Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • mumus

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
montat de cateva zile, legat la farul din dreapta...cel de pe partea cu bateria....functioneaza perfect.
Skip ads

  • Cristzi89

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Este o modificare facuta din topor. Pur si simplu am legat firele la un cap de bricheta, si in momentul in care il bag se aprind. Vreau sa am posibiliatea sa le sting si sa le aprind cand vreau Smile...
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Da dar nu vad de ce ati face asa ceva cand masina dumnevoastra prezinta deja DRL,trebuie doar activat.

Stefan esti dragut sa ne spui daca aceasta activare se poate face cu OP-com sau musai trebuie TECH2?
Multumesc frumos ptr un eventuala raspuns.
  • d_san3112

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2006 X18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2009

  • Mesaj Privat
@ Cristi _Ilie : la mine firul alb intra in aceasta cutie de sigurante mai exact aici . In aceasta siguranta firul alb vine legat la cel negru , faci o mica incizie in fir doar cat sa tai invelisul de plastic al firului dar fara sa daunezi interiorul ei iar dupa le legi impreuna sau poti sa-l lipesti si cu pistolul de lipit iar in cele din urma izolezi bine cu banda izolatoare . Aici cam astea ar fi , urmeaza legatul firului galben care la mine a fost legat la farul din stanga in mufa , mai exact la firul negru din mufa respectiva , procedeul de imbinare al celor 2 fire fiind la fel ca la cel alb dar nu uita sa izolezi bine sa nu se produca vreun scurt ca nu merita toata treaba. Very Happy
Sper ca-ti este de folos , bafta la montaj
Skip ads

  • cristi_ilie

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2012 A17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2007

  • Mesaj Privat
mersi foarte frumos pozele sunt mai mult decat exemplificatoare.Insa cred ca in prima poza este vb de releul de la pompa de benzina cel roz.Oricum am sa vad ce polaritate vine pe cele 2 fire ca as putea pune un releu separat sa nu-l afecteze pe cel de la pompa dar o sa revin cu lamurir .Multumesc inca o data!
  • d_san3112

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2006 X18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Sper ca te ajuta pozele , nu stiu daca e sau nu releul pt pompa de benzina dar electricianul care a legat firele a considerat ca e ok sa fie legat acolo firul alb. Pana acum n-am avut probleme si totul functioneaza ok de cand a fost montat Smile .
  • cristi_ilie

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2012 A17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Da am incercat in aceasta seara si intradevar firul negru este + pe contact ce intra in releu si firul galben se leaga la +de la faza scurta pentreu a se stinge cand o aprinzi.Oricum pozele tale mi-au fost de mare ajutor caci eu nu am avut nici o schema caci le-am luat desfacute din Kaufland.Multumesc frumos de ajutor inca o data!
  • cosmin b

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ciprinel, activarea drl-urilor se poate face si cu op-com-ul. Uite aici mai multe detalii: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=56866
pt. Vectra C si Astra H.
Skip ads

  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare stupida,aveti voie sa circulati pe DN,DE,AUTOSTRAZI pe timpul zilei doar cu DRL-urile?
De ce pun aceasta intrebare pt ca eu stiu ca pe aceste drumuri trebuie sa ai faza de intalnire(faza scurta) aprinsa.
Acum vine o alta intrebare daca atunci cand aprindeti faza scurta Drl-urile se sting ,care mai este rolul lor?(sa le folositi doar in oras?)
Am pus aceste intrebari pentru ca sigur o sa intalniti capete de creta care va vor trage de maneca ca nu aveti faza scurta aprinsa .
Aceste intrebari au fost adresate celor care au legat drl-urile astfel incat sa se stinga cand aprind faza scurta.Spre rusinea mea eu am legat drl-urile pe pozitii,deci raman aprinse si cand aprind faza scurta si am facut asta ca sa fiu mai bine observat in trafic de maniaci care intra pe contrasens.

Imi cer scuze daca am deranjat cu intrebarile mele.
  • d_san3112

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2006 X18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare , din cate stiu eu si din ce-am citit DRL-urile montate din fabrica se aprind in momentul cand pui contactul si pornesti motorul iar in cazul cand se porneste faza scurta sau se pun pozitiile la unele masini se sting iar la altele scad in intensitate astfel incat sa nu deranjeze pe ceilalti participanti la trafic care vin din fata ( DRL-uri + faza scurta ar fi cam puternice pt cei ce vin pe contrasens...parerea mea ). La DRL-urile pe care le am eu sau pe care le ai tu nu cred ca se pot face sa-si reduca din intensitate ca la masinile care vin din fabrica cu asa ceva.Capetele de creta si dorinta lor de a da amenzi este mare , iar cand te opresc la control si ai DRL-ul pornit te amendeaza daca nu ai putin tupeu , invocand faptul ca masina nu a fost echipata cu asa ceva la fabricatie (nici cd-player n-am avut din fabrica dar tot mi-am pus... bine ca nu se leaga si de asta ). Eu le-am montat pt a le folosi mai mult in oras pt a nu tot porni si opri xenoanele.Ca o concluzie vreau sa zic ca masinile mai noi care au din fabrica DRL-uri pot circula cu ele pe DN, autostrazi iar noi care le-am montat ulterior vom fi mereu trasi pe dreapta si intrebati ce-i cu farurile de ceata pornite?( ca boul de politist nu stie ca-s DRL-uri si ca sunt pt o mai buna vizibilitate in trafic ).
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Exact asta am vrut sa scot in evidenta ca eu le-am montat pentru a fi vizibil in trafic sa nu ma trezesc cu un "berbec"peste mine.
Am fost o data oprit in trafic seara si la fel mi-a spus ca am proiectoarele aprinse ,sa dus in fata masini sa verifice moment in care i-am scos ochi cand am aprins proiectoarele,i-am explicat ca sunt drl-uri si ca sunt montate in service specializat si ma lasat in pace.
  • narcky_cypycu

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Scad in intensitate pt prelungirea duratei de viata a led-urilor. Odata ce ai aprins lumina de intalnire teoretic nu ar mai fi nevoie de ele.
Berbecu-i, berbec atata timp cat considera ca drumul ii doar al lui nu prea ai ce sa-i faci.
Skip ads

  • emiloprea

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Stiu ca nu s-a mai discutat de mult aici, dar v-as intreba daca existavreo posibilitate ca DRL-urile cu doar 2 fire sa se stinga atunci cand aprind faza scurta? Ale mele au un fir (-) pe care o sa-l leg la baterie si unul (+) la releul de la pompa de benzina.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
claudiu-cld a scris:Exact asta am vrut sa scot in evidenta ca eu le-am montat pentru a fi vizibil in trafic sa nu ma trezesc cu un "berbec"peste mine.
Am fost o data oprit in trafic seara si la fel mi-a spus ca am proiectoarele aprinse ,sa dus in fata masini sa verifice moment in care i-am scos ochi cand am aprins proiectoarele,i-am explicat ca sunt drl-uri si ca sunt montate in service specializat si ma lasat in pace.


Capul de creta trebuia sa te amendeze regulamentar. DRL-ul trebuie sa se reduca in intensitate sau sa se opreasca cand aprinzi faza scurta. Altfel sunt foarte deranjante pe timp de noapte. Mai rau decat cu luminile de ceata aprinse.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
narcky_cypycu a scris:Scad in intensitate pt prelungirea duratei de viata a led-urilor. Odata ce ai aprins lumina de intalnire teoretic nu ar mai fi nevoie de ele.
Berbecu-i, berbec atata timp cat considera ca drumul ii doar al lui nu prea ai ce sa-i faci.


Scad in intensitate pentru a nu deranja ceilalti soferi. Prelungirea duratei de viata e doar un efect secundar.
  • emiloprea

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu sunt sigur ca e valabil chiar la toate marcile de masini, fie ele echipate cu DRL din fabrica. Cat despre cele aftermarket, nu sunt ele atat de puternice incat sa deranjeze, poate doar sistemele alea extrem de scumpe (pe la 7-9 milioane) de la Philips sau alti producatori. In orice caz, deranjeaza mai mult xenonul, chiar de fabrica pe masini luxoase. Mi s-a intamplat de multe ori sa am din contrasens vreun bolid de-asta si la cel mai mic hop in asfalt sa-mi stearga retina.
Luminile de ceata sunt lumini de ceata si n-ar trebui folosite decat in astfel de conditii de vizibilitate redusa. Dar asta e alta discutie.
  • aalex691

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2011

  • Mesaj Privat
emiloprea a scris:Stiu ca nu s-a mai discutat de mult aici, dar v-as intreba daca existavreo posibilitate ca DRL-urile cu doar 2 fire sa se stinga atunci cand aprind faza scurta? Ale mele au un fir (-) pe care o sa-l leg la baterie si unul (+) la releul de la pompa de benzina.

In ceea ce priveste DRLurile cu 2 fire, conform indicatiilor unui coleg de pe forum, eu am legat (-) de la DRL la (+) de la pozitii - banuiesc ca merge si cu faza scurta.
Teoretic, trebuiau sa se stinga cand aprind pozitiile. Practic, la mine se reduce intensitatea.
  • emiloprea

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu prea face sens, dar nici eu nu sunt mare cunoscator. Mersi oricum de sugestie. Cred ca pana la urma o varianta simpla ar fi sa pun un releu simplu care atunci cand sesizeaza curent de la faza scurta, sa decupleze drl-ul (sau eventual sa-i diminueze intensitatea inseriind o rezistenta).
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu stiu cat de reala este treaba asta cu redusul in intensitate ,ca sunt atatea masini noi care au DRL din fabrica la care nu se reduce inensitatea cand se aprinde faza scurta.
NU stiu cum iti merge tie @alex691 daca ai legat minusul de la DRl pe + de la pozitii ,Logic pe acel plus vine curent doar cand se pune comutatorul ,- de unde vine ?
Sau poate nu am inteles eu bine ,mai explica o data cum sunt legate firele la DRL.
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cu toate ca topicul si posturile sunt vechi,voi faceti o mare confuzie.DRL in afara localitatii e fix....pix!
Fac si eu un copy-paste ca Ponta la ceva : "Conform OUG 195 in circulaþia pe autostrãzi, pe drumurile expres ºi pe cele naþionale europene (E) conducãtorii de autovehicule sunt obligaþi sã foloseascã ºi în timpul zilei luminile de întâlnire. Portiunile din drum ce traverseaza localitatile, cu exceptia municipiilor, fac parte din drumul national sau european si sunt administrate de catre Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale. Conform acestei prevederi regulamentare in toate cazurile in care se circula, in interiorul localitatilor, pe o strada ce face parte dintr-un drum european (traseul de tranzit al localitatii) trebuie aprinse luminile de intalnire "
Dupa cate stiu eu DRL nu e inca considerata lumina de intalnire,asa ca toate sansele sa luati amenda daca le folositi fara faruri in afara localitatilor.Iar pentru orase sunt mai mult un moft....Da bine pe masina,dar atentie la lege!
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR