Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Blog_Buster

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Voi incerca sa detaliez cat mai amanuntit problema mea pentru o mai buna obiectivitate in aprecierea situatiei mele de catre dumneavoastra,stimati colegi de forum. De asemenea le-as fi recunoscator tuturor celor care mi-ar putea da un sfat bazat pe cunostintele lor in domeniu sau pe experienta proprie.

Detin un Opel Astra Caravan motor 1.6 din 2001,motor Z16XE E4 101 CP.
Masina are aproape 150 000 km si am tot vrut sa schimb distributia de ceva vreme dar tot am amanat schimbarea din varii motive.
De vreo 2 saptamani masina nu mai mergea ca inainte:la pornire se auzea un zgomot metalic pe care eu in totala mea nepricepere si ignoranta l-am interpretat ca fiind pompa de apa.Acel zgomot(frictiune metalica) a inceput sa fie prezent in ultimele zile si in mers.In consecinta am lansat comanda pentru kit complet de distributie si mi-am zis ca mai trag de masina pana vin piesele,dar ieri in mers masina mea a inceput sa faca dintr-o data ca un tractor.Am mai mers cativa metri cu intentia de a scoate masina din traficul in care ma aflam dar motorul s-a oprit subit. In imensa-mi "pricepere" de mecanic de duminica mi-am zis ca s-o fi blocat pompa de apa.Am tractat azi masina la mecanicul la care programasem schimbarea distributiei; intre timp am ridicat piesele comandate pentru distributie de la magazin si am asteptat cuminte ca mecanicul sa se apuce de schimbat piesele.Mi-a scos omul antigelul,a schimbat uleiul si cand a dat jos curelele....SURPRIZA:sub masina a cazut piesa asta:



Omul mi-a spus ca e o bucata ce s-a rupt din arborele cotit si ca remedierea acestei probleme va fi foarte ... "distractiva".Mi-a spus ca trebuie cel putin un alt arbore cotit iar operatiunea de inlocuire presupune accesarea zonei prin scoaterea motorului sau a cutiei de pe masina.Mi-a scos masina afara si m-a sfatuit sa caut "piese" prin dezmembrari.
INTREBARI:
1.Este oare posibil sa schimb doar arborele cotit sau or mai fi si alte piese afectate de aceasta defectiune?
2.E mai rentabil sa caut un motor intreg?
3.Nu ar fi trebuit totusi ca mecanicul sa se apuce mai intai de desfacut motorul pentru a constata necesarul de piese si abia apoi sa ma trimita la "cumparaturi"?

Mentionez ca priceperea mea in acest domeniu este foarte limitata si repet faptul ca le-as fi recunoscator celor care ma pot ajuta.
Multumesc!
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
1.Este posibil sa nu se mai fi stricat nimic.Dar egale sanse sunt ca si altceva sa se fi stricat.Biele,pistoane,segmenti,supape.
2.Daca sunt multe piese stricate atunci iesi mai ieftin cu un alt motor
3.De recomandat asa ar fi.Doar ca vei plati demontarea motorului in plus daca nu mai poate fi reparat.
  • e_alin

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
in principiu ar fi trebuit sa desfaca motorul sa vada ce este stricat, astfel puteai face un calcul sa vezi cum iesi mai ieftin. sunt sanse mari sa se fi stricat si alt ceva.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
slabe sanse sa mai fie chiulasa intacta...
motor SH si recuperarea din vechiul motor a ce se poate..
Skip ads

  • Blog_Buster

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Da,o sa caut direct motor,astfel evit complicatiile.
Aveti cumva idee daca trebuie pus doar z16xe sau merge si z16xel sau z16se?
Multumesc tuturor pentru sfaturi!
Respect!
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Z16XEL nu exista, din cate stiu eu. Eventual XEP
XEL si SE au fost puse pe Astra G, deci nu cred ca ar fi o mare problema la omologare, insa daca schimbi tipul de motor trebuie sa il iei cu instalatie electrica si ECU, ca nu se potrivesc. ECU de exemplu e acelasi la XE si SE, din cate tin minte, insa difera softul.
Cel mai bine ar fi sa gasesti tot XE.
  • Blog_Buster

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Ok,multumesc,ma voi apuca de sapat dupa z16xe!
Numai bine!
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Tu desfa intai motorul sa vezi in ce stare sunt supapele chiulasei,daca sunt indoite de poti gandi la un motor sh,daca nu eu zic ca se merita sa schimbi doar vilbrochenul
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Desfa motor si vezi daca mai ai supape intregi. Chiar daca sunt indoite altele noi, refacut scaun, ghiduri noi, simeringuri noi si tot tacamul. Problema este vibrochenul care e greu de gasit la second, doar de la unul care a indoit destule supape si a considerat ca e mai bine alt motor. Motor second se gaseste dar e o problema, sigur au segmentii de ungere gripati de cat a stat si va papa ulei la greu, adica tot trebuie facut bucati.
  • Blog_Buster

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am achizitionat astazi un alt motor z16xe de pe o masina asemanatoare lovita adusa din Anglia cu 69.000 mile la bord. Pentru statistici preturi costul de achizitie a fost de 400E cu garantie si factura.
Nu am dorit sa disec motorul meu actual din anumite considerente:timp pierdut,manopera scumpa,posibile surprize dupa desfacere.
Sambata ajunge in Cta.Am deja pregatit kit distributie+pompa de apa+kit transmisie+ulei+filtre+antigel.
Daca sunteti draguti,as dori sa aflu ce alte operatiuni implica inlocuirea de motor,in afara de manopera demontare-montare.Se reseteaza sau se repune ECU in parametri?Voi avea nevoie si de un electrician sau cineva cu OPCOM pentru timing?
La mine va fi probabil mai "distractiv"datorita faptului ca masina are si GPL si sper sa il pot folosi si dupa reparatie.
Stiu ca ulterior trebuie mers la RAR pentru formalitati,dar doresc sa stiu cam care ar fi procedurile de indeplinit in mare pentru a putea sa pornesc masina cu noul motor.Presupun ca vor aparea la inceput ceva coduri de eroare datorita faptului ca se schimba motorul care coduri trebuiesc analizate sau sterse...Ii rog pe cei care au trecut prin asa ceva sau care cunosc procedura sa ma "indrume" cu un sfat sau o parere care ar putea ajuta.
Multumesc!
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
capota desurubata si data deoparte, toate accesoriile trebuie date deoparte, nu e necesara golirea instalatiei AC, ECU desprins de pe motor si dat deoparte .. nici nu e necesara decuplarea din mufe.... bineinteles ..decuplarea bateriei..
motorul se desprinde din cei trei suporti si de pe cutie.. cutia nu trebuie demontata..
Cu ocazia asta se pot curata galeria de admisie, canalele EGR, injectoarele...
a se verifica motorul SH.. simeringi de palier, distributie. Nu cred ca se gripeaza segmentii de ungere daca sta motorul cateva luni.. numai e bine ca inainte sau dupa montare sa se invarta la mana arborele de la fulie ptr. verificare
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Cum spune si colegul mai sus,ar fi ok sa schimbi si simeringurile la el in special pe cel de palier,pentru cat 20-30 de lei cat costa unu merita sa faci operatiunea acum,decat sa inceapa Doamne fereste sa curga mai incolo
La RAR din ce stiu platesti o taxa in jur de 150 de lei si o sa-ti face teste la noxe
Skip ads

  • Blog_Buster

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salutare din nou!
Va multumesc tuturor pentru sfaturi si recomandari!
Am reusit in sfarsit sa schimb motorul,noul motor functioneaza bine dar,intotdeauna exista un dar...:
-noul motor am inteles ca este din 2003 sau 2005 si ca nu are senzor la temperatura ulei si nivel ulei,in consecinta imi apare intr-una "Check oil level".Se poate anula acea eroare sau o fi nevoie de resoftare ECU?
-"noul" motor poate fi folosit in parametri nominali sau e nevoie de un rodaj prealabil?
Motorul si distributia le-am schimbat intr-un service din Constanta -BLC AUTO-PE CARE PERSONAL NU IL RECOMAND deoarece initial lucrarea a fost estimata la 2 zile-au durat 15 si costul final aproape ca s-a dublat fata de cel initial stabilit.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poate au uitat sa cupleze senzorul nivel ulei..
nu cred sa existe motor fara senzor de ulei..
  • Blog_Buster

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Astazi mecanicul a desfacut in sfarsit vechiul motor.
In mod surprinzator,exceptand vibrochenul care trebuie inlocuit,mi-a spus ca motorul se afla in stare perfecta.Abia astept sa trec azi pe la atelier sa vad si eu cum arata si poate ii fac si ceva poze.Mecanicul a mai spus ca supapele sunt putin afumate probabil datorita faptului ca daca arborele nu a mai invartit s-a inecat sau ceva de genul...dar ca le curata fara probleme.Intre timp am trecut si RAR-ul cu noul motor instalat,in afara de faptul ca imi arata "Check oil level"-ul ala enervant pe CB masina functioneza foarte bine, la fel ca inainte.
Va voi tine la curent si voi atasa si poze pentru a edifica deznodamantul acestei intamplari,astfel putand poate servi pe viitor ca o referinta pentru colegi de forum care se vor confrunta cu astfel de experiente.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi daca chiulasa e in regula o poti vinde.. cel putin 800 RON.. mai recuperezi din bani..
  • marcus24007

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Blog_Buster
aceasta prob o am si eu .. si masina mea e in service .. numai ca eu am schimbat distributia nu cred ca am mai mult de 15000 k si uite marea surpriza.
la mine chiuloasa e praf.
pistoanele la fel.
acum caut o chiulasa de asta g z 16xe si nu prea gasesc.
spor la treaba.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR