Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
cine stie despre zgomotul anvelopelor la rulare,unde anume pe anvelopa scrie nivelul de zgomot si daca exista vreo clasificare
Skip ads

  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
anvelopele incercate sunt goodyear si pirelli p7000,amandoua fac zgomot,parca mai putin goodyear hydragrip,conteaza cumva si nivelul de uzura?
  • Andrei_gsi

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 1.8 136 HP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2006

  • Mesaj Privat
da conteaza nivelul de uzura , daca sunt mai uzarte nu mai fac asa zgomot
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
ba cica nu de uzura fac zgomot ci din uzura neuniforma,am fost la autosoft si am intrebat.......cica atunci cand sunt uzate neuniform fac zgomot mi-a dat cu mana pe partea de rulaj,dupa care m-a pus si pe mine sa fac accelasi lucru,vreau sa spun ca pe partea ext a anvelopei simteam ca imi agata mana iar la interior aluneca foarte frumos,ideea este ca omu a zis ca din 10 in 10 mii sa fac schimbul fata cu spatele,mai astept sa vedem cum evolueaza
Skip ads

  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu stiu sigur dar am impresia ca cele de iarna asa trebuie sa fie: Zgomotoase. Asta din cauza acelor multiple "taieturi" in profil care prin frecare una de alta si de sol dau acel zgomot specific.
Bafta!!!
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
nu vorbeam de cele de iarna alea oricum fac
  • alx2102

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: romania
  • Masina: Omega 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2006

  • Mesaj Privat
salut, eu folosesc actual cauciucuri good year ultra grip (de iarna) si sunt foarte zgomotoase......la inceput m-am speriat ca nu stiam ce se aude insa ulterior am realizat ca este zgomotul de rulaj. asta este .... avantaje si dezavantaje!!
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Am aceeasi problema cu gumele de pe spate. Pe undeva pe forum am mai scris despre asta, asa ca acum voi fi foarte scurt:
Amortizoarele spate nu sunt complet uzate, dar au o zona in care nu mai au aceeasi eficienta. Din aceasta cauza, nu mai imping roata in asfalt in mod uniform. In consecinta, suprafata de rulare a anvelopei este uzata neuniform. Fiecare al 3-lea sau al 4-lea dinte este putin mai uzat. Practic, roata nu mai este un cerc perfect, e devenind practic un poligon. Acest fapt face ca la viteze intre 40 si 50 km/h sa faca un zgomot de fond destul de deranjant.

In plus: Anvelopele de iarna sunt mai zgomotoase datorita tipului de cauciuc(mai moale) si datorita santurilor transversale.

Stati ca mi-am adus aminte explicatia stiintifica a fenomenului: Smile
Zgomotul vine de la roata. Corect, da?
Adica un cerc. Corect?
Aria cercului este PI x R la patrat. Corect?
Ei, tocmai patratul ala e buba. Cand ajunge un colt al patratului in jos, atunci face zgomotul ala. Smile

SARBATORI FERICITE !
Skip ads

  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
libra a scris:Am aceeasi problema cu gumele de pe spate. Pe undeva pe forum am mai scris despre asta, asa ca acum voi fi foarte scurt:
Amortizoarele spate nu sunt complet uzate, dar au o zona in care nu mai au aceeasi eficienta. Din aceasta cauza, nu mai imping roata in asfalt in mod uniform. In consecinta, suprafata de rulare a anvelopei este uzata neuniform. Fiecare al 3-lea sau al 4-lea dinte este putin mai uzat. Practic, roata nu mai este un cerc perfect, e devenind practic un poligon. Acest fapt face ca la viteze intre 40 si 50 km/h sa faca un zgomot de fond destul de deranjant.

In plus: Anvelopele de iarna sunt mai zgomotoase datorita tipului de cauciuc(mai moale) si datorita santurilor transversale.

Stati ca mi-am adus aminte explicatia stiintifica a fenomenului: Smile
Zgomotul vine de la roata. Corect, da?
Adica un cerc. Corect?
Aria cercului este PI x R la patrat. Corect?
Ei, tocmai patratul ala e buba. Cand ajunge un colt al patratului in jos, atunci face zgomotul ala. Smile

SARBATORI FERICITE !

Cred ca problema ta nu e de la amortizoare ci de la ABS care se pare ca actioneaza exact in aceleasi zone la franari bruste si de aici rezulta acea uzura "pe sarite" a anvelopei tale. Parerea mea!
Si ca fapt divers: Franezi des in asa fel incat sa intre in functiune ABS-ul?
Daca da atunci asta e explicatia.
Bafta!!!
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
M-am gandit si eu la varianta asta, dar nu franez foarte des si foarte brusc in asa fel incat sa "intre" ABS-ul.
In plus, am facut o plimbare cu doi mecanici de la Opel West si de la inceput mi-au dat diagnosticul asta. Tot ei mi-au spus si de uzura neuniforma a cauciucurilor. Eu nu observasem asta inainte sa-mi spuna ei.

De adaugat ca treaba asta se intampla la rotile spate, unde franele au mai mult rolul de a impiedica derapajele. In momentul in care cupleaza ABS-ul, simt in pedala si la rotile fata.

Cred ca e esential si faptul ca masina mea e un Caravan adus din Germania unde a fost masina de firma si unde in mod sigur a mai transportat si cate ceva in portbagaj, ca nu degeaba a luat neamtul masina breack.
  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Daca stau sa gandesc la rece problema cred totusi ca ai dreptate:
amortizoarele nefacandu-si bine treaba, rotile isi pierd aderenta la franari mai "sanatoase" deci tind sa aiba rotatie zero si aici intra ABS-ul si nu mai e decat un pas pana la uzura aceea mai deosebita.
In consecinta eu spun ca amortizoarele tale sunt cam "pe duca" de tot si nu numai intr-o anumita zona si ar fi bine sa faci un test pe un stand special pt asa ceva. Nu stiu pe unde gasesti asa ceva insa sigur la reprezentanta Opel au.
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Am si facut testul ala imediat dupa verdictul mecanicilor. Erau la limita minima. Sunt si planificate la schimbat in primavara, cumulat cu un set de incaltari de vara.
Skip ads

  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Sa te coste cat mai putin si sa te tina cat mai mult ("gumele" si amortizoarele)! Smile
Bafta!!!
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
chestia cu amortizoarele are si nu adevar ,asta mi-a spus si mie un nene de la un service de roti,am revenit pt ca dupa ce mi-a spus chestia asta mi-a spus sa dau cu mana pe interiorul anvelopei dar si pe exterior si sa zic daca simpt ceva ,era adevarat in partea exterioara imi agata mana pur si simplu simteam in palma cum acei zimti de pe anvelopa nu ma lasa sa-mi alunece mana pe cand la interior aluneca foarte frumos si revin la chestia cu amortizorul eu am schimbat rotile fata cu spate si zgomotul nu s-a amplificat a ramas la fel poate a scazut in intensitate,nu stiu pana la urma cum e dar nenea de la service a zis mai mergi cu alea de pe spate pe fata o perioada pana se omogenizeaza si apoi vezi daca mai face,in plus nici cei care vand riti nu pot sa ma lamureasca cum e cu indicele de zgomot ca cica exista pana la urma
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
azi am schimbat toate cauciucurile la vectra c-ul meu si am observat anvelopele spate tocite la interior in valuri:3 cm buni,3 cm tociti!nici daca il pileam eu nu iesea asa uniform! de la service mi-au spus ca sunt de vina amortizoarele! pe fata erau tocite uniform doar interiorul! am deja programare la opel pt directie si unghi! oare am probleme cu amortizoarele? mentionez ca masina e foarte stabila si silentioasa,singurul zgomot cara se auzea suspect era huruitul cauciucurilor(matador). acum am pus tigar 215/55/16 si sunt foarte silentioase.
  • adry

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: SIBIU
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si eu am patit la fel dar mecanicul mi-a spus altceva, ca merg cu masina mai mult goala ca bagaje si nr. de persoane si pe autostrada. Majoritatea timpului merg eu si sotia fara bagaje si la 70000 de km. poate sa intervina si un pic de oboseala a amortizoarelor.
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Vezi ce am postat aici.
https://www.clubopel.com/vie...amortizoare+spate
Punctul meu de vedere s-a confirmat.
Dupa ce am schimbat amortizoarele spate si anvelopele, zgomotul nu s-a mai auzit. Si noile anvelope nu au uzura neuniforma.
  • mowgly_20

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salut, am un opel astra g, 2007, 1.4, twinport. Acum cateva luni (2-3) am cumparat 4 jante de aliaj, in 5 spite, second, originale. Dupa ce le-am montat si am mers vreo 5000 km, am observat ca am o uzura foarte mare la cauciucurile de pe spate in interior. Pe langa asta de la aprox. 60 km/h in sus se aude un fel de huruit la rotile de pe spate + trepidatii... Am fost cu masina la un dealer opel unde au pus-o pe stand, au verificat-o, apoi mi-au spus ca totul este ok, din punctul lor de vedere (adica toate piesele sunt in parametrii normali). Va rog ajutati-ma cu niste sfaturi... Va multumesc
  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Posibil de la geometrie... au verificat?
  • mowgly_20

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Au verificat geometria, telescoapele si din punctul lor mi-au spus ca nu este vreo problema...?
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR