Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
imi cer scuze daca cumva aceasta discutie nu s-ar incadra in tematica problemelor tehnice si rog un admin sa il mute acolo unde considera
ia sa va spun despre ce este vorba..
z14xe, astra..
de destula vreme am simtit ca nu face chiar cum trebuie..eterna problema a egr-ului la acest tip de motor..am trecut prin update-ul de soft la reprezentanta in urma cu vre-o 2 ani, lucru care din cate am inteles a schimbat destul de tare rolul egr-ului, si, ca atare nu au mai fost manifestari asa de acuta ca si pana acum cu egr-ul acesta.
oricum de ceva vreme (daca nu cumva si 1an) am simtit din nou problema cu egr-ul..adica mai smucea, mai oprea motorul la debraiere la 90-100, etc..manifestari deja tipice, fara ca becul galben sa apuce sa isi faca de cap..
de cateva luni insa m-a si lasat pe drum, putand se pornesc motorul doar cu acceleratia apasata la fund..tipic..asadar la pseudoagrafa iese p 0400, fara stress..
ei, in aceasta perioada de timp am remarcat un consum destul de mare de ulei..lucru care nu avea o asemenea amplitudine pana acuma...este vorba despre un consum de cateva sute de grame/1000 km...2-3-400..destul de mare ca sa incep sa imi fac probleme...capitala la motor, segmenti, semeringuri..tot ansamblul.

mecanicul meu e destul de radical- motor refacut..undeva la 1000 euroi...cam mult, pentru o masina care acuma valoreaza maxim 4000. evident ca am amanat luarea unei decizii, insa la vizita la mecanic am mai facut o mica revizie frana, stiti voi ,si, printre altele am si schimbat egr-ul buclucas.
ei aici vine intrebarea mea..dupa vre-o 300 de km parcursi ( am si completat foarte precis cu 500 ml ulei pana la semnul de maxim), am urmarirt consumul si am fost deocamdata foarte placut surprins sa nu vad nici o modificare la nivelul de ulei....
asta ar fi intrebarea mea...exista o corelatie intre un posibil consum marit de ulei si functionarea defectuoasa/blocarea egr-ului?
sa ma bucur sau in continuare sa adun bani sa caut un motor second (mai ieftin) sau bani de reparatie?.....
multumesc de raspunsuri..
alex
Skip ads

  • jerryboy

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Cel putin da diesel,turbina poate arunca un fin strat de ulei in intercoller,care ajunge la egr,implicit consuma ulei,dar la bezina,nu stiu,verifica totusi si galeria de admisie,daca ai asa ceva,ea iti va arata daca e patata de ulei ce si cum,succes!
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
jerryboy, sincer nu am inteles ce ai vrut sa spui..poti detaila?
  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Salut alxgudea! Sincer, si eu suspectez aceeasi ,,relatie'' dintre consumul de ulei si valva EGR(valva foarte murdara de ulei). Ca sa te scutesc de efort in prima faza, eu am facut segmentare, semeringuri schimbate si sincer sa fiu nu au avut efectul pe care il asteptam. A fost o perioada de pasuire a segmentilor pe cilindri, dupa care am inregistrat un consum ceva mai mic de ulei. Am facut 2500 km cu o completare de doar 1,5 l ulei. Acum, am ajuns din nou la un consum destul de mare de ulei, dar in mod surprinzator becul de ,,check engine'' nu se aprinde, ca atunci cand suspectez ca trebuie sa curat valva EGR. Cel putin la mine este regula: cand sa aprinde des ,,check engine'' trebuie sa-mi fac de lucru la valva.
In alta ordine de idei, inainte sa-mi aseze segmentii pe piston, au pus un segment pe interiorul cilindrului si mi-au aratat uzura din cilindru! In mod normal intre capetele segmentului trebuie sa fie o distanta cat mai mica, ochiometric. Evident se masoara cun ceas comparator si vezi diferenta, dar acum era vizibila evident.
Parerea mea, gandeste-te inainte sa cheltui niste bani. Eu ma gandesc foarte serios sa o schimb, dar pe praful asta... Bafta! Wink
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
consumul nu este chiar asa de mare...banuiesc ca e vorba de 3-400 ml/1000 km (nu 1,5 litri cum spui tu si fara emotii cu check-ul)
valva egr am schimbat-o cu totul, deci acuma sunt in perioada de asteptare
am sa incerc si cu un alt ulei, dupa ce ma edific cu relatia asta ciudata...oricum kilometrii nu ii fac intr-un an, cel mai probabil voi schimba uleiul pe la 5-6000 km...(asa e cand deja ai 2 masini si te mai duce si nevasta..la baut Very Happy )
am sa va tin la curent..macar dupa 1000 km sa vad cam unde stau cu consumul de ulei...
de batut gandul ma bate si pe mine sa o marit pana nu devine problema foarte stringenta..dar nu ma vad prea bine conducant pejoul 107 al sotiei...am 100 kg si masina e tare miiiica pentru mine...la preturile actuale parca mai bine mai trag de ea....
  • borcea_alexandru

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut

am si eu o mica nelamurire, am un astra bertone Z18XE, 2001, de cateva zile imi face figuri in sensul ca: un exemplu merg constant cu 100 km/h aproape de 3000 r/min ridic piciorul de pe accereratie, masina ar trebui sa faca frana de motor dar din pacate nu se intampla acest lucur imi da suturii, la aceasi viteza tot asa mers constant calc ambreiajul iar turometrul in loc sa scada se ridica putin sa zicem 3500 r/min dupa care scade foarte putin sa zicem 3200 r/min si ramane asa. Aceasta problema apare si la viteze mai mici incepand cam din treapta a treia de viteza sa se simta destul de pronuntat si doar peste 2000-2500 r/min. Problema asta este doar in sarcina, la relantiu sau daca o accererez nu face figurii. Intrebarea si rugamintea mea este daca ati mai intalnit asa manifestare si daca este din cauza EGR-ului
nu am ajuns la un tester dar maine am de gand sa curat putin EGR-ul se vad daca se mai manifesta
mai suspectez calculatorul dar nu as vrea sa ma gandesc prea mult la el ca ........


va multumesc
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
seamana destul de bine cu manifestari de tip egr blocat...ceva de genul acesta aveam si eu la faza intermediara de blocare a egr- adica mai mergea dar mai "greu".. mai pateam ceva interesant- si s-a mai repetat- la debraierea la viteze mai mari- aproape matematic la 90 cu a 5-a- imi murea motorul.....repornirea se facea fara probleme dupa 1-2 minute, eventual calcand acceleratia (iarasi manifestare destul de tipica)...
  • borcea_alexandru

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
am curatat egr-ul si debitmetru si nu sa intamplat nimic aceasi simtoma
dar in schimb am verificat si senzori de la axa cu came si pe cel de la arborele cotit si am constatat ca cel de la axa cu came nu merge, acum merg fara el acea simtama a disparut dar in schimb la 4000 r/min imi taie gazu.

urmeaza sa il schimb si dupaia merg la un tester sa vedem ce mai apare pe acolo

saltare
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
a rezolvat careva problema ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR