Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • litian28

  • Mesaje scrise: 213
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2019 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
salutare!
imi zice si mie cineva totusi ce baterie sa iau sa se potriveasca ca dimensiune pentru un corsa c din 2001,1.2,55W,75 cp, motor Z12XE?
as vrea sa o schimb pe cea originala care e pe masina inca de la iesirea din fabrica!
astept pareri avizate!
as dori parca una de 44Ah sau 45Ah.
multumesc anticipat
Skip ads

  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Al meu alternator incarca prea mult:
cu consumatori scade la 13,8 pt 1-2 secunde la conectarea consumatorului, dupa care revine la 14,2-14,3. Fara consumatori ramine putin la 14,3 V dupa care in timp creste la 16 V.

Banuiala mea este regulatorul. A mai patit cineva asta? Poate fi generata de altceva? (diodele nu genereaza asta). Daca regulatorul este sigur, cit costa si ce cod are?

Corsa C 1.0 din 2001.
  • corsamare

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Verifica starea (de eventuala oxidare) a cablurilor intre alternator si baterie. (Ai masurat aia 16 volti pe alternator, pe baterie, intre plusul alternatorului si blocul motorului, plusul alternatorului si caroserie? Fii mai explicit)
De asemeni e util de pus voltmetrul intre plus alternator si plus baterie, precum si intre minusurile acelorasi componente. Tensiunile nu trebuie sa depaseasca 0,1 volti, in functionare, mai ales pe traseul negativ. Valori mai mari denota contacte oxidate!
Succes!
Ps: Poate fi si regulatorul defect, dar statistica spune altceva. "Testele" cu scurtcircuitari de obicei defecteaza catastrofic aceasta componenta
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Oxidari nu sint, cel putin nu vizibile. Am masurat tensiunea pe bornele bateriei, apoi intre + baterie si o masa, recte ceva metalic bloc motor.
Direct pe alternator n-am masurat. O sa iau la puricat traseele.
Teste cu scurt si deconectari in mers nu fac. Poate cel de la care am luat masina...
Skip ads

  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salutare !

aviz celor care trebuie sa schimbe fulia de la alternator:

acum aproximativ cinci luni m-a lasat fulia de la alternator ( mergea in gol si nu mai invartea alternatorul, se dusese ambreiajul )am fost la un service de alternatoare din baicului unde am schimbat-o , am cumparat o fulie pe producator fiindca era mai ieftina - 260 ron - ,cea orginala costa 400 ron , toate bune si frumoase pana acum patru zile cand a inceput un huruit groaznic , zgomotul se auzea din fata , am inceput sa schimb : pompa de apa (150 ron ) , rulment fulie compresor aer( 60ron ), rulment rola intinzatoare (14 ron ) si tot nu disparea zgomotul , in final am zis ca este de la rulmentii de la alternator , am mers la acelasi service unde am schimbat fulia ca sa schimb si rulmentii . acolo au observat ca fulia este blocata si din cauza asta huruia .

concluzie : dai 260 ron pe fulie , te tine 5 luni ( garantie 3 luni ) , dai 400 ron pe fulie te tine cat te tine ( garantie 2 ani )
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,486
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
bavarezu a scris:Salutare !

aviz celor care trebuie sa schimbe fulia de la alternator:

acum aproximativ cinci luni m-a lasat fulia de la alternator ( mergea in gol si nu mai invartea alternatorul, se dusese ambreiajul )am fost la un service de alternatoare din baicului unde am schimbat-o , am cumparat o fulie pe producator fiindca era mai ieftina - 260 ron - ,cea orginala costa 400 ron , toate bune si frumoase pana acum patru zile cand a inceput un huruit groaznic , zgomotul se auzea din fata , am inceput sa schimb : pompa de apa (150 ron ) , rulment fulie compresor aer( 60ron ), rulment rola intinzatoare (14 ron ) si tot nu disparea zgomotul , in final am zis ca este de la rulmentii de la alternator , am mers la acelasi service unde am schimbat fulia ca sa schimb si rulmentii . acolo au observat ca fulia este blocata si din cauza asta huruia .

concluzie : dai 260 ron pe fulie , te tine 5 luni ( garantie 3 luni ) , dai 400 ron pe fulie te tine cat te tine ( garantie 2 ani )

Salut! Imi pare rau sa constat ca nu esti scotian si arunci cu banuti. Cu cateva posturi in urma nu erai de aceeasi parere. Sper sa retii trista experienta pe care tocmai ai acumulat-o.
  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
ai dreptate , insa nu ma asteptam sa pice dupa 5 luni .ideea este ca eu am trimis un amic sa duca altenatorul la reparat atunci si nu mi-a spus nimic de garantie ,fiindca fii sigur ca pentru 140 ron in plus optam pentru 2 ani garantie. am postat patani amea ca sa fie exemplu pentru cei ce vor sa schimbe fulia .
  • marady

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut! Are idee cineva cam cat costa un alternator ( fie nou fie sh)? Intreb asta pt ca al meu facea incredibil de urat si am mers cu el la un service autorizat... M-a costat 1100 el + manopera si vreau sa verific daca mi-au luat mult sau nu... De asemenea ma mai intereseaza daca are cineva idee cam cat costa o valva EGR ( aceasta fiind motivul pt care mi se aprinde martorul de la sistemul electronic)... Mi-au facut un pret bun la ea, insa manopera ma costa cam 400; cica e undeva in spate si trebuie desfacute cabluri, baterie... munca de o juma' de zi... Multumesc pentru eventualele lamuriri! O schita a motorului de corsa diesel unde putem gasi? (sau se gaseste asa ceva?)
Skip ads

  • M@ru

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
salut am un opel corsa 2005 1.2 benzina si as vrea sa stiu si eu daca cheia are baterie iinterior ptr ca nu imi mai merge inchiderea centralizata(inchiderea o am pe cheie,in schimb merge sa deschid masina cu cheia) astept raspuns ms!
  • terry

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2008

  • Mesaj Privat
da ,are, vezi in poza de mai jos :


  • attyka

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Combo 2006 Z13DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salutare!
Are cineva codurile din EPC4 pentru urmatoarele piese?
- furtune de la radiator (tot setul)
- fulia de la alternator
- burduful acela de plastic, care intra direct in radiator(este montat chiar pe acesta) si se cupleaza cu furtunul gros de apa din partea de sus a radiatorului
Motor Z13DT Opel Combo 2006
multumesc anticipat!
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am facut boroboata azi de a-mi uita luminile aprinse. Embarassed Dupa 3+ ore, bateria nu mai are putere sa porneasca motorul.
E vreo problema daca incarc bateria de la un diesel? Conteaza puterea bateriei masinii de la care primesc curent?
Cate minute trebuie pastrata legatura intre baterii? Ce trebuie sa fac dupa aia ca sa nu ma trezesc ca o opresc si maine dimineata nu mai porneste?
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Shiva, ii dai doar curent sa porneasca (iti trebuie cabluri) nu conteaza cat e de mare bateria, bateriile sunt surse stabilizate in tensiune, nu in curent.
Pui cablurile, stai 1 minut, pornesti masina, lasi asa 30secunde-1 minut, apoi iei cablurile. Si umbli nitel cu masina ca sa se incarce bateria
Cineva imi zicea ca releul de incarcare cupleaza doar dupa ce treci odata de o anumita turatie (3200 rpm parca zicea). Poate cineva sa confirme/infirme treaba asta?
  • Laur R.

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Eu am tinut masina pe margine 2 luni fara sa merg cu ea, doar o mai porneam putin cand era frig si o lasam sa mearga la relanti, si nu mi s-a descarcat bateria deloc.
  • SCOTZIANUL

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2008 Z1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Astazi am vrut sa pornesc masina si am constatat ca am bateria descarcata. Am sunat la , opel asistance ' pt. ca este inca in garantie si s-a rezolvat imediat. Din propie experienta pot sa-ti confirm ca dupa pornire , am deconectat imediat cablurile care faceau legatura cu bateria celeilalte masini si am lasat-o sa mearga la relanti 5min. dupa care am oprit-o. Am repornit masina la putin timp fara probleme...deci alternatorul incarca si cand este la 800-1000 rpm.
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Vreau sa scot borna + de la baterie, timp de cateva minute (pentru a inlocui sonda lambda si a "sterge" o eroare data de sonda lambda). Dupa ce pun borna la loc pe baterie, pot avea probleme? Adica trebuie reintrodus vreun cod la alarma masinii ?
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
jE a scris:Shiva, ii dai doar curent sa porneasca (iti trebuie cabluri) nu conteaza cat e de mare bateria, bateriile sunt surse stabilizate in tensiune, nu in curent.
Pui cablurile, stai 1 minut, pornesti masina, lasi asa 30secunde-1 minut, apoi iei cablurile. Si umbli nitel cu masina ca sa se incarce bateria
Cineva imi zicea ca releul de incarcare cupleaza doar dupa ce treci odata de o anumita turatie (3200 rpm parca zicea). Poate cineva sa confirme/infirme treaba asta?

Sar'na! Am cuplat pt. 1 minut bateriile, am pornit motorul, luat clestii jos si, de siguranta (si necesitate, ca aveam cumparaturi de facut) am fost la Polus si apoi la Kaufland. Masina porneste la prima cheie, chiar daca e foarte frig afara.
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
negociator a scris:Vreau sa scot borna + de la baterie, timp de cateva minute (pentru a inlocui sonda lambda si a "sterge" o eroare data de sonda lambda). Dupa ce pun borna la loc pe baterie, pot avea probleme? Adica trebuie reintrodus vreun cod la alarma masinii ?



Pentru persoanele eventual interesate, precizez ca am facut operatia descrisa mai sus. Am scos borna + de la baterie timp de cateva minute. Dupa ce am refixat borna pe baterie, am remarcat ca s-a resetat ceasul de la bord (adica arata ora 0 si data de 3 ianuarie 2006), dar alarma nu a avut nici o problema. Alarma functioneaza normal, la fel ca inainte. Mp3 playerul functioneaza si el normal, fara a cere nici un cod, cu doua impedimente: 1. s-a resetat ora 2. s-au pierdut posturile de radio salvate in memorie (deci trebuie reglata ora si reinregistrate posturile de radio in memorie).
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Dupa mai mutle cautari pe forum mi-am dat seama ca sunt putine titluri cu referire la alternatoarele de Corsa.
Detin o Corsa C, model 2001, motor Z10XE, 211600 KM la bord. Urmeaza sa fac un drum mai lung cu ea, si de aceea am facut o verificare cu amanuntul la multe ( curatat EGR, curatat clapeta, schimbat bujii NGK cu reglaj intrefier la 0,9 mm, curatat injectoare-demontat rampa injectoare, schimbat pompa apa+curea alternator).

Am verificat si alternatorul. In Sibiu la service MIU (electrician auto). Mi s-a spus ca alternatorul montat este Bosch, si este unul dintre cele mai bune modele pe piata la ora actuala, cele mai bune fiind cele japoneze. Dupa verificare amanuntita (dat jos, probat pe bancul de probe, desfacut ax, stator, carbuni, releu +diode), electricianul a ramas surprins vis a vis de cat de bine arata alternatorul dupa atatia kilometri parcursi. Carbunii erau uzati doar un sfert (deci 3 sfert erau intacti), releul si puntea functioneaza perfect (14,6 V incarcare la relanti, 14,5 incarcare cu toti consumatorii porniti la maxim - faza lunga pornita, casetofon pornit, ventilatia pe cald la pozitia 4). Statorul se prezinta excelent. Singura uzura a fost gasita la rulmenti. Aceia i-am schimbat. Se recomanda rulmenti nemtesti de producator FAG, dimensiuni 6003 (21 lei) si 6303 (24lei). Curatat, schimbat rulmenti, curatat contacte+manopera=130 RON.

NU am schimbat punte diode+releu, mi s-a spus ca nu e nevoie, piesele originale totdeauna fiind mai bune decat ce gasesti la ora actuala pe piata.
De asemena am intrebat care sunt cauzele pentru care se poate duce puntea diode si releul, si mi s-a zis ca cele mai multe pica din cauza bateriilor slabe sau vechi. Instalatiile artizanale (modificari faruri, statii audio, etc) nu prea sunt recomandate. De asemenea, mersul motorului in relanti pe o perioada mai lunga de timp (asa cum le obisnuim noi sa le lasam iarna sa se incaleazasca si sa se dezghete geamurile) scurteaza viata alternatorului. Daca se lasa motorul mai mult timp in relanti, este bine ca sa fie activi cat mai putin consumatori (faruri stinse, ventilatie pe minim, pe rece, casetofon stins).
carbunii se pot strica daca aveti scurgeri de ulei la motor si intra ulei la electromotor. Impreuna cu praful din electromotor, se creaza un fel de "pasta" care duce la tocirea prematura a carbunilor.

Mi s-a mai spus ca alternatoarele frantuzesti sau italienesti sunt foarte slabe.

Urez kilometri multi tuturor Corsarilor.
Recomand tuturor mentenanta preventiva, eu asa am procedat iar masina merge excelent, motorul suna frumos (desi are un consum de ulei la 0W40 destul de mare, dar consumul il am de cand am cumparat masina la 98000km). Mecanicul a ramas suprins de felul cum arata bujiile dupa 40.000 KM- fara depuneri pe electrozi si curate. E ciudat pe unde imi mananca ulei, deoarece bujiile nu sunt afumate...
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Mai am o intrebare (de fapt doua intrebari. 1. Va trebui ca in scurta vreme sa+mi schimb bateria la masina (Opel Corsa C, fabricatie 2006, motor benzina 1,2 litri). Bateria originala GM a avut 44 Ah. Vreau sa cumpar o baterie de capacitate mai mare. Ce imi recomandati sa cumpar: Varta Silver Dynamic de 52 Ah sau de 61 Ah, sau baterie GM de 50 - 55 Ah ? 2. Ma gandeam sa-mi cumpar si un "robot de pornire" de la un magazin de piese auto. Serveste la incarcarea acumulatorului. Ce parere aveti, merita o asemenea investitie ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR