- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
sirady
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
- FLV
- **
- 169 mesaje
- din 07 Jul 2010
- Astra 2003 Z16XE
- Neamt
FLV
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2010
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,624 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,624
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 602 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
FLV a scris:Salut,
Anvelopele de vara pe un Astra G au dimensiunea 195/60/R15. Cele de iarna trebuie sa aiba aceeasi dimensiune sau se pot pune si 185/65/R15? Cea din urma, in certificat nu e trecuta. Care mi-o recomandati, si ca firma? Mersi
Anvelopele de vara pe un Astra G au dimensiunea 195/60/R15. Cele de iarna trebuie sa aiba aceeasi dimensiune sau se pot pune si 185/65/R15? Cea din urma, in certificat nu e trecuta. Care mi-o recomandati, si ca firma? Mersi
la mine (Astra Classic 1.4) sunt trecute si 185/65/R15, sunt practic identice. 190/65/R15 sunt mai mari ca diametru, ar trebui sa mearga doar ca ai putea avea probleme daca vrei sa pui si lanturi vreodata, plus ca va trage ceva mai greu masina.... dar ptr mers "batraneste" iarna ar trebui sa mearga... oricum daca tot intentionezi sa pui o dimensiune nescrisa in talon, atunci mai bine pune-o pe aia care nu-ti influenteaza deloc comportamentul masinii (185/65/R15). Depinde de ce bani dai pe gume, tind sa cred ca 185/65 sunt mai ieftine
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
danpet a scris:De ce unii sunt de parere ca iarna sunt mai indicate anvelope mai inguste?
Saniile cu motor au senile pentru tractiune,tractoarele au rotile motrice (spate) mari si late si exemplele pot continua...
Nu mai mare aderenta la o suprafata de contact mai mare?
Saniile cu motor au senile pentru tractiune,tractoarele au rotile motrice (spate) mari si late si exemplele pot continua...
Nu mai mare aderenta la o suprafata de contact mai mare?
cele mai late ajung mai greu la asfalt cand e zapada pe drum. Gandeste-te la schiuri. Cu ce ai aluneca mai usor daca zapada nu ar fi batatorita? Schiuri inguste sau late?
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:
cele mai late ajung mai greu la asfalt cand e zapada pe drum. Gandeste-te la schiuri. Cu ce ai aluneca mai usor daca zapada nu ar fi batatorita? Schiuri inguste sau late?
danpet a scris:De ce unii sunt de parere ca iarna sunt mai indicate anvelope mai inguste?
Saniile cu motor au senile pentru tractiune,tractoarele au rotile motrice (spate) mari si late si exemplele pot continua...
Nu mai mare aderenta la o suprafata de contact mai mare?
Saniile cu motor au senile pentru tractiune,tractoarele au rotile motrice (spate) mari si late si exemplele pot continua...
Nu mai mare aderenta la o suprafata de contact mai mare?
cele mai late ajung mai greu la asfalt cand e zapada pe drum. Gandeste-te la schiuri. Cu ce ai aluneca mai usor daca zapada nu ar fi batatorita? Schiuri inguste sau late?
Eu cred ca nu e bine sa fie nici prea late nici prea inguste, daca sunt prea late se intampla ce s-a spus mai sus, iar daca sunt prea inguste, suprafata de contact e prea mica si unde e zapada batatorita, sau gheata acoperita cu zapada patinezi de nu te vezi, degeaba treci de stratul de zapada ca sunt ele inguste daca pe acesta nu mai ai aderenta.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Voi analizati avantajele/dezavantajele date de latimea anvelopelor mergand mult prea mult la extreme, ceva de genul rotilor motrice ale masinilor de formula 1 versus rotile masinilor de epoca - mai inguste decat ale unor motociclete actuale. Eu cred ca trebuie analizate rotile trecute in civ, si ma gandeam sa luam ca exemplu o astra h de 100 - 120 cp care are ca variante 195/65/15, 205/55/16 si 225/45/17. Care din cele 2 extreme sunt de preferat pentru anvelope de iarna? Cu rotile de 225/45/17 va inainta mult mai greu prin zapada, va avea un consum mai mare si sa nu mai vorbim de riscul deteriorarii in vreo goapa ascunsa sub zapada sau apa. La cele de 195/65/15 va exista lipsa generala de aderenta de care vorbea Bluecorsa-PDG? Eu cred ca nu intrucat majoritatea masinilor din segmentul c si jumate din segmentul d avand puteri de pana la 150 cp si fabricate dupa '98 au avut anvelopele astea.
Pana la urma totusi, important este sa ai ce scrie in civ fiindca daca acolo ai o singura dimensiune, toate recomandarile "specialistilor" nu mai fac 2 bani.
Pana la urma totusi, important este sa ai ce scrie in civ fiindca daca acolo ai o singura dimensiune, toate recomandarile "specialistilor" nu mai fac 2 bani.
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Nu am precizat ce dimensiune nu merge prin zapada, dar vreau sa spun ca am avut ocazia sa vad cum un ford focus cu roti, 205 65 16 ramanea impotmolit la cea mai mica ninsoare si cum o corsa cu 175 65 14 nu avea nici o treaba in zapada.... masinilke aveau acelasi tip de anvelope, ca si anotimp si marca... Iar ca greutate nu e foarte mare diferenta intre corsa diesel si focus benzina.... Asta ca exemplu
L.E.
Cel mai bine sa se foloseasca anvelopele date de constructor, dar iarna cea mica si vara cea mare, asta tinand cont ca de obicei producatorul da doua variante, ex corsa 175 65 14 si 185 55 15 iar focus-ul 195 65 15 si 205 55 16...
L.E.
Cel mai bine sa se foloseasca anvelopele date de constructor, dar iarna cea mica si vara cea mare, asta tinand cont ca de obicei producatorul da doua variante, ex corsa 175 65 14 si 185 55 15 iar focus-ul 195 65 15 si 205 55 16...
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Dan56- Suspendat
- 775 mesaje
- din 12 Feb 2009
- Astra 2008 Z13DTH
- Sibiu
Dan56- Mesaje scrise: 775
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2009
- Mesaj Privat
O parere:
Cu cat suprafata de contact e mai mare, cu atat greutatea/cm2 e mai mica=>alunecare mai usoara.
Ganditi-va la diferenta de alunecare intre patine si schiuri pe zapada, nu neaparat pufoasa, ci tasata, dar nu inghetata. Intotdeauna schiurile, fiind mai late, aluneca mai usor. La fel, intre un schi de slalom si unul de coborare e diferenta, atat in ceea ce priveste latimea, cat si lungimea.
Pe gheata, asa cum sunt, uneori, DN-urile si ulitele dintre blocuri, Dumnezeu cu mila .
@Danpet, ai si n-ai dreptate: rotile motrice ale tractorului au acel profil imens in forma de V, si aia e de fapt zona de contact (deci destul de mica din p.d.v. al suprafetei), la fel si senilele snow-mobilelor, au acele lamele foarte mari (20-30 mm), dispuse la distanta suficient de mare incat sa nu permita adunarea zapezii intre ele. Din nou, suprafata de contact si de asigurare a aderentei e mica.
In privinta anvelopelor, am experimentat: acelasi model, cu acelasi profil, una 205/55/16 si alta 195/65/15, se comporta diferit. E si motivul pentru care am vandut rotile pe 16 (de iarna) si am luat pe 15. Tot Dunlop SP Winter Sport 3D.
Cu cat suprafata de contact e mai mare, cu atat greutatea/cm2 e mai mica=>alunecare mai usoara.
Ganditi-va la diferenta de alunecare intre patine si schiuri pe zapada, nu neaparat pufoasa, ci tasata, dar nu inghetata. Intotdeauna schiurile, fiind mai late, aluneca mai usor. La fel, intre un schi de slalom si unul de coborare e diferenta, atat in ceea ce priveste latimea, cat si lungimea.
Pe gheata, asa cum sunt, uneori, DN-urile si ulitele dintre blocuri, Dumnezeu cu mila .
@Danpet, ai si n-ai dreptate: rotile motrice ale tractorului au acel profil imens in forma de V, si aia e de fapt zona de contact (deci destul de mica din p.d.v. al suprafetei), la fel si senilele snow-mobilelor, au acele lamele foarte mari (20-30 mm), dispuse la distanta suficient de mare incat sa nu permita adunarea zapezii intre ele. Din nou, suprafata de contact si de asigurare a aderentei e mica.
In privinta anvelopelor, am experimentat: acelasi model, cu acelasi profil, una 205/55/16 si alta 195/65/15, se comporta diferit. E si motivul pentru care am vandut rotile pe 16 (de iarna) si am luat pe 15. Tot Dunlop SP Winter Sport 3D.
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am facut comanda si mi-au ajuns la magazin 4 anvelope michelin alpin A3 175 65 14, maine le ridic si le si montez ca mi se asigura de la magazin montajul gratuit, 250 ron bucata, sper sa fiu multumit tinand cont ca am aflat de curand ca asta iarna nu am ramas in zapada cu anvelope de iarna din "98 (sh). Asta m-a convins sa iau noi!
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am scris cam incalcit ce e drept, dar abia acum 2 saptamani am interpretatDOT-ul anvelopelor cu care m-am descurcat foarte bine iarna trecuta, si am constatat ca erau fabricate in 1998, dar ulciorul nu merge de multe ori la apa si nu vreau sa nimeresc cine stie ce "junghiuri" sa-mi rup gatul cu ele, de-aia am facut un efort si mi-am luat noi. Asta si pentru faptul ca nu voi schimba masina curand. Acum sper ca se intelege, scuze pentru exprimarea anterioara.
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat