- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,458 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,003 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,003
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Eu schimb flansele astea cel putin o data pe an. Astea ne sunt drumurile. Si decat sa risc o iesire in decor, mai bine iau unele gropi, cu riscul de a schimba mai des flansele.
De la gropi, borduri, limitatoare de viteza, in general orice denivelari "luate in roti", in timp, apare uzura acelor flanse.
Ca si efect, pot sa va spun ca acele flanse se comprima de la solicitarile mecanice. La o comparatie intre flansa noua si cea defecta, o sa constatati ca cea noua este mai inalta decat cea defecta. Practic, flansa "se turteste".
Daca amani schimbarea flanselor, risti in primul rand deteriorarea rulmentului telescop. In primul rand datorita "jocului" care apare in spatiul ramas liber, toate denivelarile peste care rulezi vor provoca socuri mecanice asupra rulmentului. In al doilea rand, prin acel spatiu ramas liber, apa si nisipul aruncate de roata vor ajunge la rulment, grabind griparea lui.
Cum stii ca trebuie sa schimbi flansele amortizor? Pai, cum spuneau si alti colegi, la rularea cu viteza redusa pe suprafete denivelate, se va auzi cum trepideaza rotile fata.
O verificare mai buna se face urcand masina pe un elevator sau pe cric. Se tine roata de la orele 12:30 si se incearca miscarea acesteia sus-jos. Eventual, fixand cat se poate partea de jos a rotii, cu cealalta mana, se incearca miscarea partii de sus a rotii spre motor si spre exterior. In timpul acestor miscari, se va vedea telescopul miscandu-se in partea de sus. Daca "jocul" este pronuntat, recomand schimbarea flanselor.
Desi o sa fie "meseriasi" care o sa recomande schimbarea ambelor flanse simultan, eu personal am ajuns sa schimb doar flansa uzata, in situatia in care cealalta nu permitea "jocul" la telescop.
Operatiunea nu este foarte complexa, in principiu poate fi facuta si acasa, singurele scule mai deosebite de care este nevoie fiind presele pentru arcuri. Totusi, pentru a nu pierde prea multa vreme si a nu risca prea mult, operatiunea se executa mult mai repede daca aveti la dispozitie un elevator. Pentru cei cu doua maini stangi si pentru cei care nu au asistat macar la una-doua asemenea operatiuni, recomand se se apeleze la un service auto.
Referitor la refacerea geometriei rotilor, acum o sa-l contrazic putin pe gabiopel. Mie si altor cativa cunoscuti ni s-a intamplat sa schimbam acele flanse si intrucat nu am mai refacut geometria rotilor, dupa o vreme am constatat o uzura neregulata a anvelopelor. Pentru cat costa o verificare/reglare a geometriei rotilor nu merita sa risti sa cumperi alte anvelope. Eu sunt "Stan Patitul".
Ce marci de flanse am montat?
Originale GM, bune, destul de scumpe, daca nu ma insel undeva la 150-180 de lei bucata. Incercand alte marci, am constatat ca nici altele nu tin mai putin, cel putin cu o exceptie. Flansele marca Febi, mi s-au parut prea slabe, uzandu-se mult prea repede. Mi s-a intamplat sa le schimb si la mai putin de doua luni. Evident, este important pe ce drumuri ai norocul sa circuli si evident este importanta si maniera de condus. In acest moment am montate Ruville si pana acum sunt multumit. Despre Lemforder am auzit doar lucruri bune. Nu tin minte sa fi montat vreodata si pe masina mea.
Daca gasesc prin arhive, o sa postez si niste poze de la una din operatiunile de acest tip.
De la gropi, borduri, limitatoare de viteza, in general orice denivelari "luate in roti", in timp, apare uzura acelor flanse.
Ca si efect, pot sa va spun ca acele flanse se comprima de la solicitarile mecanice. La o comparatie intre flansa noua si cea defecta, o sa constatati ca cea noua este mai inalta decat cea defecta. Practic, flansa "se turteste".
Daca amani schimbarea flanselor, risti in primul rand deteriorarea rulmentului telescop. In primul rand datorita "jocului" care apare in spatiul ramas liber, toate denivelarile peste care rulezi vor provoca socuri mecanice asupra rulmentului. In al doilea rand, prin acel spatiu ramas liber, apa si nisipul aruncate de roata vor ajunge la rulment, grabind griparea lui.
Cum stii ca trebuie sa schimbi flansele amortizor? Pai, cum spuneau si alti colegi, la rularea cu viteza redusa pe suprafete denivelate, se va auzi cum trepideaza rotile fata.
O verificare mai buna se face urcand masina pe un elevator sau pe cric. Se tine roata de la orele 12:30 si se incearca miscarea acesteia sus-jos. Eventual, fixand cat se poate partea de jos a rotii, cu cealalta mana, se incearca miscarea partii de sus a rotii spre motor si spre exterior. In timpul acestor miscari, se va vedea telescopul miscandu-se in partea de sus. Daca "jocul" este pronuntat, recomand schimbarea flanselor.
Desi o sa fie "meseriasi" care o sa recomande schimbarea ambelor flanse simultan, eu personal am ajuns sa schimb doar flansa uzata, in situatia in care cealalta nu permitea "jocul" la telescop.
Operatiunea nu este foarte complexa, in principiu poate fi facuta si acasa, singurele scule mai deosebite de care este nevoie fiind presele pentru arcuri. Totusi, pentru a nu pierde prea multa vreme si a nu risca prea mult, operatiunea se executa mult mai repede daca aveti la dispozitie un elevator. Pentru cei cu doua maini stangi si pentru cei care nu au asistat macar la una-doua asemenea operatiuni, recomand se se apeleze la un service auto.
Referitor la refacerea geometriei rotilor, acum o sa-l contrazic putin pe gabiopel. Mie si altor cativa cunoscuti ni s-a intamplat sa schimbam acele flanse si intrucat nu am mai refacut geometria rotilor, dupa o vreme am constatat o uzura neregulata a anvelopelor. Pentru cat costa o verificare/reglare a geometriei rotilor nu merita sa risti sa cumperi alte anvelope. Eu sunt "Stan Patitul".
Ce marci de flanse am montat?
Originale GM, bune, destul de scumpe, daca nu ma insel undeva la 150-180 de lei bucata. Incercand alte marci, am constatat ca nici altele nu tin mai putin, cel putin cu o exceptie. Flansele marca Febi, mi s-au parut prea slabe, uzandu-se mult prea repede. Mi s-a intamplat sa le schimb si la mai putin de doua luni. Evident, este important pe ce drumuri ai norocul sa circuli si evident este importanta si maniera de condus. In acest moment am montate Ruville si pana acum sunt multumit. Despre Lemforder am auzit doar lucruri bune. Nu tin minte sa fi montat vreodata si pe masina mea.
Daca gasesc prin arhive, o sa postez si niste poze de la una din operatiunile de acest tip.
- claudiu_opel
- **
- 283 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Vectra 2001 y20dth
- Brasov
claudiu_opel
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
eu am pus febi si pana acum e bine, dar au o luna. Daca vor incepe sa bata iarasi le voi schimba, oricum eu nu circul foarte mult si sper sa fie ok vreo 6 luni. Flansele ruville sunt acceptabile, eu d`astea am avut pana acum si au tinut 2,5 ani.
Si acum surpriza... am schimbat flansele si rulmentii si s-a strambat volanul catre dreapta. Concluzia este clara: ceva nu mai este cum a fost la geometrie.
Si acum surpriza... am schimbat flansele si rulmentii si s-a strambat volanul catre dreapta. Concluzia este clara: ceva nu mai este cum a fost la geometrie.
ciupercarie- Suspendat
- 54 mesaje
- din 04 Dec 2011
- Iasi
ciupercarie- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2011
- Mesaj Privat
pe FEBI vad ca exista doua variante de flanse:
1. versiunea moale 63 lei
2. versiunea tare 72 lei
flansa lemforder este 80 lei
Din ce vad scris pe aici, pentru diferenta de pret de 10 lei, mai bine cumperi lemforder.
Daca sunt persoane care nu au bani pe moment, si sunt date afara de zgomot, exista si o varianta mult mai ieftina.
Se numeste Magnum, marca poloneza parca, si costa 35 lei.
Am impresia ca astea sunt moi, dar nu bag mana in foc.
Amortizoarele de la Magnum sunt foarte ok. Un coleg cu astra G si-a pus pe spate si era multumit. Observatia pe care a facut-o a fost ca erau moi (sau prea moi pentru "gustul lui").
1. versiunea moale 63 lei
2. versiunea tare 72 lei
flansa lemforder este 80 lei
Din ce vad scris pe aici, pentru diferenta de pret de 10 lei, mai bine cumperi lemforder.
Daca sunt persoane care nu au bani pe moment, si sunt date afara de zgomot, exista si o varianta mult mai ieftina.
Se numeste Magnum, marca poloneza parca, si costa 35 lei.
Am impresia ca astea sunt moi, dar nu bag mana in foc.
Amortizoarele de la Magnum sunt foarte ok. Un coleg cu astra G si-a pus pe spate si era multumit. Observatia pe care a facut-o a fost ca erau moi (sau prea moi pentru "gustul lui").
- xcuseme
- ****
- 1,458 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- vali_c
- **
- 114 mesaje
- din 29 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Iasi
vali_c
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2010
- Mesaj Privat
Anul trecut in august am schimat flansele si rulmentii, am pus lemforder - varianta moale, dupa ce cu un an inainte le mai schimbasem o data (febi) acum constat ca trebuie sa le schimb iarasi, jocul este chiar mai mare decit a fost anii trecuti. Am cumparat presa pentru arcuri si de data asta o sa le schimb eu. M-am interesat pentru set Kayaba ... destul de scump, trece de 300 lei, in functie de buget o sa hotarasc ce pun.
drumurile noastre toate ... poate se vor repara vreodata ....
drumurile noastre toate ... poate se vor repara vreodata ....
- xcuseme
- ****
- 1,458 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,458 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- UNHleaSHD
- ****
- 1,356 mesaje
- din 06 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,356
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,458 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,003 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,003
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,458 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
Revin cu detalii.
Azi am schimbat flansele vechi (Febi) cu unele noi Lemforder.
Cele Febi cred ca au cam 1an... si erau tasate aproape 2mm. Rotile stateau balalau si aveau joc destul de mare sus.
Cu cele noi Lemforder jocul a disparut complet, masina foarte inchegata.
Acum sa vedem cat vor tine. Avand in vedere ca drumurile din Iasi in ultima vreme sunt sub orice critica.
Azi am schimbat flansele vechi (Febi) cu unele noi Lemforder.
Cele Febi cred ca au cam 1an... si erau tasate aproape 2mm. Rotile stateau balalau si aveau joc destul de mare sus.
Cu cele noi Lemforder jocul a disparut complet, masina foarte inchegata.
Acum sa vedem cat vor tine. Avand in vedere ca drumurile din Iasi in ultima vreme sunt sub orice critica.
- mircea neicu
- **
- 349 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 349
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,458 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- JohnBranch
- **
- 306 mesaje
- din 01 Oct 2009
- Alta tara
JohnBranch
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2009
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut.
As dori sa schimb si eu suspensia pe fata, in afara de arcuri.
Am citit cate ceva despre asta dar nu sunt in clar cate componente sunt acolo.
Din poze de pe internet am vazut ca sunt vre-o 5 componente care trebuie schimbate.
Simtomele care cred eu ca au legatura cu suspensia la masina, sunt legate de un sunet slab tocanit de joasa frecventa, ca si cum roata de rezerva nu ar fi stransa si se balangane in locasul ei. Nu e deranjant sunetul.
Cand am schimbat pe rotile de vara, am miscat roata si nu se misca tare, putin in orice caz.
Am facut o poza cu o suspensie, din care as dori sa stiu, fiecare componenta cum se numeste. Nu stiu daca lipseste ceva de acolo.
multumesc anticipat
As dori sa schimb si eu suspensia pe fata, in afara de arcuri.
Am citit cate ceva despre asta dar nu sunt in clar cate componente sunt acolo.
Din poze de pe internet am vazut ca sunt vre-o 5 componente care trebuie schimbate.
Simtomele care cred eu ca au legatura cu suspensia la masina, sunt legate de un sunet slab tocanit de joasa frecventa, ca si cum roata de rezerva nu ar fi stransa si se balangane in locasul ei. Nu e deranjant sunetul.
Cand am schimbat pe rotile de vara, am miscat roata si nu se misca tare, putin in orice caz.
Am facut o poza cu o suspensie, din care as dori sa stiu, fiecare componenta cum se numeste. Nu stiu daca lipseste ceva de acolo.
multumesc anticipat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
Stie cineva de ce pe Astra G sunt 2 tipuri de flanse? Cod GM 344523 si 344525
Se pare ca ele si arata diferit (acelasi producator):
http://www.findpart.org/part/lem-2118703
http://www.findpart.org/part/lem-1605302
EDIT: am gasit... cel cu 523 cica ar fi mai moale
Se pare ca ele si arata diferit (acelasi producator):
http://www.findpart.org/part/lem-2118703
http://www.findpart.org/part/lem-1605302
EDIT: am gasit... cel cu 523 cica ar fi mai moale
- vali_c
- **
- 114 mesaje
- din 29 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Iasi
vali_c
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2010
- Mesaj Privat
constructiv sint/ar trebui sa fie identice, consistenta cauciucului poate diferi, mai moale sau mai tare.
Cind faci comanda specifici varianta: moale sau tare.
Mie unul imi mainca sufletul flansele, le-am schimbat de 3 ori in trei ani, nu sint multumit deloc de ce flanse gasesc, se duc foarte repede
Cind faci comanda specifici varianta: moale sau tare.
Mie unul imi mainca sufletul flansele, le-am schimbat de 3 ori in trei ani, nu sint multumit deloc de ce flanse gasesc, se duc foarte repede
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat