Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am mers si a doua zi cu A/C-ul inafara, la 30 grade C si temperatura mi-a stat la 82grade C cu A/C cuplat. Acelasi drum, exact totul la fel, dar mai putin cu 8 grade temperatura exterioara fata de ziua anterioara. Eu in plus fata de tine am scut motor care imbraca complet masina pe dedesupt. La 38grade C afara am scos mana pe geam sa vad daca se simte vre-o racire-ceva si vreau sa spun ca am stat cu mana afara o gramada si nu am simtit nicio racire. Si-atunci, cu ce sa se raceasca radiatorul din fata, daca in plus îi vine din fata aer fiebinte din condensator ?

Va trebui sa-mi verific si eu vitezele ventilatoarelor. Cum ai procedat, poti sa detalizi ? Trebuie un fir de minus din baterie si ... ?
Skip ads

  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Acum 3 zile am venit si eu cu masina de la tm spre severin pe la ora 3 am plecat de acolo imi arata la umbra cand am intrat in masina 38,5 grade, am mers pana la recas (vreo 25 km) cu AC-ul pornit apa era undeva in zona la 95 grade am oprit masina am stat pe langa ea la o tigare si am asteptat sa se raceasca, am strans de furtunul care intra in radiator pe sus si mi se parea cam tare iar cand am incercat sa desfac capacul la borcanu de apa era sa tasneasca pe mine, apoi se auzeau niste boloboroseli ciudate mentionez k nu am vazut niciodata de cand am masina sa imi fiarba apa si sa tasneasca pe la capac cu toate k am ajuns cu ea si pe rosu anul trecut inainte sa imi schimb garnitura la chiuloasa! Am continuat drumul fara AC la o temperatura de 85-90 grade apoi in apropiere de Caransebes nu am mai rezistat si i-am dat drumul iarasi dar cu mers la 80 -90 la ora sa nu cumva sa se incalzeasca doamna mentionez k pe pante si in depasiri tot timpul am decuplat AC-ul deoarece dak o calc cu el pornit vad acul la apa crescand cu ochii! Problema e k dupa ce am coborat o panta si a coborat apa undeva pana la 85 de grade am continuat drumul la aceasta temperatura vreo 50 km chiar m-am oprit intr-o parcare sa ma uit pe la motor dak e totul ok(sunt patit mi s-au spart 3 furtune in 700 km toate cand aveam AC pornit).

Mai mult ca sigur este o legatura intre ac si apa pentru k dak merg fara nu am treaba sta undeva de la 82 unde deschide termostatul pana la 91 unde pornestc ventilatoarele pe prima treapta cel din fata dreapta si cel din spate! Mecanicul spune k se intampla treaba cu incalzirea apei deoarece merge mai greu motorul cu AC-ul cuplat dar de ce atunci am furtunele mult mai tari, nu inseamna k am si o presiune mai mare!

Intrebare de incepator acuma: nu este posibil sa mearga motorul mai greu cu aerul pornit din cauza ca nu o mai avea compresorul ulei pentru k eu am masina de 2 ani jumate inainte a stat 2 ani si eu merg cu acelasi freon de cine stie cand iar atunci cand pornesc aerul se aude un zgomot din el!

Intreb chestia asta deoarece acum nu stiu ce sa fac sa desfac iarasi motorul si sa schimb garnitura la chiuloasa lucru care l-am facut si anul trecut diferenta ar fi acum k ar trebui sa merg si la masa plana lucru care nu l-am facut data trecuta dar avand in vedere k e 250 ron k e de tabla + 100 masa plana + mana de lucru + antigel! si oricum daca fac iarasi lucru asta si tot nu merge cum trebuie o si vand k e cea mai aiurita masina kre am avut-o pana acum!

Drumuri bune cu apa la 90 k asta cred ca e cel mai bun lucru care cred ca vi se poate intampla la aceasta masina!
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Apropo daca te referi la cutia aia dreptunghiulara dintre baterie si far acolo sunt relee pentru aer conditionat si ventilatoarele alea 3 si eu am avut un scurt pe acolo din cauza unui ventilator blocat!
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Am luat un minus de la baterie si am scos mufa termocuplei
mufa are 4 pini dintre care unu e minus, daca pui pe el nu se va intampla nimic, deci nu ai treaba cu el
iar celelalte 3 sunt treptele de viteza , pui pe fiecare in parte si vezi ce ventilatoare se invart, de preferat dupa ce ai pus pe fiecare in parte si ai aflat treapta 1, sa pui minus si pe celelalte mentinand minusul pe treapta 1 pt ca s-ar putea sa nu plece vreun ventilator din cauza asta la treptele superioare(la mine a fost la fel cu si fara prima treapta cuplata).

dar nu uita sa pui contactul cand faci probe, pt ca fara contact nu merge decat treapta 1
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@Allexs

Am uitat sa scriu mai sus ca fata de tine eu am si 20hp in plus la motor dupa tuning. Tu ai termocupla la 95grade C, fata de 100grade C cum o am eu pe original. In plus, eu am termostat de 82 grade C fata de cel original cu 85 grade C cat ai tu.

Deci din start sunt alte conditii la mine.

Merci de pontul despre cum sa probez ventilatoarele, o sa verific maine.

@cerebell86
Zgomotul din compresor vine cel mai probabil de la rulment care are uzura. Va trebui schimbat la un moment dat.
Nu mai umbla la ciuloasa, las-o asa daca pornesti excelent pe iarna.
Mai repede curata-i radiatorul din fata si tot sistemul de racire cu apa+sare_de_lamaie_10%. Eu am fost mai radical si am bagat (doar in radiator) detartrant de obiecte sanitare. E chinuiala cu detartrantul ca nu poti demonta radiatorul principal ca ai A/C pe masina si pierzi freonul.

Daca vrei detalii hai sa vorbim pe privat.

Pe mine nu m-a suparat masina asta deloc, dimpotriva mi se pare cea mai fiabila si ieftina la piese masina pe care mi-o puteam lua.
Ma deranjeaza doar faptul ca atunci cand decuplez A/C nu pot sa inteleg cum de e posibil sa sara acul aproape instantaneu cu 8-10 grade C, data trecuta a fost record a ajuns instantaneu la 106grade C !


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Joi 09 Aug, 2012 10:23 pm
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
eu nu sunt 100 % sigur ca termocupla e de 95 grade , asta banuiesc pt ca acu e la 95 grade cand porneste prima treapta, iar cand mam interesat de termocupla , singura varianta after market era pe behr cu prima treapta la 95 grade, termostatul insa sigur e de 85 grade.
Dar lasand la o parte temperaturile eu cred ca problema principala e la treptele ventilatoarelor
Eu cred ca , cel putin la mine, daca la treapta a doua ar fi pornit si ventilatorul de la motor asa cum scrie in tis, nu as mai avea nici o problema in a depasi vreodata 100 grade. Parerea mea este ca treapta 2 este cea mai importanta, treapta 1 ne avand cum sa faca fata la o temperatura de 100 grade, iar treapta 3 porneste si trebuie sa porneasca doar in situatii critice, adik la o buna functionare a sitemului de racire poate nu porneste nici macar o data intr-un an.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu unul suspectez sonda de la A/C care lucreaza in tandem cu ventilatorul 3, sau releul cu care lucreaza sonda. Ventilatorul ala daca ar pleca pe viteza mica alaturi de celelalte doua la fel pe viteza mica ar fi suficient ca sa nu mai trebuiasca sa plece treapta a II-a decat in situatii cand afara este caldura mare (ex. peste 35 grade C). La treapta a 3-a intradevar ar trebui sa ajungi doar in cazuri exceptionale, gen soseaua Transfagarasan cu pedala la blana.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
sondele de ac eu zic ca lucreaza in paralel cu cele de la temperatura apei, deci parerea mea e ca cu ac sau fara ac pornit(dar la temperaturi diferite) trebuie sa porneasca toate treptele si toate ventilatoarele asa cum scria in ce ai dat tu din tis.
eu garantez ca la mine porneste si ventilatorul 3 de care spui tu si cu ac oprit.
La mine in momentul de fata nu depaseste 100 grade nici cu ac nici fara ac, poate doar daca as forta un pic motorul cu dealuri ceva mai mult ca sigur as sari lejer de 100 grade.
Dar am avut si eu probleme cu ventilatorul 3 (nu pornea deloc) si atunci intradevar ajungea la 105-106 grade, pt ca in momentu ala cand intra treapta 2 nu mergea decat ventilatorul de pe partea pasagerului, ce putea sa faca un biet ventilator pus in fara radiatorului de ac la 100 grade?
Parerea mea e sa verifici si tu treptele sa vezi ce si cum. Eu nu ma las pana nu merg toate 3 ventilatoare pe viteza mica la treapta 2, e aiurea ca la racirea apei la una din treptele ventilatoarelor sa nu se invarta chiar ventilatorul de pe radiatorul de apa
Skip ads

  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@ahappyuser:
eu nu am cei 20 hp in plus dar am termostat de 82 de grade si termocupla originala de 100-105-110 asa scrie pe ea dar mie treapta 1 porneste la 90-91 grade (in radiator cat o fi domnu cu mila) eu ma gandeam sa nu fie ceva de la ac deoarece atunci cand e pornit si ma dau la ea cu toate ca pornesc ventilatoarele racirea nu se mai face cum trebuie si nu imi vine sa cred k atat de prost a fost fritz cand a facut masina asta si a prevazut-o cu 3 ventilatoare sa nu poata sa tina apa la 90 atunci cand ii da unu talpa! iarasi atunci cand e fara ac ajunge apa pe la 96-97 dar coboara repede la 92-93 unde iarasi nu face fata treapta 1 si iarasi vechea poveste iar urca iar scade.

@Allexs:
ma gandeam sa verific si eu maine dimineata sa vad cum pornesc ventilatoarele cum ai zis tu si sa tai cablul de la treapta 1 si sa il pun pe cel de la 2 sau 3 sa vad care e rezultatul ce parere aveti reusesc sa o bulesc sau poate o fac sa stea apa cum trebuie pt k e clar la temperaturi de 38-40 grade ac pornit si talpa de 46 cum am eu treapta 1 este degeaba nu face nimic !
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
@cerebell86 : Nu trebuie sa tai nimic....iei un fir de la minusul bateriei
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
ma refer dupa ce vad cum functioneaza sa schimb firul de la treapta 1 cu cel de la treapta 3
intai astept sa imi vina masina acasa k e plecata cu a mea la cumparaturi Very Happy
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
adik tu spui ca o sa legi treapta 3 in loc de treapta 1 si cand ar trebui sa porneasca treapta 1 , sa porneasca direct pe 3?
Skip ads

  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
ceva de genu ma gandesc la faptul k oricum 1 e degeaba si nu face fata!
sau cred ca cel mai bine este in loc de 1 sa pun 2 si in loc de 2 sa pun 3!
app eu nu am vazut sa functioneze treapta 3 niciodata cu toate k masina mea a vazut si liniutele rosii
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nu prea e bine ce spui tu , mai ales cu 3 in loc de 1 , pt ca treapta 3 inseamna toate 3 ventilatoarele pe viteza maxima, si nu prea e indicat ca treapta 3 sa porneasca prea des.
Eu zic sa le verifici si sa vezi ce ventilatoare pleaca si pe ce viteze. Daca o sa plece toate cum trebuie eu cred ca ele o sa faca fata temperaturii
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
nu fac fata cel putin nu acum dar o sa-l si curat radiatorul cu detartrant cum a facut ahappyuser sa vedem dupa cum se prezinta! si nu cred k ar fi o problema eventual ar manca bateria mai mult k nu cred k s-ar arde ceva!
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
pai asta inseamna uzura ventilatoarelor si uzura alternatorului . La mine nu functioneaza un ventilator sigur la treapta 2, daca ar merge si ala eu cred ca ar face fata
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
nu ma pronunt pana nu fac curatarea de radiator si apoi de circuit de apa poate de acolo e buba!
dar o sa incerc de curiozitate macar vreo 2-3 zile in special inainte sa fac niste drumuri pe la tara k am niste pante cu drum prost pe acolo si tot timpul o incing destul de tare!
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ok. daca faci macar proba ventilatoarelor sa ne anunti si pe noi cum se invart fiecare
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
imediat cum vine masina acasa ma gandesc ca in vreo ora ar trebui sa apara!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La mine e ciudat...

Am facut o poza cu releele de comanda a ventilatoarelor :



Sa-mi spuneti si mie daca culoarea releelor si pozitia lor e identica la voi

Am testat si schitat in viteza pe hartie ca ma grabesc, arata asa :



M = masa permanenta in mufa
2,3,4 sunt pinii de viteze ventilatoare in mufa
schita desenata cu M este mufa termocuplei
schita desenata cu 1 2 3 4 este termocupla

Mufele de la termocupla :



Deci daca am cuplat :
M+2 - au mers ventilatorul din fata de pe partea pasagerului si cel din spatele radiatorului, cel principal ambele pe viteza mica
M+3 - au mers ventilatorul din fata de pe partea pasagerului si cel din spatele radiatorului, cel principal ambele pe viteza mica - nicio diferenta
M+4 - a mers doar ventilatorul din spatele radiatorului, cel principal pe viteza mare
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR