Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • boggg

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
buna ziua de doua zile nu stiu ce are masina opel astra g 2002 z16xe benzina la relati merge bine dar cand plec cu ia dupa loc si ajunge la turatia de 1500 2000 da nistr suturi si nu mai trage dupa ce ajunge la 2500 de turati isi revine la normal am bagato pe testar si nu arata nimic nici o eroare nu stiu ce are va rog frumos ajutatima fan opel
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Debitmetru.
Sonda lambda.
Carburant prost.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Z16XE nu are debitmetru, are MAP si el nu prea face probleme. Vezi bujii sau bobina, curata throttle si EGR.
  • coman_georgian

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1998 1.8
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2011

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare la motor de 1.8 16v are debitmetru?
Skip ads

  • adinan_superstar

  • Mesaje scrise: 264
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
coman_georgian a scris:am si eu o intrebare la motor de 1.8 16v are debitmetru?


are
  • boggg

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Z16XE nu are debitmetru, are MAP si el nu prea face probleme. Vezi bujii sau bobina, curata throttle si EGR.
am curatat clapetade aceleratie si buji tot face
  • boggg

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
am curatat clapeta de aceleratie si buji si egr si bobina a mai ramas sonda lamdba da MAP adica debimetru dar nu stiu cu se masoara sa sti ca sunt bune
  • boggg

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Z16XE nu are debitmetru, are MAP si el nu prea face probleme. Vezi bujii sau bobina, curata throttle si EG am curatat clapeta de aceleratie si buji si egr si bobina a mai ramas sonda lamdba da MAP adica debimetru dar nu stiu cu se masoara sa sti ca sunt buneR.

Skip ads

  • boggg

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
am curatat clapeta de aceleratie si buji si egr si bobina a mai ramas sonda lamdba da MAP adica debimetru dar nu stiu cu se masoara sa sti ca sunt bune
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
MAP se poate masura cu un voltmetru... are cel putin 3 pini din care unu este 12+ (alimentarea), altu este masa (0V) si altu trebuie sa fluctueze de pe la 0,9 V la relanti pana pe la 4-5V cand accelerezi la maximum.
Da nu se prea strica... incearca sa-l cureti atent cu aer comprimat...
Poate sa fie si EGR-ul... sa se blocheze pistonasul.. cu toate ca l-ai curatat... Pe la regimul ala de turatii lucreaza EGR-ul
Si EGR-ul se poate verifica... se da jos si cu o sursa de curent de 12V se poate actiona pistonasul daca se conecteaza pinii din capat. Sau cu un multimetru se poate verifica conductivitatea intre: primul pin cu ultimul si primul pin cu penultimul
  • boggg

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
inteleg ca nu se poate masura MAP dar sti sitomele uite cu face daca merg normal nu face numai cand ma dau la ia mai brusc face numai in adoua si atrea cand ajunge la turatile 2000 si 2500 dupa aia nu face si de obicei cand se incalzeste motorul la 80 grade
  • DorinG

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! Va rog sa ma ajutati cu un sfat (cu scuzele de rigoare daca am gresit topicul)
Am un Opel Astra G Bertone (motor Z18XE, transmisie manuala) si am consumul exagerat, zic eu - 15% urban si 8% extra. Am facut recent revizia (schimbat distributie, lichide, filtre, bujii) La tester nu imi apare nicio eroare, totusi mecanicul mi-a aratat ca senzorul de aer (incorporat in DEBITMETRU, sper sa nu gresesc , situat pe furtun imediat dupa filtru de aer si conectat cu o mufa cu 4 pini) arata o temperatura de intrare a aerului exterior de 47 grade, desi afara erau 15 grade. In acelasi timp, tot pe tester, era un alt senzor (care stabileste amestecul....din cate am inteles eu) care arata cand bogat, cand sarac si se tot schimba intre cele 2, la intervale de 1 secunda.
Alte simptome (nu stiu daca au legatura cu consumul) o vreme se simtea in masina miros puternic de benzina, care a disparut dupa ce am schimbat racordul flexibil de la toba esapament (era distrus); motorul parca se incalzeste destul de greu dupa 10-15 min de mers pana la temp de 90 grade, iar pe autostrada la 120 km\h scade temperatura apei undeva la 60-70 grade; si inca ceva dupa revizie si toate reparatiile am fost la ITP, iar la noxe mi-a spus ca procentul de oxigen in aerul evacuat e foarte mare (desi toba era deja reparata).
Sper sa ma ajute cineva. Ma aduce la sapa de lemn consumul asta! Va multumesc.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
boggg a scris:inteleg ca nu se poate masura MAP dar sti sitomele uite cu face daca merg normal nu face numai cand ma dau la ia mai brusc face numai in adoua si atrea cand ajunge la turatile 2000 si 2500 dupa aia nu face si de obicei cand se incalzeste motorul la 80 grade

e clar de la EGR... asta lucreaza cand motoru' e cald si cand nu e in sarcina (cand iei picioru' de pe acceleratie sau cand brschezi pedala de acceleratie).. Pot sa fie infundate si canalele de la EGR (dinspre galeria de evacuare si spre galeria de admisie). Incearca sa cureti si sa masori EGR-ul... si eventual sa verifici si canalele.. sa nu fie cu mizerie.. e cam stramt da se pot curata cu o sarma
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
DorinG a scris:Salutare tuturor! Va rog sa ma ajutati cu un sfat (cu scuzele de rigoare daca am gresit topicul)
Am un Opel Astra G Bertone (motor Z18XE, transmisie manuala) si am consumul exagerat, zic eu - 15% urban si 8% extra. Am facut recent revizia (schimbat distributie, lichide, filtre, bujii) La tester nu imi apare nicio eroare, totusi mecanicul mi-a aratat ca senzorul de aer (incorporat in DEBITMETRU, sper sa nu gresesc , situat pe furtun imediat dupa filtru de aer si conectat cu o mufa cu 4 pini) arata o temperatura de intrare a aerului exterior de 47 grade, desi afara erau 15 grade. In acelasi timp, tot pe tester, era un alt senzor (care stabileste amestecul....din cate am inteles eu) care arata cand bogat, cand sarac si se tot schimba intre cele 2, la intervale de 1 secunda.
Alte simptome (nu stiu daca au legatura cu consumul) o vreme se simtea in masina miros puternic de benzina, care a disparut dupa ce am schimbat racordul flexibil de la toba esapament (era distrus); motorul parca se incalzeste destul de greu dupa 10-15 min de mers pana la temp de 90 grade, iar pe autostrada la 120 km\h scade temperatura apei undeva la 60-70 grade; si inca ceva dupa revizie si toate reparatiile am fost la ITP, iar la noxe mi-a spus ca procentul de oxigen in aerul evacuat e foarte mare (desi toba era deja reparata).
Sper sa ma ajute cineva. Ma aduce la sapa de lemn consumul asta! Va multumesc.



senzorul de temperatura a aerului se poate da jos si curata cu aer comprimat sau daca-i defect chiar schimba..."Senzorul" ala care arata cat de bogat sau sarac este amestecul e sonda Lambda, se afla pe galeria de evacuare si alta sonda dupa catalizator... Daca masina a fost pusa pe tester si senzorii astia dau valori aberante poate-s defecti... sau poate garnitura de la galeria de evacuare sau admisie este fisurata si trage aer fals... Incearca sa verifici etanseitatea instalatiei de admisie a aerului si cea de evacuare (metoda "carpa")
  • DorinG

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
PT luciraica
Merci mult pt raspuns. O sa ma apuc de curatat. Si apoi merg la tester din nou.
Dar oare care din problemele astea duc la cresterea consumului? Doar debitmetrul defect sau imbacsit poate duce la o crestere cu 5 litri a consumului?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi chiar cu 5 l/100km nu a crescut consumul... e normal daca in oras cand e frig sa creasca consumul chiar si pe la 15%...
  • DorinG

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
luciraica a scris:poi chiar cu 5 l/100km nu a crescut consumul... e normal daca in oras cand e frig sa creasca consumul chiar si pe la 15%...


Asta e problema.... 15% l-am calculat cand inca mai era cald afara. Acum cred ca e deja mai mult. mai am putin si alimentez sa aflu.
oricum tocmai am descoperit ca termostat e blocat pe deschis. la drum intins imi scade temperatura la minim de tot, nici caldura nu mai baga.
Dar tot nu stiu de unde e consumul asta mare asa......
  • DorinG

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am vorbit si pe alt topic. Baietii spun ca e de la termostatul blocat pe deschis....deci motorul ar merge prea mult la rece.....eu nu stiu ce sa zic.
Iar valorile de la Lambda cica asa oscileaza bogat\sarac..... mie mi se pare ciudat. dar ce sa zic nu ma pricep de asta am cerut ajutor.
Si senzorul din debitmetru asa arata el pt ca motorul era cald, deci si compartimentul unde e senzorul. Oricum asta o sa-l pun la tester cu motorul rece. sa vad ce valori apar atunci
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
DorinG a scris:
luciraica a scris:poi chiar cu 5 l/100km nu a crescut consumul... e normal daca in oras cand e frig sa creasca consumul chiar si pe la 15%...


Asta e problema.... 15% l-am calculat cand inca mai era cald afara. Acum cred ca e deja mai mult. mai am putin si alimentez sa aflu.
oricum tocmai am descoperit ca termostat e blocat pe deschis. la drum intins imi scade temperatura la minim de tot, nici caldura nu mai baga.
Dar tot nu stiu de unde e consumul asta mare asa......


poi termostatul se deschide pe la 90 grade... eu cred ca la drum lung se atinge si temperatura asta.. si apoi n-ar trebui sa mai fie probleme. Intr-adevar la drumuri scurte daca ramane deschis e o problema... Termostatul este intr-un dispozitiv montat pe chiuloasa in stanga sus (la furtunul gros).. acolo este si un senzor care da temperatura motorului (lichidului de racire) Se poate demonta si verifica cu apa fierbinte care da in clocot... oricum daca e rece trebuie sa fie inchis...
  • DorinG

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Da. Exact asta e problema. Eu fac doar drumuri scurte in Bucuresti. Si daca ala e deschis permanent merg cu motor rece. Ce crezi asta sa imi ridice consumul?
Ce parere ai despre ce au zis ceilalti despre Lambda si debitmetru?
Iti multumesc pt sfaturi!


Ultima modificare facuta de DorinG la Lun 31 Oct, 2011 8:33 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR