Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • cristi_7sep

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am o Corsa B 1993, 1.4i MPI, C14NZ.
Ma tot chinuit in ultimul timp cu o acceleratie mai slaba cu motorul cald (cu motorul rece trage mai bine) si m-am enervat si i-am luat la test toate componentele ce se pot testa cu multimetrul.
O sa scriu rezultatele si poate ma ajuta cineva sa le interpretez. In paranteza o sa pun valorile la care ar trebui sa fie (luate din Autodata).

Fisele
(autodata: 25000 - 30000 ohmi)
- (cea mai scurta) : 4750 ohmi
- (scurta) : 7150 ohmi
- (lunga) : 6040 ohmi
- (cea mai lunga) : 6330 ohmi

La fise nu inteleg care e problema. Ori in autodata sunt date valori pt alt tip de fise ori ... fisele mele sunt praf !

Sonda lambda:
- mufa deconectata (motor rece, test fir mufa + masa baterie) : 0,18 V (autodata: 0,35 -0,55 V)
- mufa conectata la sonda (motor clad, test la relanti) : variaza intre 0,18 - 0,50 V (autodata: sa varieze intre 0,04 - 1 V)


Sensor Clapeta Acceleratie
- fire A & B : 9020 ohmi (autodata: 4000-9000 ohmi)
- fire B & C (clapeta inchisa) : 2920 ohmi (autodata: 1000-3000 ohmi)
- fire B & C (clapeta deschisa maxim) : 8860 ohmi (autodata: 5000-10000 ohmi )
- fire A & B (voltaj, cu contact pus) : 3,53 V (autodata: aprox. 5 V)


MAP Sensor (sensorul de vacuum)
- B & masa (motor pornit, la relanti): 0,98 V (autodata: 0,8 - 1,7 V)


Injector
- mufa deconectata, test rezistenta intre cele doua fire : 2,3 ohmi (autodata: 1,4 - 2 ohmi)


IAC (motoras reglare relanti)
- A & B : 56,5 ohmi (autodata 50 - 65 ohmi)
- C & D: 57 ohmi (autodata 50 - 65 ohmi)
La IAC am ceva probleme in sensul ca atunci cand revine motorul la relanti dupa ce a fost turat, tinde sa pice relantiul ( aproape ca imi moare motorul). L-am curatat de doua ori cu spray de carburator, am curatat si gaura unde cupleaza conul si inca nu am scapat de problema. Nu mai face asa de des dar din cand in cand mai face, mai ales cand franez.



Cam ce credeti ca nu e in regula?
Eu ma gandeam ca fisele si sonda lambda nu prea sunt in parametri normali, dar sincer as vrea si parerile altora ca sa nu ma apuc sa schimb piese aiurea.
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca ... ai nevoie de un Danonino!
Wink
... si de o sonda lambda noua, daca nu ma insel eu amarnic. Amestecul este mai mult sarac decat "in parametri" la tine - cel putin asta imi dau eu seama din ce scrii tu, dar cel mai bine se vede plaja de valori pe care baleiaza sonda lambda cu ajutorul unui tester, pe care vezi un grafic al tensiunii. Motivele pentru un amestec mai sarac pot fi multe: injector infundat sau care picura, un vacuum care scapa, bujii care dau scantei mai slabe, sau ... poate poate o lambda obosita. Un test agrafa i-ai facut ? (pot apare erori chiar daca nu ai becul check engine aprins).
bun venit pe clubopel.com!
  • cristi_7sep

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Testul cu agrafa l-am facut. Nu am nici o eroare ... in afara de alea ce le-am creat eu Smile . Am scos firul de la sonda lambda si am mers fara el pana sa aprins becul check engine (eroare 13). Alta eroare nu am.

De facut test ... am fost in Zarnesti (Brasov), la AdCiel, dar nu mi-au zis nimic de sonda. Mi-au schimbat bujiile si "pipa" la delcou. Motorul trage mai bine cu bujiile noi (BOSCH) dar inca am probleme cu un relanti instabil si o acceleratie greoaie (tinde sa dea in nas la acceleratie brusca) cand e motorul cald.

Ma gandeam sa ii fac un reset, scot borna 15 min si apoi o pornesc si o las la relanti 5-15 minute sa isi invete valorile din nou.
Ar avea rost sa ii fac asa ceva?
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Eu am avut C14NZ si i-am facut "reset"-ul asta de care povestesti tu. Din pacate nu am rezolvat nimic cu el. Ti-au aparut problemele incet, pe parcurs, sau dupa ce ai schimbat una-alta la masinuta (cum ar fi ceasurile de bord, de exemplu) ?
Skip ads

  • cristi_7sep

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Buna intrebare...
Cand am cumparat masina am facut un drum pana la Fagaras (4 persoane) si i-am facut si consumul (cu rezervor plin). Mi-a iesit ca consuma 4,5 l /100km (si masina tragea bine). Apoi stiu ca am umblat la ceasurile de bord (dar nu le-am schimbat ci doar le-am decuplat) pentru ca aveam un sunet ciudat la cablul de kilometraj.
Dupa ceva timp am facut un Otopeni si mi-a iesit consumul de 6,2 l/ 100 km plus ca incepuse masina sa aiba acceleratie mai greoaie. Tragea greu in depasiri. In plus in oras imi lua 10-11 l /100km dar dupa ce i-am schimbat bujiile am ajuns la un consum de 8-9 l / 100km in oras.

Ar putea fi o legatura intre deconectarea ceasurilor de bord si problemele masini mele?

Ahh, inca ceva... cand mi-am montat alarma am deconectat bateria de cateva ori si nu am tinut cont cand am pornit-o sa o las in pace cateva minute la relanti ... (nu stiam de resetarea ECU).
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
din ce ai pus acolo singura problema e la sonda lambda.restul sunt ok.valoarea rezistentelor la fise cred ca e gresita in autodata.
cauta pe cineva in bv cu tester opelscaner.ar fi cel mai bun pt motorul asta.mergi la intalniri poate au baietii pe acolo.daca nu este in sibiu @djtaotao care te poate ajuta cu tester.
  • cristi_7sep

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
I-am facut resetarea la ECU (Scos borna 15 min; lasat motorul pornit 15 min la relanti). Nu se simte nici o diferenta in afara de faptul ca primele doua porniri au fost la sfert de cheie. Acuma in schimb dupa 2 zile o ia un pic mai greu de sfert de cheie.

Mai ramane sa vad daca e sonda lambda de vina. Ma gandeam sa testez cu o alta sonda sa vad daca se simba ceva la acceleratie, ca sincer nu as da 300 lei pe una noua si sa nu fie la ea problema.

Ar mai fi o intrebare
Sonda lambda:
- mufa deconectata (motor rece, test fir mufa + masa baterie) : 0,18 V (autodata: 0,35 -0,55 V)

Daca am 0,18V si ar trebui sa fie 0,35-0,55 V care ar fi problema? Ca aici nu are legatura cu sonda si cu mufa care se leaga de sonda. Mufa e deconectata cand citesc valorile si am doar contactul pus.
  • Laur R.

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Ai rezolvat ceva de atunci?
Si eu am aceeasi problema, are o ezitare cand accelerez brusc, dupa care urca normal. Si cateodata imi scade/ creste relantiul la franare cum ai spus si tu.
  • and0n3

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2012

  • Mesaj Privat
am si eu aceeasi problema caa a voastra.motor x12sz.am masurat injectorul si imi da 0 .
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR