sansansan
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2013
- Mesaj Privat
opel astra g motor y17 dt (1,7 tdi) 2002
probleme cu ac-ul dupa ce mi s-a spart o teava care am sudat-o, la cateva ore
a patinat cuplajul de la compresor si a ars bobina, am schimbat-o; desfacut compresor sanden sd6v12 (am crezut ca e o problema mecanica din el) si am pus ulei ca era putin, dupa care am vacumat si incarcat cu freon, problema e ca nu porneste ventilatorul de la condensator decat pe la 28 bar (am notiuni de frigotehnie, dar nu stiu exact cand ar trebui sa porneasca, din ceea ce am vazut pe diagrama la R134 cam 25 bar ar fi maxim) si nu imi decupleaza nici compresorul (teoretic ar trebui sa aiba protectie sa-mi decupleze compresorul); asha ca am dat o comanda de senzor de presiune, dar am o foarte mare rugaminte sa-mi spuna cineva daca fulia de la compresorul sanden sd6v12 in caz ca a patinat se schimba; intreb asta deoarece am vazut incastrat in ea un material antifrictiune (gen ferodou) care este in plan cu toata fulia nu iese deloc in afara, iar discul cu arcuri lamelare care este tras de bobina intra in contact cu toata suprafata fuliei nu numai cu materialul antifrictiune, banuiesc ca la patinare se roade fulia cu totul si creste distanta dintre disc si fulie nemaiputand transmite un moment motor suficient de mare cat sa antreneze compresorul mai ales la presiuni mari.
Si daca ar putea cineva sa-mi trimita documentatie cat mai completa de la instalatia de ac ar fi nemaipomenit ma intereseaza in mod special presiuni de lucru si distanta dintre fulie si disc
probleme cu ac-ul dupa ce mi s-a spart o teava care am sudat-o, la cateva ore
a patinat cuplajul de la compresor si a ars bobina, am schimbat-o; desfacut compresor sanden sd6v12 (am crezut ca e o problema mecanica din el) si am pus ulei ca era putin, dupa care am vacumat si incarcat cu freon, problema e ca nu porneste ventilatorul de la condensator decat pe la 28 bar (am notiuni de frigotehnie, dar nu stiu exact cand ar trebui sa porneasca, din ceea ce am vazut pe diagrama la R134 cam 25 bar ar fi maxim) si nu imi decupleaza nici compresorul (teoretic ar trebui sa aiba protectie sa-mi decupleze compresorul); asha ca am dat o comanda de senzor de presiune, dar am o foarte mare rugaminte sa-mi spuna cineva daca fulia de la compresorul sanden sd6v12 in caz ca a patinat se schimba; intreb asta deoarece am vazut incastrat in ea un material antifrictiune (gen ferodou) care este in plan cu toata fulia nu iese deloc in afara, iar discul cu arcuri lamelare care este tras de bobina intra in contact cu toata suprafata fuliei nu numai cu materialul antifrictiune, banuiesc ca la patinare se roade fulia cu totul si creste distanta dintre disc si fulie nemaiputand transmite un moment motor suficient de mare cat sa antreneze compresorul mai ales la presiuni mari.
Si daca ar putea cineva sa-mi trimita documentatie cat mai completa de la instalatia de ac ar fi nemaipomenit ma intereseaza in mod special presiuni de lucru si distanta dintre fulie si disc
bavady
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2009
- Mesaj Privat
buna ziua..am un astra g 20dti 2003..acum 2 saptamani am incarcat inastalatia cu freon...a fost verificata...au zis ca este ok.ca nu am pierderi...totul ok...nu am prea folosit ac..si cand am vrut sa folosesc astazi...surpiza nu baga nimic rece..amateala doar oare ce sa fie? compresorul merge merge,ventilatorul este schimbat cand am incarcat clima...deci? oare? va rog sa ma ajutati va multumesc
Brainer
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am si eu o problema la A/C manual (Vectra B, din '98, X16XEL)...am incarcat de vreo 3 ori vara asta cu freon si dupa 2-3 saptamani "se termina"...adio aer rece!
La toate incarcarile a fost facut test de vacuum si a iesit perfect...s-au uitat si cu lampa UV si nu detecteaza scurgeri din instalatie...
Va rog sa va exprimati opinia in rezolvarea acestei probleme...
Am si eu o problema la A/C manual (Vectra B, din '98, X16XEL)...am incarcat de vreo 3 ori vara asta cu freon si dupa 2-3 saptamani "se termina"...adio aer rece!
La toate incarcarile a fost facut test de vacuum si a iesit perfect...s-au uitat si cu lampa UV si nu detecteaza scurgeri din instalatie...
Va rog sa va exprimati opinia in rezolvarea acestei probleme...
- supercata18
- *
- 7 mesaje
- din 12 Apr 2011
- Astra 1999 x16xel
- Dolj
supercata18
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2011
- Mesaj Privat
Geo89- Suspendat
- 623 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 623
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- CosminGeorgian
- *
- 9 mesaje
- din 16 Oct 2012
- Astra 2002 Z16XE
- Arges
CosminGeorgian
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2012
- Mesaj Privat
Salut,
Stie cineva o persoana capabila in Pitesti care imi poate da un verdict legat de problema AC? Am fost la tot felul de "cunoscatori" si nu mi-a zis unul ceva concret. Nu stiu care ar putea fi problema, am verificat presiunea, fisuri, freon, totul pare sa fie in regula. Un lucru vi`l pot spune sigur, pe ambele tevi de freon circula aer cald (sau lichid, ce e), tevile sunt fierbinti. Am inteles ca una din ele trebuie sa fie rece.
Va rog mult daca sunteti din Pitesti si cunoasteti un mecanic bun pentru AC sa imi spuneti.
Multumesc!
Stie cineva o persoana capabila in Pitesti care imi poate da un verdict legat de problema AC? Am fost la tot felul de "cunoscatori" si nu mi-a zis unul ceva concret. Nu stiu care ar putea fi problema, am verificat presiunea, fisuri, freon, totul pare sa fie in regula. Un lucru vi`l pot spune sigur, pe ambele tevi de freon circula aer cald (sau lichid, ce e), tevile sunt fierbinti. Am inteles ca una din ele trebuie sa fie rece.
Va rog mult daca sunteti din Pitesti si cunoasteti un mecanic bun pentru AC sa imi spuneti.
Multumesc!
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- CosminGeorgian
- *
- 9 mesaje
- din 16 Oct 2012
- Astra 2002 Z16XE
- Arges
CosminGeorgian
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2012
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- CosminGeorgian
- *
- 9 mesaje
- din 16 Oct 2012
- Astra 2002 Z16XE
- Arges
CosminGeorgian
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2012
- Mesaj Privat
moshu72
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
Salutare
Aceeasi problema ca si CosminGeorgian am si eu la un Astra 2004, climatronic. Am citit tot acest tutorial si nu am gasit o solutie la aceasta problema. Am verificat cu OP_COM personal si nu da nici o eroare, am fost la mai multi "specialisti" care au verificat cu "sculele" lor si la fel nu arata nici o eroare (in calculatorul masinii nu este stocata nici o eroare). Singura neconcordanta la teste ar fi faptul ca senzorul de temperatura exterioara pe OPCOM arata 0 grade, dar CID-ul din interior arata temperatura exterioara reala. Am conectat compresorul pe direct si functioneaza. Mentionez ca am verificat radiatorul, senzorul de presiune, compresorul si toate functioneaza. Instalatia a fost verificata si completata cu freon, ulei si solutie UV in primavara. Urmeaza sa mai incerc saptamina viitoare la inca un electrician, specialist in Opel sa vad ce spune. O sa va tin la curent.
Ultima modificare facuta de moshu72 la Mar 30 Jul, 2013 1:09 pm
Aceeasi problema ca si CosminGeorgian am si eu la un Astra 2004, climatronic. Am citit tot acest tutorial si nu am gasit o solutie la aceasta problema. Am verificat cu OP_COM personal si nu da nici o eroare, am fost la mai multi "specialisti" care au verificat cu "sculele" lor si la fel nu arata nici o eroare (in calculatorul masinii nu este stocata nici o eroare). Singura neconcordanta la teste ar fi faptul ca senzorul de temperatura exterioara pe OPCOM arata 0 grade, dar CID-ul din interior arata temperatura exterioara reala. Am conectat compresorul pe direct si functioneaza. Mentionez ca am verificat radiatorul, senzorul de presiune, compresorul si toate functioneaza. Instalatia a fost verificata si completata cu freon, ulei si solutie UV in primavara. Urmeaza sa mai incerc saptamina viitoare la inca un electrician, specialist in Opel sa vad ce spune. O sa va tin la curent.
Ultima modificare facuta de moshu72 la Mar 30 Jul, 2013 1:09 pm
- CosminGeorgian
- *
- 9 mesaje
- din 16 Oct 2012
- Astra 2002 Z16XE
- Arges
CosminGeorgian
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2012
- Mesaj Privat
moshu72
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- cornel.m
- **
- 348 mesaje
- din 20 Apr 2010
- Astra 2001 y20dth
- Sibiu
cornel.m
- Mesaje scrise: 348
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2010
- Mesaj Privat
CosminGeorgian a scris:Salut,
Stie cineva o persoana capabila in Pitesti care imi poate da un verdict legat de problema AC? Am fost la tot felul de "cunoscatori" si nu mi-a zis unul ceva concret. Nu stiu care ar putea fi problema, am verificat presiunea, fisuri, freon, totul pare sa fie in regula. Un lucru vi`l pot spune sigur, pe ambele tevi de freon circula aer cald (sau lichid, ce e), tevile sunt fierbinti. Am inteles ca una din ele trebuie sa fie rece.
Va rog mult daca sunteti din Pitesti si cunoasteti un mecanic bun pentru AC sa imi spuneti.
Multumesc!
Stie cineva o persoana capabila in Pitesti care imi poate da un verdict legat de problema AC? Am fost la tot felul de "cunoscatori" si nu mi-a zis unul ceva concret. Nu stiu care ar putea fi problema, am verificat presiunea, fisuri, freon, totul pare sa fie in regula. Un lucru vi`l pot spune sigur, pe ambele tevi de freon circula aer cald (sau lichid, ce e), tevile sunt fierbinti. Am inteles ca una din ele trebuie sa fie rece.
Va rog mult daca sunteti din Pitesti si cunoasteti un mecanic bun pentru AC sa imi spuneti.
Multumesc!
regulatorul ala de presiune nu se strica niciodata!
multi mi-au spus si mie ca de acolo este problema mea.
cu putin noroc am dat de un membru opel cunoscator care dezmembreaza numai astra g (imi scapa numele).
aveam aceleasi simptome ca ale tale. mi-a zis sa schimb filrul uscator (care normal se schimba la 2 ani, iar noi nici nu stim ca exista asa ceva, asa ca eu l-am schimbat dupa 12 ani).
l-am schimbat. era blocat, infundat total, deci ... pe unde sa mai treaca freonul?
totul e super acum.
- CosminGeorgian
- *
- 9 mesaje
- din 16 Oct 2012
- Astra 2002 Z16XE
- Arges
CosminGeorgian
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2012
- Mesaj Privat
maryan08
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salut tuturor, acum cateva zile am avut o problema cu aerul conditionat la o astra z16xe. Eram intr-o intersectie stateam sa ma asigur in timpul ala aerul mergea si deodata s-a facut un fum alb de sub capota, fiind agentul frigorific, care a iesit in 2 3 secunde tot dupa care bine inteles ca nici rece nu mai facea. Am oprit si cand m-am uitat pe asfalt ramasese o pata de ulei rotunda pulverizata din instalatia de ac. Ma intereseaza daca a mai avut cineva problema asta si unde ar putea sa fie spartura pentru ca din ce am vazut nu era stropit nimic cu ulei pe la motor, urmeaza sa ma duc undeva pe o rampa sa vad si de sub daca se vede ceva. Multumesc anticipat
vycc
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut tuturor ! am si eu o problema cu compresorul de a/c ,care se incapataneaza sa porneasca. Pana in prezent am verificat daca ajunge curent la mufa de alimentare a compresorului si ajunge,instalatia de freon este incarcata de doua zile si nu are pierderi , cu toate astea compresorul se incapataneaza sa porneasca. Masina este o asta z16xe din 2002 ,cineva care ma poate ajuta in domeniul asta?
cip_web
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2012
- Mesaj Privat
- alx78
- ***
- 718 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2001 y17dt
- Buzau
alx78
- Mesaje scrise: 718
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
vycc a scris:Salut tuturor ! am si eu o problema cu compresorul de a/c ,care se incapataneaza sa porneasca. Pana in prezent am verificat daca ajunge curent la mufa de alimentare a compresorului si ajunge,instalatia de freon este incarcata de doua zile si nu are pierderi , cu toate astea compresorul se incapataneaza sa porneasca. Masina este o asta z16xe din 2002 ,cineva care ma poate ajuta in domeniul asta?
verifica bobina, daca e dusa, nu cupleaza.
vycc
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2008
- Mesaj Privat