Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
aurelio1 a scris:Spuneti-mi si mie va rog de unde imi pot cumpara conductele prin care circula freonul pentru un Vectra B din '96.

De la SH sau de pe forum...
Skip ads

  • peddro

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
stelea a scris:Salut
Se pare ca si la mine AC-ul a "obosit". Nu mai raceste la fel ca inainte. M-am gandit la varianta reumplerii instalatiei cu freon, dar a aparut o intrebare: Cum se afla ce tip de freon am in instalatie? Ca nu am gasit nimic scris pe nicaieri. Masina e o Frontera din '96.
Multumesc.


Ridici capota la motor si in stanga pe o margine de plastic e o eticheta pe care scrie ceva de AC printre care si un cod E... ala e tipul de freon. Bafta
  • stcosmin

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Am si eu o curiozitate legata de aerul conditionat. Aerul conditionat odata pornit, consuma la fel indiferent de treapta de racire in care este? Aici ma refer la cazul comutator cald/rece este dat total la rece iar comutatorul treptei de racire este dat la 3. Consuma mai putina benzina daca il dau la 2 de exemplu? Sau consuma mai putina benzina daca il las la 3 si tin celalalt comutator intre rece si cald?
Nu stiu exact daca m-am facut inteles!
Doresc totusi un raspuns de la cineva care poate sa explice exact. Asa as putea sa dau si eu cu presupusul ca ar consuma mai putin intr-o treapta inferioara de racire!

Multumesc!
  • vwcriss

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
stcosmin a scris:Salut,

Am si eu o curiozitate legata de aerul conditionat. Aerul conditionat odata pornit, consuma la fel indiferent de treapta de racire in care este? Aici ma refer la cazul comutator cald/rece este dat total la rece iar comutatorul treptei de racire este dat la 3. Consuma mai putina benzina daca il dau la 2 de exemplu? Sau consuma mai putina benzina daca il las la 3 si tin celalalt comutator intre rece si cald?
Nu stiu exact daca m-am facut inteles!
Doresc totusi un raspuns de la cineva care poate sa explice exact. Asa as putea sa dau si eu cu presupusul ca ar consuma mai putin intr-o treapta inferioara de racire!

Multumesc!

consumul este dat de turatia si puterea (consumul) compresorului
adica mai pe intelesul tau de treapta de viteza pe care cuplezi ventilatia
faza cealalta cald rece aia tine doar de debitul de aer care trece prin compresor si cat aer cald sa mai fie lasat sa intre de la motor, deci nu ar trebuii sa insemne si acesta un consum
dar totusi pentru confort acuma doar nu o sa mergi cu geamurile deschise ca la o dacia papuc!?!?!?!? doar ca sa nu mai consume gas?!?!?!
Skip ads

  • vwcriss

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
FLORINEL_ROMAN2006 a scris:Buna ziua mar interesa daca se poate lipi u radiator de la clima la un opel astra caravan motor 2000 are un por pe mijloc in dreptul unui nit de fixare a suportului propriu Shocked

da absolut orice radiator se poate lipi, dar dupa va trebuii sa iti reumpli instalatia
acu doar sa ai mare grija unde te duci...
la ce meserias
  • stcosmin

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
vwcriss a scris:
stcosmin a scris:Salut,

Am si eu o curiozitate legata de aerul conditionat. Aerul conditionat odata pornit, consuma la fel indiferent de treapta de racire in care este? Aici ma refer la cazul comutator cald/rece este dat total la rece iar comutatorul treptei de racire este dat la 3. Consuma mai putina benzina daca il dau la 2 de exemplu? Sau consuma mai putina benzina daca il las la 3 si tin celalalt comutator intre rece si cald?
Nu stiu exact daca m-am facut inteles!
Doresc totusi un raspuns de la cineva care poate sa explice exact. Asa as putea sa dau si eu cu presupusul ca ar consuma mai putin intr-o treapta inferioara de racire!

Multumesc!

consumul este dat de turatia si puterea (consumul) compresorului
adica mai pe intelesul tau de treapta de viteza pe care cuplezi ventilatia
faza cealalta cald rece aia tine doar de debitul de aer care trece prin compresor si cat aer cald sa mai fie lasat sa intre de la motor, deci nu ar trebuii sa insemne si acesta un consum
dar totusi pentru confort acuma doar nu o sa mergi cu geamurile deschise ca la o dacia papuc!?!?!?!? doar ca sa nu mai consume gas?!?!?!


Raspunsul tau e ok numai ca totusi mai e ceva neclar! Din cate am vazut compresorul aerului conditionat se invarte odata cu motorul. Cu cat turez mai mult motorul, cu atat se invarte mai repede si compresorul si se face mai frig in masina. Sa inteleg ca atunci cand comut de la treapta a 2-a la treapta a 3-a compresorul opune o rezistenta mai mare si automat motorul se "chinuie" mai tare sa il invarta (consuma mai multa benzina)?
PS: este doar o curiozitate... daca consuma mai mult asta nu inseamna ca o sa merg cu geamurile deschise "ca la o dacia papuc" numai pt a face economie de ceva benzina!

Multumesc!
  • zambi

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2007

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare.vreau sa demontez ventilatorul de ac fiindca atunci cind porneste face zgomot,parca de rulment gripat dupa care in functionare nu se mai aude nimic .in afara de cele 2 suruburi de sus mai are si altele?ventilatorul are rulmenti sau lagare?motorul se poate demonta sau e capsulat? va multumesc anticipat ptr raspunsuri. masina e astra g 1.7dti
  • florin.

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 1.7CDTIZ1.7DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2009

  • Mesaj Privat
buna dimineta
am si eu o problema la clima-am plecat de dimineata la servici si pe drum am dat drumul la clima ca se facuse cam frig toate bune dar dupa cateva secunde a inceput sa bage aer rece asa ca am marit la 26 de grade dar TOT RECEE ,am dat la maxim caldura dar tot rece
am observat ca imi creste si temperatura la motor,nu mult,dar sa miscat de la locul lui (unde statea de obicei)asa ca am oprit clima iar acul de la temperatura motorului sa dus la locul lui.Acum eu va rog sa ma ajutati cu o idee sau daca a mai patit cineva si vrea sa-mi impartaseasca cum se poate rezolva sau care este cauza acestei intamplari
Va multumesc foarte mult
Skip ads

  • ultrase

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2009

  • Mesaj Privat
murzick a scris:ciprian bunghez, esti absolut convins ca huruitul se aude de la compresor? La mine e la fel, se aude un huruit cind pornesc clima, dar sursa zgomotului este rola intinzatoare de pe cureaua de accesorii. Poti identifica sursa zgomotului cu un stetoscop special, pe care orice service mai rasarit ar trebui sa-l aiba in dotare. Asa arata:

Fara scula asta, e foarte greu sa-ti dai seama de unde exact vine zgomotul.



prblema asta o am si eu
cind pornesc clima pe automat se aude un huruit
dar cand apas butonu eco de la clima nu se mai aude
si nu stiu ce are ...?
  • florin.

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 1.7CDTIZ1.7DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2009

  • Mesaj Privat
chiar nu stie nimeni? Sad
  • vwcriss

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
florin. a scris:buna dimineta
am si eu o problema la clima-am plecat de dimineata la servici si pe drum am dat drumul la clima ca se facuse cam frig toate bune dar dupa cateva secunde a inceput sa bage aer rece asa ca am marit la 26 de grade dar TOT RECEE ,am dat la maxim caldura dar tot rece
am observat ca imi creste si temperatura la motor,nu mult,dar sa miscat de la locul lui (unde statea de obicei)asa ca am oprit clima iar acul de la temperatura motorului sa dus la locul lui.Acum eu va rog sa ma ajutati cu o idee sau daca a mai patit cineva si vrea sa-mi impartaseasca cum se poate rezolva sau care este cauza acestei intamplari
Va multumesc foarte mult

posibil un senzor temp
tre sa bagi putin calcu pe ea sa citesti niste valori in mers
  • florin.

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 1.7CDTIZ1.7DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2009

  • Mesaj Privat
salut!
multumesc pentru raspuns dar am rezolvat Very Happy
-un furtunas de la instalatia de racire era gaurit Shocked deci a pierdut o parte din antigel$
rezolvarea:
-2 ron furtunas
-60 ron manopera la service (foarte greu de ajuns la acel furtun)
-67,5 antigel (3 l)
Acum este ca noua si ''merge'' si clima Razz $
Skip ads

  • AirBoy

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Ajutati-ma si pe mine cu (cel putin) 2 garnituri/oringuri pentru etansarea racordului de la surubul din poza, pe acolo imi scapa freon, pleaca cam in 3-4 zile, deci foarte finut, am fost la un tip de aici care se ocupa, nu are garnituri de astea si m-a rugat chiar sa-i procur si lui daca gasesc pe undeva, deci m-ar interesa vre-o 10 bucati in prima faza. Etansarea e sub surubul din poza, pe acolo scapa, nu pe la supape.


  • adi_diaconu

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Are cineva idee cum se schimba acele conducte de ac de la AirBoy din poza?
La mine una dintre ele a frecat de capacul cutiei de viteza si sambata s-a spart iar freonul s-a carat din instalatie. Azi ma duc la Valcea sa imi iau conductele si ma interesa daca stie cineva cat de greu se demonteaza acele condcute.
Multam anticipat!
  • mykytot

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Crossland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu, dar iti spun eu ce are fiindca am desfacut compresorul de pe masina. S-au distrus dintii din acea piesa de tabla care este prinsa pe fulie. Vrei sa iti explic ? 0749195002
  • IanyTM

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2009

  • Mesaj Privat
O problema cu AC : Beculetul de la buton se aprinde dar nu porneste compresorul si nici nu sufla aer rece si am vrut parerea voastra chiar daca planuiesc sa merg la service,tester.Merci
  • mgm078

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2009

  • Mesaj Privat
mgm078 a scris:salut!am si eu o problema cu clima si sper sa ma puteti ajuta.cind pornesc clima porneste compresorul dar la o treapta mai mica nu imi baga aer deloc,in schimb la maxim merge bine iar daca incerc sa micsorez turatia se blocheaza.multumiri anticipate

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Fii atent! Garnituri de tip oring pentru tot felul de aplicatii gasesti pe soseaua Antiaeriana cum intri dinspre Razoare. Undeva la 50 de m pe partea stanga este un magazin mic la curte care tine tot felul de oringuri si garnituri. Ma bucur ca la tine este vorba doar de oring, la mine nu a mai tinut ventilul propriuzis, l-am schimbat cu unul luat de la dezmembrari dar nu am facut mare branza, tot rasufla. Am dat si eu sfoara in tara de unde pot cumpara un ventil cu totul , dar pana acum nimic....
  • zambi

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2007

  • Mesaj Privat
buna ziua . azi am observat ca atunci cand pornesc ac intra in functiune ambele ventilatoare :cel din fata de la radiatorul de freon cit si cel din spate de la radiatorul motorului. e normal? daca nu ce se poate face! multumesc.
  • vwcriss

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
zambi a scris:buna ziua . azi am observat ca atunci cand pornesc ac intra in functiune ambele ventilatoare :cel din fata de la radiatorul de freon cit si cel din spate de la radiatorul motorului. e normal? daca nu ce se poate face! multumesc.

nu stiu daca pornesc imediat cand cuplezi, dar..
ai ac acasa?
daca da, atunci ai observat ca are ventilator de racire?
eh asa e si la tine
masina normal are un ventilator de rcire a apei din motor, si daca ai si AC pe masina iti mai trebuie un radiator pentru racirea instalatiei, si sunt independente, ca si sistemul in sine
pentru motor ai radiator pentru racirea apei
pentru AC ai radiator pentru racirea freonului, ca si la frigider (radiatorul)
si cele doua radiatoare functioneaza independent unul de celalalt (nu e necesara facultatea pentru a iti da seama ca nu au treaba unu cu celalalt). te poti uita la furtune si iti vei da seama ca unu cara apa, celalalt cara altceva (freon) de la AC.
si ventilatorul motorului nu are cum sa faca fata la doua radiatoare incinse puse si fata in fata
si chiar tu ai spus ca ":cel din fata de la radiatorul de freon cit si cel din spate de la radiatorul motorului", deci le-ai indentificat pe fiecare separat
deci.. in concluzie .. asa trebuie sa finctioneze
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR