Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Corsa D, A13DTE, 95 cai, 6 trepte, in prezent 22000 de km, achizitionat in septembrie 2010. Mers normal (turat cu a 4 si a 5-a intre 2500-3000), consum regulat de 4,5 l/100 km.

Mers la consum, adica mers constant cu 90/ora, deci cu a 4-a la 2800 ture, testat pe centura sibiului dus intors de nenumarate ori cu tempomatul pornit, consum de 3,7-3,8l/100 km.

Motorina Alto55 Diesel, Rompetrol.

Consumul scos de nenumarate ori pe valea Oltului, din pricina traficului nu cu viteze mai mari de 100/ora, este de 4,1 l/100 km.
Am eu problemele mele cu filtrul de particule, in rest masina e boboc.
Conform computerului de bord, cu un plin merg 1080 de Km.
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,521
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
hora a scris:Asta e si parerea mea. Daca as fi avut toate aceste informatii inainte...pastram Symbolul.

off: pai nici acum nu e tarziu... Laughing
on: @hora si eu circul cam pe aceleasi distante ca si tine Codlea-Brasov si retur cu ceva plimbareala prin Brasov, dar media anuala pe ultimii 3 ani este de 35k km. Sunt multumit de consum. Am prcurs 390 km de la ultimul plin si mai am 1/2 in rezervor. Cu motorul rece cand opresc la paine (sau la oua) i-l las sa functioneze chiar si cate 15-20 minute (daca atat dureaza incursiunea in magazin) in ralanti. Consider ca este mai ieftin sa pun motorina decat sa repar: injectoare, pompe de inalta presiune, regulatoare, demaroare.
  • Viz

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Turbina functioneaza de cand pornesti motorul, doar ca are randament maxim incepand cu aprox. 1700rpm, deci daca schimbi treptele undeva la 2500- 2800rpm turbina o sa lucreze mai eficient.(randament mai bun).
In exterior, incearca sa eviti treapta a6a, foloseste-o dupa 130km/h.
Ca sa te convingi, incearca sa mergi cu o viteza constanta(110-120km/h) cu treapta a6a urmareste consumul, apoi mergi cu treapta a5a - o sa vezi diferenta in bine.

Pentru Bucuresti 7-8% este un consum normal pentru motorul asta.(atat am eu pe A-H). Extraurban, am obtinut consum intre, minim 4.2 - 5.5% max...in functie de cum ma grabesc/conditii de drum.

PS: Mai rau faci daca stai cu ochii pe consum. Wink
  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic. Citeam undeva pe net ca e destul de daunator pentru motor sa-l lasi mult timp la relanti.
Off topic: esti cumva din Codlea?
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Uita-te putin pe graficul de mai sus. Ti se pare ca e eficienta turbina la 1700 rpm? La turatia aia motorul produce jumatate din cuplul pe care il produce la 2500-3000 rpm.
Doar pentru ca scrie in specificatiile oficiale ca produce cuplu intre 1750 si 2500 nu inseamna ca asta e si realitatea, si se simte foarte clar ca nu e asa.
Motorul trage de la 2200-2300 pana la 4000. Sub 2200 nu se intampla nimic, parca accelerezi degeaba, chiar si in treptele inferioare.
  • Viz

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Da, exprimarea mea este ciudata.
In primul post ma refeream la faptul ca incepand cu 1700 rpm randamentul turbinei este mai bun. (Nu maxim!)
Sincer, nu m-au interesat prea mult datele producatorului nici cand am cumparat masina, graficele nici atat.
Faptul ca la 1700rpm motorul trage mai greu decat la 2200 este oarecum logic de ce se intampla lucrul asta. Orice motor TD, la turatie mica se va comporta la fel de "lesinat". Graficele vor arata cam in aceasi maniera...la turatie mica cuplul este mai mic, apoi int-un interval scurt, creste brutal, apoi este constant(maxim) ..si se termina...la fel de repede.

Totusi, nu imi este clar dece spui ca este lesinat/ mort sub 2200rpm?
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=vHWOsKPZ0oY
La asta ma refer. Intre secundele 31-36 si 45-50 motorul se chinuie sa ajunga de la 40 la 60km/h in treapta 3, adica intre 1500-2000rpm.
  • Viz

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ca sa fiu carcotas, in treapta a3a la 1400-1500 rpm...sunt curios cum se descura si alte motoare. Smile
In fine, nu am de gand sa ridic motoru la rang de "za best", dar din experienta proprie, pot sa spun ca nu se misca chiar atat de prost.
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Iti pot spune ca 1,4 twinport care are tot 90 de cai se misca mai bine in a 3-a la 1500 rpm. Desi nu e vreun motor fortos, cu ala nu simti niciodata ca apesi degeaba acceleratia.
Am avut pe mana Corsa D cu 1,3 si tata are corsa D cu 1.4. Am mers cu ambele in diverse conditii si clar 1,4 e mai placut de condus prin oras. Extraurban sunt la fel.
M mai maers cu motoare diesel de 90-100 de cai dar de capacitati mai mari si desi sub 2000 rpm nu trageau, totusi, in treptele inferioare se miscau.
  • mihaintz

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 A13DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu am A13DTR motorul si pot confirma ce au spus colegii mai sus. Intr-adevar trebuie mers un pic mai turat pentru un consum mai bun. Eu am abservat mergand pe autostrada ca la 120km/h cu a 6-a consuma mai mult decat daca ai merge cu aceeasi viteva, dar in treapta a 5-a.
  • PYTACU

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am verificat varianta lui scorpio18 si a scazut un pic consumul.
Am reusit un 6.87%.
Ma uimeste cea ce spuneti voi cu treapta 5 in loc de a 6-a.
O sa verific si asta.
Nu pot sa nu ma uit la consum cand fac 400-500 km pe saptamana si imi consuma constant peste 7.20%. Ca imi place sau nu, la sfarsit de luna cand trebuie sa achit cardul de alimentare, brusc ma uit la consum.

Multumesc pentru implicare baieti.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Asa e cu treapta 6. Cam inutila pe motorul asta. Oare de ce au pus cutie in 5 trepte pe astra J?
Skip ads

  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Viteza a 6-a e perfecta daca vrei sa mergi mai mult de 140 km/ora. E normal sa consume mai mult, e alta frecare cu aerul la viteze mari, e alt raport, pinionul fiind mai mic ese necesara o alta forta... mai ales daca vrei sa mergi cu a 6-a la pana intr-o 120km/ora.

Mersi cu a 5-a la 140-150km/ora, iar api baga a 6-a, sa vezi, mai este diferenta de consum?

Eu am folosit a 6-ea doar pe autostrazi, si numai acolo unde mi-am permis sa merg cu mai mult de 140 la ora.
Cu A 6/a la 120/ora masina este subturata.
  • mihail.dragoi

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 2.0
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Hmm - io am corsa D, 1.3 90CP
si mi se pare foarte sprintara...

afara daca vreau sa scot consum nesimtit pot si undeva intre 4.5 -5.5 depinzand de teren - da asta cu viteza nesimtita de 80-100 km la ora.
recordul este de la PNeamt la Bacau de 3% (cu 50-60 km/ora) Smile

altfel la drum lung am undeva intre 5.5 si 6% din nou depinde daca ma duc de la bacau la bucuresti sau invers... si daca merg tare (90 localitati si 140 afara) creste pe la 6.5

in legatura cu treptele a 4 e de la 60 la 80, a 5-a de la 80 la 100 si peste 100 ii dau a 6-a.
intre a 5 si a 6-a nu e o regula - de multe ori schimb a 6-a pe la 120 - mai ales cand vreau sa intru in a 6-a in cuplu.

dar daca vreau sa merg constant cu 100-110 merg cu a 6-a desi e putin subturat - da suna mai bine motorul si si consumul este mai bun decat sa o tin in a 5-a putin turata unde e si consumul mai mare.

fix aceeasi chestie e si la treptele 3-4.
in localitati merg cu 60 la ora - si o tin in a 4-a deci putin subturat - dar din nou - mai bine putin subturat dar cu motorul care se aude ok si consum ok decat sa aut cum trage motorul in a 3-a turata...

plus ca daca am nevoie de cuplu cand sunt in reprize subturate fie bag pt cateva clipe in treapta inferioara fie calc ambreiajul turez putin motorul si reintru in aceeasi treapta dar de data asta in cuplu si ma baga masina in scaun...


in bucuresti io merg mai intepat si am 6.5 spre 7. da chiar merg intepat...
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
eu zic ca nu e asa, cel mai mic consum il ai in jurul lui 2500ture, in plaja de sus. Pentru ca din nou, daca te uiti pe grafice, cuplul maximum il ai intre 1750-2500 insa puterea maximima e pe plaja de sus a turelor, cel putin asa tineam eu minte. Iti garantez ca daca bagi a 6 dupa ce treci de 2600ture ai sa ia un consum mai mic. Eu nu prea vad utilitatea treptei a 6-a in Romania, ea se baga peste 120-140km/h (Depinde de masina). Iar pentru cuplu, treaba cu calc ambreajul si apoi accelerez putin motorul si reintru in aceasi treapta nu e prea sanatos, vei schimba discul ala de ambreaj in curand, vrei cuplu, cazi in treapta, dar asta doar daca esti subturat, daca ai deja peste 2100ture, nu prea te ajuta.
  • mihail.dragoi

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 2.0
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Faza cu schimbatul ambreiajului o stiu - asta probabil daca iti faci un obicei - eu am zis ca este posibil si daca ai nevoie - inca nu cred ca am trecut de 30 de astfel de cazuri in 60k

in legatura cu utilitatea treptei 6 - daca folosesti masina doar in bucuresti poate - desi eu mai gasesc portiuni in care prind peste 100 si bag a 6-a (vezi petricaniu-l pe care il fac zilnic, vezi centura de nord pe care o fac doar cu a 6-a la peste 120 la ora).

deasemenea in afara pe acele mici autostrazi si nu numai unde se prinde peste 100 la ora sigur poti sa dai si a 6-a. ex intre bucuresti si bacau (il fac o data pe luna) in afara localitatilor se merge lejer cu 120-140... ba de multe ori esti si flash-uit daca mergi cu 120.

deci trebuie
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Viz a scris:Da, exprimarea mea este ciudata.
In primul post ma refeream la faptul ca incepand cu 1700 rpm randamentul turbinei este mai bun. (Nu maxim!)
Sincer, nu m-au interesat prea mult datele producatorului nici cand am cumparat masina, graficele nici atat.
Faptul ca la 1700rpm motorul trage mai greu decat la 2200 este oarecum logic de ce se intampla lucrul asta. Orice motor TD, la turatie mica se va comporta la fel de "lesinat". Graficele vor arata cam in aceasi maniera...la turatie mica cuplul este mai mic, apoi int-un interval scurt, creste brutal, apoi este constant(maxim) ..si se termina...la fel de repede.

Totusi, nu imi este clar dece spui ca este lesinat/ mort sub 2200rpm?


turbina e "inchisa" pana pe undeva prin jur de 2300RPM. Asta e buba/avantajul opel, pentru a micsora consumul fac masinile mai lenese, fara demaraj si turbina desi se invarte mereu, admisia ei se deschide doar peste ~2300RPM. Audi (si cred ca si VW) au turbina mereu deschisa pe diesel si demareaza mai bine la aceasi putere, insa si consumul e mai mare.
Teoretic ai putea sa-ti remapezi motorul si sa lasi turbina on mereu, insa sa te astepti si la consum mai ridicat.

Iar pentru cei care vor sa consume mai putin, mai exista solutii. Pana acum nu prea le-am aplicat caci pana anul asta nu am platit mai mult de 5 ori motorina in viata mea, ori tata ori firma, acum cand pun din buzunarul meu imi pasa putin mai mult. Nu mai accelerez sa pun frana (daca am 50 de metri pana intr-o curba unde nu pot sa intru mai repede de 30km/h ori merg constant ori accelerez pana la 35 si apoi iau piciorul de pe acceleratie, incercand sa nu accelerez ca apoi sa "ard" motorina (energia) in franare. La fel si la semafor, in loc sa franez mai tare si sa opresc sa stau la el, prefer sa ridic piciorul de pe acceleratie si sa o las sa incetineasca incet (chiar schimband in trepte inferioare), caci motoarele mai noi, daca sunt lasate in viteza si nu sunt accelerate (frana de motor) nu mai consuma carburant, ele fiind invartite doar de motor.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu se deschide nicio admisie la turbina. Ea se invarte saraca mereu, dar de unde gaze de esapament sa sufle in ea din 1248cmc la 2000rpm? Asa se intampla cu orice motor mic care are o turbina mare.
  • dezmembreaza

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2011

  • Mesaj Privat
toata lumea se plinge de consum ca nu bate cu ceea ce srie in carte asa e dar conteza mult si stilul de condus si aglomeratia , daca accelerezi de la un semafor la altul normaul ca masina va papa mai mult iar daca nu folosesti frina de motor la fel creste ca sa nu mai spunem de factorii tehnici ai masinii dar l atien nu e cazul ca masina e noua.
  • mihail.dragoi

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 2.0
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
1.3 90 cp
superb motor, doar atat
ma voi desparti de el pt un 2.0 160 cp de la astraJ
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR