Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi bujia de pe 4.
Skip ads

  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Vezi bujia de pe 4.


Am fost azi la un garaj, aproape de casa, pentru a vedea daca e bujia (eu n-am scule si nu ma pricep)...nici respectivii nu sunt prea priceputi, dar specialistii opel sunt cam in alta parte a orasului si mi-e greu sa ajung...macar sa stiu daca e bujia sau trebuie neaparat sa ajung la ei.

Bujia 4 arata rau si era uda si a pus alta de proba (nu era noua si nu stiu ce marca e); masina tot nu are prea multa putere, si respectivul a spus repede ca e bobina (mi-a spus ca e 750 ron), dar sper sa nu fie asa .

La relanti sta putin peste 500 rpm, deci e cam subturata, dar dupa ce pornesc cu ea are ceva mai multa putere decat inainte (chiar si in viteza 4)...am ajuns si la 80-90 km/h; inainte cand incercam sa dau cu spatele murea motorul, iar acum merge ok.

O sa incerc sa inlocuiesc toate bujiile cu unele noi (am NGK acum cred); ar fi altele mai bune? sunt si acestea de mai multe feluri?
Ar trebui sa sterg si eroarea din bord dupa ce inlocuiesc bujiile si sa incerc din nou sa vad daca mai am eroare?

...sau ar trebui sa merg direct sa-i fac o diagnoza, ca nu e de la bujii?

Multumesc,
Iulian
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Scoate bobina,scoate mansoanele de cauciuc si verifica urme [pe unde da la masa],arata ca niste fisuri pe materialul izolant.
Cauta pe forum cum se [repara],asta daca se ajunge la a cumpara alta bobina,deci in ultima instanta cand nu mai ai nimic de pierdut.
Probeaza si o alta bobina sa fii convins.
  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Dupa ce m-am mai documentat pe forum, mi-am facut comanda de 4 bujii Bosch (cica ar fi FQR8LEU2), desi am inteles ca nu prea se gasesc; dar si FLR8LDCU ar fi bune.
Maine dimineata merg sa le iau si incerc singur sa le schimb, dar nu stiu daca reusesc cu o cheie de bujii de 16 de prin supermarket (din aia adevarata din trusa de 300 nu am); o sa scot bornele ca sa sterg eroarea si apoi sa vad cum merge si daca mai apare vreo eroare.
Skip ads

  • al3xtrana

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2008

  • Mesaj Privat
mihai_b18 a scris:Este cineva pe forum cu GPL pe Z12XE/P ?
Da eu am GPL pe Z12XE.
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca am postat bine , dar am o mica problema . Azi in timp ce mergeam , am vrut sa verific kilometrajul cum fac de obicei ... Pauza , nu imi afisa nimic in bord pe acel mic display . Dupa ce am mers vreo 50km asa prin oras (fatz-fatz colo-colo) mi-a trecut prin minte sa-i dau vreo 2 capace la "cupola" vitezometrului Smile) , culmea, s-a aprins putin si s-a stins la prima lovitura , iar la cea de-a doua (avand o intensitate mai mare) a ramas aprins .
As dori sa stiu de la ce ar putea fi (presupun ca vreun contact imperfect ceva) ;S-a mai confruntat cineva cu aceasta mica-mare problema? ; are un led acolo cumva de lumineaza micul display ?
  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am fost azi si am luat bujiile (chiar erau FQR8LEU2) si apoi le-am schimbat la un service prin apropiere (mi se oprea motorul la fiecare semafor Sad).

Merge la fel de prost, iar bujia 4, pe care a pus-o ieri si arata bine, acum era acoperita cu ulei, deci ca cea veche...celelalte nu aratau prea rau.

Deci cred ca e bobina...e cineva din Militari pe forum cu Z12XEP, sa fac proba cu bobina lui/ei inainte sa cumpar?

O sa incerc si ce a spus gcom61 in ultima instanta.

Dupa ce rezolv cu asta o sa fac o diagnoza completa la maiandrei...cred ca si distributia urmeaza (am aproape 110.000)
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Cauta pe la Tutoriale cum se repara bobina de inductie.Ma refer strict la acea''fisura'' care de fapt este un traseu carbonizat ce faciliteaza descarcarea la masa.Totul consta in a masura rezistenta fiecarei bobine si a incerca sa intrerupi acel traseu carbonizat folosind o scula aschietoare (ai grija sa nu distrugi ceva)
Skip ads

  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
gcom61 a scris:Cauta pe la Tutoriale cum se repara bobina de inductie.Ma refer strict la acea''fisura'' care de fapt este un traseu carbonizat ce faciliteaza descarcarea la masa.Totul consta in a masura rezistenta fiecarei bobine si a incerca sa intrerupi acel traseu carbonizat folosind o scula aschietoare (ai grija sa nu distrugi ceva)


Am desfacut bobina, am dat jos tatele, le-am spalat si uscat, dar sub ele ebonita e perfecta, nu are nicio fisura nicaieri.
In schimb, una din tate (nu stiu daca cea de la 4) este crapata cam 1 cm in partea de jos ( care intra in bujie); ar putea fi asta cauza? pot gasi undeva manson din asta de cumparat?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Incearca la sectiunea de publicitate,sunt destui care vand pe acolo.
  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
O sa caut la publicitate, dar poate fi de la acel manson rupt problema?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Da este foarte probabil sa scapi doar cu atata.
Skip ads

  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am cautat p la publicitate si nu am gasit nimic; daca e cineva care si-a schimbat bobina si nu a aruncat-o, sau mai are vreun manson, mi-ar fi de mare ajutor...ar fi pacat sa cumpar o bobina daca doar mansonul ar fi cauza.

Multumesc anticipat!
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Schimba pozitia mansonului defect si vezi cum se comporta bujia cu pricina;poate ai noroc Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Exista la Publicitate https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Exista la Publicitate https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0


Multumesc, am postat, dar daca bobina de pe acea masina e functionabila, ma indoiesc ca o sa-mi dea un manson de cauciuc si sa ramana cu bobina nefunctionala, iar ca sa cumpar o bobina second la jumatate din pretul uneia noi, doar pt acel manson e exclus; mai bine cumpar una noua.

Speranta mea era sa gasesc doar acel manson pe la cineva cu o bobina defecta.
  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu are nimeni o bobina defecta? (una second costa 250 ron si nu o cumpar doar pt o bucata de cauciuc)

Mai astept putin, poate totusi gaseste cineva, daca nu o sa cumpar bobina, ca fara masina si pe vremea asta e cam nasol.

Multumesc!
  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Azi am achizitionat o bobina noua, pe care o sa o montez in seara asta.

Din ce am citit pe forum, ar trebui, dupa ce o montez, sa resetez ECU prin scoaterea bornei (si lasata asa 1 ora) si apoi sa fac procedura de invatare relanti (2 x 10 min contact...), ca sa o recunoasca?

Multumesc!
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
giuliano26 a scris:[...]procedura de invatare relanti (2 x 10 min contact...)[...]

Procedura de invatare e asa:
- pui contact II pana auzi niste clank-clank-uri diferite fata de zgomotele de armare a pompelor
- revi in pozitia 0
- pornesti masina si o lasi la relanti pana se incalzeste motorul
  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
ok, merci, eu citisem pe aici ca pui contactul 10 minute, scoti cheia, pui iar contact 10 minute, pornesti motor si il lasi sa se incalzeasca.
Ce spui tu cere mai putin timp si o sa fac asa, dar e necesara scoaterea bornelor 30-60 minute, ca sa se reseteze ECU, sau merge si fara reset?

Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR