Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • PAM83

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
sssebi a scris:salut
am si eu o intrebare:

merita reparat compresorul de AC la corsa 2001?
inca nu l-am luat jos sa stiu sigur ce are, dar din ce am auzit probabil ca ar trebui bobinat si se rezolva, si eventual costul unui bobinat.

multumesc.


Daca ai citit ce s-a mai postat, la o bobina defecta cel mai probabil ai siguranta termica arsa sau dioda.
Skip ads

  • PAM83

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
PAM83 a scris:
PAM83 a scris:Salut
Am cumparat un Opel Astra motor Z16SE SH si am descoperit ca am probleme cu AC. Initial credeam ca trebuie incarcat cu freon, dar dupa o vizita la mecanic verdictul a fost compresor defect. mecanicul a desfacut compresorul si s-a constat ca partea mecanica este gripata (blocata, nu se invartea). mecanicul a reusit sa deblocheze partea mecanica dar mi a spus ca bobina este defecta si din aceasta cauza nu porneste compresorul. am citit si am aflat de cele 2 componente care se defecteaza - dioda si sigurantza termica dar nu ma pricep. nu mai stiu exact catzi ohmi avea bobina (stiu ca asa iti dai seama daca e dioda sau sigurantza).

Am vazut ca domnul Dan Cuciureanu propune o solutie in valoarea de 300 lei pt atehnici Very Happy si e din iasi.

Puteti sa mi dati mai multe detalii va rog? un service bun din Iasi unde sa rezolv problema aceasta?

Va multumesc anticipat!

Chiar nu stie nimeni un service bun in Iasi unde sa mi schimbe siguranta termina / dioda si sa mi verifice bobina si instalatia de AC?


Imi pare rau sa spun dar inca nu am rezolvat problema, deci daca stie cineva un service in Iasi unde sa-mi repar bobina de la compresor il rog sa ma ajute si sa-mi spuna.

PS: Pt domnul Dan Cuciureanu, puteti sa-mi spuneti cum sa iau legatura cu dumneavoastra?
  • sorinachel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema ciudata la AC. Am climatronic, problema a aparut intr-o zi foarte calduroasa, dupa ce a trebuit sa-i dau masina sotiei Sad Situatia e in felul urmator: setez pe automat, 24 grade (afara imi indica senzorul 35 grade, in masina cred ca erau tot cam la fel) si imi baga CALD! Compresorul a cuplat doar cand am setat 19 grade si atunci a bagat destul de slab aer rece, ca si cum ar fi sesizat ca in masina e o temperatura scazuta. Are cumva climatronicul alt senzor de temperatura, in afara de cel din grila fata? Masina e Astra G Y20DTH
  • Dumitru Ionel

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salut. nu m-am descurcat sa gasesc raspunsurile necesare asa ca apelez la voi
Astra g 2003: instalatia AC din compartimentul motor functioneaza perfect. ajunge rece pe conducte pina unde intra in Habitaclu dar surpriza acolo iese aer cald. Mentionez ca la fiecare pornire a ACului pt citeva secunde baga rece apoi incet incet se incalzeste.
are cineva vreo idee sau cunostinta despre acest fenomen?
Ajutati-ma ca ma chinui de o luna
Skip ads

  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Problema ta, pare sa fie datorita faptului ca nu-ti mai comuta de pe aer cald pe aer rece, pentru ca numai asa se poate explica de ce pana la intrarea in habitaclu tevile sunt reci iar acolo aerul este cald. Rasuceste de comutatorul de aer si incearca sa-ti dai seama daca acesta face schimbarea, sau daca ai cunostintele si curajul necesar demonteaza acolo si vezi ce se intampla.
  • PAM83

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Am reusit sa gasesc pe cineva care sa mi repare bobina. acum bobina merge, compresorul a pornit, totul parea ok dar ambreajul de la compresor patina putin, apoi putin mai tare, pana a inceput sa miroase a ars cauciucu ala de la ambraiajul compresorului si nu a mai cuplat deloc. acum tre sa caut ambreiaj + fulie offf Sad

PS: are cineva un compresor defect.. DELPHI 5174 pt Astra Z16SE dar cu ambreiajul bun? Smile
  • Dumitru Ionel

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
nickm a scris:Problema ta, pare sa fie datorita faptului ca nu-ti mai comuta de pe aer cald pe aer rece, pentru ca numai asa se poate explica de ce pana la intrarea in habitaclu tevile sunt reci iar acolo aerul este cald. Rasuceste de comutatorul de aer si incearca sa-ti dai seama daca acesta face schimbarea, sau daca ai cunostintele si curajul necesar demonteaza acolo si vezi ce se intampla.

Am facut asta dar este in regula! Multam de sfat . Nu sint strain de ramura auto dar asta mi-a pus capac mai ziceti ceva ca de multe ori dintr-o piatra aruncata in lac iese cva bun.
  • Dumitru Ionel

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
PAM83 a scris:Am reusit sa gasesc pe cineva care sa mi repare bobina. acum bobina merge, compresorul a pornit, totul parea ok dar ambreajul de la compresor patina putin, apoi putin mai tare, pana a inceput sa miroase a ars cauciucu ala de la ambraiajul compresorului si nu a mai cuplat deloc. acum tre sa caut ambreiaj + fulie offf Sad

PS: are cineva un compresor defect.. DELPHI 5174 pt Astra Z16SE dar cu ambreiajul bun? Smile


Nu te ambala: I-mi pare rau dar se pare ca ai compresorul gripat .Adica merge greu sau deloc.
Inainte de a purcede sa cumperi ceva ..documenteaza-te
Skip ads

  • PAM83

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
pai compresorul nu e gripat cu siguranta, se invarte dar nu mai cupleaza ambreiajul
  • Dumitru Ionel

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
PAM83 a scris:pai compresorul nu e gripat cu siguranta, se invarte dar nu mai cupleaza ambreiajul



atunci ai bobina intrerupta sau lipsa de gaz (freon) daca nu cumva butonul de cuplare
  • Dumitru Ionel

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
PAM83 a scris:pai compresorul nu e gripat cu siguranta, se invarte dar nu mai cupleaza ambreiajul



de unde stii ca se invirte compresorul? Nu cumva fulia se invirte (poate faci o confuzie)
  • PAM83

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Dumitru Ionel a scris:


de unde stii ca se invirte compresorul? Nu cumva fulia se invirte (poate faci o confuzie)


Eu nu ma pricep asa bine, dar stiu sigur ca nu e compresorul blocat pentru ca a mers cateva minute (adica isi facea treaba, baga aer rece in masina), pana a cedat ambreiajul si a inceput sa patineze.
Plus ca mi-a spus cel care a mi-a reparat bobina ca s-a stricat ambreiajul de la compresor.
Skip ads

  • casper_1707

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2009

  • Mesaj Privat
E posibil sa se fi raspuns acestei intrebari, dar tinand cont ca topicul are 89 de pagini....
Masina: Astra Classic 2006, 1.7CDTI.
Care este temperatura la iesirea AC (in habitablu)?
Masurarea temperaturii se face cu toate gurile de aerisire deschise sau se inchid si ramane doar cea la care se masoara?
  • iridium

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1996 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut. Am un Astra F cu motor X14XE. Problema mea este urmatoarea. Azi ptr prima data cind am pornit AC-ul nu mi-a mai dat aer rece aproape deloc. Se aude cum cupleaza dar nimic. De cind am cumparat-o la pornirea aerului se auzea un "hirscait" metalic. Am inteles ca se face cuplarea cu ajutorul unui ambreaj electromagnetic. Acesta are si placute de contact in genul ambreiajului? Daca da, exista posibilitatea ca acestea sa se fi uzat si de aceea nu imi mai cupleaza corect? Care ar putea fi problema?
  • palade radu

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 1996 x25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2007

  • Mesaj Privat
salut la toata lumea ! am un opel omega 2.5 td din 1996. problema mea este urmatoarea . azi am fost la servise si am bagat freon si nu scapa deloc . dar problema e ca nu cupleaza deloc compresorul. la mana se invarte nu este blocat .(nu ma refer doar la fulie ). stie cineva cum este instalatia electrica la opel omega ? poate are vreun releu bolnav pe undeva ma gandesc . la mine este cu climatronic masina . pornesc panoul dau pe LO si nu cupleaza . cum as putea verifica daca este de vina compresorul sau mufa din instalatia masinii nu alimenteaza cu curent compresorul sau bobina de la ambreiaj ?
  • Dumitru Ionel

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
[quote="palade radu"]salut la toata lumea ! am un opel omega 2.5 td din 1996./quote]

Salut cu doua fire de la baterie scoti mufa de la compresor si alimentezi acolo. Ai grija la polaritate sa nu o inversezi, De regula firul din doua culori este + iar cel dintr-o culoare (maro de regula la nemti)este -.
odata facuta conexiunea comp. trebuie sa cupleze, daca nu bobina este intrerupta dar in unele cazuri (multe) se poate repara.
daca toate merg cum ti-am spus bine verifica tot la mufa respectiva dar pe partea de inst. a masinii daca vine curent sau nu si dupa aia mai vorbim
masuratorile le poti face cu o lampa de control sau cu un multimetru
Spor la treaba
  • palade radu

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 1996 x25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2007

  • Mesaj Privat
da am inteles care e ideea . mai am o nelamurire :cei de la service si-au luat freonul inapoi .adica acum este goala instalatia. intrebarea mea este :daca instalatia este goala mai am curent la mufa din instalatia masinii ? sau tre sa bag freonul la loc ? va multumesc !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fara freon nu va cupla, e o protectie...mergi la Nelu ca e cel mai bun din zona.
  • palade radu

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 1996 x25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2007

  • Mesaj Privat
deci in prima faza verific compresorul cu 2 fire de la baterie. daca bobina e buna ar trebui sa faca un tacanit. daca nu tacane e clara treaba :e de acolo buba. a doua faza : bag freonul inapoi si vad daca atunci cand pornesc ECC imi vine curent la mufa . sper sa nu gresesc .apropo nu sunt din iasi sunt din pascani . azi am fost la viorel de la service (va cunoasteti )
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai usor masori bobina daca nu e intrerupta, daca nu are citiva ohmi dai jos compresorul si il desfaci, gasesti tutorial despre siguranta termica si diode. Dupa ce rezolvi mergi la Nelu sa puna freon si ulei, 120lei la el, vede si de pierderi etc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR