Ai uitat parola?


  • Footzk

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Oct 2004

Saluti

Am un Vectra B 1,7 TD din 96, si a inceput sa patineze ambreiajul
(usor se supratureaza) la shimbari de viteze usor peste 3000 RPMuri.

Am un disc de amreiaj de schimb nemtesc marca Sachs, si ma intereseaza care sunt riscurile in cazul in care ma hotaresc sa-mi schimb
amreiajul, avand in vedere ca motorul e TD, si e destul de complicat sa-l dai jos.

E am inteles ca e destul de sofisticata e operatia asta, implica demontarea completa a motorului, si pot sa ma astept la complicatii.

Ma intereseaza parerile voastre, daca ati avut experienta de genul asta, daca merita efortul sau sa renunt la statutul de vitezoman pe diesel, si sa
conduc ca un "tataie" sau un taximetrist zgarcit.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra XE16XEL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2005

Indiferent cat de taximetrist vei deveni, la un moment dat tot va trebuie sa schimbi discul de ambreiaj; si eu am auzit ca trebuie demontat motorul pentru a lucra la ambreiaj; la urma urmei schimbarea discului nu e o operatiune supercomplicata asa ca, bafta...
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 2,088
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LET din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mai 2004

Discul uzat trebuie inlocuit deoarece se poate strica si placa de ambreaj de la supraincalzirea cazuzata de patinare (oricum nu cred ca va mai rezista mult sa zic 1000 de km). Nu stiu exact la acest motor care este procedura, in mod normal schimbatul ambreajului nu este o operatuine complicata care sa impuna si alte riscuri.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,191
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2004

e destul de greu pe vectra B.
era simplu pe vremurile cand desfaceai doar un capac intre cutie si motor si scoteai pe acolo ambreajul.
acum tre sa dai jos motorul sa ajungi la ambreaj. in plus ambreajul este hidraulic.
eu zic sa nu te apuci singur.
  • shoppy

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y22DTR din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2006

Daca stie cineva si la 1,6 16 valve tot e complicat? Tot trebuie dat jos motorul? Mie imi patineaza ff rar! Si Cand plec de pe loc...la a intaia imi tremura uneori...(nu mereu)?E de la placa de presiune? Sau de la benzina proasta!?
  • cristinic

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Aug 2005

si eu a trebuit sa schimb ambreiajul la a mea. am facut-o la un service si a durat cam 2 zile. nu a dat motorul jos doar a desfacut si departat cutia(nu a dat-o jos). partea proasta e ca e cam mult de desfacut pe langa el.
sfatul meu du-te la service. daca vrei iti dau adresa unde am fost eu. nu costa f mult (pana in 2 mil am dat eu)
  • Popi3

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Sep 2006

Am schimbat eu la Vectra B 1.6 16v, m-au costat piesele 530(placa si discul marca Valeo) si manopera la Opel Di Bas 340 iar ca timp a durat de la ora 8 dim pana la 3.
  • shoppy

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y22DTR din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2006

870 mii lei vechi?? la Di Bass? adica sa schimbi ambreiaju te costa cam pana intr-un milion .? sau cum spune cristinic...2 mil? si eu am stat atata timp crezand ca ma duce la vreo 4-500 E??? Pot sa ma sinucid??
  • alex1803

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra x16xel din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2006

cred ca sumele sunt ron, adica lei noi.
  • Popi3

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Sep 2006

Exact, in RON, iar piesele le-am luat eu de la magazin, la ei exact aceleasi piese erau cu 2 mil mai mult.
  • andrea

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra x16szr din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Sep 2006

eu miam schimbat singur ambreiajul ( disc placa si rulment ) am cumparat doar piesele , nam mai platit manopera .. Wink si am dat motorul jos , am avut un fel de macara .
  • Popi3

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Sep 2006

De curiozitate, cat ai dat pe rulment?
  • andrea

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra x16szr din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Sep 2006

8 milioane si un pic , iar placa si discu aproape 4 mil
  • Dragoshelu2003

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra x16xel din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Sep 2006

pe mine m-a costat cu aprox. 150 ron placa sachs, 250 ron discul luk, si 500 ron rulmentul nu mai stiu dar cred ca era luk....le-am schimbat singur....fara a da motorul si cutia jos....dar m-am cam chinuit ce-i drept....se demonteaza planetarele, suportii de la cutie, tija de la schimbator, suruburile dintre cutie si motor, cred ca , cam atat, si se poate departa cutia de motor cam 8-10 cm......daca ai conditii...ar fi mai simplu sa dai cutia sau motorul de tot jos de pe masina.....asa cum scrie in carte (pe care o am eu daca vrei....). motorul meu este x16xel
  • ConstantinD

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1.6 16V din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jul 2008

Buna ziua la toata lumea.

Sunt Costin si cu mandrie m-am alaturat clubului Opel cam de o saptamana, cand am achizitionat din Franta un Opel Vectra B din 97. Masina arata impecabil, desi are 140 000 km. Ca tot omul, dupa ce am pus mana pe ea si mi-a trecut fiorul initial, am inceput sa observ una alta. Printre altele, am vazut un lucru ciudat pe care prima data l-am atribuit faptului ca nu sunt invatat cu masina, dar acum (dupa 1000 km facuti cu ea) nu mi-l mai explic. Mai exact, ambreiajul prinde in 2 trepte/etape. Prima intra cam la o treime din cursa ambreiajului, iar a doua cam dupa trei sferturi din cursa intreaga. Din aceasta cauza rezulta si zgaltatieli care mie mi se par deranjante, mai ales ca sunt un sofer calm, fara accelerari bruste sau frane dese, etc.

Ambreiajul este original, deci e destul de vechi, dar nu asta ar fi o cauza pentru ca nu se simte ca patineaza sau scapa. Dupa ce prinde a doua etapa masina accelereaza frumos fara sa mai zgaltaie.

Intrebarile pt voi ar fi 2:
1) credeti ca e o problema de reglare a ambreiajului sau trebuie schimbat complet?
2) daca ar fi sa il schimb, recomandati-mi un service bun si un magazin de unde sa iau piesa, pt ca am fost la reprezentanta la Opel in Valcea si mi-au spus ca piesa impreuna cu manopera ar fi cam 30 milioane, care mi se pare al naibii de mult.

Multumesc. Bafta si minuni.
Costin.
  • ConstantinD

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1.6 16V din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jul 2008

nu ma mai lasa sa editez: am uitat sa precizez ca am un motor de 1.6 16V (nu stiu cat/daca e important)
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 5,302
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2006

Salut.
http://cgi.ebay.co.uk/VAUXH...=item260267083948

Ieftin ca braga. Schimba tot kitul.
  • marius1998

  • Mesaje scrise: 562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra x20xev din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Oct 2007

Eu la 2,0 16V am schimbat disc, placa, rulment hidraulic, fara sa dau motorul sau cutia jos, asa cum a descris si @dragoshelu2003 mai sus.
PS : Rulmentul a costat 230 Ron (LUK).
  • ksper

  • Mesaje scrise: 2,024
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra x20xev din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Aug 2008

va salut,ksper la clape....vectra B '96-x20xev...si pe mine ,ca si pe altii,m-a lasat ambreiajul...veneam acasa de la constanta...adevarul ca masina era incarcata super full(persoane+bagaj).am facut 30-35km... a trebuit sa chem platforma...380ron.am dus masina la TROCADERO(ct)...am venit acasa cu un prieten cu taxiul...am adus eu piesele de schimb..tot setul m-a costat 950ron(placa+disc ambreaj+rulment)...am mai dat la service 400ron...precizez faptul ca nu este un service special de OPEL...3zile am stat fara masina Mad ,...baietii au asteptat sa vin eu personal de la 350km..si sa rezolve problema in doar 6 ore.au lucrat 3 baieti si nu au dat motorul jos,doar a fost ancorat(capota a fost data jos)...deci in doar 6 ore au desfacut cutia,au dat planetarele si semipuntile intr-o parte(planetarele au fost date jos), a coborat cutia cu cadru motor au demontat ambreaj ,au schimbat rulment,plus montaj...am rasuflat usurat ca mi-am vazut masina din nou ''vie''...dar sincer deabia am asteptat sa plec de acolo...
  • Gelutzu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra y20dth din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2008

Salu.Am si eu o nelamurire.Am schimbat ambreiajul cam de 8-9 mii de km si am o noua problema acum.Daca il tin in aglomeratie apasat mai mult isi scurteaza cursa....parca ar pierde din presiune, si pierde si lichid pe jos pe undeva am vazut.Am inteles ca exista un pistonas care impinge rulmentul ceva de genul., si ala posibil sa nu si mai faca treaba.Voi ce parere aveti?Am uitat sa va spun ca am o vectra b din 2001 y 20 dth?Multumesc

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata