Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Îþi doresc succes la realizarea torpedoului. Sã ne arãþi ºi nouã cum ai fãcut. Numai bine
Skip ads

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Iata cateva poze pe care le-am studiat pentru a sti ce e de facut maine :
Aeratorul din dreapta unde m-am decis sa lipesc scurgerea .

Scurgerea : capatul cel mai mare il voi taia si il voi lipi cu poxipol de aerator :

Tubulatura aeratorului din dreapta :

Intrebari :
- este suficient diametrul de 1.5 cm al scurgerii pentru a asigura un debit minim necesar torpedeului ?
- rezista poxipolul in timp ?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
silicon sanitar parerea mea.
diametrul e suficient.(tot parerea mea)
  • 89dam

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@ddf - Tentanta operatiunea care vrei sa o faci! Astept poze si un fel de tutorial cum ai reusit pana la urma! Iti urez spor la munca si per sa iti reuseasca! Eu am astra H si vreau sa ii fac si eu ceva de genul asta multumesc si poate corespondam!
Skip ads

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Asa cum as spus azi am lucrat la realizarea torpedeului refrigerat . Concluzia : SE MERITA!
Se incepe prin as desface torpedeul din bord : se scot cele 6 suruburi torx care fixeaza torpedeul de bord. Am optat pentru prinderea scurgerii de tubulatura aeratorului din dreapta pentru ca e cel mai putin de munca.As fi dorit sa prin scurgerea de stutul de care am mai vorbit in posturile de mai sus insa am renuntat : din lene .
Se desface si ,,aeratorul" din dreapta : are 3 suruburi torx : 1 se vede dupa ce se scoate torpedeul , cele 2 se vad dupa ce se scoate ,,semisfera" care directioneaza aerul (nu stiu cum ii zice tehnic).Semisfera se scoate usor :se baga o surubelnita subtire si se scoate afara.
Am inceput prin a prelucra scurgerea ca in poza:


Se prelucreaza capatul ,,mic" taiat la polizor pana devine cat mai plat pentru a permite lipirea de aerator. Lipirea capatului de aerator se face cu poxipol insa va recomand sa gasiti si alte metode, deoarece poxipolul nu este chiar atat de grozav. Cel mai bine ar fi sa prindeti capatul de aerator si in 2 suruburi . Poxipolul chiar s-a desprins intr-o prima faza si de aceea am recurs SI la prinderea cu suruburi :

Scurgerea am prins-o de torpedeu ca in poza :

Deoarece pot aparea probleme de planeitate sau daca alta data se doreste detasarea torpedeului de restul am intercalat o bucata de furtun (cel galbui transparent):

Probleme de planeitate : sa nu prinzi perfect drept scurgerea de torpedeu si scurgerea sa stea torsionat-rasucita .
Iata scurgerea atasata de torpedeu :

In torpedeu am lipit cu poxipol un dop de apa plata cu tot cu filet :

Rezultatul e ff multumitor este suficient debit ca sa raceasca. Iata dovada dupa 5 minute de functionare :

Au loc lejer Surprised sticla de 1.5 l si una de 0. 5l si chiar mai poti baga destule acolo . Asta bine inteles dupa ce s-a scos policioara .
Pentru un concediu inventia asta o gasesc fff utila .
Vreau insa sa precizez ca voi modifica sistemul de prindere a capatului acela de aerator : voi cauta ceva asemanator cu o flansa de plastic . Asa pentru ca asa cum am mai precizat la inceputul postului poxipolul m-a dezamagit si am fost nevoit sa atasez cele 2 suruburi .
  • chiriacdnt

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Ai captusit cumva, sau cel mai bine lipit pe exteriorul torpedoului, celuloza pentru o mai bunaizolatie?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
chiriacdnt a scris:Ai captusit cumva, sau cel mai bine lipit pe exteriorul torpedoului, celuloza pentru o mai bunaizolatie?

Nu , torpedeul a ramas asa cum era el. Am captusit cu un mason izolator de cauciuc foarte moale furtunul scurgerii ca sa nu zdrangane.
  • chiriacdnt

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2009

  • Mesaj Privat
s-ar putea sa faca condens pe exterior, asa cred, dar sa nu fie asa, ca este nasol
Skip ads

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Nu prea cred , pentru ca pana acuma ar fi trebuit sa faca condens la greu si pe tubulatura ce leaga aeratorul din dreapta unde am cuplat scurgerea. Iar plasticul tubularurii este cu mult mai subtire fata de cel al torpedeului, chiar extrem de subtire si de perforabil.
Voi vedea in timp iar daca voi observa ceva voi pune cauciuc autoadeziv pe exteriorul torpedeului.
  • chiriacdnt

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2009

  • Mesaj Privat
bafta
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Si tie bafta daca te bate gandul sa realizezi ceva ...
  • georgevig

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 1,6 16v x 16 xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
felicitari!
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
super! felicitari!
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru felicitari . Iata inca 3 poze de detaliu in completarea celor postate :







@Marian_Sro mai bine foloseam silicon sanitar , poxilina asta e o mare dezamagire.Daca cineva va gasi o alta metoda de prindere de aerator bine ar fi sa posteze aici modalitatea (de aceea am si pus suplimentar 2 suruburi).
  • 89dam

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut @ddf si felicitari pentru ce ai realizat! Am citit tutorialul, am vizionat pozele si chiar nu e greu! acum ma gandesc cum sa fac si la astra mea aceasta chestie! Felicitari inca o data pt aceasta idee!
  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
felicitari....o sa fac si yo asa ceva(doar de dragu de a avea) la mine la tigra nu intra nici o doza de 250ml, da na asta e!
inca odata felicitari!
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ma bate gandul sa mai montez si un sistem alternativ : un sistem peltier de la o lada frigorifica . Insa sistemul asta nu e ff eficient, ar fi util insa cand vrei sa nu folosesti ac-ul.
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul felicitari pentru realizare insa o intrebare am - face sau nu face treaba.
Adik in cat timp se raceste o sticla de 1,5 l de apa sau esti sau nu multumit de realizare.
S-a obtinut efectul scontat.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Inca nu am apucat sa-l testez la drum lung . Insa eu zic ca face pentru ca debit de aer rece este suficient chiar cu MULT mai mult comparativ cu o lada frigorifica cu sistem peltier care nici nu se simte decat daca pui mana pe radiatorul acela din aluminiu. Si ar mai fi un avantaj : temperatura mult mai scazuta de 3-5 grade in mers , pai sistemul peltier din lada frigorifica zice ca face cu 15 grade mai putin fata de mediul inconjurator.
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Ok merci pentru raspuns.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR