Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut azi am dat si eu jos eletrovalva care comanda wg munca naiba am scos mai intrai calculatorul de injectie si dupa aceea eletrovalva evident cu noroi picat in ochii Very Happy
Am tras aer pe teava ingusta a eletrovalvei parea inchisa , am cuplat-o la motor la traseul de vacum si am pornit motorul abia a pornit Very Happy zici ca era tractor dar a pornit si a aparut cheita bun.
Dupa ce am pornit motorul tata tinea eletrovalva in mana doar alimentata cu vacum prin furtun de la teu iar eletrovalva a inceput sa baraie sa bazaie dupa doua accelerai a incetat sa mai baraie eletrovalva.
Am oprit motorul am verificat eletrovalva sa vad daca are continuitate la eletromagnet si are rezistenta ei fiind de 16,5 ohmi .
Am cuplat-o la baterie trageam aer prin tava ingusta a eletrovalvei si nu trecea aer si nici fara tensiune nu trecea aer .
M-am apucat sa o desfac m-am chinut 20 de minute sa o decapsulez am decapsulat-o evident am scos si filtru de aer al ei si ala cinu dracu 3 minute Very Happy dar a iesit , filtru era curat am mai suflat eu in el in fine .
Am desfacut si am facu-to bucati adica partea alba cu tevile intr-o partea partea cu eletromagnetu in cealata .
Am suflat pe tavi in toate felurile merge , am scos si garnitura roz care era pozitionata la eletromagnet am suflat lagarul in care cuiul de la eletromagnet se misca am verificat si vava din cuiul de la eletromagnet e bun tine arcul.
Dupa aceea am supus la curent (baterie) eletromagnetul si am vazut ca se misca are o cursa de 2-4 mm cam asa ochiometric , am suflat si filtrul acela cilindric care se afla acoperit de garnitura roz in compartimentul eletromagnet bun.
Am asamblat totul provizoriu si am supus iar eletrovalva la curent in repaus daca vaceam vacum pe teava ingusta se creea vacum ( tine eletrovalva) dupa aceea alimentata nu mai tinea vacum si puteam trage aer pus degetul pe teava mai groasa se simtea la deget cum creeam vacum.
Am pus la loc tabla care tine cele doua parti ale eletrovalvei si am prins-o la loc pe masina dai iar munca pe sub ea cu prinsul de surube.
Am cuplat totul am pornit motorul si m-am uitat la tija wg nu se misca i-am zis lu tata sa accelereze nimic am desfacut furtunul care vine de la eletrovalva si alimenteaza valva de la wg am pus degetul si se simtea nescai vacum deci zic ca lucreaza acuma eletrovalva .
Maine ramane sa verific suntand traseul de la eletrovalva cu un furtun si alimentand din t valva de la wg sa vad se simsca tija de la turbina sau nu ca sa stiu sa umblu la valva de la wg fiindca s-ar putea sa fie ea buba daca se misca inseamna ca furtunul ce pleaca de la eletrovalva si alimenteaza valva face cot sau e spart.
Tija wg de la turbina la mine se misca mai greu cu levierul am miscat-o asa de tare sa fie arcul ala ?
Skip ads

  • marius007zo2

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
@adrian82 - nu stiu cum e la tine ... dar la 2 masini m-am uitat (y17dt) plus a mea ... si la toate tija de la WG se misca 3- 5 mm la turatie mare, oricum dupa 4000 rpm ...

@djtaotao - cum pot proba injectoarele sa vad daca isi fac treaba ? e mai usor daca le inlocuiesc (de proba) cu unele care stiu sigur ca merg ?
pentru injectoare cum se procedeaza pentru demontare/montare ?
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
4000 de ture nu i-am dat oricum maine probez prin suntare ca sa iau prin eliminare tot traseul barim stiu cum sa toata treaba si dau un verdict.
Ce nu-mi place de zici ca da in nas cand accelerez mai violent si intre 1500-2000 de ture se poctineste dupa aceea cand s-a deschis egrul zici ca am avion cu reactie asa de repede urca in ture .
O sa bag si wynn's sa curat injectoarele ce e prost ca nu stiu unde e localizat returul pe pompa de injectie ma rog nu m-am uitat atent aveti ideea unde e localizat asa in mare sub pompa de injectie ? Oricum o sa ma ghidez dupa furtune hai ca le facem noi.
Deci cu eletrovalva turbo daca ar fi fost defect adica intrerupta motorul ar fi mers prost si se mentinea cheita cu eletrovavla buna ( partea eletrica a ei ) desi tija nu se misca din eletrovalva motorul lucreaza bine findca nu sesizeaza problema cu eletrovalva ci doar ca nu e Maful in parametri.
Apropo vacumul pe care il face pompa de vacum se mentine chiar daca turatia creste sau creste si vacumul in functie de turatie ?
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@marius, doar pe stand specializat. La 1.7dti nu merge metoda "eprubeta".

@adrian82, tare mai presimteam ca desfaci electrovalva degeaba, dar deh, o experienta in plus nu-ti strica.
1. egr-ul nu se deschide la turatie, se inchide.
2. fara diagnoza, sa vizualizezi niste parametri, cred ca vei ajunge sa-ti desfaci tot motorul fara sa obtii vreun rezultat.
Skip ads

  • marius007zo2

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
djtaotao a scris:@marius, doar pe stand specializat. La 1.7dti nu merge metoda "eprubeta".

ce zici ... sa inlocuiesc injectoarele mele cu altele ok ? ... de proba bineinteles, sa vad daca sunt ok ale mele
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
pai eletrovalva era blocata am probat-o inainte sub tensiune si nu schita nimic cand faceam vacum pe teava ingusta eu zic ca am facut o treaba buna , tata zice la fel ca tine ca m-am muncit degeaba Very Happy
La egr am verificat altfel am scos furtunul gros care alimenteaza valva si am pus degetul pe furtun pornit motorul nu facea vacum urcat la 2000 de ture facea vacum asa merge la relanti nu face vacum .
Diagnoza nu-i mai fac pana cand nu pun mana pe un op scan usb ca mie groaza sa cobor de la 10 cu calculatorul si invertorul Very Happy
Poate mai baga nenea de la pistesti scanare pe usb pentru opel si ma asigur si eu cu unu pe usb.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
marius007zo2 a scris:
ce zici ... sa inlocuiesc injectoarele mele cu altele ok ? ... de proba bineinteles, sa vad daca sunt ok ale mele

N-ai nimic de pierdut. Se schimba usor.
  • marius007zo2

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
daca uit ceva completati voi, va rog ...
sa vedem ... pentru a schimba injectoarele :
1. demontez tubulatura de la turbo si de la debitmetru
2. demontez ECU + suport ECU
3. dempontez conductele de la injectoare
4. scot fisele de la bujii (nu sunt sigur daca trebuie scoase)
5. demontez capacul de la culbutori
6 .rasucesc putin de injectoare si ar trebui sa iasa usor ... stiu ca e recomandat sa schimb si o-ringurile (unde as putea gasi ?)
montarea in ordine inversa...
aveti idee ? necesita aerisire la pornire ?
am uitat ceva ?
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
1, 2, 3, 5 - OK
4 - nu e cazul decat daca te incurca.
6 - probabil. Eu nu am scos injectoare niciodata. Uite aici o discutie: https://www.clubopel.com/vie...highlight=#842295
O-ring-uri cred ca gasesti pe la reprezentantele Opel.
E posibil sa porneasca putin mai greu, ca deh, prinde aer. Dar isi revine repede. Eu am fost nevoit sa demontez la mine conductele si de la pompa si de la injectoare si dupa ce le-am pus la loc a pornit incredibil de repede, iar dupa ce a pornit s-a balbait cred ca max 15 secunde dupa care si-a reluat torsul caracteristic de diesel.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
2,3,5
Trebuie sa desfaci conducta de retur a injectoarelor, este una singura prinsa in capul lor cu suruburi dinalea gaurite prin care trece motorina Razz
Apoi ai de desfacut 2 suruburi de 14mm daca imi amintesc bine. SUnt 2 GHEARE ce tin fiecare cate 2 injectoare.
Cu o cheie fixa fortezi putin injectoarele pe partea de retur (o sa vezi ca este un locas special pentru asta pe ele) stanga-dreapta.
Cand isi face putin joc tragi cu forta de injector in sus si iese.

Eu am pus niste inele de cauciuc rotunde cumparate cu 2 RON bucata. Cele originale erau 80 RON setul.

Uite in garaj la mine poze cu motorul dat jos de pe masina. se vad injectoarele Razz https://www.clubopel.com/alb....php?pic_id=12844
https://www.clubopel.com/alb....php?user_id=8309
  • realcriss

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2008

  • Mesaj Privat
@marius007zo2 vad ca esti din bucuresti, ai putea sa verifici injectoarele la rune service (google) stiu ca se ocupa cu verificarea/reconditionarea injectoarelor delphi-delco
eu pe ale mele le-am testat in jud olt (parca slatina) si m-a costat 50 lei
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Azi am verificat valva de la turbina am tras un furtun de la teul de sus care imparte vacumul la egr si eletrovalva de la tubina . Am pornit motorul si nu s-a observat ca era trasa tija sau nu am bagat eu de seama asa cum eram sub masina ma desfacut furtunelul pus provizoriu din valva de la turbina si am cuplat din nou si surpriza tija s-a tras .
Dupa aceea am cuplat si furtunul original care vine de la eletrovalva turbo i-am zis lu tata sa accelereze pana peste 4000 de ture si la fel s-a tras rapid .
Concluzie functioneaza perfect asta dupa ce am desfacut eletrovalva care comanda turbina.
Parca si in mers s-a schimbat accelereaza mai bine imi place cum se duce Very Happy
Skip ads

  • denied

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
adrian82 a scris:Azi am verificat valva de la turbina am tras un furtun de la teul de sus care imparte vacumul la egr si eletrovalva de la tubina . Am pornit motorul si nu s-a observat ca era trasa tija sau nu am bagat eu de seama asa cum eram sub masina ma desfacut furtunelul pus provizoriu din valva de la turbina si am cuplat din nou si surpriza tija s-a tras .
Dupa aceea am cuplat si furtunul original care vine de la eletrovalva turbo i-am zis lu tata sa accelereze pana peste 4000 de ture si la fel s-a tras rapid .
Concluzie functioneaza perfect asta dupa ce am desfacut eletrovalva care comanda turbina.
Parca si in mers s-a schimbat accelereaza mai bine imi place cum se duce Very Happy


Poti da mai multe detalii despre operatiune? Unde anume e senzorul asta si ce furtune trebuiesc trase? As vrea sa testez si eu la fel dar nu am inteles exact cum.
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai fi citit cu doua pagini sau tot topicul ai fi inteles nu mai insir inca odata , eletrovalva turbo se afla in partea dreapta sub calculatorul de injectie iar valva care e comanda de eletrovalva turbo comanda turbina si se afla plasata pe turbina.
Eu am suntat circuitul eletrovalvei cu un furtun am legat de la t-ul de sus si am tras spre valva care comanda turbina prin tija wg.
Cum am pus furtunul cu motorul mergand si s-a tras tija .
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
si care-i concluzia?
  • marius007zo2

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
realcriss a scris:@marius007zo2 vad ca esti din bucuresti, ai putea sa verifici injectoarele la rune service (google) stiu ca se ocupa cu verificarea/reconditionarea injectoarelor delphi-delco
eu pe ale mele le-am testat in jud olt (parca slatina) si m-a costat 50 lei

stau in Bucuresti de vreo 5 - 6 ani, dar de loc sunt din Slatina, jud. Olt ... unde anume ai testat tu injectoarele in slatina cu 50 de lei ?
cam cunosc pe toata lumea pe acolo ...
  • realcriss

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2008

  • Mesaj Privat
@marius007zo2
o sa vb cu mecanicul, ca el s-a dus cu injectoarele la verificat, cand am raspuns scriu aici sau PM
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
BV-31STE a scris:si care-i concluzia?

Concluzia e ca eletrovalva era blocata si nu-si facea treaba de tras tragea parca acuma un pic mai bine sau mi se pare in fine e bine ca am verificat tot traseul prin eliminare bucatica cu bucatica .
  • marius007zo2

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
realcriss a scris:@marius007zo2
o sa vb cu mecanicul, ca el s-a dus cu injectoarele la verificat, cand am raspuns scriu aici sau PM

mi-ar fi de ajutor pana pe 1 septembrie ... data de la care sunt in concediu si o sa merg in slatina pentru 2 - 3 zile ...

@adrian82 - eu am inlocuit tot circuitul de vacuum si tot nu merge bine !
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
sa nu fie si din injectie daca tija wg ti se misca daca nu se misca sa nu fie blocata eu inainte am miscat-o cu un levier si am zis credeam ca e blocata.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR