- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
Sper ca observi spatiul mare care iti ramane intre roata si aripa,arata ciudat...
Initial am incercat si eu aceasta dimensiune(aveam rotile de la seria 3 cu aceste dimensiuni),nu arata bine deloc.Acum fiecare are parerea lui,eu unul nu recomad, mai ales ca-ti coboara masina si vine iarna cand toata lumea vrea sa nu atinga "zoaiele" ce se formeaza pe sosea...
Initial am incercat si eu aceasta dimensiune(aveam rotile de la seria 3 cu aceste dimensiuni),nu arata bine deloc.Acum fiecare are parerea lui,eu unul nu recomad, mai ales ca-ti coboara masina si vine iarna cand toata lumea vrea sa nu atinga "zoaiele" ce se formeaza pe sosea...
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
alladin_allibaba a scris:La mine pe certificatul de DE au fost trecute 5 dimensiuni(17" - 20"), cea mai "mica" fiind 225/55/17...."Deci" nu cred ca in acest caz are treaba RAR-ul de la noi!
Daca ai certificat de conformitate, uita-te pe spate si o sa vezi ca 225/50/17 e trecuta ca dimensiune de iarna, asa zice producatorul.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
hog33 a scris:salut, eu am pus pe ea 225/55/17 si pare sa fie ok, este mai usoara directia si accelereaza mai iute, am coborat de la 245/45/18
Aspectul si garda la sol mai mica sunt neajunsurile, bineinteles frana mai lunga, masina mai instabila...dar mergeti decent si veti fi multumiti.
Aspectul si garda la sol mai mica sunt neajunsurile, bineinteles frana mai lunga, masina mai instabila...dar mergeti decent si veti fi multumiti.
225/55/17 e echivalent cu 245/45/18 in ceea ce priveste diametru/circumferinta, nu iti micsoreaza garda la sol deloc. Iar iarna o anvelopa mai ingusta e recomandata nu numai pe zapada ci si pe ud.
- canguru
- ***
- 850 mesaje
- din 11 Jul 2014
- Insignia 2011 A20DT LBR
- Bucuresti
canguru
- Mesaje scrise: 850
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
vwv a scris:Caut si eu sa imi incalt Sport Tourer-ul cu anvelope de iarna.
Caut jante pe 17(acum am pe 19) si sunt deschis atat catre cele din aliaj, cat si catre cele din tabla. Ma gandeam ca dimensiunile anvelopelor sa fie 225/50/17.
Nu sunt insa pe deplin lamurit cu ce latime a jantei sa aleg.
Va rog sa ma ajutati cu aceasta informatie. Ce latime a jantei trebuie sa aleg pentru configuratia de mai sus?
Daca exista cineva care vinde ceva asemanator, va rog sa ma contactati
Eu am pus 225/55/17, este adevarat ca nu am luat in calcul ce a spus borsy legat de folosirea lanturilor dar nici nu prea am simtit nevoia pana acum sa folosesc la cum exploatez eu masina.
Ai pm de la mine in legatura cu jantele
PS: Credeti ca ar fi indicate si alte marimi de anvelope(tot pe 17)?
Adica 225/55 sau ceva cu 215?
Multumesc
Caut jante pe 17(acum am pe 19) si sunt deschis atat catre cele din aliaj, cat si catre cele din tabla. Ma gandeam ca dimensiunile anvelopelor sa fie 225/50/17.
Nu sunt insa pe deplin lamurit cu ce latime a jantei sa aleg.
Va rog sa ma ajutati cu aceasta informatie. Ce latime a jantei trebuie sa aleg pentru configuratia de mai sus?
Daca exista cineva care vinde ceva asemanator, va rog sa ma contactati
Eu am pus 225/55/17, este adevarat ca nu am luat in calcul ce a spus borsy legat de folosirea lanturilor dar nici nu prea am simtit nevoia pana acum sa folosesc la cum exploatez eu masina.
Ai pm de la mine in legatura cu jantele
PS: Credeti ca ar fi indicate si alte marimi de anvelope(tot pe 17)?
Adica 225/55 sau ceva cu 215?
Multumesc
- Avram Adrian
- ***
- 654 mesaje
- din 15 Sep 2007
- Insignia 2010
- Bucuresti
Avram Adrian
- Mesaje scrise: 654
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2007
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
Diferenta intre 225/50/17 si 225/55/17 este de doar 22mm (mai exact 658mm fata de 680mm)...
https://www.clubopel.com/lin...a%20Civic%20wheel
https://www.clubopel.com/lin...a%20Civic%20wheel
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
marinBBB
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2014
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
clau70 a scris:Deci e o diferenta de 11mm pe raza, masina va fi mai joasa cu 1,1cm cu 225/50/17 fata de 225/55/17
Inseamna ca vor iesi mai bine drifturile pe zapada . In manualul de utilizare, 225/50/17 si 215/55/17 sunt admise doar ca anvelope de iarna. . In cazul meu, neamtul a folosit 215/55/17 si anvelope KUMHO . Oricum fiecare pune ce vrea si cum crede, mai ales ca producatorul e atat de permisiv.
225/45/17 nu se recomanda pe Insignia.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
marinBBB
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2014
- Mesaj Privat
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
clau70 a scris:225/50/17 si 215/55/17, avand un diametru mai mic, sunt admise doar ca anvelope de iarna pentru a putea permite montarea lanturilor, cred ca asta e logica producatorului.
215/55/17 e mai potrivita, inalta masina cu 0.5cm fata de 225/50/17.
225/45/17 lasa masina prea jos, o faci plug .
215/55/17 e mai potrivita, inalta masina cu 0.5cm fata de 225/50/17.
225/45/17 lasa masina prea jos, o faci plug .
salut clau,
nu cred ca incap nici lanturi de 9 mm, acestea nu sunt fixe au joc si ating in viraje sau in linie dreapta..cine stie. Poate sa incapa o husa de iarna peste cauciuc , asta da.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
clau70 a scris:Deci e o diferenta de 11mm pe raza, masina va fi mai joasa cu 1,1cm cu 225/50/17 fata de 225/55/17
Asa este insa daca ai sasiul coborat, nu se "simte"prea tare,cum la mine sasiul este ridicat orice cm conteaza...
De ce producatorul echipeaza masinile de serie din fabrica cu 225/55/17"si poate doar la cele cu sasiu coborat sa echipeze cu 225/50/17"?
Ultima modificare facuta de gyzmo la Lun 03 Nov, 2014 10:33 pm
- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
b_sorin14
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
Dimensiunile din documentatia tehnica a producatorului:
https://www.dropbox.com/s/om...%20specs.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/om...%20specs.pdf?dl=0
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
clau70 a scris:
225/55/17 e echivalent cu 245/45/18 in ceea ce priveste diametru/circumferinta, nu iti micsoreaza garda la sol deloc. Iar iarna o anvelopa mai ingusta e recomandata nu numai pe zapada ci si pe ud.
hog33 a scris:salut, eu am pus pe ea 225/55/17 si pare sa fie ok, este mai usoara directia si accelereaza mai iute, am coborat de la 245/45/18
Aspectul si garda la sol mai mica sunt neajunsurile, bineinteles frana mai lunga, masina mai instabila...dar mergeti decent si veti fi multumiti.
Aspectul si garda la sol mai mica sunt neajunsurile, bineinteles frana mai lunga, masina mai instabila...dar mergeti decent si veti fi multumiti.
225/55/17 e echivalent cu 245/45/18 in ceea ce priveste diametru/circumferinta, nu iti micsoreaza garda la sol deloc. Iar iarna o anvelopa mai ingusta e recomandata nu numai pe zapada ci si pe ud.
salut clau, dimensiunile nu sunt echivalente, cea pe 17 are un diametru mai mic cu 1 cm si ceva ..am verificat inainte sa cumpar jantele de iarna pe 17.
La pt.2 - o roata mai ingusta iarna este recomandata pentru cei care fac raliu, aceasta trebuie sa sape repede in zapada si sa ajunga la stratul aderent in timp f rapid. O roata mai lata are o priza mai buna pe strada la un mers normal chiar acoperit de zapada. Am mers in ambele situatii si asta este concluzia mea. stima
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Dimensiunile anvelopelor specificate sunt echivalente, e o diferenta de 3mm in diametru intre ele. Daca te referi la jenti, intradevar e diferenta de 1 inch pe diametru, adica de 25.4mm, dar in cazul mentionat compenseaza flancul anvelopei.
La pct2, o roata mai ingusta e recomandata pentru oricine pe zapada (dar si pe ploaie/ud), nu numai pentru cei ce fac raliu. Da, roata ingusta trebuie sa sape in zapada sa caute pamantul pentru aderenta necesara, iar chiar daca nu ajunge roata fiind mai ingusta, presiunea exercitata e mai mare (pata de contact mai mica), deci tractiune/franare mai buna. Cele late distribuie greutatea pe o suprafata mai mare, cam ca la schiuri.
Pe asfalt uscat, situatia se schimba, cele late generand aderenta mai buna.
La pct2, o roata mai ingusta e recomandata pentru oricine pe zapada (dar si pe ploaie/ud), nu numai pentru cei ce fac raliu. Da, roata ingusta trebuie sa sape in zapada sa caute pamantul pentru aderenta necesara, iar chiar daca nu ajunge roata fiind mai ingusta, presiunea exercitata e mai mare (pata de contact mai mica), deci tractiune/franare mai buna. Cele late distribuie greutatea pe o suprafata mai mare, cam ca la schiuri.
Pe asfalt uscat, situatia se schimba, cele late generand aderenta mai buna.