fleser_p
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Zaheyu
- **
- 173 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Rm Valcea
Zaheyu
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Rm Valcea
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
Eu tot pe geometria de la turbo as merge. Face probleme la multe motoare TD. Cat despre erori, cred ca ar trebui privite cu multa rezerva - vezi cazul meu in care masina intra in limp fara erori. ECU la masinile astea ale noastre sunt prost programate. Poate esti in fata unui "bug" si da alta eroare decat ar trebui. La opel ai scris? Intr-o tara corecta ar putea fi un motiv de dat in judecata.
fleser_p
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
incerc sa strang niste bani si dau si turbina jos, ca a ramas cam ultima varianta. Nu am scris celor de la opel, dar mi-ai dat o idee buna, o sa le trimit un mail. Aveam in plan sa merg la o reprezentanta opel din ungaria, budapesta, dar tot din cauza banilor am amanat. Am cheltuit foarte multi bani pana acuma in zadar.
u_dorin
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
salutare tuturor
din senin aceeasi probl, eroarea ECN2279(P2279 - Intake Air System Leak Detected)
apare in mom in care demarez lung peste 3200 rpm, apoi la frana de motor se aprinde
se aprindea mai repede fara sa fortez, am mers la opel la iasi(va recomand sa nu apelati vreodata la ei si daca e cineva interesat voi detalia si de ce) unde dupa o zi intreaga in care "meseriasii" s-au uitat ca la bombe un mecanic, cred ca singurul bun a dat jos egr-ul care era partial infundat. Dupa curatare eroarea a continuat sa apara dar numai cand fortez un pic demarajul, am descris mai sus
la mine in garaj am luato pe rand, am dat turbina jos, am curatato si montato la loc, am dat jos iara egr-ul si curatat ca la carte inclusiv clapeta de langa egr care era si ea murdara insa cel mai infundat era orificiul de admisie a gazelor de dupa egr(cel din galerie) am curatat tot, am montat, aceeasi eroare
precizez insa ca se intampla 2 fenomene, 1. daca sunt in treapta doi si calc acceleratia la maxim, masina capata demaraj de la 2000 rpm in sus, lucru care se intampla de cand a aparut aceasta prob, deci la 1200 rpm in treapta 2 cand calc acceleratia la fund abia de la 1900-2000 rpm masina pleaca calumea, in intervalul 1200-1800 rpm este foarte "lenesa", dupa ce depaseste 2000 rpm parca are reactoare la spate, 2. cand intra turbina se aude un zgomot ca si cum ar fi spart un furtun la intercooler, dar destul de incet, am verificat tot sistemul, singura problema a ramas sa schimb garnitura de la admisie in rest totul e perfect
as ruga pe cineva sa-mi spuna mai multe lucruri despre clapetele care se afla in galeria de aspiratie, cine le actioneaza, e posibil sa fie blocate? cred ca problema se rezuma la acele clapete si garnitura dintre galeria de aspiratie si chiuloasa. Daca este cineva care a desfacut sau cunoaste situatia cu privire la clapete sa-mi dea un mes pe dorutudj@yahoo.com sau la tel 0748312921(bip ca sun eu)
se mai intampla un fenomen la care eu nu-i gasesc explicatia, in unele momente motorul in mers capata un zgomot ca si cum ar merge motorul fara filtru de aer, grohaitul ala care se produce cand este demontat filtrul de aer, mai exact zgomotul produs de aspiratie, daca opresc si repornesc motorul nu se mai aude, insa in timpul aparitiei zgomotului nu se modifica mersul motorului
mai precizez ca am schimbat filtrul de aer si am 2 zile in care nu a mai aparut eroarea, am demarat puternic, am facut frana de motor, eroarea nu a mai aparut
deci curatatul turbinei nu rezolva problema cel putin la mine(masina are 180.000km, turbina era ok, nu necesita curatare, paletii erau ok)
cred ca problema ramane la egr(care functioneaza, dat jos pus tester si actionat, merge perfect) sau poate la garnitura de la admisie sau acele clapete din galeria de admisie despre care nu stiu foarte multe. La mine a ramas singurul lucru de facut, curatat clapete si garnitura la admisie.
daca are vreo relevanta am facut regenerare la filtrul de partilule, dupa o saptamana de la regenerare imi arata 55% nivel de incarcare
din senin aceeasi probl, eroarea ECN2279(P2279 - Intake Air System Leak Detected)
apare in mom in care demarez lung peste 3200 rpm, apoi la frana de motor se aprinde
se aprindea mai repede fara sa fortez, am mers la opel la iasi(va recomand sa nu apelati vreodata la ei si daca e cineva interesat voi detalia si de ce) unde dupa o zi intreaga in care "meseriasii" s-au uitat ca la bombe un mecanic, cred ca singurul bun a dat jos egr-ul care era partial infundat. Dupa curatare eroarea a continuat sa apara dar numai cand fortez un pic demarajul, am descris mai sus
la mine in garaj am luato pe rand, am dat turbina jos, am curatato si montato la loc, am dat jos iara egr-ul si curatat ca la carte inclusiv clapeta de langa egr care era si ea murdara insa cel mai infundat era orificiul de admisie a gazelor de dupa egr(cel din galerie) am curatat tot, am montat, aceeasi eroare
precizez insa ca se intampla 2 fenomene, 1. daca sunt in treapta doi si calc acceleratia la maxim, masina capata demaraj de la 2000 rpm in sus, lucru care se intampla de cand a aparut aceasta prob, deci la 1200 rpm in treapta 2 cand calc acceleratia la fund abia de la 1900-2000 rpm masina pleaca calumea, in intervalul 1200-1800 rpm este foarte "lenesa", dupa ce depaseste 2000 rpm parca are reactoare la spate, 2. cand intra turbina se aude un zgomot ca si cum ar fi spart un furtun la intercooler, dar destul de incet, am verificat tot sistemul, singura problema a ramas sa schimb garnitura de la admisie in rest totul e perfect
as ruga pe cineva sa-mi spuna mai multe lucruri despre clapetele care se afla in galeria de aspiratie, cine le actioneaza, e posibil sa fie blocate? cred ca problema se rezuma la acele clapete si garnitura dintre galeria de aspiratie si chiuloasa. Daca este cineva care a desfacut sau cunoaste situatia cu privire la clapete sa-mi dea un mes pe dorutudj@yahoo.com sau la tel 0748312921(bip ca sun eu)
se mai intampla un fenomen la care eu nu-i gasesc explicatia, in unele momente motorul in mers capata un zgomot ca si cum ar merge motorul fara filtru de aer, grohaitul ala care se produce cand este demontat filtrul de aer, mai exact zgomotul produs de aspiratie, daca opresc si repornesc motorul nu se mai aude, insa in timpul aparitiei zgomotului nu se modifica mersul motorului
mai precizez ca am schimbat filtrul de aer si am 2 zile in care nu a mai aparut eroarea, am demarat puternic, am facut frana de motor, eroarea nu a mai aparut
deci curatatul turbinei nu rezolva problema cel putin la mine(masina are 180.000km, turbina era ok, nu necesita curatare, paletii erau ok)
cred ca problema ramane la egr(care functioneaza, dat jos pus tester si actionat, merge perfect) sau poate la garnitura de la admisie sau acele clapete din galeria de admisie despre care nu stiu foarte multe. La mine a ramas singurul lucru de facut, curatat clapete si garnitura la admisie.
daca are vreo relevanta am facut regenerare la filtrul de partilule, dupa o saptamana de la regenerare imi arata 55% nivel de incarcare
- Zaheyu
- **
- 173 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Rm Valcea
Zaheyu
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Rm Valcea
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
Am inteles chestia cu clapetele(in general stiu ca se foloseste o singura clapeta care obtureaza admisia), daca ele raman blocate intredeschise afecteaza mersul motorului, insa de ce masina trage dupa 2000 rpm, tot de la clapete sa fie problema, mentionez ca mergea de rupea pamantul de la 1300 rpm pleca foarte bine? Sa fie clapetele vinovate? S-a mai lovit cineva de problema clapetelor?
Teoretic daca ele nu se deschid motorul incepe sa traga dupa ce turbina dezvolta o presiune suficient de mare prin care forteaza presiunea de aer si gaze sa treaca prin locul ramas.
Mai astept pareri, am observat ca ar fi mult de desfcut sa dai admisia jos la motoarele cdti de 150 cai
L.E. Zafira B, 2006, 150 CP, Z19DTH
Teoretic daca ele nu se deschid motorul incepe sa traga dupa ce turbina dezvolta o presiune suficient de mare prin care forteaza presiunea de aer si gaze sa treaca prin locul ramas.
Mai astept pareri, am observat ca ar fi mult de desfcut sa dai admisia jos la motoarele cdti de 150 cai
L.E. Zafira B, 2006, 150 CP, Z19DTH
fleser_p
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
Acelasi lucru am remarcat si la masina mea, pana la 2000rpm, in treapta a 2-a, masina se tureaza fara niciun demaraj, abia de la 2000 simti ca te baga in scaun. La masina mea a fost data jos galeria de admisie si curatata, dar nu a rezolvat problema. Din cate am observat galeria are 8 orificii de admisie, 4 dintre ele prevazute cu clapeti. Acesti clapeti sunt controlati de tija swirl, iar daca galeria e foarte murdara, acesti clapeti se inchid/deschid foarte greu sau raman blocati. Totusi, dupa cum spuneam, galeria de admisie de la masina mea a fost data jos si curatata, la maindrei la service, si pana la 2000rpm masina e cam puturoasa. Abia dupa 2000rpm trage de rupe. Motorul meu e Z17DTH, iar turbina e cu geometrie variabila.
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Zaheyu
- **
- 173 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Rm Valcea
Zaheyu
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Rm Valcea
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Zaheyu
- **
- 173 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Rm Valcea
Zaheyu
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Rm Valcea
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Zaheyu
- **
- 173 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Rm Valcea
Zaheyu
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Rm Valcea
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Zaheyu
- **
- 173 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Rm Valcea
Zaheyu
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Rm Valcea
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
Am un fix cu turbina.
Ai ajuns la palele mobile din a treia poza de aici?
http://forum.clubalfa.it/jt...alfa-147-jtd.html
Ai ajuns la palele mobile din a treia poza de aici?
http://forum.clubalfa.it/jt...alfa-147-jtd.html
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Zaheyu a scris:Cica nu merge la motorul asta. Sunt putine motoare, si alea vechi, la care merge pur si simplu astupat EGR-ul. La astea mai noi trebuie dezactivat si din soft, altfel iti da erori, daca porneste.
ESTE VORBA DOAR DE UN TEST! Daca nu da eroare P2279 cu blind la EGR inseamna ca problema e la EGR, urmatorul pas fiind test cu alt EGR.
Si vezi ca faci confuzie intre clapetele swirl si clapeta de aer!
Este de apreciat ca incerci sa ajuti, dar macar nu induce lumea in eroare!