Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Valvoline SynPower SAE 5W40 Motor Oil is a premium fully synthetic motor oil, formulated with the highest quality synthetic base oils and enhanced with the most advanced additive technology for ultimate performance.It meets the latest requirements for virtually all high performance cars including Mercedes Benz,AUDI, BMW & VW and their light trucks (vans) including gasoline, diesel, and LPG engines.Synpower is approved as factory fill for BMW,Merc edes Benz,Porsche,Fiat,Renault and Volkswagen in Europe.
FACTORY FILL =ulei de umplere la fabrica..
Tot cu 10w40 a mers si asta peste 1 milion mile
http://www.millionmilevan.com/
UN TEST COMPARATIV care nu este specific uleurilor ci unsorilor,,,dar care arata puterea filmului de ulei prin comparare la marci diferite...
Peugeot singura firma care inca il cere la uleiurile aprobate
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Acelasi test facut de Amsoil unde scarul sub 0.5 mm califica uleiurile CU pelicula ff rezistenta la frecare..(Peugeot cere la marcile de ulei cu aprobare B71 ...... UN SCAR la uzura sub 0.5mm)
Valvoline da un scar aprox 0.4 mm
http://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf
Gama noua EXTREME de la VALVOLINE da in noul test aprobat al a industriei pt uleiuri auto OM 646LA o uzura pe ax came SUB 40 MICRON cu mai putin de 50 micron fata de cat cer normele. Celelalte marci de uleiuri pt uleiurile ligh duty nu publica rezultatele testului 0M646LA de ce...? simplu pt ca au rezultat de uzura peste alte marci si nu ar mai vinde volume mari asa prefera tacerea .,sau daca sant intrebati pe mail raspund uleiul nostru respecta norma adica "minimul normei"

Acesta este testul OM646LA pt uleiuri auto...al industriei de motoare..
http://www.cectests.org/pub...03/cec09_1993.pdf
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
probabil ca la tine uzura la pompa de ulei este mare si din cauza aia fiind asa de fluid nu facea presiune suficienta. e de inteles mai ales ca spui ca ai peste 1milion de kilometri la masina asta. Sau am inteles eu gresit?...
eu folosesc doar dexos 2 GM de vreo 50.000km si nu am avut nici o problema si masina are 265.000km pe ceas dar real are cu cel putin 100.000km mai mult. Smile
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Cum arata fisa la un ulei serios din gama professional...

http://www.epc.shell.com/do...8en-GB%29_TDS.pdf
  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:probabil ca la tine uzura la pompa de ulei este mare si din cauza aia fiind asa de fluid nu facea presiune suficienta. e de inteles mai ales ca spui ca ai peste 1milion de kilometri la masina asta. Sau am inteles eu gresit?...
eu folosesc doar dexos 2 GM de vreo 50.000km si nu am avut nici o problema si masina are 265.000km pe ceas dar real are cu cel putin 100.000km mai mult. Smile


Nu, la masina asta am facut primul schimb de ulei, are doar 160 k.
Dar, folosesc Valvoline 5/10W40 pe toate celelalte masini, cu care am parcurs peste 1 mil. si am fost foarte, foarte multumit.
Skip ads

  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
danielX a scris:Eu am schimbat ieri distributia, toate filtrele si bineinteles si uleiul.
Ma hotarasem sa pun GM 10W40, insa in ultimul moment am ales GM 5W30 Dexos 2, desi din 2000 folosesc Valvoline maxlife si am peste 1 mil km de atunci.
...
Eu recomand cu placere sa utilizati Valvoline, mai ales pentru motoarele de peste 100.000 km. Eu am ajuns cu MaxLife la 700.000 km la un Mercedes C 200, 300.000 km la un Pajero, 350.000 la o Mazda, cand le-am vandut. Probabil circula si astazi.
La niciuna din acestea nu am completat ulei de la un schimb la altul, toate au functionat grozav indiferent de anotimp.

Intr-adevar viata bate filmul !
Ptr cei cu opel recomand orice ulei care are pe eticheta norma Porshe A40- cea mai dura norma ptr ulei, la motoarele pe benzina, si Porshe C30 la diesel ! Sunt testate pe circuitul de raliu Formula 1, din Nurburgring
  • Valy1982

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2014

  • Mesaj Privat
[edit]
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Ati impanzit forumurile cu reclamele voastre la.......! Iti zic doar atat; De ce Pennzoil si nu Shell?
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
PENNZOIL ULTRA PLATINUM nu e vandut in RO de nimeni...deocamdata gama ULTRA cu baze GTL e vanduta DOAR DE SHELL ROMANIA. din pacate firma de la CLUJ nu aduce varful TEHNOLOGIC(ULTRA PLATINUM) de la PENZOIL(SHELL) USA asa cum nu au pe site la vanzare varfurile tehnologice la toate vascozitatile la MOBIL, TRIAX, MOBIL DELVAC, in schimb sant foarte simpatici cum isi scriu testimonials singuri in reviewuri...pt convins clientii....e tehnica de peste ocean care uneori merge la majoritaea atehnicilor. In rest au uleuri bune pe anumite segmente, cum ar fi exceptionalul performanta /cost CITGO SYNDURANCE 5W40.
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Shell 5W40, 5W30 este ceva de ele sau este vrajala?
Full synthetic care sunt?
Eu unul, am auzit numai la F1 de ei, in rest nu stiu nimic de ei.

Si care se gasesc pe la noi.
Pentru opel care ar fii indicate, pentru motoare diesel | benzina

"De ce Pennzoil si nu Shell?" dezvolta ompic ca nu inteleg.
Sau mai simplu ai baga asa ceva in motor, si de ce.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
PENNZOIL este SHELL SUA
TOT CE E CU SHELL=PENZOIL ULTRA la nume este ulei cu baza GTL (GAS TO LIQUID) adica are performantele PAO la V-INDEX. si puritatea bazei.
Concret pt masina din semnatura din 2001 (daca nu CONSUMA ulei mult ) Z16xe merge SHELL HELIX UTRA 5W40 ce are 3 certificari OFICIALE (ce depasesc normele DEXOS 2)
MB229.5 ----PORSCHE A40 ---- FERRARI (motoare benzina) ce e suficient pt el in orice motor de benzinar E4-E5 ce accepta vascozitatea 5w40 data de constructor.
  • CtDacu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut colegi!
La intrebarea "Care ulei este mai bun?" eu as adauga ....pentru masina mea (a TA, a FIECARUIA).
Asadar, relevant ar fi sa analizam "Cum aleg un ulei cat mai potrivit pentru masina mea?"
Apreciez si felicit colegii care au dat detalii despre diferite uleiuri.
Dupa ce am trecut, din 96 pana azi, prin sase masini personale (doua Opel) si multe altele pe la job-urile pe care le-am avut, pot spune urmatoarele lucruri, care sper sa va fie de ajutor. De obicei lucrurile sunt simple si oamenii le complica.
Dupa ce am trecut la randu-mi prin sute de fise tehnice ale uleiurilor, mi-am dat seama ca nu oricine intelege info de acolo si e posibil ca unii sa se incurce si mai tare.
Fiecare masina e diferita (mod de utilizare, clima, sofer, etc.), deci are cerinte DIFERITE.

Punctual, uleiul ar trebui ales in felul urmator:
-verifica specificatiile tehnice din manual: ex. 5w30/5w40 (deci nu folosi 10w40) si mai ales "blatul/granulatia moleculei" potrivita pentru masina ta (MB 229.31/VW 505.01/etc)
-verifica ce ulei s-a folosit in motor in precedentele 2-3 schimburi. Exemplu: a mea zafira (x20dtl) are in carte 5w40/10w40, ultimele 5 schimburi fiind facute cu 10w40. Am pus in motor 5w40 si consuma cam 2 litri la 10000km, am revenit la 10w40 si nu consuma gram de ulei, motorul suna mult mai bine.

-alegerea marcii de ulei este insa delicata. Piata din RO, de-a lungul anilor ne-a oferit diverse surprize si bune si rele. Dupa multe discutii cu colegi si prieteni (subiective de altfel, ca gusturile pentru blonde si brunete) am facut un test simplu. Am pus cativa mililitri de ulei in paharele de unica folosinta (din diverse tipuri de ulei) la congelator pentru a vedea stabilitatea uleiului la extreme joase. Dupa o noapte le-am scos si am avut diverse rezultate. Un ulei bun s-a pastrat aproape transparent, omogen, fara a face spuma la suprafata sau decantari la fund ("untura"). Uleiurile mai proaste au format cristale intre10- 50% din cantitate. La fel, pentru temperaturi inalte, am pus in cescute de cafea la microunde 3-5 minute si le-am incins. Toate au facut bule, dar doar cele rele au avut spuma. Cele bune au ramas suficient de vascoase (nu s-au facut "apa"), fara sa spumeze si fara sa se separe in lichid si cristale. Am testat asa multe uleiuri si am avut surpriza sa gasim Castrol Magnatec (5w40), de exemplu, foarte bun dar si bidon al carui ulei fiind contrafacut (a dat spuma afara din recipient). Am gasit uleiuri foarte bune ca fiind Castrol, Elf, Total, Eneos, Aral, Liqui Moly. Foarte prost a fost Mobil, urmat de Texaco, unele Valvoline, etc. Faceti si voi teste de genul (e simplu si nu costa) si veti vedea singuri.
Acum explicatia: uleiurile de pe piata, indiferent de producator (sintetice de ex.) sunt facute din ulei de baza 97% (polialfaolefina -PAO) si aditivi 3%. Aditivii dau de fapt pretul uleiului. Aditivii dau performanta uleiului, adica gradul de vascozitate la temperaturi extreme cu plus sau cu minus, tot ei determina punctele de combustie, fierbere, curgere, cristalizare, vascozitatile masurate in mm/s. La Mobil-ul facut in Turcia sau EU, de exemplu, PAO este reciclat si filtrat din uleiurile uzate la care se adauga aditivi noi. Un Mobil f. bun am gasit Made in Holland sau USA. Producatorii din Europa folosesc toti PAO din Spania (singura fabrica de pe continent care produce cantitati mari) la care isi adauga fiecare aditivii lor la imbuteliere.
Asadar, pe tema marcilor....ATENTIE MARE! Faceti un test simplu la congelator si microunde si va lamuriti. La aceste temperaturi aditivii devin instabili si reactioneaza violent cu PAO sau uleiul mineral de baza, rezultatul fiind evident in urma testului.
Pentru cei care intra mai mult in cifre si specificatii, care vor performanta (cip tunning, turatii mari, etc,) recomand sa tina cont de indicele de vascozitate la 100 grade ceslsius, punctele de fierbere si combustie sa fie cat mai inalte. Aveti grija deasemeni la provenienta uleiului si cine il comercializeaza.
Pentru cei care nu sunt inca decisi ce sa foloseasca in motor, va pot ajuta daca imi lasati in mesaj privat un nr. de telefon si numele.
Drumuri bune tuturor!
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
PAO MINIM 50% din baza se foloseste la sub 5% din piata uleiuri din lume.Acum se foloseste METALOCENE PAO
GTL procedeul chimic FISCHER-T SHELL produce BAZE GTL LA RAFINARIA din Qatar.
http://www.shell.com/global...as-to-liquid.html
Tot ce este bidon cu ulei premium SHELL cu ULTRA la nume are baza GTL
Bazele GTL au proprietati identice cu PAO.
Tot ce este MOBIL 1 ulei premium MOBIL 1 e cu baze amestec din GTL .
IN TURCIA Mobil face doar blending de baze DE LA RAFINARII Mobil si aditivi adusi de la INFINEUM.
Mobil si SHELL folosesc aditivi numai de la INFINEUM. un joint venture comun.
Valvoline foloseste aditivi numai de la LUBRIZOL.
Reciclarile la gamele de uleiuri premium la orice marca sant basme.
cum basme sant uleiurile Turcia vs Germania....
Diferenta calitate ulei tari periferie vs tari cu apa calda multa o fac normele mai slabe in tarile de periferie.
99,9% din cumparatori nu stiu sa citeasca normele la ulei.
UN exemplu.....
Marea majoritate a semisinteticelor 10w40 , 5W30 in periferii sant API SL in vest MAJORITATEA SANT API SM API SN
exemplu
Recomandatul in 99% din cazuri de mecanic de curte sau vanzator de magazin CastroN magnaciuciu 10w40 e API SL in Romania in INDIA AUSTRALIA si alte tari e numai API SN.
s.a.m.d.
API SL (maxim de norma uzura pe cama 120 micron) API SM API SN (maxim de uzura pe cama 90 micron)
CastronuL de raft pt cetatean. e normal nemarcat.
CastronuL "PROFESSIONAL" (care e inscriptionat pe eticheta cu professional) se vinde in 99% din piata DIN RO numai delerilor de marca si reprezentantelor si uleiul din recipient e marcat cu marker fluorescent
Pus in eprubeta de sticla iluminat cu o lanterna UV apare fluorescenta.
Citez de pe site CASTRON PROFESSIONAL Italia.

"IL COLORE fluorescente
Per sottolineare la sua qualità, Castrol EDGE Professional viene
anche fornito con una colorazione fluorescente come segno
caratteristico, visibile solo con una lampada UV.
Questa dimostrazione visiva è il sigillo di garanzia di Castrol EDGE
Professional, in eslcusiva per le officine autorizzate delle Case
costruttrici. "


Ultima modificare facuta de opelvn la Dum 25 Jan, 2015 1:31 pm
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
@CtDacu
Ca sa facem testul noi, cum ai spus tu.
Congelator - La cate grade sa fie si cat timp.
Microunde - La cati wati trebuie setat si cat timp. (750W 3-5 minute este suficent?... mai sus este pentru grill)
Sau trebuie sa ne luam dupa anumite date din fisa... temperatura inalte, joase...?

Mersi.
  • CtDacu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2014

  • Mesaj Privat
@T.ion
Felicitari! Desi empiric, testul e relevant.
La congelator... cat mai putine grade, peste noapte(ca in masina, afara, la minus "X" grade).
La microunde, cum ai zis tu....3-5minute la 600-899 W, cat are cuptorul fiecaruia, dupa buget. Se poate si la tigaie pe aragaz, (simuleaza conditiile din cilindru), dar scoate mult fum si e mai bine afara sau microunde.

@opelvn
Cum spuneam... lucrurile sunt simple, OAMENII le complica. Poate ne vedem in VN unu la unu sa mai discutam. Vin des prin Focsani, spre Vidra. Prea multe detalii insa pentru un subiect simplu. Putin inteleg cu adevarat, sau au rabdare la detalii. Scuze daca am ofensat sau contraargumentat ceea ce stii tu despre uleiuri. Daca ce stii tu despre uleiuri nu stiu si eu, sau invers, nu inseamna ca nu exista sau nu a existat. Deci, ai dreptate! Interesele comerciale sunt diferite pentru, deopotriva, comercianti, producatori sau comisionari.
Deci, testul facut si propus de mine, vine sa arate (nu sa dovedeasca nimic) ca un ulei se comporta mai bine sau mai prost decat altul din acelasi tip/fel/marca achizitionat poate din surse diferite. Totul e relativ, proba insa este sigura! Aceasta proba a avut valoare pentru mine, si nu pretind nicicum sa aiba aceeasi valoare pentru toti. Deci: RESPECT!

p.s.- apropo de Mobil, in 2009 am adus pe platforma, din Covasna in CT, un coleg de servici care a ramas fara presiune de ulei si nu i-a mai pornit masina la -15 celsius. Avea Mobil one 5w30 in motor, ulei care era facut "ceara" la temperatura aia. Oare unde s-a fabricat acel ulei, pe bidon scria TURKEY, in a doua eticheta, cea peste care era colantul in RO. DEEECI? Inainte sa bag un ulei in motor, eu ii fac proba la congelator si microunde. Punct. Poate sa fie el si MAMA mobil sau TATA castron. Pana atunci insa, am gasit un ulei de provenienta Belgia, dar nu va spun care ca stiu ca nu va intereseaza. Restul in privat, ca nu vreau "sa-mi iau palme" si tin la imaginea personala.


Ultima modificare facuta de CtDacu la Dum 25 Jan, 2015 3:55 pm, modificat de 2 ori in total
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Asa arata un minitester oil quality minimal...
http://checkoil.com/THY-21A...1215485872452.jpg
O testare a unui ulei presupune minim vre-o 15 teste asta cu microundele e empric asa de hobby dar n-are treaba cu testarea uleiului.
Ce presupune analiza unui ulei vezi in brosura dreapta sus (download pdf) numai pt cine e curios.

http://www.intertek.com/ocm/
ca sa iesim din zona umorului uleiurilor si lucrurilor comice.
uleiul e testat in laboratoare la urmatoarele.

Lubricant oil condition monitoring tests:
Lubricant Tests: ASTM: IP: Other:
Acid Number D664, D974 177,139 ISO6619, ISO 6618
Air Release Test D3427 313 ISO 9120
Appearance visual
Ash D482 4 ISO 6245
Ash Sulfated Residue D874 163 ISO 3987
Ball Rust Test D6557
Base Number D2896, D4739 276 ISO 3771
Blotterspot Test
Boiling Range Distribution D6352
Brookfield Viscosity D2983
Chlorine (Bomb Method) D808
Cloud Point D2500 219 ISO 3015
Color D1500 196 ISO 2049
Conradson Carbon Residue D4530 398 ISO 10370
Corrosion Bench Test D5968
Corrosion Bench Test (HT) D6594
Demulsification Number 19
Density 15°C D4052 365 ISO 12185
Emulsion Characteristics of Petroleum oils D1401 ISO 6614
Ferrography PQ-Index PQ-index
Ferrography-Analytical
Flash Point COC D92 36 ISO 2592
Flash Point PM D93 34 ISO 2719
Flash Point Setaflash D3828 303 ISO 3680
Foaming Characteristics of Lub. Oil D892 146
Fuel Dilution D322, D3525, D3524 23 FTIR
Fuel Dilution, Fast Perkin Elmer Method
Gel Index D5133
Glycol, GLC, FTIR DIN 51375-1, GC-Headspace, FTIR
Glycol Glytek D2982
Grease Testing
High Temp High Shear Viscosity D4683, D6616
Infrared Scan FTIR
Insoluble in Pentane D893, D4055
Insoluble in Toluene D893
KRL Tapered Bearing Shear Loss CEC-L-45-A-99
Kurt Orbahn Injector Shear Loss D6278, D7109 CEC-L-14-A-93
Metals (additive) D6443, D4927
Metals (wear+additive) D4951, D5185
Millipore Filtration ISO 4405
Minirotary Viscometer D4684
Nitration IR 1959/2132
Nitrogen D4629, D5762
NOACK (Selby) D5800
Oxidation Induction Time (PDSC) D6186 CEC-L-85-T-99
Oxidation test for Lub. Oil D943 48
Oxidation/Nitration, using FTIR In-house, DIN 51453
Particle Count ISO 4406, 4407, NAS
Particulate matter D5452 M
PCB's IVM 87, DIN 51527/BAGA
Peroxide Number D3703
Phosphorous D4951
Pour Point D97 15 ISO 3016
Precipitation Number D91
Ramsbottom Carbon Residue D524 14 ISO 4262
RICE-MACT Testing NESHAP US EPA
Rotating Pressure Vessel Oxidation Test (RBOT) (RPVOT) D2272
RULER Oil Test
Rust Preventing Test ( Proc. A or B) D665 135 ISO 7120
Saponification No. D94 136 ISO 6293
Soot, Soot (TGA) D5967 DIN 51452, FTIR, Wilkes
Specific Gravity D287, D1298
Sulfur D2622, D4294, D5453
Sulfur (Bomb) D129 61
Thermal Stability of Heat Transfer Fluids D6743
Thermo-Oxidation of Engine Oil Simulation Test D6335, D7097
Trace Sediment D2273
Viscosity 20°C - 100°C D 445 71 ISO 3104
Viscosity Houillon 40°C - 100°C
Viscosity Index D2270 226 ISO 2909
Volatility of Oils D6417
Water D95 74 ISO 3733, BS 4385
Water Karl Fischer E 1064 M, D6304

TESTE SUPLIMENTARE ULEI PROASPAT.
Additional testing for Fresh lubes:
High Temperature Foaming D6082
Homogeneity & Miscibility D6922
Volatility Loss CEC L-40
CCS D5293
Nitrogen D3228, D4629
Kinematic viscosity @ - 40 ( Brake Fluid) D445
Copper Strip Corrosion D130
Chloride D4929, UOP 779

Daca vrei sa fii sigur 100% pe ulei de calitate inalta pt motor GM E4-E5
iei ce vascozitate te intereseaza si iti trebuie, de la orice reprezentanta MERCEDES ce vinde ulei Mercedes genuine (eticheta mercedes)OEM

Pt benzinare si diesel non DPF 0w40 5w30 sau 5w40
Ulei MB genuine NORMA MB 229.5
Pt diesel cu DPF ce vascozitate vrei 0w30 sau 5w30 norma MB 229.51 ulei Genuine.MB

NORMELE MERCEDES
MB 229.5 si MB 229.51 depasesc norma dexos2 la cerinte calitate si performanta .
de ce..?
Cerintele de durabilitate ale marcii din proiectare sant mai mari, imaginea marcii, masini mai scumpe, etc etc.
  • AndrewBv

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Va salut!
Imi puteti da o pare de ce ulei sa aleg? Urmeaza sa fac schimbul de ulei. Actual am pus Castrol Magnatec 10w40 si nu a consumat deloc, este tot pe la jumatate si am cu el aproximativ 11500 km.
Acum as vrea sa il schimb, sa pun 5w30 sau 5w40?
M-am uitat pe internet si am gasit Castrol Edge Titanium Turbo Diesel, 5W40, , Castrol Edge, 5W30, ,

Masina este Astra H 1.7 dth .
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Cati km are masina si unde mergi preponderent? Urban, mixt, extra? Castrol Edge Titanium Turbo Diesel 5W40 si Castrol Edge 5W30 sunt uleiuri C3, nu ai nevoie de asa ceva daca nu ai DPF.


Ultima modificare facuta de borsy la Sam 31 Jan, 2015 10:06 pm
  • AndrewBv

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Km aproximativ 300000 cam 60-70% in oras
Masina nu are DPF
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Poti folosi si 5w30, dar tinand cont ca deja trecem din iarna, baga un 5w40 nu foarte vascos sau 0w40, dar cum am zis si mai sus, nu C3. Valvoline SynPower 5w40, Shell Helix Hx7 5w40, RAVENOL Super Synthetik Öl SSL 0W-40, LM Synthoil Energy 0W-40, Motorex XPERIENCE FSX 0W40 sunt cateva ideii.
  • AndrewBv

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Ok dar Castrol Edge Titanium Turbo Diesel 5W40 asta nu este pentru dpf si este dexos2 approve. Ma insel?
Ce reprezinta "C3"?
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR