Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Mihai.my

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Am verificat functionarea bobinei de inductie prin metoda descrisa de "luciraica" si am observat ca toat bujiile fac scanteie deci nu pare a fi ceva defect. Oricum problemele apar in sarcina, foarte rar la mersul motorului la relanti. Ce m-i s-a parut ciudat a fost ca la intoarcerea bobinei cu fisele in sus se auzea un zgomot in ea si se simtea ca si cum ar fi umpluta cu ceva lichid sau cu un amestec.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi aia nu e prea bine... poate se scurge ulei de la bobine..
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
de multe ori inspectia vizuala a scinteii nu ajuta prea mult,,,,ea va genera scintee pina cind va crapa de tot,,insa nu inseamna ca e si buna, ecu va sesiza ceea ce numim rateu in functionarea pistonului,motivul putind fi tocmai scinteia slaba si incapacitatea acesteia de a aprinde amestecul constant, caz in care bobina este afectata)si va genera codul de eroare ,pe cind cu ochiul liber .......vei vedea scinteia dar nu sti cit e de buna ,avind in vedere ca tensiunea corecta la iesirea din secundar nu se poate masura decit cu un osciloscop,si este de aproximativ 15KW,deci din nou nu poti avea nea aparat incredere in inspectia vizuala .cel mai sigur probeaza bobina pe alt motor ,sau probeazal pe al tau cu alta bobina.daca problema persista ,inverseaza injectorul cu un altul de la alt cilindru,si daca nici atunci nu se rezolva (((ar trebuii sa se schimbe eroarea pe cilindrul unde ai pus injectorul banuit a fi defect))),atunci e foarte posibil sa fie de vina ECU.Functia (detectia rateurilor)urmareste cu ajutorul senzorului de turatie motor,acceleratia unghiulara a vibrochenului pentru fiecare cilindru,daca apar rateuri in ardere,acceleratia unghiulara a vibrochenului scade in cursa de ardere a cilindrului respectiv.La depasirea unei anumite valori a ,ratei de rateuri se inregistraza ca defect,eroare in ECU,toate astea fiind cu scop ecologic pentru a nu te lasa sa distrugi catalizatorul si sa nu elimini in atmosfera gaze ne arse.explicatia asta am dato ca sa te ajut in a intelege eventualele probleme care pot genera codul tau de eroare,deci totul se leaga de ardere incompleta,Bobina ,injector,intreruperi in instalatia electrica,raportul Aer\Benzina ,incorect(neetansare la sistemul de admisie)supape,consum de ulei((ancrasarea bujiei cu ulei )),si in ultima faza ECU ((intreruperi pe injector sau bobina))
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
idee ara sa compare scanteile intre ele... intr-adevar o scanteie slaba nu poate aprinde amestecul..
Skip ads

  • Mihai.my

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Dupa interventia de aseara in care am demontat bobina si am verificat-o cu alte bujii, dimineata in drum spre serviciu motorul a mers surprinzator de bine primii 10-12 km, apoi a inceput iar sa intrerupa la accelerarea la turatii mici. Am ajuns acasa, am redesfacut bobina, am curatat capetele arcurilor de contact intre bobina si bujii, am remontat bobina si am plecat la proba. Motorul a mers foarte bine, adica am accelerat in treapta a-2a de la o turatie de 1300 tur/min si nu a intrerupt deloc, situatie in care in mod normal imi intrerupea de 2-3 ori pana urca turatia. Maine cand o sa merg la serviciu o sa vad daca reapar problemele.
Legat de zgomotul de care v-am spusin mesajul de ieri, astazi cand am analizat mai bn bobina (la lumina)am constatat ca era de fapt de la arcurile care fac legatura intre bujie si bobina, acestea fiind montate in fisele de legatura dintre bujii si bobina.
Multumesc pentru raspunsuri. Revin maine cu noutati.
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Mihai.my a scris:Am verificat functionarea bobinei de inductie prin metoda descrisa de "luciraica" si am observat ca toat bujiile fac scanteie deci nu pare a fi ceva defect. Oricum problemele apar in sarcina, foarte rar la mersul motorului la relanti. Ce m-i s-a parut ciudat a fost ca la intoarcerea bobinei cu fisele in sus se auzea un zgomot in ea si se simtea ca si cum ar fi umpluta cu ceva lichid sau cu un amestec.



salut ,
incearca sa schimbi mansoanele de cauciuc intre ele
adica cel de pe cilindru 2 punel pe alt cilindru apoi urmaresti pe ce cilindru da eroarea daca se schimba pe alt cilindru e de la manson
este largit si scapa curent sau poate fi crapat
si asta se simte doar dupe ce se incalzeste mansonul foarte tare se dilata
  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Buna seara. Chiar daca nu sa mai scris de mult in acest topic...sper sa primesc unele raspunsuri. Am o problema asemanatoare. P0301. Am schimbat 2 bobine de la dez. Si 1 nou nouta. Nici una nu a functionat. Am scos bujia de la pistonu 1 si era uda..neagra si cred ca si cu ulei. In plus am ramas si fara ulei in motor. Intrebarea mea este, sa mai verific/incerc altceva inainte de a desface tot motoru?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Test de compresie
Skip ads

  • gogosica

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
o alta cauza poate fi instalatia, mergi la un electrician sa o verifice.
  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
O sa fac un test de compresie sa vad. Revin cu rezultate...
  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
gogosica a scris:o alta cauza poate fi instalatia, mergi la un electrician sa o verifice.
din cauza instalatiei sa scuipe bujia?
  • gogosica

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
eu am avut P0301 si P0201 (bine eu am avut , si probabil o sa mai am, cod pe primul injector), dar umblasem pe la motor pe acolo , pe la fire, parca le miscasem, a doua zi (povestea este in felul urmator : dupa 5 ani imi dau si eu seama ca nu mi se aprinde elicopterul,martorul in bord cek engine, am desfacut ceasurile si becul-SMD-ul de la ceasuri lipsea, era smuls, am pus altul, dupa care am vrut sa vad cum functioneaza si am scos mufa de la debimetru, toate bune si frumoase- mi se aprindea in bord , deci ok , pe urma am mai dat cu o carpa pe praful ala acolo si am mai miscat si firele, plus ca am miscat si firele de la bobina, a doua zi mers in 3 si imediat martor aprins, opresc si verific codurile 201 si 301, am ridicat capota si doar am miscat firele la mufa de la bobina am ramas doar cu P0301, povestea s-a mai intamplat inca de 2 X, pe urma am repozitionat firele si de atunci nimic, mers normal ) deci la mine ceva de genul sau un contact imperfect.
nu am mai desfacut bujia sa ma uit la ea atunci, dupa am desfacut toate bujiile si aratau f f bine
Skip ads

  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Inteleg, tin sa mentionez ca,de 3 ani de cand am masina, la rece pornea cu `socu` si turatia oscila intre 1500/2000 rpm. Parca pornea tot in 3. Dar dupa 1 min..isi revenea si functiona normal. Oricum mai astept inainte sa desfac motoru, ptr ca toata operatia costa cam 1100 de lei. Asa ca nu ma prea arunc..
  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Am masurat compresia...rezultatu:0,1. Urmatorul pas...desfacerea motorului,si segmentat. Orice sfat legat de piese..sau vreun alt pas e binevenit.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Chiulasa fãcutã ca la carte....schimbat simeringuri...ghiduri supape dacã e nevoie....rodat scaune supape...planeitate chiulasa. Verificat tacheți....axe came....
Segmenți Goetze ...cuzineți biela KOLBENSCHMIDT ...garnituri Victor Reinz.
Dacã am uitat ceva.....revin
Distribuția?
  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Distributia nu are 10.000 km. Chiuloasa am refacuto de 4 luni ,si 8 supape + simeringurile le-am schimbat,si distributia ptr ca sa rupt. Spre bucuria mea.Smile acum o luam de la capat...ptr ca,cand a desfacut motoru mecanicu a zis sa il segmentez...dar eu am zis ,,las-o ba ca merge si asa"
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
La 0,1 pe cilindru, nu cred sa fie de la segmenti. Mai degrabã de la supape sau chiulasa fisurata. Sau garnitura chiulasa arsã.
  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Bineinteles,doar ca odata desfacut il segmentez ptr ca consuma ulei.
  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
am revenit. rezultatu dupa ce a desfacut motoru: piston topit,segmenti lipsa. arbore uzat axial,incat nu sa putut rectifica, asadar... am ajuns la concluzia ca e mai rentabil sa bag alt motor. intrucat pe un bloc motor,cu arbore si pistoane mia cerut 900 de lei, asa ca am luat un motor complet cu 1350 de lei. + radiator nou,pompa de apa..+ulei si altele. cost total in jur de 2500 de lei. o sa revin cu unele poze
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ai luat decizia corecta...desi motoarele SH sunt tot loterie.
Puteai face test de compresie pe loc la motorul cumparat.....inainte de a-l cumpara....cu o baterie si un electromotor....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR