Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Din ce stiu eu filtrul nu se umezeste inainte, doar garnitura se unge putin.Cat despre 5w40 magnatec nu corespunde specificatiilor producatorului.Si eu sunt la al doilea schimb cu acest ulei si nu-mi place cum suna dimineata la rece,astept vara sa trec pe Mobil 1 0w40(din ce am vazut este un ulei recomandat de producator pentru motorul meu -z14xep).
Despre engine flush,nu te sfatuiesc sa-l faci la fiecare schimb,il faci doar daca ti se pare motorul murdar sau daca schimbi marca/tipul uleiului,ca orice produs care face bine poate sa faca si rau,scrie despre toate mai sus( simeringuri,poate sa infunde orificiile de ungere etc)
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
-filtrul se imbiba in ulei si eventual se toarna putin si in corpul filtrului pentru o amorsare mai rapida
-nu e tratament ci doar o solutie de curatare care pe motoare relativ curate da rezultate, la cele jegoase mai nimic doar ca se scurge mai repede uleiul
-la motoare tinere nu dauneaza cu nimic, la cele vechi cu simeringuri si garnituri rascoapte teoretic poate dauna
Motoare tinere ar fi cele E4, batrane E2 dar cu ceva amendamente la papatoarele de ulei in ambele cazuri.
  • iustin m.

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru acest tutorial. Cred ca este binevenit pentru majoritatea dintre noi, cu toate ca mai sunt unii care cred ca le stiu pe toate. Parerea mea, este ca , cartusul filtrant care a fost scos, a fost putin mai mare ca dimensiuni, de aceea s-a deformat iar zgomotul tachetilor la pornire nu este o problema deoarece uleiul ajunge in rampa de ungere superioara ceva mai tarziu. De aceea ,atunci cand schimbati uleiul , la prima pornire nu e recomandat ca motorul sa fie ambalat sub nici o forma. In privinta uleiului folosit, 5W40, cred ca este ok atat timp cat motorul nu prezinta uzura deosebita. Sper ca nu am plictisit pe nimeni cu parerile personale, iar daca e vreo problema , rog moderatorii sa stearga comentariul. Un an bun va doresc tuturor si la mai multe topicuri de acest gen ca de, scutim si noi niste bani si avem si noi grija de dragele noastre.
  • Lovrin

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Foarte bun acest tutorial pentru ce-i care inca nu stiu cum se schimba uleiul si poate multe altele, deci la cat mai multe!
Parerea mea este ca filtru se poate deforma si din cauza temperaturii uleiului, deoarece uleiul ajunge fierbinte in acel cartus si filtru este din carton, iar daca acesta isi trece de perioada lui de uzura, si nu numai, se deformeaza! Stima
Skip ads

  • ssergiiu

  • Mesaje scrise: 431
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2011

  • Mesaj Privat
La service nu o sa fie nimeni asa de grijuliu cu masina numa ''da-i sa merarga'' asa ii la noi.Bravo Multumim pentru FILMULET
STEFAN.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

Cu placere, astazi am schimbat consumabilele,am folosit exact ce vedeti in imagini.






Top Tec 4600
5W-30

DESCRIPTION
Modern top class low-friction engine oil for all-season use in gasoline and diesel
engines with or without diesel particulate filters (DPF) and exhaust-gas
turbochargers. The combination of unconventional basic oils using synthetic
technology, together with the latest additive technology, guarantee a motor oil that
provides exceptional protection against wear and reduces oil and fuel
consumption, while ensuring that the engine is immediately supplied with oil. This
product allows for oil change intervals of up to 40,000 km, depending on the
manufacturer's specifications. In addition, Top Tec 4600 5W-30 is best suitable for
gas fuelled (CNG/LPG) passenger cars.

PROPERTIES
- Smooth engine running characteristics
- Long engine service life due to exceptional protection against wear
- Rapid oil delivery at low temperatures
- Optimum oil pressure at all engine speeds
- Premium lubrication reliability at high and low temperatures
- High shear and ageing stability
- Reduces fuel consumption and pollutant emissions
- Outstanding engine cleanliness
- Tested with catalytic converters and performance proven with turbochargers
- Particularly suited for vehicles with diesel particulate filter, also in case of
backfitting
- Mixable and compatible with commercially available motor oils.

Specifications / Approvals:
API SM/CF
ACEA C3-08
MB-Approval 229.51
BMW Longlife-04
VW 502 00 / 505 00 / 505 01
Ford WSS M2C 917-A
GM dexos2 TM
LIQUI MOLY recommends this product for vehicles for which the following
specifications are required:
Opel GM LL-A-025, GM LL-B-025
ACEA A3-04/B4-04

TECHNICAL
DATA Viscosity class : 5W-30
Density at +15 °C : 0.855 g/cm³ DIN 51757
Viscosity at +40 °C : 64 mm²/s DIN 51562
Viscosity at +100 °C : 11.6 mm²/s DIN 51562
Viscosity index : 178 DIN ISO 2909
Flash point : 232 °C DIN ISO 2592
Pour point : - 36 °C DIN ISO 3016
ASTM color : 2.5 DIN 51578
Ash, sulphate : < 0.80 g/100 g DIN 51575


L.E.:
Filtrul de ulei nu l-am mai gasit deformat dupa strangerea corecta cu cheia dinamometrica la 8 Nm, toate cartusele filtrante schimbate in urma tutorialului nu le-am mai gasit deformate.Nu am dat un feedback in aceasta privinta pana acuma, pentru ca am dorit sa dau o informatie corecta si verificata.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am citit cu atentie acest topic din cap pana la coada ,( bun filmuletul) dar , acest curatitor de motor poate fi foarte bun in cazul motoarelor mai noi cum spunea si dan mai sus , in timp apar probleme la semeringuri si alte "caucioace" din motor , experienta mea a fost cu fosta dacie (taxi) care am lasat-o sa dea ulei pe unde a vrut ea ,si complectam cu un litru de ulei ordinar (6 lei)la fiecare luna , acest motor a mers in conditii tragice Very Happy adica turatii de 4-5000 doar gpl (benzina vedea doar pe timp de iarna la porniri) , si ma dus aproape de 500.000 km (mai exact 492.000 km pana am vandut-o pe 700 ron si inca merge ) , deci vreau sa va spun ca am ajuns la concluzia ca, uleiul cu cat e mai des schimbat cu atat are acele proprietati specificate de producator si merge motorul mult mai mult timp
Asta e doar parerea si experienta mea
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Simeringurile rezista 500-550,000km sau 10 ani in conditii normale de turatie (dat in gura si fiert exclus) dar si altele, la acesti km arunci masina, daca are anii o faci ca te costa putin si dupa iinca 10 ani o arunci
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Consider in continuare fara sa ofensez pe cineva ca engine flush nu are ce cauta in motor. Cei care au pana in 100k, folosesc pentru a lua fata la vanzare cu motorul lor lucitor. Nenorocirea care o face engine flush este ca distruge pelicula de ulei necesara si mai mult ramane pe acolo si contamineaza noul ulei. Mai bine pun motorina decat minunatia asta. Oare oamenii care ansambleaza motoare de bolizi la mana pun degeaba ulei peste orice piesa in miscare la montaj? 2 secunde sunt necesare raschetarii unor suprafete care nu se vor decat fine ca pielea unui bebe.
2kappa a scris:De luni la LIDL este in oferta w5 de 15w40 5 litri la 50 lei. Daca imparti in doua bidonul si mergi 15 minute pe tura eu zic ca se curata 10%. Macar atat. Cu motorina am vrut sa incerc si eu dar am vazut ca la altii lucrurile au iesit prost sau chiar cu rk motor. Mai bine un ulei gros decat un aditiv sau motorina. Cei 10% zic eu reprezinta mazga care este relativ noua pentru ca mazga veche decat cu chimicale puternice sau de mana se curata. Engine flush curata din cate am inteles si pelicula de ulei necesara adunata pe componentele motorului de ceva timp si nu prea este bine. Citez:,,presupune existenta unui regim de ungere ideal, cu film continuu, suficient de gros si totodata autoportant." Pe scurt daca se curata pelicula si cateva minute motorul functioneaza fara pelicula de ulei atunci intervine uzura prematura.
http://www.lidl.ro/cps/rde/...l/index_17750.htm
http://www.omtr.pub.ro/dida...r_mrcf/lagare.pdf
http://webbut.unitbv.ro/Car...tes_2004/Cap7.pdf
http://www.e-automobile.ro/...e-ulei-pompa.html

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Si mai am ...nu stiu ce sa zic, pentru mine este demult edificata, incercarea de a tepui oameni. Iata doar un fragment din analiza TUV a Protec. Dupa cum se observa, ei cresc performantele cu 20, 90, 110 %. Eu totusi nu pricep. Daca inainte aveam o compresie si dupa ea a scazut...o trecem la performante?

Fac un pariu pe 100 euro: aduc eu un piston cu segmenti cocsati. Acord juma de ora de scuturare din mana in solutie Protec. Daca se dezlipeste vreun segment, am pierdut. Daca nu, ce castig?
For the evaluation extensive data was available. This can be examinated at PRO-TEC. The a. m. test results were carried out at the PRO-TEC
company. The exhaust gas values of the vehicle and the compression were measured before the use of Ne- ways Roil Platinum FuelTreatment. After the use, the measurements were repeated.
Example 1
The investigations showed that the compre ssions in the single cylinders were opti-mized. The emission values for the parameters CO and HC are reduced. This means that the fuel burn in the engine runs again optimally and the engine power is available again.
Example 2- b
The measured values in the example 2-b do not show any significant effect regarding the emission reduction. That can be explained by the fact that in this vehicle the fuel system cleaning was done already before (see example - a). The compression is improved by around 21,4. Using the two products Neways Roil Platinum Fuel Treatment and Neways Roil Platinum Engine Flush you can reach a total compression optimization of 46% and an improvement of t he emission data of around 100%

Imi place ca testele sunt facute pe motoare aranjate si ca,,acolo unde nu cresc performantele, deja a fost folosit cu succes ,,solutia minune"


Neways Roil Platinum Engine Flush produs de Protec
http://roilplatinum.neways....v_Test_Report.pdf


Ultima modificare facuta de 2kappa la Joi 03 Oct, 2013 10:49 am
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
2kappa a scris:Nenorocirea care o face engine flush este ca distruge pelicula de ulei necesara si mai mult ramane pe acolo si contamineaza noul ulei. Mai bine pun motorina decat minunatia asta. Oare oamenii care ansambleaza motoare de bolizi la mana pun degeaba ulei peste orice piesa in miscare la montaj? 2 secunde sunt necesare raschetarii unor suprafete care nu se vor decat fine ca pielea unui bebe.


Logica ta omite niste chestii. Engine flush e tot un produs petrolier, si se adauga cam 0,5l peste 4l de ulei sa zicem. Uleiul ala unge in continuare, nu merge motorul cu motorina in baie cum faceau mesterii de dacii. Ungerea e absolut suficienta pentru 10 minute de mers la ralanti sau turatie mica fara sarcina.
Apoi schimbi uleiul, sa zicem ca mai raman 0,5l in motor, care contin cam 0,1l de flush. Flush-ul ala se evapora la primul drum, flush point pentru cherosen e vreo 70 de grade. Deci nu se contamineaza nimic.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Poate sa fie petrolier, sintetic, animal sau de alta natura. Rolul este de a curata. Distrugerea peliculei depusa cu truda de uleiul anterior inseamna uzura. Asa scriu baietii de la Politehnica in carti. Cei care au wc-ul in casa inaintea noastra descriu ca un cheag de sange in corpul uman ce se desprinde din motor. Va imaginati ca cel putin 2 schimburi la motoarele peste 200 k sunt la mai putin de 2000 de k sau macar filtrul.
Macar daca tot o comit, as vrea sa o comit cu o firma de renume, Protec si alte chestii sunt mici copii. Macar un AMSOIL
http://www.amsoil.com/lit/d...lletins/g2763.pdf

http://www.amsoil.com/shop/...front%2fflsh.aspx


Ultima modificare facuta de 2kappa la Joi 03 Oct, 2013 11:12 am, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca era cum spui tu, mai toate motoarele cu DPF care baga motorina in ulei trebuia sa fie distruse pana acum.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu am lansat pariul si am adus argumente solide. Chestia cu motorina am scris mai devreme...o prefer in locul unui flush.
Si cam asa arata un piston cu segmentii cocsati si vine solutia de 30 de lei si ii decocseaza...baliverne. Iit rupi mainile pana ii scoti de acolo.



Ultima modificare facuta de 2kappa la Joi 03 Oct, 2013 11:23 am, modificat de 2 ori in total
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Exemplu concret. La motocicleta mi s-a fisurat membrana de la regulatorul de presiune benzina. A tras pe acolo benzina sub claptetele de admisie. In 80km cat am avut de facut pana acasa mi-a consumat cam 20l, mergea doar in ture mari, amestecul fiind foarte bogat a trebuit s-o tin numai peste 8000 de ture ca altfel incepea sa mearga in 2 pistoane. A bagat aproape un litru de benzina in cei 4 de ulei. Motorul n-a avut absolut nimic. N-o sa ma convingi nicodata ca juma de litru de cherosen, care-i petrol din ala de pus in felinar, ceva putin mai subtire ca motorina, strica un motor in 10 minute de mers in gol.

Ca nu repara segmenti coxati sau ca nu curata motoare neglijate ani buni e alta poveste, dar nici motorul nu-l strica.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca se numeste kerosen si are o cifra octanica mare, foarte mare.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca pe romaneste se scrie cum se aude. Se foloseste in aviatie dar nu in motoare cu pistoane si nu are o cifra octanica mare. Mai puneau unii la dacii si detonau intr-o veselie si nu mai trageau deloc cand se incalzea motorul.
Cifra octanica mare are alcoolul. Se pune in benzina sa creasca cifra octanica. De asta constata multi ca se consuma mai repede benzina de 98, probabil are mai mult alcool.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Imi pare rau
http://dexonline.ro/definitie/kerosen

si cifra octanica mare este data la kerosen de catre plumb din cate am inteles
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Tetraetil de plumb nu se mai foloseste de ani buni. Era un aditiv pentru cresterea cifrei octanice.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
La masini stiu, la avioane nu stiu si nici nu ma intereseaza ca oricum murim din alte cauze. Ideea este ca 100 ml de kerosene in ulei nu o sa imi spele mie motorul nici in 100 de schimburi de ulei. Garantat. Nici macar daca dau cu spray de curatat carburatoare nu se curata si am timp sa cred ca cei 100 ml de ,,gaz lampant" fac minuni? Se punea in motorina sa nu inghete dar nimeni nu stia de ce nu ingheta. Nu ca, kerosenul este nus ce minune ci ca in el este incorporat substante care sa nu inghete poponetul aviatorului la peste 10 k metri.

Si ca sa nu o mai lungim, cei care au solutia minune, luati o piesa de preferabil un piston de dacie, il scufundati juma de ora in lichid, filmati totul ca sa nu existe reclamatii si dupa dezbatem. Asa o lungim pe margine pana ne plictisim
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR