Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • tilita_andrei

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Buna seara!am si eu o intrebare:am un astra g din 2001,y20dth, se poate anula imobilizatorul,pentru ca vreau sa ii schimb ecu motor dar nu am cipul!multumesc!
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
In principiu da.
  • masster

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Poate cineva sa posteze schema electrica a EDU pentru Y17DT? Multumesc.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu exista asa ceva.
Skip ads

  • masster

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Nu exista in general? Sau nu exista una de care sa stii tu?
Pentru ca altfel se poate crea impresia ca ai raspuns in numele tuturor de pe acest forum. Sau ca cei de la Isuzu nu au avut nevoie de schema.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Daca exista trebuie sa existe doar schema oficiala Isuzu, ori eu nu am aflat inca daca exista asa ceva. Nu afirm asta in numele tuturor. Mai devreme am zis doar pentru ca ma gandesc nu inca nu s-a descoperit nici un chinez suficient de nebun sa faca reverse engineering pe un cablaj multistrat asa cum este PCB-ul EDU-lui despre care vorbim aici, cu atat mai mult sa si faca public schema, adica si chinez si nebun si prost...
  • masster

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg ca in absenta schemei electrice nici nu poate fi vorba despre posibilitatea unui test functional simplificat inainte de montarea pe masina? Prin test functional simplificat inteleg de exemplu alimentarea cu 12V a calculatorului, utilizarea unei sarcini echivalente in locul "valve-spill", simularea unor semnale de la ECU si urmarirea semnalului pe sarcina echivalenta.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Vrei pinout. Autodata sau codecard.lt
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Simulare se poate face. Imi amintesc ca in Autodata exista si formele de unda pe care ar trebui se le poti vizualiza. Pinout-ul exista, il poti extrage si din Opel TIS.

Nu trebuie sa te mire ca nu exista schema pentru ca nimeni in vreun service sau reprezentanta nu repara asa ceva. Este o piesa ca oricare alta care daca se defecteaza se inlocuieste. Numai noi, astia mai saraci, ne batem capul cu ele si le reparam.
  • masster

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc, voi cauta in ambele programe detaliile necesare. Este mult mai linistitor sa stii ca montezi la loc pe masina un calculator care a trecut testul functional, decat sa te bazezi doar pe evaluarea mai mult sau mai putin vizuala a defectelor si apoi sa speri ca totul va merge bine.

In finalul acestui mesaj imi exprim cateva pareri legate de modul cum a fost proiectat acest EDU, motivele pentru care se defecteaza si modalitatile de reparare.

Proiectarea EDU
EDU este proiectat bine (schema electrica), dar circuitul imprimat este proiectat partial corect. Cel mai probabil majoritatea piesele au fost lipite folosind tehnologia de lipire de tip 'reflow'. Piesele voluminoase s-au lipit manual. Cred ca in general piesele au fost lipite profesionist, folosind cea mai buna tehnologie de lipire. Exclud posibilitatea existentei lipiturilor reci din fabrica.

Cutia metalica turnata este suficient de solida, iar piesele mari au fost inglobate intr-un 'pat' de silicon care ar fi trebuit sa aiba rolul de fixare dar si de amortizare a vibratiilor.

De ce se defecteaza totusi?
Cauza principala este alegerea proasta a locului de montare a EDU. Mediul de lucru este extrem de dur, vorbim de temperaturi ridicate si de nivel mare de vibratii. Siliconul turnat in cutie nu ajuta prea mult, iar piesele de volum si masa mai mare se desprind din el si incep sa vibreze. Cu timpul incepe sa apara 'oboseala' lipiturilor cel mai intens solicitate. Intai apar microfisuri, care apoi se largesc. Apar astfel rezistente 'de contact' care incep sa disipe caldura la trecerea curentului, apar apoi mici arcuri electrice, totul accelerand uzura lipiturilor. In final lipitura 'se rupe' (vezi poza)

Ruptura are aspect casant, diferit de cel specific unei lipituri 'reci'. Odata cu intreruperile circuitelor datorita ruperii lipiturilor pieselor mari pot apare defectari colaterale in cascada ale altor piese de tip SMD prin depasirea valorilor maxim admise. Exista de asemenea cateva trasee de cablaj imprimat subdimensionate dpdv al curentului care le strabate.

EDU ar fi trebuit sa fie supus (in faza de prototip) la teste de anduranta dure, dar nu s-a facut asa ceva.

Repararea
In cazul cel mai norocos, de regula cand inca masina functioneaza dar are acele 'zvacniri' sau 'suturi',trebuie refacute cu atentie doar lipiturile pieselor voluminoase (condensatori, bobine, tranzistori, mufa).

Fara a cadea in delirul egocentric al celui care spunea ca lipirea pieselor este 'o arta care se simte si nu poate fi explicata' (ca apoi sa zica 'mare atentie la dioda asta... (pauza)... unde e dioda?') consider ca ajuta mult:
- o statie de lipit termostatata cu varfuri de calitate
- fludor bun
- folosirea tresei metalice si a pompei de fludor pt. indepartarea aliajului
- ceva (mai multa) indemanare si respectarea ABC-ului realizarii unei lipituri
- curatarea cu atentie a zonei lipiturii, atat inainte cat si dupa lipire

Daca s-a mers in continuare cu masina crezand ca defectul va dispare ca prin farmec?, dar sfarsind prin a ramane in pana totala, este aproape sigur ca s-au defectat diverse piese, si stunci trebuie dezlipit cablajul imprimat pentru a vizualiza ambele fete si a depista ce ravagii s-au produs. Aici este nevoie de cunostinte temeinice de electronica, diagnosticarea defectelor e ceva mai dificila.

In orice caz, consider obligatorie mutarea EDU intr-un loc ferit de vibratii si temperaturi mari, altfel defectul se va repeta mai devreme sau mai tarziu.
  • dack

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2009

  • Mesaj Privat
buna seara.am urmatoarele probleme : 1-intreruperi in sarcina(curatat sorb,egr,lipituri reci,senzor turatie nou GM,furtune vacum ok) face la fel; 2-pornire grea dupa ce a fost lasata jumate de ora sa se raceasca(nu tot timpul face asa) ,la rece porneste ok.am inregistrat cu op-com dar nu prea stiu ce sa urmaresc si unde ar fi problema.va rog sa ma ajutai sa ii dau de cap .am incercat sa atasez si fisierele inregistrate cu op-com dar am putut.multumesc
  • dack

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2009

  • Mesaj Privat
este vorba de astra g 1.7dti.
Skip ads

  • cristinalhp

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2014

  • Mesaj Privat
am un Opel Vectra GTS,2004,2,2 ,automatic,Nu imi mai funct senzorii de parcare fata-spate.Am crezut ca poate au o siguranta corespunzatoare care ar putea fi arsa,asa ca le-am verificat pe toate.Dupa asta am dat sa pornesc motorul si nu a mai pornit.CARE AR FI PROBLEMA.VA ROG ASTEPT SFATURILE VOASTRE
  • prcristian

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2006

  • Mesaj Privat
La Y17DT cu ECU reparat, masina porneste insa, atunci cand turatia motorului ajunge la 2200 rpm, motorul se opreste brusc si apare eroare P0251.
Cineva care a intampinat aceasta problema.
Merci
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
P0251 e in general eroare de EDU nu de ECU.
  • dack

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2009

  • Mesaj Privat
buna ziua.va rog ma ajutati si pe mine sa rezolv problema ?am mentionat mai sus cum se manifesta. multumesc. Sad
  • masster

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2014

  • Mesaj Privat
ce lipiturin reci ai 'reparat'?
  • dack

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2009

  • Mesaj Privat
La calculatorul de la pompa.
  • prcristian

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2006

  • Mesaj Privat
djtaotao a scris:P0251 e in general eroare de EDU nu de ECU.


Si, care ar putea fi cauza?
De ce porneste totusi iar cand turezi pana la 2100 se opreste motorul pur si simplu?
Ar pute fi de la senzor rotatie arbore cotit?
Totusi nu apare eroare de senzor rotatie arbore cotit ci doar P0251.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
P0251 de multe ori nu afecteaza pornirea. Pentru senzor de turatie ai fi primit alta eroare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR