Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • AndrewBv

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Salut colegi!
In primul rand sper ca scriu unde trebuie.
Sunt anul IV la IM , si mi-am ales ca tema de licenta, discul de ambreiaj.Si intrebarea mea este, cum imi dau seama ca discul este defect, adica cand patineaza(eu stiu ca tragi frana ..bla bla bla. Dar asta nu ma ajuta) cum imi dau seama daca discul e defect,exista ceva stand de masurare a valorilor admisibile a uzurii sau cum se verifica mai exact.Frecarile cum as putea sa le determin?
Multumesc!
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Singurul lucru ca sa poti sa-ti dai seama daca disciul ambreiajului este dus este sa-l demontezi si sa vezi cat s-a tocit stratul de frictiune.
El este defect atunci cand aluneca.Acest fenomen apare cand acesta nu mai sta preasat complet intre volanta si placa de presiune si altfel aluneca si duce la pierderi de putere.In practica vei constata o crestere brusca a turatiei motorului neinsotita de o accelerare evidenta a autovehiculului.
Dar acest lucru se poate intampla si cand arcul placii de presiune este dus si nu mai apasa corect.
De aceea am spus ca cea mai sigura metoda este sa-l demontezi si sa verifici grosimea stratului de prictiune.Ala cere este prins in nituri.
  • AndrewBv

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
cangri a scris:Singurul lucru ca sa poti sa-ti dai seama daca disciul ambreiajului este dus este sa-l demontezi si sa vezi cat s-a tocit stratul de frictiune.
El este defect atunci cand aluneca.Acest fenomen apare cand acesta nu mai sta preasat complet intre volanta si placa de presiune si altfel aluneca si duce la pierderi de putere.In practica vei constata o crestere brusca a turatiei motorului neinsotita de o accelerare evidenta a autovehiculului.
Dar acest lucru se poate intampla si cand arcul placii de presiune este dus si nu mai apasa corect.
De aceea am spus ca cea mai sigura metoda este sa-l demontezi si sa verifici grosimea stratului de prictiune.Ala cere este prins in nituri.

OK , ms mult de tot. Insa cum verific aceasta toceala a discului?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Se observa la ochiometru sau masori cu un subler si compari cu dimensiunile unuia nou.
Skip ads

  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
AndrewBv a scris:Salut colegi!
In primul rand sper ca scriu unde trebuie.
Sunt anul IV la IM , si mi-am ales ca tema de licenta, discul de ambreiaj.Si intrebarea mea este, cum imi dau seama ca discul este defect, adica cand patineaza(eu stiu ca tragi frana ..bla bla bla. Dar asta nu ma ajuta) cum imi dau seama daca discul e defect,exista ceva stand de masurare a valorilor admisibile a uzurii sau cum se verifica mai exact.Frecarile cum as putea sa le determin?
Multumesc!
Proasta tema ai ales ....se demonstreaza destul de greu ....dar deh e alegerea ta,banuiesc ca erau si alte teme de examen Shocked
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Inca o chestie neenumerata printre defectiuni - un disc este defect si cand pe suprafetele acestuia exista fisuri, care pot aparea din cauza unor materiale de slaba calitate sau folosire excesiva (taxi, sofer neindemanatic, probleme la sistemul de debraiere, folosire la competitii a autoturismului...)
De regula un ambreiaj bun trebuie sa lucreze doar in partea de jos si pe o portiune cat mai scurta a pedalei de ambreaj
Printre simptomele unui ambreaj care ar necesita inlocuit - pedala tare, ambreaj care prinde sus, fluctuatii de putere a motorului la debraiere, smucituri, turare a motorului in gol in timpul rulajului.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Scuze ca ma interpun dar nu inteleg asta cu ....pedala tare ? cred ca are treaba cu pompa de frina nicidecum cu partea de ambreiaj,parerea mea stricta si personala Razz
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@ tase faza cu pedala tare tine de reglaj.
Normal ambreiajul se apasa pana la podea.Si el acolo trebuie sa debraieze complet.
Daca debraiaza inainte de acest punct atunci pedala va ajunge la capat de cursa inainte de podea deci va deveni tare.
Skip ads

  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Bine cum spuneti voi dar era vb de uzura ambreiaj ...deci?Nu era vb de reglaj pedala ci de uzura ambreiaj,pedala o reglezi in functie de uzura ambreiaj...parca asa am invatat eu la scoala
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Pana la urma tot studentul de anul patru ar trebui sa ne explice cel mai bine.
  • AndrewBv

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc pt ajutor, orice informatie imi este de un mare folos....Smile
@Lotg: inca sunt cam in ceata pe tema asta, dar dupa ce ma voi documenta serios, va voi lamuri.
Ma mai gandeam la alta tema, anume discurile de frana, ce solicitari apar..si chestii "dastea".
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
pei mai baiete Very Happy acolo la scoala nu v-au invatat nimic? Mecanica se invata cel mai usor si mai repede daca exista pasiune automobilistica, si daca se "exerseaza" sub capota sau unde mai e nevoie.
Skip ads

  • AndrewBv

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:pei mai baiete Very Happy acolo la scoala nu v-au invatat nimic? Mecanica se invata cel mai usor si mai repede daca exista pasiune automobilistica, si daca se "exerseaza" sub capota sau unde mai e nevoie.

Pai daca eram la AR, ne invatau, dar eu sunt la IM(inginerie mecanica) si aici nu prea e despre domeniul auto, este ceva generalizat...proiectare...
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Daca tot suntem la "pai", atunci nu se gasea o lucrare de IM in loc de AR?
  • AndrewBv

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Lotg a scris:Daca tot suntem la "pai", atunci nu se gasea o lucrare de IM in loc de AR?

Ba da, dar tama asta a fost alegerea mea, nu am gasit nimic pe plac la temele propuse de profesori.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Sfatul meu pentru o lucrare completa. Mergi la un service, vorbeste cu baietii sa te lase cand au o lucrare cu schimb de disc, placa, volanta sa te lase sa asisti. Sa faci poze cu discul vechi, cel nou, montaj corect. Treci dimensiuni, cauzele defectului. Apoi poti face o poza la o dacie vechi cu fanta prin care se vede ambreiajul si se poate constata gradul de uzura. La astea noi nu ai cum ca nu exista fanta respectiva.

Propui idei pentru ca uzura ambreiajului sa poata fi observata din timp(usita de vizitare, poate cine stie un senzor destept Shocked )
  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,194
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa faci poze la unul cat de cat bun, am eu acasa. Uzura cred ca se poate intui analizand cat mai este din ferodourile de pe disc(sper ca asta e denumirea) pana ajung din cauza uzurii la niturile de prindere.
  • AndrewBv

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
dandobre a scris:Daca vrei sa faci poze la unul cat de cat bun, am eu acasa. Uzura cred ca se poate intui analizand cat mai este din ferodourile de pe disc(sper ca asta e denumirea) pana ajung din cauza uzurii la niturile de prindere.
ok , ms mult!:)vorbim Smile
  • Mihai1205

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite o poza cu discul de la mine dupa 267 de mii km. nu patina,l-am schimbat in urma unei revizii pe la chiulasa. am zis daca tot am desfacut motorul sa-l schimb si pe asta sa nu imi mai rupt carca inca odata cu fiarele.
uzura se vede in poze,deja santurile acelea de pe ferodou nu prea mai erau,cel nou are santurile mult mai adanci. pedala la cel vechi era ceva mai tare,cu cel nou este foarte moale.
mai ducea destui km,dar dupa cum am specificat,nu mai imi ardea sa mai scot "fiarele" alea 'Usoare' inca odata.


sper sa te ajute.succes
  • AndrewBv

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Mihai1205 a scris:uite o poza cu discul de la mine dupa 267 de mii km. nu patina,l-am schimbat in urma unei revizii pe la chiulasa. am zis daca tot am desfacut motorul sa-l schimb si pe asta sa nu imi mai rupt carca inca odata cu fiarele.
uzura se vede in poze,deja santurile acelea de pe ferodou nu prea mai erau,cel nou are santurile mult mai adanci. pedala la cel vechi era ceva mai tare,cu cel nou este foarte moale.
mai ducea destui km,dar dupa cum am specificat,nu mai imi ardea sa mai scot "fiarele" alea 'Usoare' inca odata.


sper sa te ajute.succes

Multumesc frumos!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR