Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • alx78

  • Mesaje scrise: 718
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2010

  • Mesaj Privat
cip_web a scris:salutare am si eu o problema la ac nu mai pleaca ventilatorul de ac si pleaca cel de apa care ar fii cauza

incearca cu un alt calculator de clima, e cel de sub aripa din stanga.
Skip ads

  • alx78

  • Mesaje scrise: 718
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2010

  • Mesaj Privat
vycc a scris:alex78 ceva indicati cum sa verific bobina?

cel mai sigur ar fi saverifici continuitatea bobinei, dar nu stiu exact ce rezistenta trtebuie sa ai acolo, sau poti dai bobina jos, sa pui tensiune de 12v pe ea si sa vezi daca se comporta ca un magnet
  • cip_web

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2012

  • Mesaj Privat
alx78 mersi de sfat dar nu prea am de la cine sa iau alt calculator de ac ,daca scot mufa de la radiatorul de apa pleaca ala de ac ,cand dau de bani merg sa cumpar un calculator de ac , sau se poate repara cal...de ac ? lam dat jos si lipseau si doua surubele de la calculator sa mai umblat in el Sad
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
bobina se verifica nedemontata printr-un + daca cupleza talerul e buna,se duce de obicei siguranta termica si daca e discontinua atunci se demonteza si dupa pricepere se si repara..
Ventilatorul de la clima are obiceiul sa se mai blocheze
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Unde are bobina(cuplaj electromagnetic),siguranta termica...?
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Citeste aici:

https://www.clubopel.com/vie...16493&start=0
  • moshu72

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salutare

Revin cu ultima incercare de a rezolva problema mea cu sistemul de climatizare. Dupa vizita mea la un alt specialist in sistemul electric al masinii, a rezultat faptul ca de vina era senzorul (preostatul) de presiune freon, care avea o manifestare ciudata (dupa spusele specialistului), adica comanda de pornire compresor pleca dar pe tester presiune freon in instalatie climatizare arata "0". Am schimbat senzorul dar clima tot nu a plecat, iar ventilatorul de la radiatorul de clima refuza si el sa plece. Pus pe tester din nou, activat clima pe tester totul functioneaza ireprosabil (inainte de a schimba senzorul, clima nu functiona cand o activam de pe tester), verdict calculator clima defect. Ramine sa gasesc un calculator similar sa verific, pt ca nu vreau sa cheltui citeva sute de RON in zadar.
Voi ce parere aveti?
Va tin la curent.
  • Alexie

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
De o saptamana tot rasfoiesc forumul, am invatat despre instalatia de climatizare in cateva zile cat nu am invatat in 4 ani de cand am masina, am citit problemele intalnite de toti cu instalatia de climatizare si totusi nu am gasit una similara cu a mea, asa ca sunt nevoit sa creez un nou topic in speranta ca imi mai da cineva o idee. Weekend-ul asta vin in tara iar pe caldurile astea e jale... peste 2000 de km fara AC.

Incerc sa fiu cat pot de succint: peste iarna a disparut gazul (umplut acum 2 ani), acum doua saptamani am schimbat radiatorul de clima ca al meu era in stare cam proasta si am umplut cu gaz instalatia la un service cu aparatul dedicat. Am avut aer rece in primele doua zile apoi in a 3a si a 4a a scazut in intensitate pana a inceput efectiv sa bage aer cald in masina! Am zis ca o fi noul radiator mai rau decat cel vechi si mi-a pierdut freonul. Azi m-am dus sa verific iar instalatia si surpriza, inca mai aveam peste 500 de grame de freon, deci instalatia ar fi trebuit sa raceasca! Am facut completare dar in masina tot cald vine...Compresorul porneste cand apas butonul A/C (nu am climatronic), ii cupleaza fulia, scade turatia la motor {deci pare sa mearga} insa tipul care a umplut cu gaz mi-a aratat ca presiunea din instalatie nu creste peste 10 bari cand cupleaza compresorul... practic compresorul merge dar nu se face presiune in instalatie... e posibil? Ventilatorul de pe radiatorul AC nu porneste cica tot din cauza ca nu e presiune suficienta in instalatie iar senzorul de presiune nu ii da semnal sa porneasca. Compresorul se aude normal cand merge, fara zgomote puternice ori ciudate, ulei s-a pus de fiecare data in instalatie. De ce masina imi da aer asa cald inauntru? Practic nu mai pot nici sa pornesc ventilatorul in masina ca imi da aer cald, cu sau fara butonul A/C apasat, ceea ce inainte nu se intampla cand nu aveam deloc freon in instalatie.
Am schimbat senzorul de presiune de pe radiatorul A/C, am schimbat si compresorul, maine poate am timp sa gasesc si alt radiator inainte a ma duce sa fac ultima incercare la umplut cu gaz (noroc ca nu imi mai iau bani, in seara asta au recuperat alea 500 de grame, am venit acasa si am schimbat ce am putut schimba iar maine merg sa imi incarce iar full. Daca imi va face la fel ce ar putea sa fie? Ceva prin bordul masinii? Multumesc pentru orice eventual raspuns si scuze anticipat pentru topicul oarecum redundant...
Skip ads

  • ghibirdic.sorin

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am schimbat freonu astazi , nu stiu cum dracu aveam in instalatie 760g in loc de 660.
Ma rog dupa care omu imi spune ca presiunea pe inalte e prea mare undeva la 3,2 la relanti si sade la 2.9 in acceleratie
Iar presiunea pe joase e undeva la 19 bari si ca normal ar fi 13-14z
E adevarat? Sau abereaza omu?
  • mafiozzo

  • Mesaje scrise: 309
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2010

  • Mesaj Privat
e ciudat.. insa e posibil ca compresorul sa nu mai faca presiunea necesara, cu cat e mai ok compresorul cu uatat da aer mai rece.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Alexie a scris:............... Practic nu mai pot nici sa pornesc ventilatorul in masina ca imi da aer cald, cu sau fara butonul A/C apasat, ceea ce inainte nu se intampla cand nu aveam deloc freon in instalatie............


In masina iti baga aer mai cald decat cel de afara in timpul mersului? Daca este asa inseamna ca este blocata in bord clapeta care schimba aer cald/rece spre habitaclu. Verifica intai acest lucru.
Ventilatorul de AC ar trebui sa functioneze atunci cand compresorul merge. Daca nu ai avea presiune in instalatie nici compresorul nu porneste.
  • Alexie

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
REZULTAT: schimbat compresor, radiator clima si ventilator clima.... umplut iar cu freon si am in sfarsit aer rece (nu au rezultat pierderi la testul vacuum, dar asta ramane de vazut peste ceva timp)!
CAUZELE PROBABILE ale defectiunii:
- compresor aparent functional insa cu vreun defect in interior (cauza sa zicem mai putin probabila)
- filtrul dezumidificator de pe radiator infundat/blocat. Tind sa cred ca aceasta a fost problema pentru ca in clipa in care am demontat conducta de pe el a iesit de acolo ceva presiune desi instalatia era golita pentru ca schimbasem deja compresorul. Ca idee, in caz de filtru blocat vine aer cald in masina? Ca la mine cam asta a fost simptoma... neintalnita insa in discutiile de pe forum.
Recomand completarea topicului dedicat cu lista de probleme la A/C cu problema de mai sus daca vreun op gaseste timp.
Va multumesc, drum bun tuturor si mare grija la volan.
Skip ads

  • ghibirdic.sorin

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Mie imi functioneaza clima si baga destul de rece Smile ma gandeam ca daca ar fi probleme cum spune cel ce mi a bagat freon probabil nu ar merge nici a c sau nu ar baga rece
  • grab_edy

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am dureri de cap .....am citit la maxim despre Ac din toate comentariile.
Am inlocuit zilele trecute la Zafira 2.0 2001 motor Y20DTH,radiatorul de AC complet echipat.(cel vechi era plin de fisuri).
Toate bune si frumoase...am verificat instalatia ,scurgeri etc,umplut cu freon si ulei ...dar nu raceste suficient.
Compresorul cupleaza,ventilatorul functioneaza...ce ar putea fi?
  • Alexie

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Eu zic ca ar putea fi acel filtru de pe radiator partial blocat. Nu stiu cum o fi la Zafira radiatorul insa eu iti zic din experienta mea proaspata ca odata schimbat radiatorul (pe el e si filtrul) masina a inceput sa dea aer rece ca niciodata, congeleaza aproape, si niciodata nu a fost asa. Acum, ca si compresorul care l-am pus o fi mai bun nu pot sa stiu, pentru ca am schimbat simultan compresorul si radiatorul in speranta ca rezolv problema. Cert e ca cel putin cu radiatorul vechi nu am avut aer rece cum am acum, si sunt in Italia iar aici sunt aproape 40 de grade zilnic de vreo doua saptamani incoace. Peste cateva ore ma pornesc spre Romanica cu AC functional din fericire.
A, inca ceva, mergi inapoi la aia care ti-au pus freon si roaga-i sa-ti verifice presiunea din instalatie cu compresorul cuplat. La mine, inainte de remedierea problemei, cel la care m-am dus sa vad daca mai am gaz si aveam destul) mi-a aratat ca dupa ce cupleaza compresorul presiunea nu sare de 10 bari desi ar trebui sa se duca pe la 16 cam asa. Deci cu robotul de la service conectat la masina cu cele doua furtune rosu si albastru faci testul asta, robotul ar trebui sa aiba optiunea asta (din cate am inteles unele nu suporta pornirea A/C cat timp sunt furtunele conectate). Pornesti A/C si pe display-ul sau pe ceasurile robotului trebuie sa creasca valorile respectiv sa sara imediat acele... la mine se miscau putin si ramaneau la 10 bari.
  • grab_edy

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Alexie,am inlocuit radiatorul +filtru (complet) si totusi nu raceste.
Ieri am observat un lucru ciudat: fara AC pornit imi intra aer cald pe la ventilatie (mai cald decat cel de afara) e posibil sa fi ramas robinet,clapet ceva de la racire/incalzire habitaclu pe deschis?
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
La astra G agentul de incalzire circula permanent prin calorifer. Daca clapeta de amestec aer se blocheaza (pozitie ca in poza), aerul cald de la calorifer se amesteca cu aerul rece (daca exista). Clapeta cu probleme este cea cu nr. 9 in poza.

  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Si la mine se tin lant problemele cu climatronicul.Dupa vreo 6 curse de dute-vino pe la service,reincarcat de 4 ori cu freon,ulei s.a.m.d,inlocuit compresor,inlocuit filtrul dezumidificator de langa radiator freon,inlocuit oring-uri si garnituri,tot am pierdut freonul.Prima data am bagat doar freon,in luna mai,racea destul de bine,dupa o luna nu a mai functionat(170 ron).A doua oara,am mers in alta parte,bagat freon,uv si ulei.Dupa 3 saptamani,nu a mai functionat(100 ron).Am mers inapoi la service,am schimbat compresorul,deoarece pierdea freon pe la imbinarile capacelor si pe la o supapa(pentru presiune prea mare cica),ambele ventile,si 2 oring-uri(270 ron).A mers iar o luna,apoi iar nu mi-a mai cuplat.Am facut iar o verificare,si se vedea uv tot pe la acea supapa de la compresor.Am incarcat iarasi instalatia(gratis)a mers 1 saptamana,dupa care iar nu a mai cuplat.Am schimbat filtrul dezumidificator(cica el ar fi fost inculpatul pentru presiunea mare)am bagat iar freon,verificat pierderi.Toate bune si frumoase,numai ca daca afara erau 37 grade,cu 4 persoane in masina,nu prea facea fata(dat pe low si treapta 6 la ventilatie).Mi-a mai functionat 2 saptamani,dupa care cupla doar cand vroia,si nu mai racea suficient.Am verificat si inlocuit tot ce tine de sigurante si relee,dar nici o schimbare.Am verificat si ventilatoarele pentru ca mi se area ca cel de la clima nu are treapta a doua,si nici nu am reusit sa vad daca merge pe treapta a doua.La mine nu facea zgomot mare ventilatorul de la radiatorul de freon si frigea tot timpul.In momentul de fata nu mai cupleaza deloc,am fost la cei de la service,au zis ca nu mai stiu ce sa ii mai faca,au apasat cu o surubelnita pe ventilul de umplere cu freon si au spus ca mai are freon.Eu m-am bagat sub ea si am vazut iar scurgeri de uv si ulei de compresor exact pe la acea supapa a compresorului.
In mintea mea,cred ca exista ceva pe instalatie,este infundata ceva,de imi strica compresoarele si nici nu raceste suficient.Astept sfaturi si recomandari de servic sau mecanici.Deja am bagat multe milioane in treaba cu ac/ul si eu tot mor de cald in masina acum.Mor de oftica cand vad cate un Logan ca ii vajaie ventilatorul ac de il ia dracii.Va rog sa ma indrumati la cineva priceput in Braila si nu numai.Sunt dispus sa vin si pana la Bucuresti,numai sa o rezolv definitiv,pentru ca problema asta m-a disperat.Stima si imi cer scuze de postul mult prea lung!
  • cornel.m

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2010

  • Mesaj Privat
CosminGeorgian a scris:Multumesc pentru raspuns Cornel!
Crezi ca schimbarea filtrului poate fi facuta de o persoana cu minime cunostiinte? Sau trebuie sa ma duc la un atelier specializat?

Scuze ca raspund asa tarziu ... dar...
Sunt 2 sau 3 suruburi de desfacut. Sunt 2 garnituri. Nimic complicat.
Baga-te, daca nu te-ai bagat deja.

p.s. Fusesem sigur ca am scris aici despre problema mea (asemanatoare cu a lui Alexie).
Spre rusinea mea am scris doar la sectiunea Sibiana.

Fratilor: Schimbati filtrul uscator (de pe instalatia de ac). Face minuni.
Oricum producatorul cere schimbarea la 2 ani.
Eu nu l-am schimbat 12 ani.
Costa maxim 100 de lei si oricum e o investitie: nu il schimbati degeaba pt ca este un consumabil.
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Sa schimbi filtrul uscator trebuie sa scoti freonul din instalatie? Sau nu are treaba cu freonul cind schimbi filtrul ucator.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR