Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Din cauza vremii inca nu am desfacut ECU. Stie careva cum se numeste acea solutie pentru indepartara gelului pentru ca voi avea nevoie de asa ceva pentru accesul la fire ! Va multumesc anticipat pentru spijin! Cu stima!
Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
e vorba de \triclorura de (nu mai stiu exact ce)\dar eu nu am gasit de cumparat,am dat la un laborator,un ecu vechi,sa experimenteze pe el ,inca nu au gasit ceva bun ,care sa si curete bine dar sa nu afecteze circuitele ,mai astept.pina atunci folosim tot metoda veche,indepartarea mecanica a firelor(ruperea,lor dupa care e usor de curatat) si schimbul tuturor cu alte fire din cupru,sau in cazuri,speciale(atunci cind este doar unul....doua fire rupte) inlocuirea lor foarte atent indepartind gelul partial doar in zona de lucru.
  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Am inteles... Inca o intrebare as mai avea. M-am uitat acum la filmuletul cu ECU-ul, si am observat ca siliconul acela (sau ce este) care lipeste tablita, este pus pe marginile cutiei. Dumneavoastra cum indepartati acea tablita care inchide cutia?Mecanic sau chimic? Si de refacut lipitura capacului, folositi silicon?
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
cu ajutorul unui pistol cu aer cald ,incalzesc corpul ecu pe marginea respectiva ,dar interventia ,desfacerea se face tot mecanic ,incalzirea lui ajuta foarte mult la dezlipire ,se desface mai usor si mai frumos(nu se mai strimba capacul) iar la lipire folosesc gasket negru,si tin capacul presat citeva ore.
Skip ads

  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Astazi a "crapat ceasul", cu incalzirea din ultima vreme, masina a inceput sa numai mearga mai mult de 20-25 km... Am inceput sa desfac mai intai ECU de langa motor... prima bataie de cap mi-au dat-o cele 2 mufe dupa ECU.. am stat putin sa ma gandesc pana sa imi dau seama ca trebuie impins din partea opusa pentru a se desface clapeta dupa ele... pana la urma, cu calmitate pentru a nu strica ceva, am reusit sa le desfac.
Apoi am desfacut ECU asa cum a zis domnul Lucian, am incalzit o margine de la tablita aceea, apoi am indepartat-o mecanic dupa el.
Inauntru, gelul acela este nu este intarit, desi este solid... cam greu de explicat... o surubelnita de exemplu, intra in el, insa nu se lipeste nimic de ea dupa ce o scot.
In continuare am sa pun doua fotografii cu ECU-ul desfacut.. am incercat sa le fac cat mai clare.






In acest moment nu imi prea dau seama cum sa verific contactele acelea, deoarece dupa m-am uitat la fiecare contact cu o lupa destul de puternica, nu am constatat nicio desprindere de montaj, respectiv pinii exteriori.

As intreba daca are cineva idee care sunt pinii dedicati comenzii de acceleratie? Multumesc!
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Ai grija gelul respectiv este special, nu se intareste este semi lichid ,asa ramine de cind a fost fabricat,este pus pentru mentinerea mecanica a firelor pe pozitie (ca un fel de mediu amortizant) si protectia circuitelor electronice inpotriva coroziuni,oxidarii,etc,etc. (pe procesoare sunt fire din aur de 10 ori mai subtiri decit firul de par(((((((NU INCERCA SA INDEPARTEZI GELUL DIN ACELE ZONE))))) dupa identificarea firelor intrerupte se indeparteaza partial gelul din zona acelor fire ((CU FOARTE MARE ATENTIE))si apoi se refac circuitele intrerupte((daca nu e curatat gelul bine ,cositorirea,,,,,si asa destul de dificila,,,,devine inposibila,mai ales datorita faptului ca traseele electrice ,terminatiile circuitului pe care sunt conectate firele ce fac legatura cu mufa (conectorul in sine) ca si traseele PCB ,sunt aurite pe strat ceramic ,sunt foarte sensibile la temperatura ,si practic daca nu ai reusit sa cositoresti punctul din prima poate a doua oara mai ai sanse dar a treia incercare 90%va distruge ireparabil stratul (cablajul) calculatorul devenind inutil.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
scuze am uitat sa-si spun pinii. Throttle senzor:K9,K12,K13,K14,K29,K46. acceleratie senzori:M20,M33,M35,M36,M37,M50. Succes.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
ady_balcesti a scris:As intreba daca are cineva idee care sunt pinii dedicati comenzii de acceleratie? Multumesc!

Pinii pentru pedala de acceleratie:


Dupa reparatie poti inlocui gelul inlaturat cu produsul asta:
http://ro.farnell.com/acc/q...win-pk/dp/1667364
http://www.farnell.com/datasheets/92231.pdf
Skip ads

  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Am verificat contactele intre pini si PCB. K9,K12,K13,K29,K46 au fost ok. K14 din constructie nu este legat la PCB.M33,M35,M36,M37,M50 tot ok.M20 tot din constuctie nu este legat la PCB.Am verificat de mai multe ori acest lucru.Probabil ca asta este configuratia acestui ECU.Cel mai bine iti dai seama in momentul in care detii schema electrica,dar nu le producem noi hi hi.Poate ca dintre dvs.a mai avut de a face cu asa ceva! Cu stima!
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Inposibil.....nu ai respectat mufele masaoara din nou dar considera K,,M si invers
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
imi cer scuze ,,colegul a interpretat mufele A, si B ma rog dupa autodata, tu de fapt ai K si M(dupa cum am spus) conotatia corecta, eu din gresala. graba am indicat pozitia gresit ......mufa respectiva pentru senzorul tau defect e notata K ......scuze masoara din nou vei gasi defectul
  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Intradevar daca inversez pinii am gasit punti intre acestia si PCB (citind in loc de K ,M la sirul de contacte trimis de catre dvs) Nu am gasit punti care sa se fi desprins sau sa nu faca contact. Dvs. avand experienta imi puteti spune cum ati gasit aceste defecte,bineinteles daca intrebarea nu deranjaza! As mai avea o intrebare! Care este cel mai accesibil loc pentru terminalele de la potentiometrii de acceleratie in afara de ECU. Astept raspunsul dvs. cu interes!Cu stima!
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pedala se demonteaza in 5 minute pe sub bord. Ai doua piulite si o mufa.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
de multe ori firele respective trebuiesc miscate(foarte usor si foarte atent)pentru ca uneori\\nu stiu daca chiar e cazul tau\\cind ECU e rece ,,,functioneaza ,problema apare cind s-a incalzit ,,sa dilatat ,corpul ecu, inclusiv acele firicele .dar trebuie miscate foarte atent altfel,risti sa rupi si alte fire care probabil sunt bune.daca intradevar totul e OK atunci nu ai decit sa schimbi pedala de acceleratie ,bine inteles acolo ,la peda ,poti masura tensiunile care te intereseaza ,,,,mi se pare ca mi l-ea mai cerut cineva si l leam explicat pe forum ,,daca nu gasesti ,imi spui si le postez din nou.apropo colegul care mia cerut detaliile tensiunilor a avut noroc si a rezolvzto problema in cazul lui a fost de la peda.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
ar fi indicat sa masori si pini care comanda motorasul clapetei de acceleratie (throttle,motor) ,problema poate fi acolo.M16 in paralel cu M32,,,si M15,in paralel cu M31.
  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Am verificat pinii M16,M32 ,M31.Puntile intre ei si PCB sunt ok. M15 din constuctie nu are punte la PCB.Poate este iar o confuzie.Ca sa fiu mai pe inteles am masurat legaturile intre pinii si PCB marcati cu M.








Am postat pozitionarea contactelor, si modul cum am facut masuratorile puntilor intre pini si PCB.Cunoscand faptul ca motorul functioneaza la o temperatura de 80-90 grade, am pus ECU pe un calorifer cu ulei,apoi am facut verificarea contactelor dintre pini si PCB. Nu au aparut intreruperi.In conditii de home made, mai mult cred ca nu se poate deocamdata.Nu am gasit tensiunile pentu potentiometrii acceleratie.Va rog daca sunteti amabil sa le mai postati.Va multumesc anticipat. Cu stima!
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
P0120 se refera la potentiometrul din interiorul corpului clapeta acceleratie,..........poate te ajuta:pe corpul modulului acceleratie indepartezi inbracamintea firelor ca sa poti masura.cu contactul pus intre terminalul,G(notat pe mufa,in interior)tensiunea tre sa fie 4,8....5,2 V,teminalul,C ,ese masa ,minus.pe terminalul A cu contactul pus ,0,6...0,9 V.(acesta e cursorul potentiometrului)referirea fiind la unul din cei doi potentiometri ,cel pe care s-a inregistrat eroarea ta.\\\\\\\P0220.intre terminalul B,si masa ,4.8...5,2V,terminal H masa ,minusul, terminal D (cursorul) 3,8 ...4,5V(acesta fiind al doilea potentiometru).................sau:la mufa ECU,senzor pedala=K20=5 v,K33 minus,K35=5v,K36(pedala libera)=0,5v,K36(pedala apasata la maxim)=2,3.v,K37(pedala libera)=0,5...1 v.K37 (pedala apasata)=4...4,5v.K50 masa,minus. La throttle :=M9=1v(cu pedala libera)4,4v (cupedala apasata)M12=4,1v(cu pedala libera)0,7 v(cu pedala apasata)M13=minus.M14=5v.M29=minus.M46=5v.o mentiune ar fi faptul ca pe cursoarele Trottle,e posibil sa fie nevoie sa fie motorul pornit ca sa actioneze potentiometri(clapeta de acceleratie in sine)
  • Gabi1688

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut am si eu opel vectra b 18 16v z18 xe si am probleme cu calculatoru . am fost pe tester cu ea si imi da eroare la clapet, pedal ,debitmetru ,senzor, arbore nu se tureaza deloc, am mers la reprezentanta opel iar cei de acolo au spus scurt si clar ca este calculatorul unde as putea sa il repar ? si un pret dak este posibil . va multumesc !
  • cristichd

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Super interesant acest subiect si super 'Fierbinte''


Bravo ady_balcesti !
  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca am deschis un topic interesant, despre o problema care cu siguranta nu este singulara, mai ales ca din cate am inteles cam asta e "boala" vectrelor, cel putin la acest model.
Cred ca in primul rand ar trebui sa ii multumim domnului Lucian, si tuturor celor care accepta sa ne ajute. Eu sper ca tatal meu sa reuseasca sa termine reparatia cu bine Razz din cate vad, topicul este foarte cautat, pana si google spune asta Wink)
Multumesc inca odata tuturor care incearca sa ma ajute in rezolvarea problemei!

Cu stima!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR