- n3v001
- **
- 286 mesaje
- din 11 Jun 2004
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
n3v001
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2004
- Mesaj Privat
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- **
- 276 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 276
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- octav_bz
- ****
- 1,048 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,048
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
octav_bz a scris:Am si eu o intrebare legata de aerul conditionat!Nu baga rece asa cum ar trebui.Abia dupa 30 de secunde raceste,insa nu asa cum ar trebui.Care sa fie cauza?Cineva spunea ca ar trebui sa completez cu freon.Dar asta nu inseamna ca am scurgeri pe undeva?
Astept un sfat de la voi!
Astept un sfat de la voi!
Exista service-uri foarte bine dotate pentru diagnosticarea AC. Problema ta este datorata, probabil lipsei de freon. Cei de la service pot pune in freon o substanta fluorescenta dupa care, cu o lampa cu ultraviolete, se identifica locurile pe unde sunt pierderi.
O piesa importanta este si filtrul de langa condensator care se infunda si face sa creasca presiunea in instalatie ceea ce duce la pierderi suplimentare si la posibila defectare a multor piese (furtune, conducte, compresor, etc.).
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
in mod normal, chiar daca instalatia nu are scapari, freonul se "pierde" .
Cam la 2-3 ani e bine sa fie completat.
Situatia se schimba cind instalatia nu e etansa...dar atunci poti sesiza mult mai usor ca "nu mai baga cum baga pe vremuri"
Deci daca totusi baga dar de-abia dupa 30 sec inseamna ca s-ar putea sa fie nevoie doar de completare.
Cel mai bine e sa faci o vizita la un atelier specializat... (asta iti da informatii si despre compresor, uleiul compresorului, rulmentul... btw, e mai zgomotos?)
Cam la 2-3 ani e bine sa fie completat.
Situatia se schimba cind instalatia nu e etansa...dar atunci poti sesiza mult mai usor ca "nu mai baga cum baga pe vremuri"
Deci daca totusi baga dar de-abia dupa 30 sec inseamna ca s-ar putea sa fie nevoie doar de completare.
Cel mai bine e sa faci o vizita la un atelier specializat... (asta iti da informatii si despre compresor, uleiul compresorului, rulmentul... btw, e mai zgomotos?)
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
- octav_bz
- ****
- 1,048 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,048
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Adrian P. a scris: Cei de la service pot pune in freon o substanta fluorescenta dupa care, cu o lampa cu ultraviolete, se identifica locurile pe unde sunt pierderi.
Pai acum exista detectoare de freon(care identifica orice scurgere), eu personal nu am auzit de metoda fluorescenta. Oricum metoda cu detectorul este mult mai fiabila intrucit nu trebuie sa demontezi nimica ca sa vezi o eventuala scurgere, acest detector nu face altceva decit sa 'miroasa' eventualele scurgeri. Metoda fluorescenta probabil este o metoda mai veche care cred eu nu prea este fiabila. Daca aveti ceva amanunte in acest sens postati aici.
marqwal
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
pedala
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2005
- Mesaj Privat
mmm... nustiu ce tip de compresor ai tu, dar este cel la care ma gandesc eu are "ambreajul" defect: 1) in momentul in care tu pornesti a/c compresorul sub fulie are un electromagnet si bobina acestuia este iesita din camp (descentrata) sau chiar posibil sa ai spire in scurt
2) distantza dintre fulie si piesa mobila este prea mare si electrmgt. nu are destula fortza sa o tina presata pe fulie
piesa mobila este atasata axului de la compresor si se lipeste de fulie cand ai a/c cuplat, o atrage campul magnetic creat de bobina
tu daca reusesti se te bagi sub masina si cineva sa pornesca si sa opresca a/c ai sa vezi cum aceasta piesa de care zic eu se ataseaza de fulie si se invarte, cand decuplezi a/c se opreste, adica nu se mai invarte.
daca ai a/c cuplat si ea nu se invarte la aceasi turatie cu fulia sa stii ca de acolo se aude suieratul, sa ai grija ca se incalzeste f. tare
2) distantza dintre fulie si piesa mobila este prea mare si electrmgt. nu are destula fortza sa o tina presata pe fulie
piesa mobila este atasata axului de la compresor si se lipeste de fulie cand ai a/c cuplat, o atrage campul magnetic creat de bobina
tu daca reusesti se te bagi sub masina si cineva sa pornesca si sa opresca a/c ai sa vezi cum aceasta piesa de care zic eu se ataseaza de fulie si se invarte, cand decuplezi a/c se opreste, adica nu se mai invarte.
daca ai a/c cuplat si ea nu se invarte la aceasi turatie cu fulia sa stii ca de acolo se aude suieratul, sa ai grija ca se incalzeste f. tare
- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Depinde si de ce intelegi prin suierat. Poate fi si cureaua de transmisie, care atunci cand nu este bine intinsa sau este foarte uzata patineaza si suiera urat de tot. Cand nu este cuplat aerul conditionat efortul depus este mai mic, ceea ce ar putea explica aparitia suieratului numai la cuplarea acestuia.
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
pedala a scris:mmm... nustiu ce tip de compresor ai tu, dar este cel la care ma gandesc eu are "ambreajul" defect: 1) in momentul in care tu pornesti a/c compresorul sub fulie are un electromagnet si bobina acestuia este iesita din camp (descentrata) sau chiar posibil sa ai spire in scurt
2) distantza dintre fulie si piesa mobila este prea mare si electrmgt. nu are destula fortza sa o tina presata pe fulie
piesa mobila este atasata axului de la compresor si se lipeste de fulie cand ai a/c cuplat, o atrage campul magnetic creat de bobina
tu daca reusesti se te bagi sub masina si cineva sa pornesca si sa opresca a/c ai sa vezi cum aceasta piesa de care zic eu se ataseaza de fulie si se invarte, cand decuplezi a/c se opreste, adica nu se mai invarte.
daca ai a/c cuplat si ea nu se invarte la aceasi turatie cu fulia sa stii ca de acolo se aude suieratul, sa ai grija ca se incalzeste f. tare
2) distantza dintre fulie si piesa mobila este prea mare si electrmgt. nu are destula fortza sa o tina presata pe fulie
piesa mobila este atasata axului de la compresor si se lipeste de fulie cand ai a/c cuplat, o atrage campul magnetic creat de bobina
tu daca reusesti se te bagi sub masina si cineva sa pornesca si sa opresca a/c ai sa vezi cum aceasta piesa de care zic eu se ataseaza de fulie si se invarte, cand decuplezi a/c se opreste, adica nu se mai invarte.
daca ai a/c cuplat si ea nu se invarte la aceasi turatie cu fulia sa stii ca de acolo se aude suieratul, sa ai grija ca se incalzeste f. tare
Posibil sa am aceleasi simptome (nu e neaparat suierat, cat mai degraba bataie); poti recomanda si o modalitate de a repara chestia; se poate ca la mine sa fie dus rulmentul de la compresor???
pedala
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2005
- Mesaj Privat
mai jhon_taff-ule ce as putea zice, nu pot decat sa banuiesc, dar cum nu aud bataia, suieratu sau scartzaitul de la compresor e greu de diagnosticat... iti baga aer rece, merge cum mergea si inainte, se incinde unde are fulia? daca ai mai da ceva detalii poate as reusii sa te ajut. da-mi modelul compresorului nume si numar.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Acel suierat sau fluierat in ritmul accelerarii motorului poate proveni si de la faptul ca una sau mai multe diode de la puntea redresoare a alternatorului este (sunt) in scurt. Te pacaleste faptul ca atunci cand cuplezi aerul, creste consumul electric deci se mareste excitatia alternatorului si in mod implicit se aude fluieratul mai puternic. Poate fi una din cauze.
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
ldivora a scris:Acel suierat sau fluierat in ritmul accelerarii motorului poate proveni si de la faptul ca una sau mai multe diode de la puntea redresoare a alternatorului este (sunt) in scurt. Te pacaleste faptul ca atunci cand cuplezi aerul, creste consumul electric deci se mareste excitatia alternatorului si in mod implicit se aude fluieratul mai puternic. Poate fi una din cauze.
Eu n-am nici un suierat, mai degraba un tzacanit/pacanit in primele minute de functionare a compresorului; totusi, partea cu diodele cred ca e valabila, tinand cont de fluctuarea intensitatii luminii in bord cand semnalizez, cat si scaderea turatiei motorului in relanti cand virez maxim stanga/dreapta sau cand aprind un consumator mai mare, gen ventilator pe ultima treapta, etc...
- marinelo_99
- *
- 10 mesaje
- din 03 Oct 2005
- Astra 2001 y20DTH
- Maramures
marinelo_99
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2001 y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
-mai citeste si tu ce se discuta pe aicea.
-nu mai pune intrebari dinastea SECI gen: mi s-a defectat masina ma poate ajuta careva cu o sugestie dar nu de service.
In cazul tau se vede ca esti pe linga asa ca nu te putem ajuta, du-o la service sa faci o verificare si o reumplere cu freon a instalatiei.
-nu mai pune intrebari dinastea SECI gen: mi s-a defectat masina ma poate ajuta careva cu o sugestie dar nu de service.
In cazul tau se vede ca esti pe linga asa ca nu te putem ajuta, du-o la service sa faci o verificare si o reumplere cu freon a instalatiei.
- marinelo_99
- *
- 10 mesaje
- din 03 Oct 2005
- Astra 2001 y20DTH
- Maramures
marinelo_99
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2001 y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2005
- Mesaj Privat