Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu e nici o problema daca este intradevar pe cureaua de accesorii. Si eu am masina tot din 2006 si nu am schimbat-o si deocamdata nu am avut probleme cu ea...
Skip ads

  • ghibirdic.sorin

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
stie cineva la un motor Z30DT din 2007 ce tip de antigel se foloseste? am citit ca se foloseste un GM6277M ? pe Hepu G12 nu scrie nicaieri specificatia asta ... am gasit un G34 pe net care este compatibil GM6277M ...
este posibil sa-mi creasca temperatura la bord din cauza antigelului?
Multumesc
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
orice este posibil...
de ce nu mergi la reprezentanta sa iti cumperi de acolo exact pentru motorul tau ca nu este mai scump decat la cei care aduc piese auto din import si daca il schimbi la ei si ai masina mai veche de 4 ani si si preturi mai bune prin programul ala 4+ si ai si garantie la lucrare si daca se intampla ceva macar ai garantie.
  • ghibirdic.sorin

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
zis si facut... mers la Opel cumparat GM 6277M Dex cool longlife cu punct de fierbere 127 grade si minim de -38 grade la o concentratie 50/50
mie imi bagasera un Hepu 999 G12 cu punct de fierbere 107 grade.

totul a revenit la normal in urma unei probe .. acum sa vedem cum se comporta si la drum lung pe niste serpentine
Skip ads

  • pantosdaniel

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Arad
  • Masina: Calibra 1992 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ghibirdic.sorin a scris:stie cineva la un motor Z30DT din 2007 ce tip de antigel se foloseste? am citit ca se foloseste un GM6277M ? pe Hepu G12 nu scrie nicaieri specificatia asta ... am gasit un G34 pe net care este compatibil GM6277M ...
este posibil sa-mi creasca temperatura la bord din cauza antigelului?
Multumesc



Din cauza antigelului...?,nici intr-un caz!; acolo responsabila, e termo-cupla! Cat despre Hepu G12...toata-ncrederea!; e cel mai bun universal! Respect!


Daca Hepu fierbe la 107 grade!...eu il beau pe post de ceai! Evil or Very Mad
  • ghibirdic.sorin

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
pai daca eu iti spun ca asta am facut... termocupla verificata toate cele 4 poziti merg perfect.... cu Hepu G12 care nu este Hepu G12 ++ imi ajungea temperatura la 107 grade...
astazi am pus GM 6277M dex cool longlife si nu mai creste temperatru peste 99
in rest nu am facut absolut nimic
  • ghibirdic.sorin

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
oricum iti spun sigur ca Hepu G12 nu are specificatii GM pe el... singurul care l-am gasit eu in afara de DEX COOL este un Glysantis G38 care are specificatie Opel.
au punctul de fierbere mult mai ridicat , eu ma refer la un V6 3.0 ... imi porneau termocuplele dar nu faceau fata... acum vad ca scade apa in cateva secunde...
  • Cristian.deaconu2011

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2005 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Sal..am si eu un astra h diesel 1.3 ...ce antigel imi recomandati...ca nu am nici cartea masini ca sa vad ce recomanda fabrica...ms
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
G12
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Stie cineva sigur cati litri are circuitul de racire de la Astra H Z16XER? Nu mai gasesc DVD-ul cu TIS. Am gasit pe diverse site-uri 5,9l si 6,9l.
Am schimbat ieri antigelul ca avea 5 ani si se cam schimbase la culoare. Au curs doar aproximativ 4,5l, asa ca am umplut cu apa, am pornit motorul, l-am lasat sa se incalzeasca, am mai scurs inca 4,5l, apoi am pus 3l antigel si 1,x apa. Acum mai trebuie sa completez pana la maxim si nu stiu daca sa mai pun 300ml antigel sau apa. Teoretic mai e cam jumatate de litru din antigelul vechi in motor daca are 6,9l circuitul.
  • korydon_gm

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Daca ai scos de 2 ori 4,5 litri de lichid iti mai trebuie alta confirmare ? Ce conteaza cat intra, oricum nu poti scoate tot lichidul din instalatie. Eu intotdeauna amestec lichidul concentrat cu apa inainte de a-l baga in instalatie si pun 50-50 maxim 40-60 caci altfel ii scade punctul de inghet . Parerea mea ca ai lasat prea mult lichidul , chiar daca este g12 isi pierde proprietatile de ungere si racire.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu prefer sa scot cat mai mult din vechiul lichid vechi si murdar, de asta pun mai intai apa. Daca amesteci antigelul cu apa inainte s-ar putea sa ai surpriza ca a ramas apa in motor de la spalare si concentratia rezultata la final e mai mica decat trebuia.
De asta prefer sa pun intai antigelul si apoi apa cat mai intra.
Punctul de inghet la Dexcool e -24 de grade la 40%, -38 de grade la 50% si -51 de grade la 60%. Concentratia nu trebuie sa fie mai mica de 40% sau mai mare de 67%.
Skip ads

  • korydon_gm

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Perfect deacord cu tine, dar nu e mai bine sa bagi lichid omogen in instalatie ? Pentru a fi cu inima impacata bagi concentratia maxima admisa pentru antigel si compensezi cu ce ramane in instalatie ( producatorul motorului a luat in calcul ce ramane in motor cand a stabilit necesarul pentru un schimb al lichidului ). Eu la 5 ani de neumblat in instalatie as da radiatorul jos sa vad ce s-a adunat pe acolo.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai nu se amesteca el oricum in motor?
Antigelul organic se schimba la 5 ani. Sa nu exageram.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cartea scrie 2 ani indiferent de antigel...
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
5 ani la antigelul organic roz/portocaliu long life cum e si asta Dexcool de la GM si 2 ani la cel vechi, verde, albastru, galben.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Schimbul de antigel l-am facut in felul urmator : (nu stiu daca sunteti de acord cu metoda, dar e deja tarziu sa fac altfel.)
Am avut inainte antigel verde si citind aici despre cel roz, am hotarat sa-l schimb.
Am cumparat un bidon de 5 L apa dedurizata si 3 flacoane de antigel concentrat, oricum nu mai tin minte cum am pus concentratia.

Am desfacut busonul de la vasul de exansiune.
Am desfacut capacelul de la radiator din partea stanga jos, cum stai in fata masinii si am lasat sa curga tot lichidul vechi.
Am luat un furtun si l-am bagat in vasul de expansiune, cu capacelul de la radiator desfacut, am lasat sa curga apa curata de la robinet (adica de la o centrala termica cu filtru de apa)
Am pornit motorul, sa curete si partea de pompa si resturile, am pornit caldura pe climatronic.
Am lasat asa un timp si am vazut in vasul de expansiune ca apa este din ce in ce mai curata, pana cand s-a facut curata lacrima.
Am oprit apa de pe furtun si am lasat asa motorul pana cand a scos toata apa din circuit, am fost atent sa nu las prea mult, sa nu se incalzeasca, tin sa va relatez, ca pana in momentul acela, nu am auzit ventilatorul decat pe o viteza. Cand a pornit pe a 2-a , am si oprit motorul.
Dupa ce a curs si ultimul strop de apa, am pus inapoi capacelul la radiator si am turnat in vasul de expansiune apa distilata si antigel concentrat.
Am pornit motorul si dupa cateva minute am turnat din nou si am completat cu antigel concertrat, cu caldura pornita pe climatronic.

Pana sa fie distribuit cum trebuie pe circuit, lichidul de racire scade, urca, cel putin eu a trebuit sa stau cu un ochi pe vasul de expansiune. Dupa un timp se egaleaza si ramane la linie. Deci ideea este ca , nu pui lichid si gata, trebuie sa stai sa verifici vizual nivelul, dupa cateva drumuri revine totul la normal. Nu este o chestie de precizie matematica, de aceea s-au inventat testerele de antigel.

Asta am facut, daca am gresit asta e, dar macar e curat vasul si lichidul antigel. Sunt impacat.
  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am schimbat astazi antigelul la Vectra B (x16xel din 1997). Am scos cele doua furtune mai subtiri din vasul de expansiune: cel care vine de dupa motor l-am lasat in jos pe langa radiator, iar in cel de pe radiator am suflat. In felul acesta am scos 4 litri din antigelul vechi care era la -10* (am avut un furtun spart si am completat doar cu apa). Am completat cu 2.5 litri de antigel neprefacut si 1,5 litri apa distilata, iar acum este la -35*. Deci metode sunt multe. Bafta la toti.
  • pantosdaniel

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Arad
  • Masina: Calibra 1992 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
aquagen a scris:Schimbul de antigel l-am facut in felul urmator : (nu stiu daca sunteti de acord cu metoda, dar e deja tarziu sa fac altfel.)
Am avut inainte antigel verde si citind aici despre cel roz, am hotarat sa-l schimb.
Am cumparat un bidon de 5 L apa dedurizata si 3 flacoane de antigel concentrat, oricum nu mai tin minte cum am pus concentratia.

Am desfacut busonul de la vasul de exansiune.
Am desfacut capacelul de la radiator din partea stanga jos, cum stai in fata masinii si am lasat sa curga tot lichidul vechi.
Am luat un furtun si l-am bagat in vasul de expansiune, cu capacelul de la radiator desfacut, am lasat sa curga apa curata de la robinet (adica de la o centrala termica cu filtru de apa)
Am pornit motorul, sa curete si partea de pompa si resturile, am pornit caldura pe climatronic.
Am lasat asa un timp si am vazut in vasul de expansiune ca apa este din ce in ce mai curata, pana cand s-a facut curata lacrima.
Am oprit apa de pe furtun si am lasat asa motorul pana cand a scos toata apa din circuit, am fost atent sa nu las prea mult, sa nu se incalzeasca, tin sa va relatez, ca pana in momentul acela, nu am auzit ventilatorul decat pe o viteza. Cand a pornit pe a 2-a , am si oprit motorul.
Dupa ce a curs si ultimul strop de apa, am pus inapoi capacelul la radiator si am turnat in vasul de expansiune apa distilata si antigel concentrat.
Am pornit motorul si dupa cateva minute am turnat din nou si am completat cu antigel concertrat, cu caldura pornita pe climatronic.

Pana sa fie distribuit cum trebuie pe circuit, lichidul de racire scade, urca, cel putin eu a trebuit sa stau cu un ochi pe vasul de expansiune. Dupa un timp se egaleaza si ramane la linie. Deci ideea este ca , nu pui lichid si gata, trebuie sa stai sa verifici vizual nivelul, dupa cateva drumuri revine totul la normal. Nu este o chestie de precizie matematica, de aceea s-au inventat testerele de antigel.

Asta am facut, daca am gresit asta e, dar macar e curat vasul si lichidul antigel. Sunt impacat.



Foarte bine, n-ai gresit cu nimic, bravo tie! Respect!
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc.
Pana la urma urmei nu e cine stie ce mare stiinta.



eliade elis a scris:Am schimbat astazi antigelul la Vectra B (x16xel din 1997). Am scos cele doua furtune mai subtiri din vasul de expansiune: cel care vine de dupa motor l-am lasat in jos pe langa radiator, iar in cel de pe radiator am suflat. In felul acesta am scos 4 litri din antigelul vechi care era la -10* (am avut un furtun spart si am completat doar cu apa). Am completat cu 2.5 litri de antigel neprefacut si 1,5 litri apa distilata, iar acum este la -35*. Deci metode sunt multe. Bafta la toti.


Da, conteaza pe unde ai scurgerea, pentru ca si eu la inceput nu stiam cum sa fac.
Dar cu ceva noroc, am vazut ca e simplu la mine, radiatorul avand capacel de scurgere, exact ca si la caloriferele cele noi de apartament.
Deschizand acolo, lichidul s-a scurs complet in cateva clipe.




Ce as vrea sa stiu este, daca lichidul antigel este in concentratie mare, motorul se poate incalzi mai tare decat daca este in concetratie mica ?,,, avand in vedere ca antigelul are continut uleios si uleiul se incinge rau de tot si pana peste 200 grade.
Este important si aspectul acesta.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR