Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • tax90bul

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Salut tuturor. Am un opel vectra c 1.8 16V si am bateria pe masina de 55 AH si as vrea sa o schimb cu una de 66 AH .Si as vrea sami ziceti si mie daca ar avea vreo problema ceva se va arde (duce ceva la ea).este indicat sau nu .Va multumesc.
Skip ads

  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,255
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nu face bine dar nici rau ca e mica diferenta de amperaj ...asa ca zic eu e bine sa fie putin mai mare sa ai curent mai mult la pornire dar nici prea mare amperajul ca fortezi alternatorul ..
In general masinile diesel au nevoie de putere mai mare la pornire ,daca ai de 55 si e cea originala e bine sa respecti amperajul ca nu ai nevoie la benzina de prea mult amperaj si e si mai scumpa la pret de 66 ..Daca o ai poti sda o folosest dar daca trebuie sa cumperi ramai la 55 ca iesi si mai bine la pret Rolling Eyes
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,624
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
@tax90bul din ce motiv vrei sa inlocuiesti bateria cu una de 10Ah mai mare?
Eu iti recomand sa respecti recomandarile constructorului.
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Este indicat! Orice consumator al masinii isi ia curent cat are nevoie si nu se distruge nimic! Este ireala idea ca avand un acumulator cu amperaj mai mare, poti arde demarorul! Acesta isi ia curent exact cit are nevoie din acumulator! La fel si instalatiile electrice/electronice de pe masina! Mai grav este cand nu are de unde sa-si ia! Smile Singurul subansamblu care "simte" putin diferenta, este alternatorul, care va incarca in cazul tau cu un curent mai mare de aprox. 1A. Dar nu-i problema, deoarece alternatoarele sunt concepute sa poata livra curent de 80 sau 100 A.
Skip ads

  • sorin.george

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2009

  • Mesaj Privat
perfect adevarat.pentru asta exista si releul regulator din alternator
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,624
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Perfect adevarat,dar o idee PROASTA.Nu tot timpul functioneaza metoda ce e mare/greu/tare este bun.
Credeti ca instalatia electrica a fost conceputa de indianul talpa-iute? Daca inginerii Opel au considerat ca bateria de 55Ah indeplineste parametrii necesari pentru o buna functionare,de ce sa modificam noi?
Sa nu se simta nimeni ofensat,intrebarea de mai sus este o curiozitate personala. Wink
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
@CapellaCt
Indiferent de amperajul acumulatorului, demarorul ia tot acelasi curent ! Este probata chestia pe diferite baterii cu intensitati diferite! Punct!
Acelasi lucru se intampla si cu electronica/electrica auto!
Doua ex:
1.) Poti conecta un radio/cas auto sau o statie CB, la un acumulator de TIR care are 12V/110A? DA! Si totul functioneaza perfect! (TIR urile au cate doua astfel de acumulatoare inseriate, ele functionand cu 24 V!) Iar pentru acest motiv se extrage "plusul" de la primul acumulator legat cu "minusul" la sasiul masinii!
2.) Un bec de 55W/12V lumineaza mai tare sau se arde, daca acumulatorul are amperaj dublu? NU!
Si de aici concluziile....
Ca si completare, fiind bine de stiut....
Sigurantele fuzibile calibrate pe intensitati, au rolul de a preveni incendierea masinii si nicidecum protectia unor device-uri electrice/electronice! In practica ...daca o siguranta este intrerupta in circuit, avaria componentelor electrice/electronice este deja produsa! Ex:Se scurcircuiteaza accidental finalul radiocass-ului, automat intensitatea pe circuitul de alimentare creste de cateva zeci/sute de ori si daca in acest circuit nu ar exista inseriata siguranta fuzibila calibrata, firele ar lua foc instantaneu si odata cu ele ...masinica! Ce exemple "babesti" am ajuns sa dau.... Laughing...dar si cate masini nu au luat foc din cauza unor sigurante puse dupa ureche.... Smile
  • tax90bul

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Capela vreau sa schimb bateria pentru.cand stau cu masina pe loc cu luminile aprinse cand i-au viraje stanga dreapta mi se incetinesc luminile in faruri .si servo bazaie rau de tot si in orice pozitie si cred ca daca as schimba bateria poate nu mai face bazaitul la servo .sa nu credeti ca nu am ulei in servo ca am .din cate am vazut c-am de la baterie este .Eu as vrea sa-mi spuneti este ceva grav daca schimb am inteles ca merge alfel ambreajul .si alceva as vrea sa mai aud.multumesc
Skip ads

  • tax90bul

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Hai ca sa ma intelegeti mai bine ca eu normal vreau sa pun bateria de 66A in loc de 55A pentru ca imi bazai servo directia .si vreau sa pun bateria de 66 A daca mai bazaie servo nu cred ca o tin o pun tot pe aceea de 55.daca nu ar mai face bazaitul as vrea sa o las pe aceea multumesc
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
tax90bul a scris:Hai ca sa ma intelegeti mai bine ca eu normal vreau sa pun bateria de 66A in loc de 55A pentru ca imi bazai servo directia .si vreau sa pun bateria de 66 A daca mai bazaie servo nu cred ca o tin o pun tot pe aceea de 55.daca nu ar mai face bazaitul as vrea sa o las pe aceea multumesc

Ai cumpãrat deja acumulatorul de 66A? Dacã nu ºi motivul pentru care vrei sã-l schimbi este cel menþionat de tine sfatul meu este sã cauþi la cineva un acumulator de 66 A pentru o probã. Fã schimbul dupã care vezi dacã mai persistã problemele la servo, lumini etc. Dacã persistã nu are rost sã cumperi un acumulator nou. Numai bine.
  • Cassino

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Si servodirectia e electrica. Poate ai probleme cu alternatorul, poate nu mai incarca. Ar trebui sa verifici incarcarea.
  • calin1945

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
La masina mea a bazait servodirectia (in limite rezonabile, pentru ca orice motor electric bazaie) si cu bateia veche din 2005, si bazaie si cu bateria noua din Oct 2009, deci mai mult ca sigur ca nu au nici o legatura.

Eu am schimbat bateria deoarece dadea alte semne de "oboseala", adica era gata viata ei, mentionez ca am cumparat baterie de acelasi amperaj pe considerentul, de ce sa modific?

Daca cu bateria de fabrica a mers 4 ani si 5 luni masina, de ce nu ar fi buna o baterie de acelasi amperaj?

Bafta cu bateriile.
Skip ads

  • tax90bul

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
nu am cumparato am imprumutato .si chiar azi am pus bateria de 66A si tot asa imi bazaie servo.deci inseamna ca nu e din cauza baterie .nu e o problema ca bazaie dar sa nu pice iar servo la ea .ca e pompa de servo noua din magazin .si e schimbata recent cu ce-a veche care o aveam nu facea asa .va multumesc inca odata
  • viorelonly

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2008

  • Mesaj Privat
E asa pacat ca aici lumea intreaba despre o componenta foarte importanta pentru pornirea automobilului si are este produsa de atatea marci de nu mai stim ce sa alegem, si anume bateria; si totusi sunt persoane care nu inteleg foarte bine partea electrica a fizicii si dau sfaturi in gol sau dupa ureche.

E destul de simplu de inteles ca nu amperajul maxim care poate fi "stors" din baterie nu ar arde ceva ci un eventual supravoltaj.

Gandindu-ne la o teava, voltajul este viteza cu care vine apa prin ea si amperajul este cata apa vine cu acea viteza.

Deci, asa cum putem bea apa dintr-un lac de acumulare cu cana fara sa murim, asa cum putem pune in functie un prajitor de paine de 1000W in instalatia casei care poate trage minim 25A(5,5 kW) fara sa se arda asa putem pune si un incarcator (sau electromotr sau orice alt consumator al masinii) la bateria auto de 12v fara sa il "solcitam/ardem/forta/chinui/etc".

Problema cu un acumulator mai mare apare bineinteles pentru ca alternatorul teoretic o va incarca mai greu, adica in mai mult timp...dar nu cred csa fie cazuri prea frecvente in viata reala din motive constructive ale alternatoarelor si din cauza modului normal de utilizare al automobilului...
  • glo

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut, subscriu la ce a spus colegul mai sus, este indicat sa respectam datele date de producator, ne salveaza de micile probleme aparute in timp.
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
4.5 ani cu cea mai jalnica baterie de la Varta, 55Ah Black Dynamic si inca porneste la prima cheie. Cand am cumparat-o nu stiam ca e cea mai proasta din gama Varta, am cumparat-o dupa specificatiile celei vechi. Acum pretul e derizoriu. Cred ca e 200 si ceva de lei.
  • adrian_b

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut,a venit sezonul de moarte a bateriilor!Detin o vectra c combi de 150 cp si am observat la baterie ca este mereu uda si cu urme albe uscate pe partea de sus ,la capacele!Am ramas de doua ori cu ea descarcata din cauza puntii de diode ,am mai adaugat niste apa distilata intre timp .Masina o am de 3 ani si ma gandeam sa o schimb,numai ca nu stiu cu ce model si tip este indicat deoarece bateria nu este cea originala ci una d-acilea...ce ma sfatuiti?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR