Parola noua?


Am o Vectra 1600cmc din 1998 care se tureaza la 1500 rpm la pornire cind motorul e cald. Revine dupa un timp la 900rpm.
La pornirea cu motorul rece are doar 1300rpm . Este normal ? Am pus-o pe tester dar nu a aratat vreo eroare.
Daca stie cineva care e in tema mi-ar fi de folos o parere.Multumesc anticipat.
de regula la pornire pe timp rece relantiul ar trebuisa stea putin mai ridicat fata de normal pe o perioada scurta de timp ( cateva secunde cred) , deci de la un normal de 850rpm pana la 1000 rpm . daca gresesc rog un coleg mai avizat sa ma corecteze , nu as vrea sa duc in eroare pe nimeni , acest lucru mi se intampla mie !
Cind e motorul rece ,la pornire nu urca mai sus de 1300 rpm.Cind motorul e cald, chiar si vara la 30 grade,la o noua pornire,creste turatia pina la 1500rpm.si revine la turatia de regim ,850;900 rpm dupa vreo 30;40 sec.Asta ma nedumereste ,de ce cu motorul cald se tureaza asa mult.
Merci oricum de comentariu.
este posibil sa fie : bujii murdare sau vechi , un furtun de admisie crapat , motoras relanti murdar si cate si mai cate.
eu le am luat pe rand pe astea si s a rezolvat
Le voi lua atunci metodic,deoarece pe la bujii ,furtune etc nu am unblat de cind am cumparat masina. Multumesc de raspuns.Eu am crezut ca e doar vreun senzor cu probleme,cel putin asa a spus mecanicul care se ocupa de masina
.La Dacie mai i-mi bagam mina dar la motoare capsulate nu ma bag sa nu ramina piese de bicicleta.
in legatura cu problema ta incearca sa inlocuesti senzoru de temperatura cel cu 2 fire care e pe la termostat la mine o tinea la 1000 chiar daca apa avea 80 grade si cind am puso pe tester surpriza arata ca apa are -16 grade chiar daca in bord arata 80
kolumbo a scris: in legatura cu problema ta incearca sa inlocuesti senzoru de temperatura cel cu 2 fire care e pe la termostat la mine o tinea la 1000 chiar daca apa avea 80 grade si cind am puso pe tester surpriza arata ca apa are -16 grade chiar daca in bord arata 80


La masina mea intra cam tirziu,zic eu,pe turatia de regim ,adica de 800-900 ture pe minut,dupa circa 40-60 secunde de functionare .
Ce mi se pare curios este ca atunci cind o pornesc dimineata porneste cu 1300 ture pe minut si dupa 30-40 sec. revine la 900 ture,iar cind o pornesc cu motorul cald sare la 1500 tur dupa care revine la turatia de regim..De multe ori cu motorul cald ,la pornire, sare la 1500 ture,apoi scade la 900 dupa care se tureaza singura la 1500 si dupa citeva secunde revine la 800-900ture.Am pus-o pe tester dar nu a dat nici op eroare,de aceea mecanicul a spus sa nu schimb senzorul de temperatura.
Altfel sint multumit de masinuta.I-mi fac treaba cu ea.
Mersi de mesaj.
Salut,
Eu am 1,8 x18xe dar am avut aproximativ aceeasi problema ca si tine : porneam masina statea turata pe la 1200-1300 in continuu, in mers la decelerare nu revenea turatia dupa ce luam piciorul de pe acceleratie. Nu aveam erori, in rest totul era destul de ok. Apa imi arata in bord cam cu 4-5 grade mai putin decat imi arata pe tester, si se incalzea cam repede, dar cred ca e normal in conditiile in care mergi cu ea mai turata. La mine a fost de la ce am banuit - si anume de la benzina. Mi-a facut asa odata cand am alimentat de la Petrom (simplu, nu OMV), odata de la OMV si o data de la Rompetrol. Nu stiu sa spun care e faza, de multe ori am alimentat de la acelasi Rompetrol si chiar nu facuse nimic, dar de data asta a facut. Apoi am mers cu ea asa pana la rosu, si am alimentat tot de la Rompetrol dar cu Alto aditivata (nu mult, vreo 15 litri). Intre timp, e adevarat, se mai linistise, nu mai facea urat.
@Colegilor de mai sus care spun ca turatia de lucru este 800-900 vreau sa le spun ca turatia prescrisa motorului meu este de 750, nici nu se aude la relanti. Mi se pare mare la turatia aia, si probabil ca si consumul este pe masura. Cautati-le sa vedeti ce senzor nu merge in parametri.
bx3m a scris: Salut,
Eu am 1,8 x18xe dar am avut aproximativ aceeasi problema ca si tine : porneam masina statea turata pe la 1200-1300 in continuu, in mers la decelerare nu revenea turatia dupa ce luam piciorul de pe acceleratie. Nu aveam erori, in rest totul era destul de ok. Apa imi arata in bord cam cu 4-5 grade mai putin decat imi arata pe tester, si se incalzea cam repede, dar cred ca e normal in conditiile in care mergi cu ea mai turata. La mine a fost de la ce am banuit - si anume de la benzina. Mi-a facut asa odata cand am alimentat de la Petrom (simplu, nu OMV), odata de la OMV si o data de la Rompetrol. Nu stiu sa spun care e faza, de multe ori am alimentat de la acelasi Rompetrol si chiar nu facuse nimic, dar de data asta a facut. Apoi am mers cu ea asa pana la rosu, si am alimentat tot de la Rompetrol dar cu Alto aditivata (nu mult, vreo 15 litri). Intre timp, e adevarat, se mai linistise, nu mai facea urat.
@Colegilor de mai sus care spun ca turatia de lucru este 800-900 vreau sa le spun ca turatia prescrisa motorului meu este de 750, nici nu se aude la relanti. Mi se pare mare la turatia aia, si probabil ca si consumul este pe masura. Cautati-le sa vedeti ce senzor nu merge in parametri.


Eu asa am luat masina si nu am intervenit la ea decit cu consumabilele(curea de distributie,filtre,ulei,freon)Cartea tehnica este in nemteste si nu am apucat sa o traduc.Turatia corecta nu stiu care trebuie sa fie la 1600cmcsi 16 valve.Mecanicul nu a spus nimic de turatie,ca ar fi mare.Benzina alimentez de la omv de 95.Consumuil este cam mare cred ca vreo 7-8%,nu am masurat precis mai ales ca vara bag clima iar iarna o tin pe loc pina se mai incalzeste inauntru inainte de a pleca.
Daca am timp sa o caut azi in Autodata, sa vedem care ar fi turatia prescrisa la motorul tau. Intre timp poti incerca totusi si cu alta benzina, vezi cum e, sau daca nu vrei, incearca sa bagi niste aditiv in rezervor.
@bx3m la tine se poate modifica turatia de relanti(opel scanner). si din cate tin minte minimul e 750 si maxim 1050.
Si eu am vazut ceva cu modificarea turatiei in OpCom, dar nu i-am dat mare atentie intrucat autodata zice "Idle speed - rpm - 670-1030 Not adjustable"
Uite, chiar o sa incerc sa vad.
Citat din Autodata :
motor 1,6 - Idle speed - rpm - 770-930 Not Adjustable
motor 1,6 16V - Idle speed - rpm - 820-980 Not Adjustable
Cam astea ar fi valorile, poate diseara incerc sa ii modific turatia, chiar sunt curios cum ar merge in 700. Daca reusesc va spun Wink
op com parca nu poate modifica turatia. doar opel scanner.
dar incearca totusi.sunt curios.
Sigur-sigur am buton de modificat turatia, am scanat odata motorul cu el pornit, si am dat pe el, dar imi dadea o eroare ca nu sunt indeplinite conditiile. M-am gandit ca e din cauza motorului pornit, dar dupa ce l-am oprit am uitat sa mai incerc odata. O sa incerc, poate nu diseara ca mi-e lene sa iau laptopul de munca la mine, dar zilele astea.
bx3m a scris: Si eu am vazut ceva cu modificarea turatiei in OpCom, dar nu i-am dat mare atentie intrucat autodata zice "Idle speed - rpm - 670-1030 Not adjustable"
Uite, chiar o sa incerc sa vad.
Citat din Autodata :
motor 1,6 - Idle speed - rpm - 770-930 Not Adjustable
motor 1,6 16V - Idle speed - rpm - 820-980 Not Adjustable
Cam astea ar fi valorile, poate diseara incerc sa ii modific turatia, chiar sunt curios cum ar merge in 700. Daca reusesc va spun Wink


E bine sa modifici?Sa nu se deregleze prin alte parti! Iar pe de alta parte fara un minim de turatie de unde putere? E ca si cind i-ai cere lui Bute sa cistige mincind doar grisine.
Pai nu vad ce ar putea sa se strice, e vorba doar de turatia la relanti, iar puterea oricum o ai in momentul in care masina e turata la 2500 de ture sa zicem, deci in mers, deci nu la relanti. Si oricum daca am modificat-o odata, pot sa o modific si la loc, nu ? Sper totusi sa nu busesc altceva Very Happy Daca stie cineva altceva decat am zis eu, e o discutie libera si poate sa ma corecteze.
nu strici nimic stai linistit. practic modifici pasii iac-ului. operatiunea se face pt a mai compensa anumiti sensori( parere personala). la mine e data la minim si nu am probleme.
Si ai idee care e procedura ? Care sunt conditiile care nu existau ? Inteleg totusi ca motorul ar trebui sa fie oprit nu ?
eu nu am facut decat cu opel scanner. intradevar trebuie sa fie motorul oprit.
Update : nu pot modifica turatia la motorul meu cu OpCom.
Acum face si a mea la fel : la cald sta turata la ralanti, uneori chiar si pana aproape de 2000 de ture. De la benzina nu are de ce sa fie, am pus benzina si am mers cu ea vreo 200 de km, nu cred ca are cum sa fie. Plus ca la rece nu face, merge normal, cand incep si merg, atunci incepe treptat sa se ridice turatia la ralanti. Daca opresc motorul, il las cateva minute, ba chiar si la cheie imediat, turatia este ok, sta in 800, care e si turatia prescrisa in ECU. Cauza mecanica nu e, am verificat la mana acceleratia si de fiecare data se duce absolut pana jos de tot, ceea ce ma duce cu gandul la in senzor care face figuri. Nu am nicio eroare in bord, deci nu e un senzor care nu functioneaza, ci unul care nu functioneaza normal. Cel pe care mi-a picat este cel de temperatura lichid racire - in ECU imi arata temperatura apei la 97 de grade, iar la mine in bord ceasul nu se ridica decat pana la maxim 91-92 de grade (temperatura la care porneste electroventilatorul); in general, ECU vede o temperatura a apei cu vreo 6-7 grade mai mare decat cea reala. In aceleasi conditii, in meniul instrumentelor de bord, la valori actuatori, imi arata temperatura normala. Pana acum pot sa spun ca singurele momente, pe testate, cand relantiul nu revenea imediat la valoarea nominala era atunci cand mergeam cu ea turata, cand o calcam, dar dupa ce mergeam nitel normal cu ea, isi revenea relantiul imediat.
Prin urmare am comandat senzorul de temperatura lichid racire, 32 de lei. Il schimb si vedem daca se schimba ceva. Daca nu, macar am inceput cu cea mai ieftina piesa care ar putea fi cauza acestei functionari defectoase. O sa revin cu detalii.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou