Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
E Z16XEP ? stiu ca gasisem acest releu care comanda ventilatoarele undeva sub capota da nu mai stiu unde in care cutie .
O sa caut in TIS poate gasesc!
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Acum am alta problema rezistentele sunt ok , senzorul din radiator e nou dar nu porenste electroventilatorul decat pe direct nu sunt erori in bord , are cineva vro' idee?
  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Pentru toți cei cu problema rezistențelor de la electroventilator. Existã câteva soluții la îndemâna tuturor. 1. Dai electroventilatorul jos și vezi care-i problema. Dacã este un picior întrerupt, îl cureți/îndrepți, îl fixezi la loc. 2. Dacã vreuna sau amândouã din rezistențe sunt arse pe mijloc și nu se mai pot repara, faci rost de nichelinã cât mai apropiatã de grosimea firului din rezistențã. Dacã nu gãsești, ia de la ruși de 3000W care are cam 0.8 mm și o pui în douã, o îndrepți și o rãsucești. Apoi pui minusul de la o sursã de 12 V CC (curent continuu) pe electroventilator iar la plus pui cam 50 cm de fir de nichelinã fãcut în douã sau în trei și plusul de la sursa de curent cu un clește pe el. Și prinzi firul de nichelinã de la capãt. Vezi cum merge. În mod normal, la capãtul firului ar trebui sã meargã foarte încet. Te apropii pânã când obții turația potrivitã ca fiind prima. Tai acolo firul de nichelinã, îl spiralezi pe un pix sau ceva bãț rotund și ai obținut rezistența pentru prima treaptã. A doua se face la fel. În principiu lungimea firului de nichelinã ar fi undeva la jumãtatea primului. Îl spiralezi și p-ãla și ai obținut a doua treaptã. A treia e pe direct. Atenție cã nichelina nu se cositorește. Gãsiți o modalitate de a capsa mecanic capetele rezistențelor pe picioarele lor originale. Și 3. și cea mai simplã: Iei un bec de far de 45W. Pentru prima poziție a electroventilatorului folosești faza lungã iar pentru a doua, faza scurtã. Dacã se învârte prea repede atunci iei un bec de 75W. Cum și unde îl fixeazã fiecare e treaba lui dar propun sã fie într-o carcasã de spray care-i conferã atât rãcire cât și protecție, undeva sub capotã ca sã-l poți schimba urgent dacã se arde. Deci în principiu, filamentul care consumã mai mult, cum ar fi cel de la faza lungã se folosește drept rezistențã pentru prima treaptã iar cel ptr. faza scurtã drept rezistențã pentru cea de-a doua treaptã. Becurile (filamentele) se pun în serie pe plus. Spor!
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Dar este ciudat ... cum naiba sa nu se mai fabrice aceste modele de ventilatoare. Nu sunt atat de vechi masinile ca sa le scoata din fabricatie. Acum se fac cu 3 pini in linie, nu inteleg cum sunt gandite.
Skip ads

  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Se fabricã. Oricine îți aduce la comandã. Dar costã 1.800 de lei unul.
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Pentru ca este original GM. Eu ma refeream la cele AM cand am spus ca de ce nu se mai fac.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR