Parola noua?


azi am reusit si eu sa curat nenorociera asta de throtle body la vectra c z16xe ajutandu-ma de tutorialul lui dancuciureanu. rezultatul e fantastic! merita facuta operatiunea chiar daca am petrecut aproape 2 ore in compania unei periute si unui tub de wd40! pun si cateva poze "inainte si dupa"! sunt facute cu telefonul deci scuze pt calitatea precara! tot datorita voua am curatat si egr-ul cu putin timp in urma si a iesit ok! multumesc pentru tutorialele voastre!
salutare. stiu ca mai sunt posturi similare dar m-am hotarat sa fac unul pentru acest tip de motor, z16xe.

sa incepem cu Throttle body sau clapeta de acceleratie

1. personal am deconectat bateria inainte de inceperea lucrului. nu stiu daca este obligatoriu dar am facut-o ca o masura de siguranta.
1.1 se scoate capacul cu ECOTEC desfacand cele 2 suruburi cu o cheie tubulara de 8, se scoate mufa de la senzorul de temperatura al aerului admis, se desface tubulatura de admisie a aerului fiecare capat avand un colier cu surub care se desface cu o cheie tubulara de 7

si ajungem si la throttle body( notat de mine cu TB)

2.se scot cele 2 furtune care sunt prinse cu coliere.strangeti de capetele colierului cu un patent sau un cleste special( eu personal am folosit un patent)

2.1 mai avem un furtun in spatele tubulaturii care la mine nu avea vreun colier ci a iesit pur si simplu tragand cu mana de el


2.2 se scot furtunele de la instalatia de racire. o sa curga putin antigel dar nu va speriati este o cantitate infima, eventual prindeti capetele furtunelor sa fie mai sus decat vasul de expansiune si atunci nu o sa mai curga( eu asa am facut)

3.3 intre timp se poate scoate tubulatura de aer si ajungeti la clapeta de acceleratie unde se desfac cele 4 suruburi cu o cheie torx daca aveti, daca nu, este buna si o tubulara de 8 (eu asa am facut nu a fost nicio problema s-a potrivit la fix) si se scoate mufa de alimentare cu curent care se stie dupa cum au toate mufele opel nu bag mana in foc pentru celelate marci Very Happy o siguranta si o mica clapeta pe care trebuie sa apasati Very Happy ca sa iasa mufa. aveti grija la garnitura clapetei deoarece va trebui sa o puneti la loc daca nu aveti alta de schimb.

4. se curata temeinic, dupa ce a fost lasata in prealabil la inmuiat (eu personal am folosit o solutie Decarburol, fara insa a introduce si partea unde se afla motorasul) cu o pensula sau o periuta (eu am folosit si o periuta de dinti). la mine aici a fost destul de curata deoarece am curatat-o in urma cu 3 luni. dar atunci pe deasupra era frumoasa si pe partea de interior parca era data su smoala. mi-au trebuit la acea vreme vreo 3 ore sa ii dau o "fata cat de cat curata"
4.1 aici se afla "gaurica minune" dupa cum spune dancuciureanu caruia ii multumesc pe aceasta cale, deoarece m-am ghidat foarte mult dupa posturile dumnealui curatare clapeta acceleratie(throttle body) Opel Agila. multumesc inca odata. deci atentie sa nu fie infundata mie-a mi-a luat cam o jumatate de ora sa o desfund.dupa cum se vede are corespondent pe cealalta parte.deci curatati cu atentie. o sa aveti ceva de munca aici.


5. se monteaza la loc in ordine inversa evident avand grija sa punem toate furtunele si mufele la loc, se strang suruburile dar cu atentie deoarece corpul este de aluminiu si aveti grija sa nu stricati vreun filet.



Trecem la EGR
1. localizam EGR la acest tip de motor care este undeva in dreapta intre vasul cu lichid ce frana bobina de inductie si clapeta de acceleratie (acest triunghi Very Happy )

2. se desfac cele 2 suruburi cu o cheie torx( sincer am lasat trusa in masina si am uitat ce numar era ) si se scoate EGR. grija la garnitura de metal pe care v-a trebui sa o refolositi evident daca nu aveti alta de schimb.



3. se poate proba daca functioneaza si nu este blocata prin metoda care evident am invatat-o tot aici pe forum. se foloseste un tub de plastic de la un bat de urechi, se taie in doua si se trece cate o bucata de cablu dezizolat subtire prin fiecare. se conecteaza exact ca in poza un fir la pinul 1 si un fir la pinul 5

3.1 se leaga un fir la minusul bateriei si cu celalat fir se dau impulsuri pe plusul bateriei. ATENTIE NU TINETI TIMP INDELUNGAT DEOARECE SE POATE ARDE BOBINA DIN INTERIORUL EGR. Se folosesc numai impulsuri. SI NU SE DAU IMPULSURI PE PINUL VALVEI CI NUMAI PE BORNA BATERIEI. riscati sa topiti pinul valvei.
3.2 daca valva EGR nu este blocata ar trebui sa vedeti cum pistonasul iese in afara atunci cand ii dati impuls. asta daca nu cumva este blocat.
3.3 se lasa la inmuiat in Decarburol si se curata cu o periuta

ACUM eu am o intrebare. de data asta cand am desfacut EGR era mult mai plin de funingine decat atunci cand l-am spalat acu 3 luni. poate imi spune cineva care este motivul pt ca eu nu imi dau seama.

4. se monteaza evident in ordine inversa strangand cele 2 suruburi si punand mufa cu siguranta la loc.

Scule folosite la aceasta operatie



Urmeaza Pedala de acceleratie. daca se poate saptamana aceasta, bine, daca nu ....dupa concediu
O zi buna.

Se simte ceva diferenta in mers?
Exact asa arata si clapeta mea inainte si dupa, dar in mers nu se simte aproape nici o diferenta.
se simte la pornire si la accelerare, cel putin accelerarea este mult mai rapida, daca "bag picioru in ea" cum se zice pe romaneste se simte bine.
am curatat si eu corpul pedalei de acceleratie dar acolo la clapeta acceleratiei nu stiu daca asa ar trebui sa fie , deoarece cand este pe inchis nu revine perfect , sa sigileze cum ar veni ci doar daca este apasata cu degetul , este un lucru normal ? si daca nu este de la ce o fi , mentionez ca am capsulat partea electronica a corpului
ZuuM a scris: am curatat si eu corpul pedalei de acceleratie dar acolo la clapeta acceleratiei nu stiu daca asa ar trebui sa fie , deoarece cand este pe inchis nu revine perfect , sa sigileze cum ar veni ci doar daca este apasata cu degetul , este un lucru normal ? si daca nu este de la ce o fi , mentionez ca am capsulat partea electronica a corpului

iti opune un pic de rezistenta ca un arc cand apesi pe clapeta sa o inchizi si revine la loc? ? daca da, este normal. clapeta se inchide de tot cand ii pui contactul si revine la pozitia initiala dupa ce porneste motorul. daca nu revina la loc dupa ce apesi pe ea inseamna ca nu e curatat bine si agata undeva. ea trebuie sa revina singura indiferent daca o apesi pe inchis sau deschis.
Clapeta nu va inchide perfect, ramane o fanta de de aprox. 0,5mm si asa trebuie sa fie.
inseamna ca este de bine .. acuma mi-a ramas debitmetrul daca nu este nici asta chiar nu mai stiuce sa fac
@sozel la desfacerea EGR-ului ,nu ai gasit o garnitura?
moshu1 a scris: @sozel la desfacerea EGR-ului ,nu ai gasit o garnitura?

ba da. e de metal. am scris mare atentie sa nu o pierdeti Smile
am si eu o problema. Am schimbat garnitura de la corpul clapetei de acceleratie si garnitura de la regulatorul relantiu. de atunci masina imi cam merge in suturi. Cel putin cand o pornesc se aude ca si cum ar merge in 3 bujii. Relantiul a scazut de la 1000-1200 cam la 800, dar oscileaza usor.
Mentionez ca garniturile puse de mine, au fost confectionate de mine exact ca celelalte, dar dintr-un material tot pt garnituri-asa mi-a spus un prieten care mi l-a dat.un fel de carton albastru.Cea de la relantiu nu era crapata, dar daca am schimbat-o pe cealalta....iar pe arcul de la clapeta de acceleratie am dat cu vaselina, face rau?
Raspund aici ca pe PM nu este frumos.
EGR se pune la inmuiat numai partea de jos, adica 3cm de lichid. Lichidul nu trebuie sa ajunga in bobina, deci nu se tine cu valva in sus. Se curata in mare dupa care 12V pe bobina sa vedem cum merge , daca agata, daca este blocata sau nu inchide bine (arc decalibrat). Se tin 12V si miscam de pistonas, daca are joc cumperi alta valva ca asta se va bloca dupa 3 pedale si 1km. In cazul de valva blocata incercam deblocarea ei lovind usooor cu lemn/plastic pistonasul si impulsuri in acest timp, dupa deblocare daca pistonasul are joc nu mai pierdeti timpul si comandati alta.

In cazul de fata Z14XE Z16XE renumite pentru consumul de ulei (cauza de fapt si de drept) este necesara curatarea periodica. La alte motoare cu valva aproape identica se verifica/curata mai rar dar daca papa ulei exact la fel, la 15-20,000km va murdariti pe manute.
Aceste motoare au bube constructive, degeaba eliminam una din ele ca alta aflata in lant ne mananca zilele si banii. Trebuie eliminate toate incepand de la motor (supape, segmenti, ghiduri, simeringuri), bobina, bujii, lambda1, ECU etc. Trebuie de asemenea un ulei full sintetic si schimb la maxim 10,000km.
La vectra c z18xe (fabr. noiembrie 2002) sunt bune tutorialele de mai sus ptr curatare egr si clapeta acceleratie?

Multumesc mult.
Eu cred va nu ai EGR Wink
Salutare
Sunt din Iasi si vreau sa fac o curatare la clapeta de acceleratie si EGR. Motor z16xe. Imi puteti, va rog, recomanda pe cineva?

Multumesc
Ma cauti si o rezolvam, te invat cum si ce ca data viitoare sa faci singur si fara greseli.
Uite l-ai gasit pe unul din cei mai bun de pe forum esti multumit. Eu as fi.
Cauta-l.
Multumim lui "George_amandina, Sozel, si lui Dancuciureanu" pentru indrumari corecte. Foarte utile.
Asa imi plac Tutoriale cu poze clare si indrumare pas cu pas si fara link-uri expirate la poze.
Multumesc dancuciureanu! Ti-am lasat un mesaj si astept sa imi spui cand se poate sa ne vedem!

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou