Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
bubule, gumele de iarna sunt, fara exceptie, mai zgomotoase decat echivalentul lor de vara.
Skip ads

  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Stiu, dar numai atat am putut sa spun momentan despre ele. Cand o sa vina zapada o sa vad cum se descurca. Mult mai bine ca cele de vara sa speram.
Acum la 15 grade cele de vara sunt foarte tari deja.
  • sirady

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
ce stiti de anvelopele tigar ? am inteles k ar fi fabricate de michelin.
la dedeman sunt 170 ron (185/65/R15)
  • FLV

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Anvelopele de vara pe un Astra G au dimensiunea 195/60/R15. Cele de iarna trebuie sa aiba aceeasi dimensiune sau se pot pune si 185/65/R15? Cea din urma, in certificat nu e trecuta. Care mi-o recomandati, si ca firma? Mersi Wink
Skip ads

  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,624
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
@flv indicat este ca anvelopele de iarna sa fie mai inguste,dar poti monta linistit 195/60-65/R15.
Ca firma eu iti recomand Michelin Alpin,acum mai culegi informatii din discutiile de mai sus.
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
FLV a scris:Salut,
Anvelopele de vara pe un Astra G au dimensiunea 195/60/R15. Cele de iarna trebuie sa aiba aceeasi dimensiune sau se pot pune si 185/65/R15? Cea din urma, in certificat nu e trecuta. Care mi-o recomandati, si ca firma? Mersi Wink


la mine (Astra Classic 1.4) sunt trecute si 185/65/R15, sunt practic identice. 190/65/R15 sunt mai mari ca diametru, ar trebui sa mearga doar ca ai putea avea probleme daca vrei sa pui si lanturi vreodata, plus ca va trage ceva mai greu masina.... dar ptr mers "batraneste" iarna ar trebui sa mearga... oricum daca tot intentionezi sa pui o dimensiune nescrisa in talon, atunci mai bine pune-o pe aia care nu-ti influenteaza deloc comportamentul masinii (185/65/R15). Depinde de ce bani dai pe gume, tind sa cred ca 185/65 sunt mai ieftine
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
De ce unii sunt de parere ca iarna sunt mai indicate anvelope mai inguste?
Saniile cu motor au senile pentru tractiune,tractoarele au rotile motrice (spate) mari si late si exemplele pot continua...
Nu mai mare aderenta la o suprafata de contact mai mare?
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
danpet a scris:De ce unii sunt de parere ca iarna sunt mai indicate anvelope mai inguste?
Saniile cu motor au senile pentru tractiune,tractoarele au rotile motrice (spate) mari si late si exemplele pot continua...
Nu mai mare aderenta la o suprafata de contact mai mare?


cele mai late ajung mai greu la asfalt cand e zapada pe drum. Gandeste-te la schiuri. Cu ce ai aluneca mai usor daca zapada nu ar fi batatorita? Schiuri inguste sau late?
Skip ads

  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:
danpet a scris:De ce unii sunt de parere ca iarna sunt mai indicate anvelope mai inguste?
Saniile cu motor au senile pentru tractiune,tractoarele au rotile motrice (spate) mari si late si exemplele pot continua...
Nu mai mare aderenta la o suprafata de contact mai mare?


cele mai late ajung mai greu la asfalt cand e zapada pe drum. Gandeste-te la schiuri. Cu ce ai aluneca mai usor daca zapada nu ar fi batatorita? Schiuri inguste sau late?

Eu cred ca nu e bine sa fie nici prea late nici prea inguste, daca sunt prea late se intampla ce s-a spus mai sus, iar daca sunt prea inguste, suprafata de contact e prea mica si unde e zapada batatorita, sau gheata acoperita cu zapada patinezi de nu te vezi, degeaba treci de stratul de zapada ca sunt ele inguste daca pe acesta nu mai ai aderenta.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Voi analizati avantajele/dezavantajele date de latimea anvelopelor mergand mult prea mult la extreme, ceva de genul rotilor motrice ale masinilor de formula 1 versus rotile masinilor de epoca - mai inguste decat ale unor motociclete actuale. Eu cred ca trebuie analizate rotile trecute in civ, si ma gandeam sa luam ca exemplu o astra h de 100 - 120 cp care are ca variante 195/65/15, 205/55/16 si 225/45/17. Care din cele 2 extreme sunt de preferat pentru anvelope de iarna? Cu rotile de 225/45/17 va inainta mult mai greu prin zapada, va avea un consum mai mare si sa nu mai vorbim de riscul deteriorarii in vreo goapa ascunsa sub zapada sau apa. La cele de 195/65/15 va exista lipsa generala de aderenta de care vorbea Bluecorsa-PDG? Eu cred ca nu intrucat majoritatea masinilor din segmentul c si jumate din segmentul d avand puteri de pana la 150 cp si fabricate dupa '98 au avut anvelopele astea.
Pana la urma totusi, important este sa ai ce scrie in civ fiindca daca acolo ai o singura dimensiune, toate recomandarile "specialistilor" nu mai fac 2 bani.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu am precizat ce dimensiune nu merge prin zapada, dar vreau sa spun ca am avut ocazia sa vad cum un ford focus cu roti, 205 65 16 ramanea impotmolit la cea mai mica ninsoare si cum o corsa cu 175 65 14 nu avea nici o treaba in zapada.... masinilke aveau acelasi tip de anvelope, ca si anotimp si marca... Iar ca greutate nu e foarte mare diferenta intre corsa diesel si focus benzina.... Asta ca exemplu


L.E.
Cel mai bine sa se foloseasca anvelopele date de constructor, dar iarna cea mica si vara cea mare, asta tinand cont ca de obicei producatorul da doua variante, ex corsa 175 65 14 si 185 55 15 iar focus-ul 195 65 15 si 205 55 16...
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si focusul ala avea anvelopele prea inguste sau prea late? Eu cred ca avea telescoapele prea distruse sau piesa organica incompatibila cu soferia.

Timp de 30 minute de la postare, poti edita textul.
Skip ads

  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu la corsa c am 155/80R13 si 175/65R14 si acum mi-am luat de iarna pe 13.(sunt si mai ieftine decat cele pe 14) Cele de vara sunt pe 14.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
De piesa organica nu ma prind, e cam panarama dar masina e noua, abia o scotea din parcare, si pe strada parca era o baba schioapa la patinoar....
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
O parere:
Cu cat suprafata de contact e mai mare, cu atat greutatea/cm2 e mai mica=>alunecare mai usoara.
Ganditi-va la diferenta de alunecare intre patine si schiuri pe zapada, nu neaparat pufoasa, ci tasata, dar nu inghetata. Intotdeauna schiurile, fiind mai late, aluneca mai usor. La fel, intre un schi de slalom si unul de coborare e diferenta, atat in ceea ce priveste latimea, cat si lungimea.
Pe gheata, asa cum sunt, uneori, DN-urile si ulitele dintre blocuri, Dumnezeu cu mila Laughing .
@Danpet, ai si n-ai dreptate: rotile motrice ale tractorului au acel profil imens in forma de V, si aia e de fapt zona de contact (deci destul de mica din p.d.v. al suprafetei), la fel si senilele snow-mobilelor, au acele lamele foarte mari (20-30 mm), dispuse la distanta suficient de mare incat sa nu permita adunarea zapezii intre ele. Din nou, suprafata de contact si de asigurare a aderentei e mica.

In privinta anvelopelor, am experimentat: acelasi model, cu acelasi profil, una 205/55/16 si alta 195/65/15, se comporta diferit. E si motivul pentru care am vandut rotile pe 16 (de iarna) si am luat pe 15. Tot Dunlop SP Winter Sport 3D.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am facut comanda si mi-au ajuns la magazin 4 anvelope michelin alpin A3 175 65 14, maine le ridic si le si montez ca mi se asigura de la magazin montajul gratuit, 250 ron bucata, sper sa fiu multumit tinand cont ca am aflat de curand ca asta iarna nu am ramas in zapada cu anvelope de iarna din "98 (sh). Asta m-a convins sa iau noi!
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Bluecorsa-PDG a scris:...sper sa fiu multumit tinand cont ca am aflat de curand ca asta iarna nu am ramas in zapada cu anvelope de iarna din "98 (sh). Asta m-a convins sa iau noi!

Eu unu' n-am inteles nimic.Ce ai vrut sa spui? Tradu in romana Smile
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Adica anul trecut a avut anvelope sh de iarna si a fost multumit si si-a luat acum noi.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am scris cam incalcit ce e drept, dar abia acum 2 saptamani am interpretatDOT-ul anvelopelor cu care m-am descurcat foarte bine iarna trecuta, si am constatat ca erau fabricate in 1998, dar ulciorul nu merge de multe ori la apa si nu vreau sa nimeresc cine stie ce "junghiuri" sa-mi rup gatul cu ele, de-aia am facut un efort si mi-am luat noi. Asta si pentru faptul ca nu voi schimba masina curand. Acum sper ca se intelege, scuze pentru exprimarea anterioara.
  • cristiandvd

  • Mesaje scrise: 383
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
De vazut :
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Chestionar

Ce marca recomanzi?
Barum 0%
Bridgestone 0%
Continental 7%
Debica 7%
Dunlop 15%
Goodyear 7%
Falken 0%
Fulda 0%
Hankook 15%
Kumho 0%
Matador 0%
Michelin 23%
Nexen 0%
Nokian 15%
Pirelli 0%
Sava 0%
Semperit 0%
Toyo 0%
Vredestein 0%
Yokohama 7%
13 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR