sssebi
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2008
- Mesaj Privat
salutare.vreau si eu sa schimb bujiile la corsa c 1.0, asa ca m-am dus la magazinul de piese, unde vanzatoul a zis ca nu poate sa-mi faca comanda la bujii ( pe stoc nu tin decat de dacie) pana nu-i zic daca sunt cu filet scurt sau lung.
as dori sa ma lamureasca cineva in privinta asta pt a nu scoate bujiile de doua ori. am optat pt bujii BOSH.
as dori sa ma lamureasca cineva in privinta asta pt a nu scoate bujiile de doua ori. am optat pt bujii BOSH.
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
sssebi
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2008
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 498 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Am si eu o nelamurire de ce in toate magazinele de piese vanzatori imi zic ca la Z10XE trebuie sa folosesc NGK BKR5EK spre deosebire de dancuciureanu care recomanda:
"MODELE RECOMANDATE :
In aceasta ordine dupa parerea mea.
1. NGK BKR6EK (Z10XE) sau BKR5EK (Z12XE) 0.8mm"
Datimi un sfat care dintre ele mi se potrivesc masini mele(Corsa C Z10XE) ca am deja 54000 km si as cam vrea sa le schimb.
Astept stafurile voastre si multumesc pentru raspunsuri
"MODELE RECOMANDATE :
In aceasta ordine dupa parerea mea.
1. NGK BKR6EK (Z10XE) sau BKR5EK (Z12XE) 0.8mm"
Datimi un sfat care dintre ele mi se potrivesc masini mele(Corsa C Z10XE) ca am deja 54000 km si as cam vrea sa le schimb.
Astept stafurile voastre si multumesc pentru raspunsuri
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 498 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 498 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
dantmd
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2000 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
claudiuflorin a scris:Le-am schimbat la 81000. erau cele originale. erau bosch una era mai buna iar celelate trei erau nasolae. a iesit ff greu l a mine bobina de inductie. asta e n-a fost desfacuta niciodata. masina mergea bine, dar acum parca e altceva. am sa curat su throttle body-ul si am sa vad cum se comporta dupa.
Pentru cei care au dificultati in scoaterea ansamblului de bobine pentru a ajunge la bujii : dupa ce scoateti cele doua suruburi care fixeaza ansamblul de bobine puteti observa ca aveti posibilitatea sa infiletati in acele gauri suruburi de M10.Gaurile sunt mai mari ca diametru decat suruburile acelea lungi de fixare a ansamblului si probabil cei de la Opel s-au gandit la asta. Puteti folosi o platbanda cu doua gauri la distanta adecvata pentru a improviza un dispozitiv gen "maner de valiza" care va va ajuta sa scoateti ansamblul de bobine.
- vicogeo
- **
- 130 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Corsa 2001 Z12XE
- Bucuresti
vicogeo
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
am incercat eu cu infiletarea unor suruburi si nu a mers. era bine intepenit ansamblul de bujii. am reusit sa-l scot facand parghie cu o surubelnita in partea dreapta (sub mufa) incet fara a strica ansamblul.
partea proasta e ca m-am blocat la desfiletarea bujiilor. Nu merg deloc desfiletate. am incercat si cu wd-40 , am incercat si sa incalzesc un pic motorul, dar nu vor si pace.
daca ma poate ajuta cineva cu sfat-uri privind desfiletarea bujiilor... daca nu ma duc la opel sa le desfaca ei.
multumesc.
partea proasta e ca m-am blocat la desfiletarea bujiilor. Nu merg deloc desfiletate. am incercat si cu wd-40 , am incercat si sa incalzesc un pic motorul, dar nu vor si pace.
daca ma poate ajuta cineva cu sfat-uri privind desfiletarea bujiilor... daca nu ma duc la opel sa le desfaca ei.
multumesc.
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Reteta de scos bujii, chiar si cele montate de romani care string in disperare:
-se scoate masina la un drum lung, astfel mai scoatem calamina, se merge normal exclus raly
-se scot mizeriile de pe linga bujie cu jet de aer (care are)
-se pune chiar cu motorul cald degripant, exclus WD40 ca ala nu face nimic
-cind motorul e putin mai cald decit mina ta se incepe desfiletarea cu o cheie adevarata dar o desfiletam doar pina cind incepe sa mearga mai greu, idea e sa o miscam din loc
-dupa ce am reusit sa o miscam putin se da cu spray degripant si miscam de bujie prin intermediul cheii in axa X si Y, mai infiletam, mai desfiletam astfel incit degripantul sa poata ajunge la calamina formata in virf
-dupa ce am scos bujiile curatam foarte bine filetul de mizerie, degripantul contine si ulei care nu are ce cauta acolo, se foloseste spray curatat carburatoare si aer comprimat, care nu are aer cu cirpe si lasat la uscat
-la montarea bujiilor se string cu cheie dinamometrica teoretic pentru cei dotati, la mina pentru cei experimentati si de amatori cu o cheie normala de bujii dar folosind doar o mina.
Cauciucul de la "fisele" bobinei de inductie se scoate si se curata cu detergent de vase, se evita contactul sau cu ulei, unsori sau hidrocarburi.
-se scoate masina la un drum lung, astfel mai scoatem calamina, se merge normal exclus raly
-se scot mizeriile de pe linga bujie cu jet de aer (care are)
-se pune chiar cu motorul cald degripant, exclus WD40 ca ala nu face nimic
-cind motorul e putin mai cald decit mina ta se incepe desfiletarea cu o cheie adevarata dar o desfiletam doar pina cind incepe sa mearga mai greu, idea e sa o miscam din loc
-dupa ce am reusit sa o miscam putin se da cu spray degripant si miscam de bujie prin intermediul cheii in axa X si Y, mai infiletam, mai desfiletam astfel incit degripantul sa poata ajunge la calamina formata in virf
-dupa ce am scos bujiile curatam foarte bine filetul de mizerie, degripantul contine si ulei care nu are ce cauta acolo, se foloseste spray curatat carburatoare si aer comprimat, care nu are aer cu cirpe si lasat la uscat
-la montarea bujiilor se string cu cheie dinamometrica teoretic pentru cei dotati, la mina pentru cei experimentati si de amatori cu o cheie normala de bujii dar folosind doar o mina.
Cauciucul de la "fisele" bobinei de inductie se scoate si se curata cu detergent de vase, se evita contactul sau cu ulei, unsori sau hidrocarburi.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Permiteti-mi sa fac o mica completare. In afara de ceea ce a spus Dan Cuciureanu ( si multumim), va sfatuiesc sa nu folositi prastiile alea din supermarketuri si carora ei le spun chei de bujii, ca dati banii absolut degeaba. O astfel de "cheie" nu face fata situatiei deoarece este elastica din constructie si riscati mai mult sa spargeti izolatorul sau chiar sa se rupa cheia. Bujiile in service nu se strang cu asemenea tampenii. Cele stranse la cuplu poate ca le mai pacaliti dar daca ele au fost stranse de Nea Vasile? Ei, pe alea va zic eu ca nu aveti sansa decat daca aveti scula similara cu a lui. Adica, in trusa aia de 300 pe care nu v-ati ingramadit sa o luati, aveti toate posibilitatile. Si aici ma refer si la posibilitatea de a atasa cheie dinamometrica astfel ca treaba sa fie ca la mama ei.
LE Asta a vrut sa spuna Dan prin "cheie adevarata".
LE Asta a vrut sa spuna Dan prin "cheie adevarata".
BimbOOO85
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Botosani
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
Buna seara.nu demult am scimbat bujiile dar in acelasi timp imi era dusa si bobina de inductie dupa ce am schimbat-o motorul a revenit la adevarata lui valoare,dar,astazi am schimbat si bateria si mi-am zis ca nu ar fi rau sa ma uit si la bujii.stii ca sunt noi nu credeam ca pot avea prea multa "negreala" dar asa a fost.poate influenta cu ceva faptul ca dupa ce le-am pus nou noute am mai circulat cu bobina defecta in jur de 1000 km si de asta au ajuns asa sau e normal.multumesc.
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
am si eu o intrebare.
Masina este in 73 000. Conform cartii de service nu au fost schimbate bujiile. Cand se schimba bujiile (asa preventiv va intreb), la care revizie?
Si am tot vazut pe aici poze cu bujii care au avut unul sau mai multi electrozi. Imi spune si mie cineva care este faza cu mai multi electrozi? Adica stiu care e faza, dar cu proiectie la masinutzele noastre care ar fi faza? sunt mai indicate, merg mai bine cu cele cu 2 sau mai multi electrozi?
Am vazut prin magazine tot feluri de bujii care au electrozii din tot feluri de metale pretioase. Merita dati banii pe astfel de bujii?
Masina este in 73 000. Conform cartii de service nu au fost schimbate bujiile. Cand se schimba bujiile (asa preventiv va intreb), la care revizie?
Si am tot vazut pe aici poze cu bujii care au avut unul sau mai multi electrozi. Imi spune si mie cineva care este faza cu mai multi electrozi? Adica stiu care e faza, dar cu proiectie la masinutzele noastre care ar fi faza? sunt mai indicate, merg mai bine cu cele cu 2 sau mai multi electrozi?
Am vazut prin magazine tot feluri de bujii care au electrozii din tot feluri de metale pretioase. Merita dati banii pe astfel de bujii?
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- vicogeo
- **
- 130 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Corsa 2001 Z12XE
- Bucuresti
vicogeo
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
petrecila a scris:.......LE Asta a vrut sa spuna Dan prin "cheie adevarata".
Adevarat ai grait!
am reusit sa schimb bujiile dupa reteta d-lui Dan. Pot sa spun ca o "cheie buna" a rezolvat incapatzanarea de care au dat dovada bujiile atunci cand am incercat prima data (folosind una cumparata din benzinarie).
sunt multumit ca am reusit sa mai realizez o operatiune de intretinere la mititica mea, fara sa apelez la un service.
- octavian4
- **
- 140 mesaje
- din 03 Mar 2008
- Zafira 2007 Z18XER
- Bucuresti
octavian4
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2008
- Mesaj Privat
therealovy77 a scris:Apropo, am uitat sa precizez ca Bosch-urile din pozele mele au avut toate de noi deschiderile de 1mm (masurate cu lera). Le-am lasat asa si motorul merge bine (daca e vreo problema spuneti-mi si le rearanjez la cat trebuie).
salut...exista lera pentru bujiile cu 2 electrozi? eu n-am reusit sa le reglez...pt un opel omega b benzina... 0,9mm ar fi trebuit!
mi-a zis cineva sa incerc cu o sarma... dar dupa reglajul facut merg si mai prost!
- cronny
- ***
- 533 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
- octavian4
- **
- 140 mesaje
- din 03 Mar 2008
- Zafira 2007 Z18XER
- Bucuresti
octavian4
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2008
- Mesaj Privat
- as3dyum
- ****
- 1,044 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Corsa 2006 z13dt
- Alta tara
as3dyum
- Mesaje scrise: 1,044
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Scimba bujiile, info gasesti in primul post si pe parcurs. Cumpara Bosch ca sa nu te chinui cu reglare.
Are mare dreptate...asta am facut si eu...si aparte de lucrul acesta, am curatat si clapeta de acceleratie.In momentul de fata chiar pot spune ca motorul merge rotund si raspunde foarte bine la comenzi