tivi
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Am schimbat compresorul din cauza unor zgomote ciudate prin el, cand cuplam AC-ul. Cel vechi il simteam ciudat cand l-am dat jos la modul ca roteam de fulie si nu facea acel vacum.. nu simteam ca facea presiune desi racea dar cand acceleram se auzea un zgomot in plus fata de turatia masinei. Cel montat acum facea vacum (asta cu el jos) si nu mai scoate zgomotul acum. Montat pe masina cel nou, si cu freon in instalatie.. acesta urca la o presiune de 17-18 bari, ceea ce este cam mult.
Masina este un Astra G Caravan 2003 Z18XE.. si avea 2 ventilatoare. Cel de la apa.. care porneste cand cuplezi Ac-ul (avand 3 trepte de functionare) si cel din fata, care nu a pornit niciodata pentru ca nu are mufe cuplate si s-au uitat 4 oameni de meserie, nimeni gasind cablajul. Acum stau si ma gandesc de ce am un ventilator pentru ca nu a functionat.
Tot cei de pe la service mi-au spus ca acest compresor funcționeazã cu presiune cam mare din cauza ca aerul nu este rãcit de ce de-al doilea ventilator.
Mi-au spus ca au vazut multe masini dar fara al-2-lea ventilator, si ca aceasta functionare defectuasa mai poate fi si de la filtru dezumificator.
Pareri? Are careva montat si functional cel de-al doilea ventilator?
Am schimbat compresorul din cauza unor zgomote ciudate prin el, cand cuplam AC-ul. Cel vechi il simteam ciudat cand l-am dat jos la modul ca roteam de fulie si nu facea acel vacum.. nu simteam ca facea presiune desi racea dar cand acceleram se auzea un zgomot in plus fata de turatia masinei. Cel montat acum facea vacum (asta cu el jos) si nu mai scoate zgomotul acum. Montat pe masina cel nou, si cu freon in instalatie.. acesta urca la o presiune de 17-18 bari, ceea ce este cam mult.
Masina este un Astra G Caravan 2003 Z18XE.. si avea 2 ventilatoare. Cel de la apa.. care porneste cand cuplezi Ac-ul (avand 3 trepte de functionare) si cel din fata, care nu a pornit niciodata pentru ca nu are mufe cuplate si s-au uitat 4 oameni de meserie, nimeni gasind cablajul. Acum stau si ma gandesc de ce am un ventilator pentru ca nu a functionat.
Tot cei de pe la service mi-au spus ca acest compresor funcționeazã cu presiune cam mare din cauza ca aerul nu este rãcit de ce de-al doilea ventilator.
Mi-au spus ca au vazut multe masini dar fara al-2-lea ventilator, si ca aceasta functionare defectuasa mai poate fi si de la filtru dezumificator.
Pareri? Are careva montat si functional cel de-al doilea ventilator?
spasski
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2014
- Mesaj Privat
Salut baieti!
La Astra F din 1998, motor X16XEL am patit azi urmatoarea treaba (ieri in aceleasi conditii 2 ore de mers, nici o treaba): super cald afara si in masina, plec cu ea si imediat dau pe 1-2 apoi 3 la ventilatie (nu direct, nu stiu de ce, asa fac eu), si apas si butonul ptr freon sa-mi raceasca...incepe sa bage rece, si dupa nici 3 minute un pocnet se aude si pica tot sistemul de ventilatie...adica nu mai merge ventilatorul sa-mi bage in habitaclu, cu sau fara freon...am lasat-o 10 min dar tot cald era si am pornit iar motorul si tot asa - moarte la ventilatie, nu se aude nimic. Nu aud nimic nici cand apas butonul de freon (cu sau fara ventilatia cuplata). Mi s-o fi ars o rezistenta sau ce poate sa fie? Sub capota nu miroase a ars, nu ma pricep eu oricum la ce-i pe-acolo prea mult. Aveti vreo idee?
La Astra F din 1998, motor X16XEL am patit azi urmatoarea treaba (ieri in aceleasi conditii 2 ore de mers, nici o treaba): super cald afara si in masina, plec cu ea si imediat dau pe 1-2 apoi 3 la ventilatie (nu direct, nu stiu de ce, asa fac eu), si apas si butonul ptr freon sa-mi raceasca...incepe sa bage rece, si dupa nici 3 minute un pocnet se aude si pica tot sistemul de ventilatie...adica nu mai merge ventilatorul sa-mi bage in habitaclu, cu sau fara freon...am lasat-o 10 min dar tot cald era si am pornit iar motorul si tot asa - moarte la ventilatie, nu se aude nimic. Nu aud nimic nici cand apas butonul de freon (cu sau fara ventilatia cuplata). Mi s-o fi ars o rezistenta sau ce poate sa fie? Sub capota nu miroase a ars, nu ma pricep eu oricum la ce-i pe-acolo prea mult. Aveti vreo idee?
- deleted-21207
- **
- 90 mesaje
- din 02 Aug 2008
deleted-21207
- Mesaje scrise: 90
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2008
- Mesaj Privat
PH71FAN
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
Salut baieti.
Am si eu o mica problema cu Caravanul meu:astra g (2003-1.6 8v)
Pentru aer conditionat este ventilator si radiator separat,am radiatorul dar nu am ventilatorul.
Imi baga aer rece,functioneaza si in mers si pe loc,dar nu inteleg cum se intampla asta fara ventilator,tin sa va spun ca nu am gasit mufa conectoare pentru ventilator desi suportul pentru acesta exista.
intrebarea mea este:e posibil sa fie acest model fara ventilator?daca da,de ce am suporturile pentru acesta?
Cum de imi mere aerul conditionat fara acesta?
Am si eu o mica problema cu Caravanul meu:astra g (2003-1.6 8v)
Pentru aer conditionat este ventilator si radiator separat,am radiatorul dar nu am ventilatorul.
Imi baga aer rece,functioneaza si in mers si pe loc,dar nu inteleg cum se intampla asta fara ventilator,tin sa va spun ca nu am gasit mufa conectoare pentru ventilator desi suportul pentru acesta exista.
intrebarea mea este:e posibil sa fie acest model fara ventilator?daca da,de ce am suporturile pentru acesta?
Cum de imi mere aerul conditionat fara acesta?
- rider1
- ***
- 707 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
Sunt modele cu doua ventilatoare si modele cu unul. Probabil fostul proprietar a vrut sa mai puna unul. Tu crezi ca la tine functioneaza ac-ul fara ventilator, ei bine nu e asa. Ventilatorul tau are doua functii, 1-ac, 2 -racirea motorului. Ia sa pornesti ac-ul si sa ridici capota, o sa vezi ca porneste ventilatorul.
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Va salut
Am o problema cu AC la astra h/2005; acesta nu cupleaza,mai bine spus nu primeste tensiune pe bobina ambreiajului compresorului AC.
La verificarea cu op-com presiunea afisata este 180...160kpa ,presiune prea mica.
Atunci cand am schimbat distributia am observat un racord intre conductele de AC ca este putin uns.Inclin sa cred ca pe acolo s-a scurs si freonul.
Intrebare:stie cineva ce tip de filet este la racordul(retur)pe unde se completeaza(introduce)freon sau ce tip de racord se foloseste?
...este acelasi filet si la corsa b
- ce presiune de freon trebuie sa fie in instalatia AC in functiune si repaus?
Multumesc
Am o problema cu AC la astra h/2005; acesta nu cupleaza,mai bine spus nu primeste tensiune pe bobina ambreiajului compresorului AC.
La verificarea cu op-com presiunea afisata este 180...160kpa ,presiune prea mica.
Atunci cand am schimbat distributia am observat un racord intre conductele de AC ca este putin uns.Inclin sa cred ca pe acolo s-a scurs si freonul.
Intrebare:stie cineva ce tip de filet este la racordul(retur)pe unde se completeaza(introduce)freon sau ce tip de racord se foloseste?
...este acelasi filet si la corsa b
- ce presiune de freon trebuie sa fie in instalatia AC in functiune si repaus?
Multumesc
tivi
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2009
- Mesaj Privat
chance a scris:@tivi Z18XE din 2003 nu are doua ventilatoare.Cablajul nu il gasesti pentru ca nu exista.Nici nu stiu cum de ai ventilatorul in fata, probabil a fost montat de cineva.Ventilatorul de racire preia si functia pentru clima si din cauza asta porneste cand pornesti AC.
Multumesc de raspuns.
- Nelu-RSO
- **
- 341 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Astra 2002 y1.7dt
- Constanta
Nelu-RSO
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Andrei_1987- Suspendat
- 3 mesaje
- din 25 Jun 2009
- Calibra 1992 c20xe
- Ilfov
Andrei_1987- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Ilfov
- Masina: Calibra 1992 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2009
- Mesaj Privat
spasski
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2014
- Mesaj Privat
Salut baieti!
La Astra F din 1998, motor X16XEL am patit azi urmatoarea treaba (ieri in aceleasi conditii 2 ore de mers, nici o treaba): super cald afara si in masina, plec cu ea si imediat dau pe 1-2 apoi 3 la ventilatie (nu direct, nu stiu de ce, asa fac eu), si apas si butonul ptr freon sa-mi raceasca...incepe sa bage rece, si dupa nici 3 minute un pocnet se aude si pica tot sistemul de ventilatie...adica nu mai merge ventilatorul sa-mi bage in habitaclu, cu sau fara freon...am lasat-o 10 min dar tot cald era si am pornit iar motorul si tot asa - moarte la ventilatie, nu se aude nimic. Nu aud nimic nici cand apas butonul de freon (cu sau fara ventilatia cuplata). Mi s-o fi ars o rezistenta sau ce poate sa fie? Sub capota nu miroase a ars, nu ma pricep eu oricum la ce-i pe-acolo prea mult. Aveti vreo idee?
La Astra F din 1998, motor X16XEL am patit azi urmatoarea treaba (ieri in aceleasi conditii 2 ore de mers, nici o treaba): super cald afara si in masina, plec cu ea si imediat dau pe 1-2 apoi 3 la ventilatie (nu direct, nu stiu de ce, asa fac eu), si apas si butonul ptr freon sa-mi raceasca...incepe sa bage rece, si dupa nici 3 minute un pocnet se aude si pica tot sistemul de ventilatie...adica nu mai merge ventilatorul sa-mi bage in habitaclu, cu sau fara freon...am lasat-o 10 min dar tot cald era si am pornit iar motorul si tot asa - moarte la ventilatie, nu se aude nimic. Nu aud nimic nici cand apas butonul de freon (cu sau fara ventilatia cuplata). Mi s-o fi ars o rezistenta sau ce poate sa fie? Sub capota nu miroase a ars, nu ma pricep eu oricum la ce-i pe-acolo prea mult. Aveti vreo idee?
bu_florin
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2014
- Mesaj Privat
Salut colegii. Am o astra g z16xe. Cand e racoare afara, porneste aerul conditionat si cand e cald afara peste 30 grade, nu mai cupleaza compresorul. Am masurat si termostatul acela de sub torpedou si este cuplat (conduce curent) in ambele cazuri. Oare sa verific daca ii vine curent din buronul de comanda AC?
Ce alt ceva as mai putea verifica? Va multumesc anticipat.
Ce alt ceva as mai putea verifica? Va multumesc anticipat.
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
Stimati forumisti,
Mi-a scos peri albi masinuta asta (cea din semnatura) in ultima vreme. O sa incerc sa fiu cat mai scurt.
In primavara, intr-o zi cu soare dau drumu la clima - nimic. Asta e, au mai trectut si altii prin asta. Ma duc la un service, verifica baietii, zice unu': Domn'e, n-are freon. Se face testul de presiune, totul OK , se incarca instalatia. Pornesc masina cuplez AC, porneste, numai ca dupa 2 minute compresorul scoate fum. Concluzia baietilor: compresor defect, trebuie schimbat.. Zic bine, vedem ce-i facem, platesc si ma duc acasa.
Studiez forumul, gasesc ceva pe subiect, cu cantitate ulei in compresor, tip, etc. Bun, la recomandarea unor prieteni ma hotarasc sa ma duc la altii.
Le povestesc la astia care-i treaba, cu compresoru', uleiu', 'si cer o verificare. Pornesc masina, cuplez AC, baietii verifica tevile, zic ei, stim ce are, nu e copmresorul. Bun, las masina, ma duc la lucru. Dupa masa ma suna ca e gata, ma duc dupa ea. Pornesc, cuplez AC, totul OK. Platesc la baieti, si plec.
Nici o problema pana acum vreo 2 saptamani, cand la o iesire prin oras, cu AC pornit, bineinteles, aud un fasait puternic. Prima oara nu mi-am dat seama ce se intampla, apoi am vazut in urma mea un nor dens si am realizat ca este de la mine. Am decuplat imediat AC. Ajuns acasa am inercat sa-l pornesc iara, compresorul nu a mai cuplat.
Ma intorc la baietii din urma, le povestesc ce s-a intamplat, si o las la ei. Dupa amiaza ma suna sa ma duc dupa ea. Ma duc si imi zic ca si la ei a "scuipat" freonul din instalatie de 2 ori, si ca e o problema electrica - nu porneste ventilatorul. Bun, le zic sa il incarce din nou si rezolv eu problema.
Vinerea trecuta, am zis hai sa verific. Verific sigurante, relee, ventilatoare puse pe direct, totul OK. Pornesc AC, compresorul cupleaza, Ventilatorul AC porneste, totul pare in regula. Ma duc, iau laptopul, ma conectez cu opcom si verific presiunea: 800kPa cu motorul oprit. Pornesc masina si AC, vad ca la 1200kPa cupleaza ventilatorul, si scade presiunea la 600kPa, si ciclul se tot repeta.
Bun, hai sa vedem la drum. Plecam spre Hateg, nevasta-mea cu laptopul in brate monitorizeaza presiunea in instalatie. In mers presiune mai mica, chiar 400kPa la viteza mare. Inchidem laptopul si pana aproape de Hateg totul in regula, dupa care incep sa simt ca nu mai raceste ca inainte. Nu opresc nici masina nici clima, o tin asa pana acasa. Acolo deschid capota si vad ca rola compresorului cupleaza si decupeaza la intervale de aprox. 5 secunde.
A doua zi dimineata pun laptopul, pornesc masina si clima, totul pare in parametri, numai ca dupa 2 minute, imi scuipa din nou freonul afara. In momentul de fata compresorul cupleaza, dar ventilatorul nu mai porneste.
Ceva idei? Ma poate ajuta cineva? De ce il scoate afara? Si pe unde, ca nu-mi dau seama?
Va rog, putin ajutor, ca pe cuvant, imi vine sa-i dau foc.
Multumesc!
Mi-a scos peri albi masinuta asta (cea din semnatura) in ultima vreme. O sa incerc sa fiu cat mai scurt.
In primavara, intr-o zi cu soare dau drumu la clima - nimic. Asta e, au mai trectut si altii prin asta. Ma duc la un service, verifica baietii, zice unu': Domn'e, n-are freon. Se face testul de presiune, totul OK , se incarca instalatia. Pornesc masina cuplez AC, porneste, numai ca dupa 2 minute compresorul scoate fum. Concluzia baietilor: compresor defect, trebuie schimbat.. Zic bine, vedem ce-i facem, platesc si ma duc acasa.
Studiez forumul, gasesc ceva pe subiect, cu cantitate ulei in compresor, tip, etc. Bun, la recomandarea unor prieteni ma hotarasc sa ma duc la altii.
Le povestesc la astia care-i treaba, cu compresoru', uleiu', 'si cer o verificare. Pornesc masina, cuplez AC, baietii verifica tevile, zic ei, stim ce are, nu e copmresorul. Bun, las masina, ma duc la lucru. Dupa masa ma suna ca e gata, ma duc dupa ea. Pornesc, cuplez AC, totul OK. Platesc la baieti, si plec.
Nici o problema pana acum vreo 2 saptamani, cand la o iesire prin oras, cu AC pornit, bineinteles, aud un fasait puternic. Prima oara nu mi-am dat seama ce se intampla, apoi am vazut in urma mea un nor dens si am realizat ca este de la mine. Am decuplat imediat AC. Ajuns acasa am inercat sa-l pornesc iara, compresorul nu a mai cuplat.
Ma intorc la baietii din urma, le povestesc ce s-a intamplat, si o las la ei. Dupa amiaza ma suna sa ma duc dupa ea. Ma duc si imi zic ca si la ei a "scuipat" freonul din instalatie de 2 ori, si ca e o problema electrica - nu porneste ventilatorul. Bun, le zic sa il incarce din nou si rezolv eu problema.
Vinerea trecuta, am zis hai sa verific. Verific sigurante, relee, ventilatoare puse pe direct, totul OK. Pornesc AC, compresorul cupleaza, Ventilatorul AC porneste, totul pare in regula. Ma duc, iau laptopul, ma conectez cu opcom si verific presiunea: 800kPa cu motorul oprit. Pornesc masina si AC, vad ca la 1200kPa cupleaza ventilatorul, si scade presiunea la 600kPa, si ciclul se tot repeta.
Bun, hai sa vedem la drum. Plecam spre Hateg, nevasta-mea cu laptopul in brate monitorizeaza presiunea in instalatie. In mers presiune mai mica, chiar 400kPa la viteza mare. Inchidem laptopul si pana aproape de Hateg totul in regula, dupa care incep sa simt ca nu mai raceste ca inainte. Nu opresc nici masina nici clima, o tin asa pana acasa. Acolo deschid capota si vad ca rola compresorului cupleaza si decupeaza la intervale de aprox. 5 secunde.
A doua zi dimineata pun laptopul, pornesc masina si clima, totul pare in parametri, numai ca dupa 2 minute, imi scuipa din nou freonul afara. In momentul de fata compresorul cupleaza, dar ventilatorul nu mai porneste.
Ceva idei? Ma poate ajuta cineva? De ce il scoate afara? Si pe unde, ca nu-mi dau seama?
Va rog, putin ajutor, ca pe cuvant, imi vine sa-i dau foc.
Multumesc!
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
Trebuia de la bun inceput sa iti bage in instalatie si substanta de contrast(verde)ca atunci cand pierde freonul si tu nu vezi pe unde ....sa se uite ,,ei" sa rezolve cu scaparile care le ai.Eu am patit acelasi lucru,pierdeam pe undeva,dar am vazut la timp si am remediat problema(o conducta de aluminiu la imbinatia sertizata cu furtun)....la tine poate sa fie prin apropriere pe langa compresor(sertizare,por teava aluminiu,radiator Ac sau origurile de imbinare).Daca totusi au bagat solutie de contrast in instalatie cei de la incarcat freon pot vedea cu niste ochelari speciali urme de pierdere.Mult noroc iti doresc.
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
In Vivid WorkshopData ATI la capitolul AC,sunt mentionate niste presiuni la freon cu motorul in functiune de genul...2-3 bar pe aspiratie si 22-24 bar pe refulare,la turatia de 1500rot/min,cu mentiunea ca testul este orientativ.Cu alte cuvinte,cel mai bun lucru,se videaza si se baga freon atat cat este scris in cartea tehnica sau pe placuta de AC,prin cantarire.Daca este freon mai mult in instalatie,compresorul atinge usor limita maxima la care declanseaza contactul de oprire compresor,acesta ajungand sa functioneze discontinuu; la cantitate mica de freon,nu se mai face conditia de pornire compresor sau acesta ajunge sa functioneze discontinuu din cauza fluctuatiei presiunii sub/peste cea normala.
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
@nelu.1270
Problema e ca il scoate afara rapid, in cateva secunde, ca si cum as avea presiune prea mare in instalatie. Se poate sa-l dea afara printr-o supapa ceva? Stiu ca in dreapta radiatorului, cum stau cu fata la masina este o supapa. Cealalta supapa unde este? Se poate sa-l dea afara pe la una din ele?
@gcom61
Conform celor scrise de tine, compresorul se comporta la fel in doua situatii limita: presiune prea mare, sau prea mica. Tind sa merg pe prima varianta. Totusi, ce ma nedumereste pe mine, este faptul ca in mers, cu viteza, presiunea scade foarte mult fata de valorile nominale, sa-i zicem. In ce conditii este posibil asa ceva, diferentele astea mari de regim de lucru?
Multumesc pt. raspunsuri!
Problema e ca il scoate afara rapid, in cateva secunde, ca si cum as avea presiune prea mare in instalatie. Se poate sa-l dea afara printr-o supapa ceva? Stiu ca in dreapta radiatorului, cum stau cu fata la masina este o supapa. Cealalta supapa unde este? Se poate sa-l dea afara pe la una din ele?
@gcom61
Conform celor scrise de tine, compresorul se comporta la fel in doua situatii limita: presiune prea mare, sau prea mica. Tind sa merg pe prima varianta. Totusi, ce ma nedumereste pe mine, este faptul ca in mers, cu viteza, presiunea scade foarte mult fata de valorile nominale, sa-i zicem. In ce conditii este posibil asa ceva, diferentele astea mari de regim de lucru?
Multumesc pt. raspunsuri!
- danwtf
- **
- 102 mesaje
- din 03 Dec 2011
- Vectra 2001 z18xe
- Galati
danwtf
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2011
- Mesaj Privat
Vezi ca intr-un topic legat de ac am citit faptul cum ca valva care are incorporat si un filtru se obtureaza cu particule de gheata (apa se cristalizeaza) si avea aceleasi simptome ca si tine cand cupla cand decupla. Ca si rezolvare ori se schimba acea valva sau se baga alcool pe instalatie (20 30 ml) sub presiune si asa se elimina si apa. Poti verifica si ipoteza aceasta.
Ultima modificare facuta de danwtf la Mar 17 Jun, 2014 9:31 pm
Ultima modificare facuta de danwtf la Mar 17 Jun, 2014 9:31 pm
- Nelu-RSO
- **
- 341 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Astra 2002 y1.7dt
- Constanta
Nelu-RSO
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
[quote="bbmt"]@nelu.1270
Problema e ca il scoate afara rapid, in cateva secunde, ca si cum as avea presiune prea mare in instalatie. Se poate sa-l dea afara printr-o supapa ceva? Stiu ca in dreapta radiatorului, cum stau cu fata la masina este o supapa. Cealalta supapa unde este? Se poate sa-l dea afara pe la una din ele?
Tot baietii astia cu ochelarii de care vorbeam pot sa vada pe unde a dat afara asa rapid freonul.Cum stai in fata masinii supapa se afla in stanga radiatorului de AC,daca te uiti cu capota ridicata o vezi,a doua supapa se afla pe partea stanga cum te uiti la masina langa prinderea de sus a amorizorului din stanga(cum te uiti din fata masinii)un pic la vale si putin spre dreapta.Bafta
Problema e ca il scoate afara rapid, in cateva secunde, ca si cum as avea presiune prea mare in instalatie. Se poate sa-l dea afara printr-o supapa ceva? Stiu ca in dreapta radiatorului, cum stau cu fata la masina este o supapa. Cealalta supapa unde este? Se poate sa-l dea afara pe la una din ele?
Tot baietii astia cu ochelarii de care vorbeam pot sa vada pe unde a dat afara asa rapid freonul.Cum stai in fata masinii supapa se afla in stanga radiatorului de AC,daca te uiti cu capota ridicata o vezi,a doua supapa se afla pe partea stanga cum te uiti la masina langa prinderea de sus a amorizorului din stanga(cum te uiti din fata masinii)un pic la vale si putin spre dreapta.Bafta
- Nelu-RSO
- **
- 341 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Astra 2002 y1.7dt
- Constanta
Nelu-RSO
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
Am revenit.
Ce am facut pana acum?
- Am verificat din nou ventilatoarele, am curatat mufe, contacte, etc. Am demontat ventilatorul de la AC, am citit pe aici ca unii au avut probleme cu el. La mine totul a fost OK, nu am avut nici o perie intepenita sau cu firul rupt. L-am uns si l-am pus la loc. Apropo am si cateva poze, daca vrea sa vada cineva cum arata.
- Am scos mufa de la senzorul de presiune AC. La punerea contactului au plecat ambele ventilatoare.
- Am pus testerul pe masina si pe HACM am gasit 2 erori:
00163 - Temparaturã antigel motor - lipsã semnal
Nu este prezent
00004 - Semnal senzor presiune climã - prea mic(fir de semnal)
Nu este prezent
Pentru primul defect o sa verific firele sa vad daca isi revine, daca nu, schimb senzorul. Al doilea cred ca are legatura cu faptul ca nu prea mai am freon in instalatie, sau?
Ca idee, in momentul de fata compresorul porneste, ventilatoarele nu. Opcomul spune ca presiunea in instalatie este de 550 kPa.
Totusi. nu inteleg de ce a scos afara freonul. Cine masoara presiunea in instalatie? Senzorul de presiune de langa condensor? E posibil sa se fi decalibrat, sa masoare gresit presiunea? Atunci ar exista posibilitateaca ca HACM sa porneasca tarziu ventilatoarele si in realitate in instalatie sa fie o presiune mult mai mare decat arata testerul.
Sau, poate au bagat baietii astia prea mult freon? In cazul asta e naspa, ca s-a intamplat de prea multe ori. Pe sectiunea Agila am citit ca daca se baga prea mult freon, instalatia se comporta cum mi s-a intamplat si mie: refuleaza freonul si compresorul functioneaza cu intermitente, cupleaza/decupleaza.
Ceva pareri?
Scuze pt. postul lung.
Ce am facut pana acum?
- Am verificat din nou ventilatoarele, am curatat mufe, contacte, etc. Am demontat ventilatorul de la AC, am citit pe aici ca unii au avut probleme cu el. La mine totul a fost OK, nu am avut nici o perie intepenita sau cu firul rupt. L-am uns si l-am pus la loc. Apropo am si cateva poze, daca vrea sa vada cineva cum arata.
- Am scos mufa de la senzorul de presiune AC. La punerea contactului au plecat ambele ventilatoare.
- Am pus testerul pe masina si pe HACM am gasit 2 erori:
00163 - Temparaturã antigel motor - lipsã semnal
Nu este prezent
00004 - Semnal senzor presiune climã - prea mic(fir de semnal)
Nu este prezent
Pentru primul defect o sa verific firele sa vad daca isi revine, daca nu, schimb senzorul. Al doilea cred ca are legatura cu faptul ca nu prea mai am freon in instalatie, sau?
Ca idee, in momentul de fata compresorul porneste, ventilatoarele nu. Opcomul spune ca presiunea in instalatie este de 550 kPa.
Totusi. nu inteleg de ce a scos afara freonul. Cine masoara presiunea in instalatie? Senzorul de presiune de langa condensor? E posibil sa se fi decalibrat, sa masoare gresit presiunea? Atunci ar exista posibilitateaca ca HACM sa porneasca tarziu ventilatoarele si in realitate in instalatie sa fie o presiune mult mai mare decat arata testerul.
Sau, poate au bagat baietii astia prea mult freon? In cazul asta e naspa, ca s-a intamplat de prea multe ori. Pe sectiunea Agila am citit ca daca se baga prea mult freon, instalatia se comporta cum mi s-a intamplat si mie: refuleaza freonul si compresorul functioneaza cu intermitente, cupleaza/decupleaza.
Ceva pareri?
Scuze pt. postul lung.