- Adi Iulian
- **
- 167 mesaje
- din 21 Sep 2007
- Vectra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Adi Iulian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2007
- Mesaj Privat
Am revenit in legatura cu discurile iar concluzia este urmatoarea : SE MERITA PE DEPLIN ! Asta doar daca gasesti niste discuri sa fie cu latimea de minim 23 mm ( ma refer doar la masina Opel Vectra C ) si pentru asta trebuie sa te duci cu un subler la dezmembrari ca sa cauti discuri bune ! Dupa ce l-a polizat cu strungul , discul s-a facut de fix 22 mm ( un disc nou ventilat are 25 mm latime) dar uzura lui maxima permisa este de 18 mm ... Deci cu 160 Ron am facut set pe faþa discuri GM de 22mm aproape ca si noi !
https://www.imageupload.co.u...2015/04/18/01.jpg
https://www.imageupload.co.u...2015/04/18/02.jpg
https://www.imageupload.co.u...2015/04/18/01.jpg
https://www.imageupload.co.u...2015/04/18/02.jpg
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Adi Iulian
- **
- 167 mesaje
- din 21 Sep 2007
- Vectra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Adi Iulian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2007
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Adi Iulian
- **
- 167 mesaje
- din 21 Sep 2007
- Vectra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Adi Iulian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2007
- Mesaj Privat
e...asta e ! dar romanul de rand mai poate sa se tîrascã cu ele si pana la 18 ...ca doar pentru 2-4 milimetri in + nu m-am mai indurat sa dau vreo 800 Ron pe discuri GM cu 25 mm latime ! Mersi pentru informatie oricum
Ultima modificare facuta de Adi Iulian la Dum 19 Apr, 2015 7:49 pm, modificat de 2 ori in total
Ultima modificare facuta de Adi Iulian la Dum 19 Apr, 2015 7:49 pm, modificat de 2 ori in total
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Adi Iulian
- **
- 167 mesaje
- din 21 Sep 2007
- Vectra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Adi Iulian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2007
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
Salut am mai intalnit fericiti ca tine, dupa investitia asta de rahat, s-au dus si au mai cumparat odata dar noi pentru ca s-au ovalizat in nici 1000 de km.
Apropo, cu franele nu te joci, daca ti-ai luat masina si nu iti permiti sa bagi piese noi (aici ma refer stric la capitolul siguranta) atunci clar vinde-o.
Daca nu te gandesti la tine, gandete-te ca poate iti sare un copil in fata si cand iti este lumea mai draga constati ca masina nu se opreste. Omori pe cineva nevinovat doar din cauza ca te-ai zgarcit sa dai 500 lei pe niste discuri noi.
Apropo, cu franele nu te joci, daca ti-ai luat masina si nu iti permiti sa bagi piese noi (aici ma refer stric la capitolul siguranta) atunci clar vinde-o.
Daca nu te gandesti la tine, gandete-te ca poate iti sare un copil in fata si cand iti este lumea mai draga constati ca masina nu se opreste. Omori pe cineva nevinovat doar din cauza ca te-ai zgarcit sa dai 500 lei pe niste discuri noi.
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Mda, aiurea ce fac unii colegi. Daca ai o vectra C inseamna ca la un moment dat ti-ai permis o masina cat de cat. Ar trebui sa iti permiti si intretinerea ei.
Treaba voastra.
Plus de asta, ai facut vreodata un test de frane? Stiu oameni cu frane bune si obtineau cam 2500 (cred ca in newton se masoara), iar altii care habar n-au despre masini, dar schimba tot cand e nevoie, iar masinile lor obtineau peste 3000.
A ta cat crezi ca obtine? Eu zic ca pe la 1500.
Treaba voastra.
Plus de asta, ai facut vreodata un test de frane? Stiu oameni cu frane bune si obtineau cam 2500 (cred ca in newton se masoara), iar altii care habar n-au despre masini, dar schimba tot cand e nevoie, iar masinile lor obtineau peste 3000.
A ta cat crezi ca obtine? Eu zic ca pe la 1500.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- Adi Iulian
- **
- 167 mesaje
- din 21 Sep 2007
- Vectra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Adi Iulian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2007
- Mesaj Privat
Mda.. Eu am vrut sa dau un sfat bun pentru cei ce nu au posibilitatea sa arunce banii pe niste discuri noi pentru ca m-am convins ca multa lume le-a mai facut la strung (provenite din dezmembrari sau rectificate) . Un disc facut la strung calumea , nu mai este ovalizat pentru ca asta defapt mai face si strungul - le centreaza perfect ! Iar in legatura cu vreun accident , in cazul meu de 17 ani cu permis si nu am lovit nici macar un caine ! Am permis B, C + E din 1998 .... Daca ai o masina care a costat mult mai mult la vremea ei , asta nu inseamna ca o s-o cumperi din nou cu piese de schimb noi si originale pentru ca deja a cam imbatranit si intra rugina in ea , in cazul meu Vectra C are deja 12 ani si 300.000 km si cum am spus mai sus , a avut discurile pe fata de 18 mm tocite si nu a lovit nici macar un caine...
citu- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2015
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Disc frana gm 700+ lei, disc frana trw/ate ~500-600 lei (set). Merita oare sa cumperi pe GM cand ai trw/ate la dispozitie?
Acum sa ne imaginam altfel situatia, reduci grosimea discului nici o problema daca esti bunicuta si conduci de la abc pana la piata si inapoi, adica 3-4 kilometri o data la saptamana si aia cu 30-40 de km/h, poti rectifica; dar daca esti un gagiu care face n kilometri si cu viteze de 90-100+ km/h la o franare violenta discurile se vor incalzi mult mai rapid ceea ce inseamna o franare mai slaba, asta daca nu cumva ma insel si ai discuri ceramice...
Acum sa ne imaginam altfel situatia, reduci grosimea discului nici o problema daca esti bunicuta si conduci de la abc pana la piata si inapoi, adica 3-4 kilometri o data la saptamana si aia cu 30-40 de km/h, poti rectifica; dar daca esti un gagiu care face n kilometri si cu viteze de 90-100+ km/h la o franare violenta discurile se vor incalzi mult mai rapid ceea ce inseamna o franare mai slaba, asta daca nu cumva ma insel si ai discuri ceramice...
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
citu- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2015
- Mesaj Privat
horaa a scris:Disc frana gm 700+ lei, disc frana trw/ate ~500-600 lei (set). Merita oare sa cumperi pe GM cand ai trw/ate la dispozitie?
Acum sa ne imaginam altfel situatia, reduci grosimea discului nici o problema daca esti bunicuta si conduci de la abc pana la piata si inapoi, adica 3-4 kilometri o data la saptamana si aia cu 30-40 de km/h, poti rectifica; dar daca esti un gagiu care face n kilometri si cu viteze de 90-100+ km/h la o franare violenta discurile se vor incalzi mult mai rapid ceea ce inseamna o franare mai slaba, asta daca nu cumva ma insel si ai discuri ceramice...
Acum sa ne imaginam altfel situatia, reduci grosimea discului nici o problema daca esti bunicuta si conduci de la abc pana la piata si inapoi, adica 3-4 kilometri o data la saptamana si aia cu 30-40 de km/h, poti rectifica; dar daca esti un gagiu care face n kilometri si cu viteze de 90-100+ km/h la o franare violenta discurile se vor incalzi mult mai rapid ceea ce inseamna o franare mai slaba, asta daca nu cumva ma insel si ai discuri ceramice...
sunt si mai ieftine, nu stiu de unde ai scos preturile astea.
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Iar dupa parerea mea discurile nu au nici un fel de abatere si nici nu trebuie sa aiba , altfel ai avea o franare in ,,valuri,, cu trepidatii in caroserie si pedala + ca in mersul pe liber al masinii s-ar auzi cum atinge in punctele cu ,,bataie,, de pistonas etrier.
Si dupa aceeasi parere a mea , MERITA ( aiurea spus ,,SE MERITA,, ) sa rectifici discurile insa DOAR in cazul in care ele sint in stare foarte buna ca si grosime insa din cauza unor placute de 3 lei sau chiar si mers o vreme ,,fier pe fier,, au rezultat niste rizuri si vrei sa indrepti lenea si carpeala cu niste placute noi.
Sa rectifici insa niste discuri stoarse ( mai cu seama pe cele ventilate) pe motivul ca faci economie si ,,mai tragi asa,, mi se pare o inconstienta. Poti face economie in cu totul alte aspecte ale vietii dar nu la niste amarate de discuri. ( fumeaza mai putin , renunta la cafea , dramuieste combustibilul , spala-ti masina acasa, da-i liber la amanta , etc )
Cei care stiu urmarile unui accident ,,cu victima,, fie el chiar si minor , stiti ca in secunda 2 masina se duce la expertiza si primul lucru verificat este sistemul de franare si directie. Si nu mi se pare valabila nici varianta kilometrilor putini stil bunicuta pana la piata si inapoi. Nu e necesar sa mergi departe ca sa faci o minune , o poti face si la 50 m de casa. Nu distanta de casa sau km putini sint importanti ci faptul ca imprimam accelerare si miscare unei greutati de aprox 1 tona, cat au masinile noastre in general. Si ,,tona,, asta mai si ruleaza pe niste rulmenti !
Odata ce ai pus masina in miscare , raspunzi de cum gestionezi viteza ce i-ai imprimat-o. Daca ai un sistem de franare eficient , evident !
PS- o singura data am rectificat discuri franare pentru ca am pus discuri noi si placute noi dar de ,,cooperativa,, si la franarea lina ,,fluierau,, de intorcea lumea capu' pe strada.
Am demontat placutele si cand le-am studiat mai atent am vazut ca aveau in pasta compozita niste bucati grosiere de span. Am rectificat discurile, am luat de pe o fateta cam 8 zecimi si de pe cealalta fateta vreo 5 zecimi, discul celalalt l-am adus la aceleasi cote , pus placute ,,mai adevarate,, si rezolvat problema. Dar acesta a fost un rectificat pentru ca era chiar pacat sa arunc niste discuri noi pentru niste rizuri fine.
Si dupa aceeasi parere a mea , MERITA ( aiurea spus ,,SE MERITA,, ) sa rectifici discurile insa DOAR in cazul in care ele sint in stare foarte buna ca si grosime insa din cauza unor placute de 3 lei sau chiar si mers o vreme ,,fier pe fier,, au rezultat niste rizuri si vrei sa indrepti lenea si carpeala cu niste placute noi.
Sa rectifici insa niste discuri stoarse ( mai cu seama pe cele ventilate) pe motivul ca faci economie si ,,mai tragi asa,, mi se pare o inconstienta. Poti face economie in cu totul alte aspecte ale vietii dar nu la niste amarate de discuri. ( fumeaza mai putin , renunta la cafea , dramuieste combustibilul , spala-ti masina acasa, da-i liber la amanta , etc )
Cei care stiu urmarile unui accident ,,cu victima,, fie el chiar si minor , stiti ca in secunda 2 masina se duce la expertiza si primul lucru verificat este sistemul de franare si directie. Si nu mi se pare valabila nici varianta kilometrilor putini stil bunicuta pana la piata si inapoi. Nu e necesar sa mergi departe ca sa faci o minune , o poti face si la 50 m de casa. Nu distanta de casa sau km putini sint importanti ci faptul ca imprimam accelerare si miscare unei greutati de aprox 1 tona, cat au masinile noastre in general. Si ,,tona,, asta mai si ruleaza pe niste rulmenti !
Odata ce ai pus masina in miscare , raspunzi de cum gestionezi viteza ce i-ai imprimat-o. Daca ai un sistem de franare eficient , evident !
PS- o singura data am rectificat discuri franare pentru ca am pus discuri noi si placute noi dar de ,,cooperativa,, si la franarea lina ,,fluierau,, de intorcea lumea capu' pe strada.
Am demontat placutele si cand le-am studiat mai atent am vazut ca aveau in pasta compozita niste bucati grosiere de span. Am rectificat discurile, am luat de pe o fateta cam 8 zecimi si de pe cealalta fateta vreo 5 zecimi, discul celalalt l-am adus la aceleasi cote , pus placute ,,mai adevarate,, si rezolvat problema. Dar acesta a fost un rectificat pentru ca era chiar pacat sa arunc niste discuri noi pentru niste rizuri fine.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
asdade
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2009
- Mesaj Privat
Am citit ce spuneti voi aici si va supun atentiei situatia mea:
-acum mai putin de un an am schimbat discuri frana fata spate si placute ATE
-in aprox 5000km am constatat ca tremura volanul cand franez, se simte forte tare la viteze mari. Pt ca merg rar cu masina si au timp sa rugineasca discurile, am mai patit, am presupus ca este de la rugina dar in ultimul drum de 4300km tremuratul volanului nu a disparut(ca in alte ocazii)
Acum dilema ar fi ca daca le schimb cu altele noi(desi doare) sa nu patesc la fel cu cele noi pt ca din ce am mai cititi pe net ar putea fi de la fuzeta(ar trebui si ea rectificata).
Si astea au o grosime considerabila si ar putea fi strunjite dar....
Are cineva cunostinte despre intamplarea asta cu fuzeta?
-acum mai putin de un an am schimbat discuri frana fata spate si placute ATE
-in aprox 5000km am constatat ca tremura volanul cand franez, se simte forte tare la viteze mari. Pt ca merg rar cu masina si au timp sa rugineasca discurile, am mai patit, am presupus ca este de la rugina dar in ultimul drum de 4300km tremuratul volanului nu a disparut(ca in alte ocazii)
Acum dilema ar fi ca daca le schimb cu altele noi(desi doare) sa nu patesc la fel cu cele noi pt ca din ce am mai cititi pe net ar putea fi de la fuzeta(ar trebui si ea rectificata).
Si astea au o grosime considerabila si ar putea fi strunjite dar....
Are cineva cunostinte despre intamplarea asta cu fuzeta?