dar cel de benzina mi-a atras atentia si m-a "imbolnavit"), radioul s-a oprit, iar in loc de faruri aveam 2 lumanari.motorul inca functiona. tot drumul am mers cu muzica (radio), faza scurta-lunga dupa caz, proiectoare si dezaburire luneta + incalzire I sau II. si in saptamanile precedente daduse semne de "oboseala electrica" in sensul ca la pornire dimineata si uneori in timpul zilei lumina in bord (si cred ca si farurile) palpaia pana ceva mai tarziu cand ori se incalzea motorul, ori se incarca bateria ceva mai bine.
pe deal am tras pe dreapta, am oprit toti consumatorii, am mai asteptat putin cu motorul pornit si am continuat apoi drumul (insa fara proiectoare si cat am putut fara dezaburire luneta). lumina farurilor si-a mai revenit putin si astfel am reusit sa ajung acasa.
ieri (duminica) nici o problema (obisnuita palpaire a luminii in bord la pornire dar parca mai blanda ca de obicei; nimic de speriat). am facut un drum pana la dragasani. opriri, porniri, proiectoare,incalzire,dezaburire luneta. la intoarcere de-acolo aceeasi faza cu lesinatul indicatorului de benzina, al farurilor si al farurilor. inainte sa inceapa toate astea am ramas fara sunet la radio. am oprit dezaburirea lunetei si totul a revenit cat de cat.am oprit si proiectoarele si am putut continua drumul (indicatorul de benzina inca arata aiurea dar nu era lesinat complet). am ajuns in vilcea, am oprit masina undeva, am stat 5-10 minute (toti consumatorii opriti inclusiv faruri) si cand sa plecam, PAUZA. cand incercam sa pronesc motorul se auzea un CLICK sec si farurile sau lumina din habitaclu se opreau/oprea complet, revenind in secunda in care cheia revenea pe loc-repaus in contact. noroc ca eram la vreo 100-150 de metri de parcarea blocului. am inpins-o pana acolo. azi dimineata a masurat tata bateria. avea 4.8 V (patru virgula opt).
?..."norocos" si sa fie doar acumulatorul ? (este o varta cu inscrisuri nemtesti; era pe masina cand a intrat in tara acum 2-3 luni; este de 44 Ah)
ultima oara cand incercam sa pornesc motorul si nu se auzea decat "click" in bord ramanea aprins motorasul sau robinetul galben portocaliu cu un fulger inauntru. nici urma de martor care sa aiba forma unei baterii. e posibil sa fie ars iar martorul cu fulger sa denote o problema mult mai grava ?
UPDATE : cu ajutorul cablurilor am luat curent de la bateria lui tata azi dimineata. drum de ~25 km. motorul nu a mers rotund, iar indicatorul de benzina iar a facut pe nebunul. din cand in cand a palpait si AIRBAG-ul..
taxiboy
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
ieri am cumparat si montat o baterie noua Rombat de 62 Ah. totul a mers ok. a disparut si palpaitul luminii in bord, pornea foarte bine..
azi dimineata NIMIC ! nici macar farurile nu se mai aprindeau.
un sfat mai concis daca puteti sa-mi dati. nu mai inteleg nimic. am bagat la bani in masina asta de mi s-a acrit. mai bine imi luam un logan nou asa cum e el si gata..
azi dimineata NIMIC ! nici macar farurile nu se mai aprindeau.
un sfat mai concis daca puteti sa-mi dati. nu mai inteleg nimic. am bagat la bani in masina asta de mi s-a acrit. mai bine imi luam un logan nou asa cum e el si gata..
taxiboy
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
am vorbit acum cateva minute cu un electrician auto. i-am spus toate simptomele masinii si faptul ca am spalat motorul.. a spus ca alternatorul este de vina. una sau mai multe diode impuscate si s-a transformat in consumator. este posibil ? atunci cum se justifica valoarea de 14-14.3 V masurata la borne cu motorul pornit ?... numai inteleg nimic. ma urc pe pereti.
- bucifer85
- **
- 334 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
bucifer85
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
Sa va zic ce am patit eu .
De vreo 2 ori , dimineata m-a lasat bateria .Ma decid sa-mi cumpar baterie (de 75 ah) ,in fine dupa o saptamana plec la munte , la vreo 400 km de bucuresti . toate bune si frumoase .. Eram 3 masini. Urcam noi spre nush ce punct turistic , si la un moment dat se aprinde pe bord esp,abs . Dupa 3 minute de mers cu martorii aia in bord mi se aprinde si un volan cu un semnul exclamarii , servodirectia nu mai mergea , si motorul statea la 1200 rpm.Opresc motorul , si cand am incercat sa-l pornesc nu mai pornea . ma gandesc ca este de la baterie , ca este un defect din fabrica,si ne intoarcem spre vila unde eram cazati . A doua zi dimineata incerc sa pornesc masina , dar nu dadea la demaror. Iau o baterie dupa un opel asta , o pun pe a mea si plec sa-mi cumpar baterie , cu gandul ca a mea e stricata . Ma plimb vreo 30 minute (eram prin Hateg) gasesc baterie ,Monobat, o cumpar si ma intorc la vila . Acolo pun bateria cea noua ,pornesc motorul ,si dupa 3 minute mi se aprinde bateria pe bord (ceea ce inseamna ca nu incarca ).Era sa cad din picioare .Era duminica si trebuia sa ne intoarcem in Bucuresti.Am vorbit cu baietii cu care eram si am zis : Merg pe curentul de la baterie , cand ma lasa imi dati voi bateriile voastre ,eu vi le dau pe ale mele sa le incarcati .Am schimbat bateriile de vreo 9-10 ori pana la bucuresti . (era noapte ,ceata ,si cu o baterie mergeam vreo 35-50 km , max) Intr-un final ajung in Bucuresti si-l sun pe un prieten care este sef service si-l intreb daca poate sa-mi comande de undeva o punte de diode. El imi spune : Te trimit eu undeva unde ti-l repara bine si ieftin.
Este un atelier in baicului care repara alternatoare si electromotoare la super pret .
M-am dus acolo mi-au demontat alternatorul dupa masina, mi-au schimbat puntea de diode(noua 150 ron ) , si l-au montat inapoi pe masina
A costat cu totul 250 ron cu factura ( demontat dupa masina , schimbat puntea de diode la alternator,montat inapoi pe masina)
Foarte multumit , ii recomand .
M-au lasat sa vad cum schimba puntea , cum demonteaza alternatorul ...
P.s Cerusem pret la un magazin de piese auto pentru o punte de diode - 300 RON
De vreo 2 ori , dimineata m-a lasat bateria .Ma decid sa-mi cumpar baterie (de 75 ah) ,in fine dupa o saptamana plec la munte , la vreo 400 km de bucuresti . toate bune si frumoase .. Eram 3 masini. Urcam noi spre nush ce punct turistic , si la un moment dat se aprinde pe bord esp,abs . Dupa 3 minute de mers cu martorii aia in bord mi se aprinde si un volan cu un semnul exclamarii , servodirectia nu mai mergea , si motorul statea la 1200 rpm.Opresc motorul , si cand am incercat sa-l pornesc nu mai pornea . ma gandesc ca este de la baterie , ca este un defect din fabrica,si ne intoarcem spre vila unde eram cazati . A doua zi dimineata incerc sa pornesc masina , dar nu dadea la demaror. Iau o baterie dupa un opel asta , o pun pe a mea si plec sa-mi cumpar baterie , cu gandul ca a mea e stricata . Ma plimb vreo 30 minute (eram prin Hateg) gasesc baterie ,Monobat, o cumpar si ma intorc la vila . Acolo pun bateria cea noua ,pornesc motorul ,si dupa 3 minute mi se aprinde bateria pe bord (ceea ce inseamna ca nu incarca ).Era sa cad din picioare .Era duminica si trebuia sa ne intoarcem in Bucuresti.Am vorbit cu baietii cu care eram si am zis : Merg pe curentul de la baterie , cand ma lasa imi dati voi bateriile voastre ,eu vi le dau pe ale mele sa le incarcati .Am schimbat bateriile de vreo 9-10 ori pana la bucuresti . (era noapte ,ceata ,si cu o baterie mergeam vreo 35-50 km , max) Intr-un final ajung in Bucuresti si-l sun pe un prieten care este sef service si-l intreb daca poate sa-mi comande de undeva o punte de diode. El imi spune : Te trimit eu undeva unde ti-l repara bine si ieftin.
Este un atelier in baicului care repara alternatoare si electromotoare la super pret .
M-am dus acolo mi-au demontat alternatorul dupa masina, mi-au schimbat puntea de diode(noua 150 ron ) , si l-au montat inapoi pe masina
A costat cu totul 250 ron cu factura ( demontat dupa masina , schimbat puntea de diode la alternator,montat inapoi pe masina)
Foarte multumit , ii recomand .
M-au lasat sa vad cum schimba puntea , cum demonteaza alternatorul ...
P.s Cerusem pret la un magazin de piese auto pentru o punte de diode - 300 RON
- bucifer85
- **
- 334 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
bucifer85
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
Bolidul a scris:Dar pana la urma si la coada de ce cad asa des si la mai toata lumea diodele astea... este condumul prea mare la masina decat pot duce ele sau care-i treaba ?! Eu de curand mi-am montat un animal de statie si am cam abuzat de ea si manca o gramada de curent... toate legaturile la ea sunt ok. Oare de la asta sa imi fi cazut mie sau asa le-a sunat ceasu` pur si simplu ?!
Asta a fost motivul pentru care s-a dus si alternatorul meu . Statie(vreo 200 x 2 ) fara condensator
taxiboy
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
dany1
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2008
- Mesaj Privat
- deleted-21402
- **
- 129 mesaje
- din 07 Aug 2008
deleted-21402
- Mesaje scrise: 129
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
bucifer85 a scris:Sa va zic ce am patit eu .
De vreo 2 ori , dimineata m-a lasat bateria .Ma decid sa-mi cumpar baterie (de 75 ah) ,in fine dupa o saptamana plec la munte , la vreo 400 km de bucuresti . toate bune si frumoase .. Eram 3 masini. Urcam noi spre nush ce punct turistic , si la un moment dat se aprinde pe bord esp,abs . Dupa 3 minute de mers cu martorii aia in bord mi se aprinde si un volan cu un semnul exclamarii , servodirectia nu mai mergea , si motorul statea la 1200 rpm.Opresc motorul , si cand am incercat sa-l pornesc nu mai pornea . ma gandesc ca este de la baterie , ca este un defect din fabrica,si ne intoarcem spre vila unde eram cazati . A doua zi dimineata incerc sa pornesc masina , dar nu dadea la demaror. Iau o baterie dupa un opel asta , o pun pe a mea si plec sa-mi cumpar baterie , cu gandul ca a mea e stricata . Ma plimb vreo 30 minute (eram prin Hateg) gasesc baterie ,Monobat, o cumpar si ma intorc la vila . Acolo pun bateria cea noua ,pornesc motorul ,si dupa 3 minute mi se aprinde bateria pe bord (ceea ce inseamna ca nu incarca ).Era sa cad din picioare .Era duminica si trebuia sa ne intoarcem in Bucuresti.Am vorbit cu baietii cu care eram si am zis : Merg pe curentul de la baterie , cand ma lasa imi dati voi bateriile voastre ,eu vi le dau pe ale mele sa le incarcati .Am schimbat bateriile de vreo 9-10 ori pana la bucuresti . (era noapte ,ceata ,si cu o baterie mergeam vreo 35-50 km , max) Intr-un final ajung in Bucuresti si-l sun pe un prieten care este sef service si-l intreb daca poate sa-mi comande de undeva o punte de diode. El imi spune : Te trimit eu undeva unde ti-l repara bine si ieftin.
Este un atelier in baicului care repara alternatoare si electromotoare la super pret .
M-am dus acolo mi-au demontat alternatorul dupa masina, mi-au schimbat puntea de diode(noua 150 ron ) , si l-au montat inapoi pe masina
A costat cu totul 250 ron cu factura ( demontat dupa masina , schimbat puntea de diode la alternator,montat inapoi pe masina)
Foarte multumit , ii recomand .
M-au lasat sa vad cum schimba puntea , cum demonteaza alternatorul ...
P.s Cerusem pret la un magazin de piese auto pentru o punte de diode - 300 RON
De vreo 2 ori , dimineata m-a lasat bateria .Ma decid sa-mi cumpar baterie (de 75 ah) ,in fine dupa o saptamana plec la munte , la vreo 400 km de bucuresti . toate bune si frumoase .. Eram 3 masini. Urcam noi spre nush ce punct turistic , si la un moment dat se aprinde pe bord esp,abs . Dupa 3 minute de mers cu martorii aia in bord mi se aprinde si un volan cu un semnul exclamarii , servodirectia nu mai mergea , si motorul statea la 1200 rpm.Opresc motorul , si cand am incercat sa-l pornesc nu mai pornea . ma gandesc ca este de la baterie , ca este un defect din fabrica,si ne intoarcem spre vila unde eram cazati . A doua zi dimineata incerc sa pornesc masina , dar nu dadea la demaror. Iau o baterie dupa un opel asta , o pun pe a mea si plec sa-mi cumpar baterie , cu gandul ca a mea e stricata . Ma plimb vreo 30 minute (eram prin Hateg) gasesc baterie ,Monobat, o cumpar si ma intorc la vila . Acolo pun bateria cea noua ,pornesc motorul ,si dupa 3 minute mi se aprinde bateria pe bord (ceea ce inseamna ca nu incarca ).Era sa cad din picioare .Era duminica si trebuia sa ne intoarcem in Bucuresti.Am vorbit cu baietii cu care eram si am zis : Merg pe curentul de la baterie , cand ma lasa imi dati voi bateriile voastre ,eu vi le dau pe ale mele sa le incarcati .Am schimbat bateriile de vreo 9-10 ori pana la bucuresti . (era noapte ,ceata ,si cu o baterie mergeam vreo 35-50 km , max) Intr-un final ajung in Bucuresti si-l sun pe un prieten care este sef service si-l intreb daca poate sa-mi comande de undeva o punte de diode. El imi spune : Te trimit eu undeva unde ti-l repara bine si ieftin.
Este un atelier in baicului care repara alternatoare si electromotoare la super pret .
M-am dus acolo mi-au demontat alternatorul dupa masina, mi-au schimbat puntea de diode(noua 150 ron ) , si l-au montat inapoi pe masina
A costat cu totul 250 ron cu factura ( demontat dupa masina , schimbat puntea de diode la alternator,montat inapoi pe masina)
Foarte multumit , ii recomand .
M-au lasat sa vad cum schimba puntea , cum demonteaza alternatorul ...
P.s Cerusem pret la un magazin de piese auto pentru o punte de diode - 300 RON
Te rugam lasa si tu un numar de telefon si/sau o adresa ceva al serviceului unde ti-au reparat alternatorul!
Suntem destul de multi cu problema asta.... eu am trecut cu bine testul de alternator.... in sensul ca l-am schimbat cu unul nou 1.500roni+manopera (transplantul de alternator l-am facut la service-ul lui @maiandrei ). Masina Vectra c 1.9 cdti caravan 2005 motor Z19DT cu 150 mii km.
P.S. pentru orice fel de problema tehnica recomand service-ul lui @maiandrei!
Va urez un Mos bogat anu' acesta
cos_80
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutare,
Am un Opel Vectra C 2006 1.9cdti 120 cp,62000km si m-a lasat sevodirectia(s-a aprins becul in bord,un volan cu semnul exclamarii).Inainte de asta eu am observat ca dupa ce plecam cu masina si trebuia sa opresc la un stop(pe prioada de franare,scoasa din viteza), turatia scadea de la 900rot/min la
500-600rot/min,aproape sa se opreasca motorul dupa care,in momentul in care opream masina pe loc,turatia isi revenea la normal.
Am verificat sigurantele,nivelul la ulei la servo,totul este in regula.Banuiesc ca de vina este alternatorul dat fiind faptul ca servodirectia este asistata electric.Daca v-ati confrutat si voi cu aceeasi problema astept sugestii si propuneri,eventual daca este de vina alternatorul,ce trebuioe schimbat la el si cam cat costa,etc.
Multumesc anticipat.
Am un Opel Vectra C 2006 1.9cdti 120 cp,62000km si m-a lasat sevodirectia(s-a aprins becul in bord,un volan cu semnul exclamarii).Inainte de asta eu am observat ca dupa ce plecam cu masina si trebuia sa opresc la un stop(pe prioada de franare,scoasa din viteza), turatia scadea de la 900rot/min la
500-600rot/min,aproape sa se opreasca motorul dupa care,in momentul in care opream masina pe loc,turatia isi revenea la normal.
Am verificat sigurantele,nivelul la ulei la servo,totul este in regula.Banuiesc ca de vina este alternatorul dat fiind faptul ca servodirectia este asistata electric.Daca v-ati confrutat si voi cu aceeasi problema astept sugestii si propuneri,eventual daca este de vina alternatorul,ce trebuioe schimbat la el si cam cat costa,etc.
Multumesc anticipat.
claucorsa
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2008
- Mesaj Privat
am o corsa cdti 1.3 si in toamna am avut vreo doua diode arse la alternator si l-am reparat. a mers pana azi , cand in timp ce masina rula a inceput sa palpaie martorul de la bord. am prit masina si nu a vrut sa mai porneasca. e normal sa se defecteze asa repede alternatorul? ce poate fi de vina? ( am menajat intotdeauna bateria)
taxiboy
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
@cos_80 : alte simptome ? palpairi de lumini (bord,habitaclu,faruri) la pornire sau in mers ? alternatorul se verifica extrem de usor : iei una bucata multimetru (nu trebuie ceva extravagant insa sa fie digital), scoti borna plus a bateriei, inseriezi ampermetrul (multimetrul) si te apuci de citit. ar trebui sa vezi valori intre zero si 0,001-0,010 A (RETINE ! cu motorul oprit si toti consumatorii pe OFF). asta pt a vedea daca ai vreun consumator pirat pe undeva sau daca alternatorul s-a transformat intr-un mega-consumator din cauza vreunei defectiuni. O a doua verificare pt a vedea daca alternatorl este sau nu bolnav este urmatoarea : dupa ce s-a pus la loc borna plus a bateriei se comuta multimetrul pe voltmetru si se pune la bornele bateriei. daca masina este folosita normal,frecvent, macar 1 data pe zi, atunci ar trebui sa ai minim 11-12 volti in baterie (asta depinde si de vehime, gradul de sufatare, temperatura, etc.). la pornire, voltajul nu ar trebui sa scada sub 9 volti (chiar 10 la o baterie relativ ok). lasa motorul pornit la relanti (cu toti consumatorii opriti) si citeste valoarea aratata de multimetru. aceasta ar trebui sa fie 13,2/3/4/5 - 14,2/3/4/5/6 V (plaja normala de incarcare la relanti este 14,0-14,4 V). DACA ai constatat ca alternatorul are "gripa" atunci cele mai comune cauza ar fi : puntea de diode (se recomanda schimbarea integrala si nu peticirea cu 1,2,3 diode), periile/carbunii (in functie de modelul de alternator acestea sunt "corp comun" cu puntea sau releul, nu mai retin) sau/si releul de incarcare (la acesta nu exista peticire). statorul si rotorul se verifica relativ usor cu multimetrul si cu o inspectie vizuala si olfactiva constiincioasa . cu motorul pornit la relanti si multimetrul cupat la bornele bateriei poti porni la vanatoare de consumatori (tragi de volan si vezi cat "suge" servodirectia, operatii similare putand sa incerci si cu luminile, AC-ul/Clima, dezaburirea, proiectoarele, alarma, inchiderea, etc. ).
@claucorsa : pt verificarea alternatorului poti urma si tu pasii de mai sus. DA, alternatorul (si orice alta piesa) se poate strica "asa de usor/repede" daca piesele sunt de provenienta indoielnica si mai ales in cazul in care sunt montate de "mesterul/inginerul/maistrul" recomandat de nea'... urmareste unul din posturile mele de mai sus (..problema similara : mers relativ ok, oprire pentru 10 minute si apoi NEMA pornire..) .
SARBATORI FERICITE TUTURORA !
@claucorsa : pt verificarea alternatorului poti urma si tu pasii de mai sus. DA, alternatorul (si orice alta piesa) se poate strica "asa de usor/repede" daca piesele sunt de provenienta indoielnica si mai ales in cazul in care sunt montate de "mesterul/inginerul/maistrul" recomandat de nea'... urmareste unul din posturile mele de mai sus (..problema similara : mers relativ ok, oprire pentru 10 minute si apoi NEMA pornire..) .
SARBATORI FERICITE TUTURORA !
claucorsa
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2008
- Mesaj Privat