Parola noua?


Saluti

Am un Vectra B 1,7 TD din 96, si a inceput sa patineze ambreiajul
(usor se supratureaza) la shimbari de viteze usor peste 3000 RPMuri.

Am un disc de amreiaj de schimb nemtesc marca Sachs, si ma intereseaza care sunt riscurile in cazul in care ma hotaresc sa-mi schimb
amreiajul, avand in vedere ca motorul e TD, si e destul de complicat sa-l dai jos.

E am inteles ca e destul de sofisticata e operatia asta, implica demontarea completa a motorului, si pot sa ma astept la complicatii.

Ma intereseaza parerile voastre, daca ati avut experienta de genul asta, daca merita efortul sau sa renunt la statutul de vitezoman pe diesel, si sa
conduc ca un "tataie" sau un taximetrist zgarcit.
Indiferent cat de taximetrist vei deveni, la un moment dat tot va trebuie sa schimbi discul de ambreiaj; si eu am auzit ca trebuie demontat motorul pentru a lucra la ambreiaj; la urma urmei schimbarea discului nu e o operatiune supercomplicata asa ca, bafta...
Discul uzat trebuie inlocuit deoarece se poate strica si placa de ambreaj de la supraincalzirea cazuzata de patinare (oricum nu cred ca va mai rezista mult sa zic 1000 de km). Nu stiu exact la acest motor care este procedura, in mod normal schimbatul ambreajului nu este o operatuine complicata care sa impuna si alte riscuri.
e destul de greu pe vectra B.
era simplu pe vremurile cand desfaceai doar un capac intre cutie si motor si scoteai pe acolo ambreajul.
acum tre sa dai jos motorul sa ajungi la ambreaj. in plus ambreajul este hidraulic.
eu zic sa nu te apuci singur.
Daca stie cineva si la 1,6 16 valve tot e complicat? Tot trebuie dat jos motorul? Mie imi patineaza ff rar! Si Cand plec de pe loc...la a intaia imi tremura uneori...(nu mereu)?E de la placa de presiune? Sau de la benzina proasta!?
si eu a trebuit sa schimb ambreiajul la a mea. am facut-o la un service si a durat cam 2 zile. nu a dat motorul jos doar a desfacut si departat cutia(nu a dat-o jos). partea proasta e ca e cam mult de desfacut pe langa el.
sfatul meu du-te la service. daca vrei iti dau adresa unde am fost eu. nu costa f mult (pana in 2 mil am dat eu)
Am schimbat eu la Vectra B 1.6 16v, m-au costat piesele 530(placa si discul marca Valeo) si manopera la Opel Di Bas 340 iar ca timp a durat de la ora 8 dim pana la 3.
870 mii lei vechi?? la Di Bass? adica sa schimbi ambreiaju te costa cam pana intr-un milion .? sau cum spune cristinic...2 mil? si eu am stat atata timp crezand ca ma duce la vreo 4-500 E??? Pot sa ma sinucid??
cred ca sumele sunt ron, adica lei noi.
Exact, in RON, iar piesele le-am luat eu de la magazin, la ei exact aceleasi piese erau cu 2 mil mai mult.
eu miam schimbat singur ambreiajul ( disc placa si rulment ) am cumparat doar piesele , nam mai platit manopera .. Wink si am dat motorul jos , am avut un fel de macara .
De curiozitate, cat ai dat pe rulment?
8 milioane si un pic , iar placa si discu aproape 4 mil
pe mine m-a costat cu aprox. 150 ron placa sachs, 250 ron discul luk, si 500 ron rulmentul nu mai stiu dar cred ca era luk....le-am schimbat singur....fara a da motorul si cutia jos....dar m-am cam chinuit ce-i drept....se demonteaza planetarele, suportii de la cutie, tija de la schimbator, suruburile dintre cutie si motor, cred ca , cam atat, si se poate departa cutia de motor cam 8-10 cm......daca ai conditii...ar fi mai simplu sa dai cutia sau motorul de tot jos de pe masina.....asa cum scrie in carte (pe care o am eu daca vrei....). motorul meu este x16xel
Buna ziua la toata lumea.

Sunt Costin si cu mandrie m-am alaturat clubului Opel cam de o saptamana, cand am achizitionat din Franta un Opel Vectra B din 97. Masina arata impecabil, desi are 140 000 km. Ca tot omul, dupa ce am pus mana pe ea si mi-a trecut fiorul initial, am inceput sa observ una alta. Printre altele, am vazut un lucru ciudat pe care prima data l-am atribuit faptului ca nu sunt invatat cu masina, dar acum (dupa 1000 km facuti cu ea) nu mi-l mai explic. Mai exact, ambreiajul prinde in 2 trepte/etape. Prima intra cam la o treime din cursa ambreiajului, iar a doua cam dupa trei sferturi din cursa intreaga. Din aceasta cauza rezulta si zgaltatieli care mie mi se par deranjante, mai ales ca sunt un sofer calm, fara accelerari bruste sau frane dese, etc.

Ambreiajul este original, deci e destul de vechi, dar nu asta ar fi o cauza pentru ca nu se simte ca patineaza sau scapa. Dupa ce prinde a doua etapa masina accelereaza frumos fara sa mai zgaltaie.

Intrebarile pt voi ar fi 2:
1) credeti ca e o problema de reglare a ambreiajului sau trebuie schimbat complet?
2) daca ar fi sa il schimb, recomandati-mi un service bun si un magazin de unde sa iau piesa, pt ca am fost la reprezentanta la Opel in Valcea si mi-au spus ca piesa impreuna cu manopera ar fi cam 30 milioane, care mi se pare al naibii de mult.

Multumesc. Bafta si minuni.
Costin.
nu ma mai lasa sa editez: am uitat sa precizez ca am un motor de 1.6 16V (nu stiu cat/daca e important)
Salut.
http://cgi.ebay.co.uk/VAUXH...=item260267083948

Ieftin ca braga. Schimba tot kitul.
Eu la 2,0 16V am schimbat disc, placa, rulment hidraulic, fara sa dau motorul sau cutia jos, asa cum a descris si @dragoshelu2003 mai sus.
PS : Rulmentul a costat 230 Ron (LUK).
va salut,ksper la clape....vectra B '96-x20xev...si pe mine ,ca si pe altii,m-a lasat ambreiajul...veneam acasa de la constanta...adevarul ca masina era incarcata super full(persoane+bagaj).am facut 30-35km... a trebuit sa chem platforma...380ron.am dus masina la TROCADERO(ct)...am venit acasa cu un prieten cu taxiul...am adus eu piesele de schimb..tot setul m-a costat 950ron(placa+disc ambreaj+rulment)...am mai dat la service 400ron...precizez faptul ca nu este un service special de OPEL...3zile am stat fara masina Mad ,...baietii au asteptat sa vin eu personal de la 350km..si sa rezolve problema in doar 6 ore.au lucrat 3 baieti si nu au dat motorul jos,doar a fost ancorat(capota a fost data jos)...deci in doar 6 ore au desfacut cutia,au dat planetarele si semipuntile intr-o parte(planetarele au fost date jos), a coborat cutia cu cadru motor au demontat ambreaj ,au schimbat rulment,plus montaj...am rasuflat usurat ca mi-am vazut masina din nou ''vie''...dar sincer deabia am asteptat sa plec de acolo...
Salu.Am si eu o nelamurire.Am schimbat ambreiajul cam de 8-9 mii de km si am o noua problema acum.Daca il tin in aglomeratie apasat mai mult isi scurteaza cursa....parca ar pierde din presiune, si pierde si lichid pe jos pe undeva am vazut.Am inteles ca exista un pistonas care impinge rulmentul ceva de genul., si ala posibil sa nu si mai faca treaba.Voi ce parere aveti?Am uitat sa va spun ca am o vectra b din 2001 y 20 dth?Multumesc

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou