Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • sorin's

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Salut, se poate anula valva EGR din ECU? Stiu ca se poate anula cu o bucata de tabla, dar nu toata lumea este de acord cu o asemenea practica.
Teoretic ar trebui comandata sa stea pe inchis tot timpul, practic nu stiu cum se poate face...

LE: Am uitat sa intreb, suruburile se desfac cu cheie torx. Ce calibru are torx-ul?
Skip ads

  • z22se

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2011

  • Mesaj Privat
nu prea se poate anula din ecu.
Torx t45
  • argentotigra

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Tigra 1996 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2010

  • Mesaj Privat
din cate stiu, singura varianta este cu tablita....
  • outsider

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2008

  • Mesaj Privat
sorin's a scris:Salut, se poate anula valva EGR din ECU? Stiu ca se poate anula cu o bucata de tabla, dar nu toata lumea este de acord cu o asemenea practica.
Teoretic ar trebui comandata sa stea pe inchis tot timpul, practic nu stiu cum se poate face...

LE: Am uitat sa intreb, suruburile se desfac cu cheie torx. Ce calibru are torx-ul?


Daca ai probleme cu EGR ... mai bine gaseste cauza ..... mi-a mincat si mie zilele insa am depistat de ce se murderea atit de des [la 3 luni ], aveam o sonda lambda desi noua foarte lenta [FEBI] .. si arunca multa benzina nearsa ..... a trecut un an de cind am schimbat sonda si inca nu am probleme cu EGR

Mergi cu masina la noxe vezi ce-ti iese acolo deoarece nu e normal sa se blocheze atit de des ...
Skip ads

  • sorin's

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am curatat valva EGR, nu era prea murdara si nici blocata. Doar agata putin pistonul.
Problema a ramas aceeasi, cand e motorul rece face ca mitraliera...
Am observat ca daca desfac busonul la rezervor dupa ce a fost motorul pornit, fasaie, se creeaza presiune (sau vid, nu am obs exact). Este normal?
Suspectez a fi defecta canistra de recirculare a vaporilor de benzina, erau bucatele de carbuni pe furtunul care duce la senzorul (valva) de deasupra clapetei de admisie.
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
canistra de recirculare a vaporilor este defecta si ti-a infundat furtunaele care "aerisesc rezervoru" . eu am avut Vid in rezervor din cauza acelei canistre
Trebuie sa desfunzi futunele care pleaca si intra in aceea canistra, dupa ce o inlocuiesti ca sa scapi de problema .
Verifca daca nu cumva valva de purjare este blocata din cauza acelor carbuni din canistra .
Eu am schimbat canistra de vapori de vre-o 2 ori intr-un an, acum am pus o canistra de pe o astra G si momentan nu am probleme, in sensu sa iasa carbunii din ea
  • sorin's

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2008

  • Mesaj Privat
krashy22 a scris:canistra de recirculare a vaporilor este defecta si ti-a infundat furtunaele care "aerisesc rezervoru" . eu am avut Vid in rezervor din cauza acelei canistre
Trebuie sa desfunzi futunele care pleaca si intra in aceea canistra, dupa ce o inlocuiesti ca sa scapi de problema .
Verifca daca nu cumva valva de purjare este blocata din cauza acelor carbuni din canistra .
Eu am schimbat canistra de vapori de vre-o 2 ori intr-un an, acum am pus o canistra de pe o astra G si momentan nu am probleme, in sensu sa iasa carbunii din ea


Poti sa imi explici in cativa pasi cum sa ajung la canistra te rog. Din cate am obsrvat contra aripa este nituita de aripa...
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
ca sa ajungi la canistra trebuie sa demontezi roata si sa dai aparatoarea de noroi(carenaj) care e de plasti si prinsa in niste nituri de plastic cu miez. ca sa le desfaci trebuie doar sa impingi cu un obiect nu foarte ascutit in mijlocul nitului pana cand incepe sa iasa miezul din el
Skip ads

  • sorin's

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema.
Mi-a fost mai usor sa demontez aripa, accesul la canistra este mai facil asa. Furtunul care duce la valva si cel care vine de la rezervor erau pline cu granule de carbon.
Valva era blocata pe deschis, am curatato cu alcool izopropilic si cu o baterie de 9volti i-am dat impulsuri pana s-a deblocat.
Nu recomand achizitionarea unei canistre din dezmembrari. Buretele care are rol de a retine granulele de carbon in timp se topeste datorita vaporilor de benzina.
Am reconditionat canistra veche, in loc de burete am folosit o laveta de bucatarie textila Very Happy mult mai rezistenta decat buretele.
Am atasat poze:
1 valva (care are legatura cu canistra) nu stiu cum se numeste in termeni tehnici
2 canistra desfacuta (am taiat baza)
3 buretele original care s-a transformat intr-o "marmelada"
4 laveta care am folosit-o in locul buretelui

  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
cum ai lipit "baza" canistrei ?
  • sorin's

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am smirgeluit bine si am lipit cu picatura, dupa care am folosit o rola de izoler (pvc, nu textil).
Pana acum totul este ok, nu trage aer fals.
Este posibil din cauza lipsei catalizatoului sa miroasa gazele de esapament a benzina?
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
gaze cu miros de benZina am si eu cu toate k am catalizATORU montat pe masina
Skip ads

  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Si eu aveam miros de benzina pe teava la relanti si nu stiam de la ce ... cand am schimbat bujiile, una nu era bine stransa, era slabita. Acum nu se mai simte mirosul specific de benzina.
  • sorin's

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Bujiile le-am schimbat cu cateva luni in urma, o sa le verific sa vad in ce stare sunt.
  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Sorin, ai incercat sa-i faci un test cu agrafa sau sa vezi erorile pe TID? E posibil sa nu-ti arate nimic acolo, dar poti incerca.
  • sorin's

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2008

  • Mesaj Privat
amr84 a scris:Sorin, ai incercat sa-i faci un test cu agrafa sau sa vezi erorile pe TID? E posibil sa nu-ti arate nimic acolo, dar poti incerca.


La testul agrafa nu apare nicio eroare.
Martorul check engine nu se aprinde (nu este becul ars, l-am testat).

La partea cu TID m-ai pierdut, cum se verifica acolo?
  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
se tin ambele butoane apasate simultan pentru cateva secunde, cred k 2 sau 5 secunde, pana apare altceva in locul datei (ecranul mai lung din cele 3 - ora:data:temperatura)
  • blackshaddow

  • Mesaje scrise: 702
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Tigra 1998 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@sorin's -vreau sa te intreb dupa ce ai inlocuit acel burete in canistra ti-a mai ramas carbune ? sau l-ai dat pe tot afara?
  • sorin's

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am pastrat si din granulele de carbune, cam trei sferturi. Nu cred ca este indicat sa renunti la el.
  • sorin's

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2008

  • Mesaj Privat
amr84 a scris:se tin ambele butoane apasate simultan pentru cateva secunde, cred k 2 sau 5 secunde, pana apare altceva in locul datei (ecranul mai lung din cele 3 - ora:data:temperatura)


Am verificat si intradevar in locul datei apare "0 KMH" pt 3 secunde, dupa care imi afiseaza toate liniile posibile pe displayul respectiv. Dupa alte 3 secunde revine la afisarea datei.
Am verificat cu motorul oprit.
Nu cred sa afiseze acolo vreun cod de eroare. Poate sa confirme cineva?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR