Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Ick

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Si daca tot vorbim de Loganuri (albastre) de politie (neinscriptionate) cu radar, grija la :
B XX FBB in Bistrita-Nasaud
B XX EJE in Cluj , in special partea spre Gherla (Apahida, Jucu)
Skip ads

  • bvirgil1979

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ce va pot spune concret, este ca prin comunele dinspre Bucuresti (respectiva Bragadiru,Buda,Cornetu) nu sunt radare fixe, doar uneori in weekend se folosesc masinile cu radar dar se foloseste urmatoarea strategie: un logan rosu (cel mai des,geamuri fumurii bla-bla) o ia usor la pas (55-60 km/h) prin comunele specificate fara radar pornit si cand vine cate unul mai tare ii da drumul si se ia dupa el (se posteaza in spatele lui si practic il impinge de la spate) si romanul Laughing cand vede dacia in urma lui se simte stanjenit si apasa acceleratia mai mult,nimic Dacia in urma lui si uite asa se ajunge ca prin comuna sa aibe 100+ si ghici,politistul scoate bastonul si il trage pe dreapta.Asa ca ar trebui sa fiti mai atenti cand in spatele vostru stau astfel de loganuri (rosii,galbene) sa nu aveti vreo surpriza neplacuta.
Ce am enumerat mai sus s-a intamplat de foarte multe ori asa ca nu trebuie considerat un caz izolat.
  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
La intrare in Ploiesti cum vii dinspre Buzau e un logan galben B 11 AHG care sta mai tot timpul parcat pe trotuar intre benzinaria Mol si sensul giratoriu si mai e un logan alb B 34 KSC care se plimba intre Albesti Paleologu si Valea Calugareasca
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Se pare ca trebuiesc citite cateva subiecte esentiale.
Detectoare: https://www.clubopel.com/vie...189&start=200
GPS: https://www.clubopel.com/vie...006&start=100
Statii radio: https://www.clubopel.com/vie...012&start=180
Eu am facut deja primul pas.
Oricum, continuati sa postati aici info despre radare, camere, etc...
Craciun Fericit tuturor.
Skip ads

  • catalinb

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Logan rosu cu radar in Jilava, cand vii dinspre Giurgiu. Pandeste in zona reprezentantei Hiundai
  • AliBaba

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2008

  • Mesaj Privat
am Cobra 9540 de un an (inainte am avut alt model mai rudimentar dar folositor in limitele sale...)si de cand l-am luat nu mai am probleme cu rutiera, trec lejer pe langa masini de politie (stationare sau mobile)cu 90km/h in localitate(cele care nu au radaru pornit); vreau sa mentionez ca fac numai drumuri lungi nu plimbari prin oras... pot mentine lejer viteza medie de 100km/h (90 in locatilate in caz ca doamne fereste pornesc "nesimtitii" radaru cu cativa zeci de metri dupa ce ma vad ca nu circul regulamentar[ceea ce e interzis prin lege{vedeti in articolu urmator}]) si 110/120km/h in afara (cum circul eu)
PS trebuie setat initial (scrie in instructiuni) si tine minte setarile chiar daca este deconectat de la bricheta(sa nu sune la banda X(care politia nu o mai foloseste de 10 ani si la care suna toate magazinele si benzinariile care au camere de filmat Smile
Vreau sa mentionez ca dupa ce se seteaza sa nu mai sune la banda X extraordinar de rar se intampla sa se insele... dacat la anumaite benzinarii sau supermakerturi (daca va suna la intrarea in Brasov nu se inseala ! e monitorizat drumul cum intrati pe pod dinspre Bucuresti sau cum treceti de MOL dinspre Transilvania....)

Si acum vreau sa va prezint un articol care va poate ajuta in combaterea obstructiei politiei rutire exercitata asupra soferilor...


Sursa: Curentul, 16 Ianuarie 2007
Autor: Bogdan-Alexandru Barliga

Aparatul radar, "arma secreta" a Politiei Rutiere, a devenit de mult timp instrumentul care aduce la buget sume consistente. Amenzile curg garla, in conditiile in care depasirea cu doar 10 km/h a vitezei legale se sanctioneaza, conform prevederilor noului Cod Rutier, cu doua puncte de penalizare si amenda. Dar, inainte de a semna procesul verbal, soferii trebuie sa stie ca functionarea aparatelor radar se face doar in anumite conditii si numai cu respectarea unor norme stabilite de catre Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML).

Astfel, asa cum se specifica in Norma din 23.11.2005 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 bis din 07.12.2005, masuratorile efectuate cu ajutorul aparatelor radar nu pot constitui probe daca au fost facute in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna. De asemenea, daca a fost folosit pentru inregistrare un aparat radar stationar montat pe un autoturism in miscare sau daca in raza aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovechicule, masuratorile nu pot constitui probe. in norma de metrologie legala se mai arata ca aparatul radar poate fi pus in functiune doar de personal calificat si trebuie sa fie insotit de un ceritificat care sa ateste omologarea de catre BRML.

In alta ordine de idei, aparatele radar sunt mijloace de masurare care, pe baza aplicarii efectului Doppler in domeniul microundelor, masoara si afiseaza viteza de deplasare a autoturismelor. Astfel, pentru efectuarea calcului se foloseste formula f (i) cos alfa, formula pe care nu ne indoim ca politistii de la "rutiera" o stapanesc la perfectie. Trebuie mentionat faptul ca radarele, fie ele mobile sau stationare, au erori maxime tolerate, iar in cazul celor mobile este necesara montarea unui circuit capabil sa realizeze diferentierea dintre viteza proprie si cea de de deplasare a autovehicului vizat.

De asemenea, aparatele radar trebuie sa fie prevazute cu o eticheta pe care trebuie trecut producatorul, tipul si seria de fabricatie. Aparatele pot fi utilizate legal doar daca au fost verificate metrologic, au fost marcate si sigilate si sunt insotite de buletine de verificare. Mai mult, din echipajul de politie trebuie sa faca parte un operator autorizat. Atentie - aceste informatii sunt publice si le puteti solicita agentilor de politie! Orice neregula descoperita in actele care insotesc aparatele radar poate fi folosita pentru contestarea amenzii.

Aplicarea prevederilor noului Cod Rutier a lasat deja fara permis cateva sute de soferi si a scos din buzunarele altor cateva mii de conducatori auto sume consistente de bani. Pe langa plata efectiva a amenzilor, soferii s-au ales si cu puncte de penalizare, care prin cumulare pot conduce la suspendarea permisului auto. Cum cele mai multe amenzi se aplica soferilor care depasesc viteza legala, noul Cod Rutier lasa libertatea politistilor sa penalizeze aproape tot ce "misca" pe drumurile publice. Doar ca, pe langa stabilirea criteriilor de acordare a unui avertisment, in actul legislativ sunt prevazute noi norme care trebuie respectate. Astfel, in cazul de fata, depasirea vitezei maxime admise pe un anumit sector de drum pentru categoria din care face parte autovehicolul trebuie constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic.

Doar radare omologate

Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) este institutia care trebuie sa verifice si sa omologheze aparatele pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor, denumite in limbaj de specialitate cinomometre si cunoscute publicului sub denumirea de radar. Autoritatea BRML privind competentele pentru verificarea si omologarea aparatelor radar folosite de Politia Rutiera este stabilita de Norma din 23.11.2005 publicata in "Monitorul Oficia", Partea I nr1102bis din 07.12.2005. Astfel, asa cum se arata la articolul 1.1 din Norma in baza careia BRML are atributii de omologare si verificare, institutia va stabili criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca "atat cinomometrele care functioneaza in regim stationar, cat si la cinomometrele care functioneaza atat in regim stationar, cat si in regim de deplasare a autovehicului pe care sunt amplasate".

Ce trebuie sa stim

Politie Rutiera are in dotare radare mobile si radare fixe. in cazul radarelor mobile, autoturismul pe care este amplasat trebuie sa fie echipat cu un dispozitiv specializat, care sa poata masura viteza proprie de deplasare. Radarele fixe trebuie amplasate astfel incat sa se evite pozitionarea lor in aproprierea surselor puternice de radiatii electromagnetice ( emitatoare radio sau de televiziune, linii electrice de inalte tensiune, etc).

Fiecare aparat radar trebuie sa fie prevazut, conform articolului 3.2.3. din Norma de metrologie, cu o eticheta care sa contina cel putin urmatoarele inscriptionari: "tipul, seria si anul de fabricatie a blocului respectiv", "denumirea firmei producatoare", "tipul si seria de fabricatie a blocurilor cu care functioneaza". Conform articolului 3.5.1, inregistrarile efectuate de aparatul radar trebuie sa contina urmatoarele date: "data si ora la care a fost efectuata masurarea, valoarea vitezei masurate, sensul de deplasare a autovehicului, faptul ca a fost efectuata autotestarea, imaginea din care sa poate fi pus in evidenta numarul de inmatriculare al acestuia". Toate acestea sunt informatii publice si pot fi cerute organelor de politie care au constat presupusa incalcare a legii.

Mitul politistilor "smecheri"

De la aparitia detectoarelor de radar, circula printre soferi povestea conform careia politistii care "stau la panda" tin aparatul radar inchis si il pun in functiune doar atunci cand soferul unui autoturism echipat cu detector radar nu ar mai avea ce sa faca cu acest echipament din cauza distantei prea mici la care ar fi avertizat. Ei bine, conform articolului 3.2.6 din cadrul Normei de metrologie, "cinemometrul trebuie sa fie prevazut cu o functie de autotestare, care sa poata pune in evidenta orice defect sau dereglare". "Aceasta functie trebuie sa fie activata automat la fiecare punere in functiune a cinemomentrului, avand si posibilitatea de a fi activata manual (...)". in cazul descris mai sus, o astfel de actiune devine imposibil de realizat, sistemul constructiv nepermitand pornirea instantanee a aparatului radar.


Sursa: Curentul, 16 Ianuarie 2007
Autor: Bogdan-Alexandru Barliga

sper ca gasiti folositor postul meu
  • mocanuradu

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca, daca limita in localitate e 50 si eu merg cu 58-59-60 km/h voi lua amenda, nu mai e lasata acea marja de 10 km/h?
  • krueger

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
absolut toate masinile de politie rutiera au numar de bucuresti,unele au radare in bara(asa mi-au luat mie permisul si i-am intrebat cand m-au oprit , unde aveau radarul ca nu vedeam in bord decat display-ul nu si camera si m-iau aratat sub numarul din fata intre bara si el aveau o chestie lata de 5-10 cm care cica era radarul,chestie confirmata si de un prieten bun care lucreaza la rutiera in Bucuresti) in legatura cu insemnele sunt si cu si fara, ca si culori la logan: alb,galben,rosu ,albastru, solenta: doar albe... sper sa va ajute cu ceva...Nu v-as fi spus treaba asta daca nu stiam ca ei stau la panda, nu stau in mijlocul strazii sa-i vada romanul si sa ia piciorul de pe gaz, astfel prevenind mai multe accidente decat atunci cand stau printre copaci sau intre boscheti... (foarte urat din partea lor)
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR