Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Foarte tare ... @mariano

Ce imi place insa ca te incapatanezi sa crezi ca problema este din dezamrsare... si nu din pompa obosita care nu mai face presiune calumea. Sa nu uitam ca masina cand a iesit de la poarta fabricii pornea la sfert de cheie si nu a intervenit nici un factor care sa schimbe treaba asta in afara de uzura masinii.
Treaba asta cu pornitul greu e ca o tuse seaca, ca un sfat prietenesc cand incepe sa faca asa sa zic ca mai ai jumate sau maxim un an pana la evenimentul nefericit, in tot acest timp fie te impaci cu gandul fie incerci sa vinzi masina.

Poate sunt prea cinic dar asta e adevarul
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Acum ce sa spun: masina mea face 2 ani de cand am luat-o. Fostul proprietar m-a avertizat ca nu stie ce are, dar de vreo luna inainte a inceput sa porneasca mai greu la prima cheie.
Iata deci 2 ani si 2 luni - aceasi simptoma.
Ciudat este insa ca in aceasta iarna stiim cu toti ce temperaturi au fost chiar si aici in Bucuresti - masina pornea chiar si dupa 3 sau 4 zile in care nu ma atingeam de ea.
Eu raman la ideea mea - simeringuri (chiar daca nu de la injectoare) paote cele din pompa.

In alte ordine de idei: Inainte de a lua Opel , am avut Alfa Romeo - 1.8 motorina TurboDiesel - turbina permanenta progresiva. Pot spune ca am tras de aceea masina pana la epuizare. M-a lasat in cele din urma pompa - capul hidraulic si stiu exact ce simptome avea, cum se comporta ce semne a inceput sa dea, etc.
Acum eu nu neg ca per total masina in urma exploatarii ajunge sa se uzeze, dar nu atat de mult pe unele componente - asa cum sugerezi tu. Masina mea chiar este intretinuta - cei care au vazut-o pot confirma acest lucru - nu pied ulei, motorul este bec, luceste chiar daca nu l-am spalat niciodata - iar probleme am mai degraba la articulatii decat la motor.
Si daca o vand asa cum spui tu cat crezi ca pot lua pe ea si ce alta masina imi pot lua in aceasta vreme de criza?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nici eu nu cred ca trebuie schimbata pompa.
Un amic are probleme similare. Am facut urmatoarele:
- inlocuit furtunase de retur;
- inlocuit simeringuri si oringuri injectoare;
- instalat supapa unisens;
- bypass filtru de motorina;
- curatat rezervor si sorb;
- etansat fiecare imbinare a traseului de tur, de la sorb pana la filtru.

Acum nu se mai dezamorseaza de fiecare data, ci doar cand ramane cu putina motorina in rezervor (sub 10-15L). De ce oare?
Dupa ce pompam un pic (am instalat si pompita) porneste la sfert.
Recunosc ca nu am avut timp sa citesc topicul in amanunt.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mariano, cu bujiile, adica atunci cand intra bujiile masina porneste ok?

Am mai spus-o si pe alte topicuri, la mine problema dezamorsarii, adica a pornirii greoaie am remediat-o prin inlocuirea carcasei filtrului de motorina cu un filtru mai simplist. Asta dupa ce am incercat carcasa second si noua de filtru de motorina.
Skip ads

  • stalker

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@mariano: nici cu a mea nu am avut probleme iarna pe -15. Pornea la sfert dupa zile de nefolosinta. Dupa ce s-a incalzit au inceput problemele. Ba vrea ba nu vrea. Asta mi se pare ciudat - nu se comporta la fel.
Ideea cu pompa de amorsare pare singura varianta de rezolvare. Amplasata undeva in zona filtrului de motorina.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Mariano, cu bujiile, adica atunci cand intra bujiile masina porneste ok?

Am mai spus-o si pe alte topicuri, la mine problema dezamorsarii, adica a pornirii greoaie am remediat-o prin inlocuirea carcasei filtrului de motorina cu un filtru mai simplist. Asta dupa ce am incercat carcasa second si noua de filtru de motorina.


Da! raspunsul este afirmativ. Atunci cand temperatura este mai scazuta - intra bujiile - si porneste imediat. Dar atentie! numai atunci cand intra bujiile si stau 5-8 sec, adica suficient de mult cat sa incalzeasca camera de ardere. Pentru ca, zilele trecute cand am pus contactul, doar ce s-a aprins si s-a si stins martorul de la bujii, daca a stat o secunda (a facut figuri la pornire)
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Nici eu nu cred ca trebuie schimbata pompa.
Un amic are probleme similare. Am facut urmatoarele:
- inlocuit furtunase de retur;
- inlocuit simeringuri si oringuri injectoare;
- instalat supapa unisens;
- bypass filtru de motorina;
- curatat rezervor si sorb;
- etansat fiecare imbinare a traseului de tur, de la sorb pana la filtru.

Acum nu se mai dezamorseaza de fiecare data, ci doar cand ramane cu putina motorina in rezervor (sub 10-15L). De ce oare?
Dupa ce pompam un pic (am instalat si pompita) porneste la sfert.
Recunosc ca nu am avut timp sa citesc topicul in amanunt.


Ar fi o chestie grozava- mai ales pentru tine in conditile in care o sa fi solicitat din ce in ce mai des pe aceasta problema.
Ar fi o chestie grozava, ma repet daca am putea studia carcasa unei pompe - in special zona care are pompa cu paleti (pompa la Y20 DTH) - se stie ca are paleti in interior prin care trage motorina. Acum intreb ...eu nu am vazut o astfel de pompa. Rotorul cu paleti, cel care trage motorina din rezervor se misca odata cu antrenarea distributiei? Sau este electric - adica mai pe romaneste - pompa are in interiorul sau un motoras electric care in momentul actionarii contactului - porneste aceasta mini pompa care trage motorina, iar dupa pornire releul intrerupe functionare acestuia.
Daca ansamblul este mecanic - ar trebui verificat si acest traseu din interiorul pompei - adica acolo cred ca exista si o supapa de sens (obligatoriu).
Scuze de dublu post - m-a luat valul si nu am observat ca ma incadrasem in timp.
  • ovialex

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salutare! am urmarit discutia cu porniri greoaie etc am citit vreo 10 pag din 34, si as vrea sa va impartasesc povestea mea , am o vectra b y20dth , problemele au inceput sa apara in iarna cand dupa o saptamana in care masina nu a fost pornita nu a mai pornit deloc , de fapt a pornit si s a oprit imediat , am chemat un baiat de la opel sa o porneasca cumva sa plec de acolo, mi a dat cu putin spray de pornire si a pornit imediat , mi a zis k problema este oringurile de la injectoare , in zilele urmatoare masina pornea dar turatia alterna ba 800 ba 1200 ba 700 si trebuia sa o accelerez putin iar dupa nu mai facea statea normal la 800-900 pana intr-o zi cand am zis hai sa nu o mai accelerez si sa o las sa vad ce se intampla si evident ca s a oprit dupa am dat la automat de mi a venit rau si in cele din urma a pornit , m am hotarat sa schimb acele oringuri de la injectoare am gasit un service unde manopera ma costa 200lei +4x50lei oringurile, le am schimbat toate bune si frumoase a doua zi cand sa plec pauza , nu mai pornea am dus masina in service a stat 3 sap si degeaba nu i au dat de cap am schimabat returul de la injectoare t-uri si degeaba , am dus pompa de injectie la verificat la bosch unde mi au zis -carcasa uzata supapa dusa cap hidraulic dus si niste garnituri , mi am pus pompa inapoi p masina si m am dus la un nene unde mi a montat o pompita de amorsare de renault , e si vreo 2 luni pana am strans eu bani de pompa de fiekre data cand ma urcam in masina mai intai trebuia sa apas pe acea pompa de mi venea rau si dupa sa ma duc repede sa dau la cheie pana o lua , am incercat si varianta sa las masina cu botul in jos si a functionat , masina pornea fara nicio problema ajunsesem sa caut loc de parcare in panta , in cele din urma am facut rost de bani , mi am luat o pompa de la dezmembrari pe care am dat 400e si fericit m am dus sa o montez , am montat-o, am schimbat iar returul de la injectoare iar masina a pornit f usor dupa montat ajutata de putin spray de pornire si m am dus aks , parca era alta masina mergea f frumos , am eliminat acea pompita pusa si am pus o bucata de furtun prinsa f bine sa nu prinda aer , si m am dus aks , dupa 4 ore , surpriza masina nu mai porneaa, i am sunat iar p baietii de la service dar fiind weekend nu lucrau deci urma sa ma duc luni, duminica am iesit din casa si m am dus sa vad poate poate porneste si surprinzator dupa 4,5 incercari intr un final greu a luat o si a scos un fum de nu mai vedeam nimik , bine'nteles k luni nu a mai pornit , am chemat platforma si am dus o la service , aklo mi au zis baietii k iau din aproape in aprope sa vada ce e , si dupa cateva zile mi au zis k au facut un test cu o sticalde motorina etc si ca a doua zi disparuse motorina din sticla deci s a dus direct in rezervor si mi au dat sa caut un surub cu perforat pe orizontale cu o bila si un arc in interiorul lui adica o supapa de presiune , am cautat am gasit m a costat 80 lei fiind bosch, dupa ce l au montat vestea iar nu m a bucurat , masina a pornit si s a oprit iar dupa ce i au montat iar acea pompita zic ei k nu mai e nevoie sa apesi f mult , apesi de 2,3 ori si te duci linistit sa o pornesti, akm dupa 3200lei bagati aiurea ce sa mai fac?scuzati daca sub s-a mai discutat dar este foarte lung si la un momenta dat nu mai inteleg nimik
am uitat sa precizaz ca masina trasa a pornit iar supapa de sens am montat dar fara rezultat


Ultima modificare facuta de ovialex la Vin 28 Mai, 2010 11:51 pm
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Clar, de la inceput ai avut dezamorsare pe conductele pana in filtrul de motorina.
  • ovialex

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Clar, de la inceput ai avut dezamorsare pe conductele pana in filtrul de motorina.


da asa este , problema este , ce as mai putea eu sa-i schimb, din cate am mai citit pe aici as putea sa mai verific Garnituri filtru de motorina
. O-ring-uri capac filtru motorina
. Simeringuri si O-ring-uri injectoare dar oare cei de la service de ce nu si pun aceasta problema?
  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
ovialex a scris:
DB77AAA a scris:Clar, de la inceput ai avut dezamorsare pe conductele pana in filtrul de motorina.


da asa este , problema este , ce as mai putea eu sa-i schimb, din cate am mai citit pe aici as putea sa mai verific Garnituri filtru de motorina
. O-ring-uri capac filtru motorina
. Simeringuri si O-ring-uri injectoare dar oare cei de la service de ce nu si pun aceasta problema?

Trebuie verificat tot traseul de alimentare cu motorina de la rezervor pana la filtru si retur(pe sub masina)!
Orice urma de umezeala(tradusa chiar si prin mazga, praf mult atras, scurgere. etc) trebuie tratata cu maxima atentie si eliminata, trebuie verificat chiar si corpul pompei de injectie.
Motorina e vascoasa si in conditii normale nu se scurge in rezervor DECAT DACA intra aer in loc pe undeva! am vazut ca unii au rezolvat problema prin inlocuirea carcasei filtrului de motorina(probabil nu etansa pe undeva, iar fiind in punctul de maxima inaltime nici nu se pot observa scurgeri, mazga de la motorina), eu am inlocuit T-urile cu unele metalice si de atunci masina porneste INTOTDEAUNA la prima cheie.
Cu cat simptomele la pornire sunt mai catastrofice cu atat exista o scurgere(neetanseitate) mai evidenta pe traseul de alimentare!
Din constatare personala, la scoaterea unui T din circuitul de retur motorina GALGAIE, se scurge IMEDIAT in rezervor. Daca la o asemenea manevra nu sesizati imediat ca circuitul de motorina este plin. sigur este o problema cu etanseitatea pe undeva.
  • ovialex

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
am luat masina ieri din service cu pompa noua(sh) montata si tot degeaba i au lasat pe tur acea pompita azi dimineata cand s o pornesc la fel pana nu am amorsat o nu a vrut , mi a zis un taximetrist de un service TORBMOTOR(BUCURESTI) si ma gandeam sa incerc si aici inainte de a o duce la bosch , stie cineva ceva de acest service?
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mai ziceam, la mine s-a remediat prin inlocuirea carcasei filtrului de motorina cu un filtru mult mai simplu. In zona carcasei este cel mai inalt punct. Pe acolo trage aer fals.
  • kostas008

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2010

  • Mesaj Privat
salutare.am un opel vectra b din 2000 motor X20DTL. am obsrvat ca daca o las ne prnita o zi cand incerc sa pornesc , porneste si se opreste, casi cand ar fi dezamorsata instalatia, dau la cheie de cateva ori siporneste. Azi curios fiind de problema care persista am verificat personal pompa de alimentare, am costatat ca cand pun contactul nu se aude si nici in timp c motorul merge nu functioneaza, am verificat si siguranta si este buna , dar am verificat-o si cu fire de curent de la baterie si tot nici un semn. intrebarea mea este cum de merge motorul fara pompa de alimentare...
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@kostas008 nu ai pompa electrica sau de alt fel care sa amorseze.
Tot ce ziceam mai sus este problema ta:
DB77AAA a scris:Mai ziceam, la mine s-a remediat prin inlocuirea carcasei filtrului de motorina cu un filtru mult mai simplu. In zona carcasei este cel mai inalt punct. Pe acolo trage aer fals.

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:@kostas008 nu ai pompa electrica sau de alt fel care sa amorseze.
Tot ce ziceam mai sus este problema ta:
DB77AAA a scris:Mai ziceam, la mine s-a remediat prin inlocuirea carcasei filtrului de motorina cu un filtru mult mai simplu. In zona carcasei este cel mai inalt punct. Pe acolo trage aer fals.


Ca ipoteza ta sa fie perfect valabila, ar trebui ca la eliminarea filtrului - (pentru proba binenteles) - si inlocuirea acestuia cu o bucata de furtun de 10 -15 cm - a rezulte o pornire cel putin mult mai usoara.
Se poate incerca si aceasta solutie.
Este foarte posibila - eu mi-am verificat filtru, carcasa acestuia , am schimbat oringurile de la furtunele de cuplare din filtru - iar de fiecare data la inlocuirea cartusului filtrant setul de garnituri aferent.
Incearca domnule si varianta aceasta - pune o bucata de furtun transparent sa vezi daca apar bule de aer si te lamuresti daca trage aer prin alta parte.
  • kostas008

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2010

  • Mesaj Privat
ms, o sa incerc sa vad rezultatul..
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@mariano, am inlocuit initial filtrul si carcasa originala cu furtun transparent si un filtru ieftin de benzina. S-a rezolvat problema pornirii si am montat ulterior un filtru mai mare, dar mai simplu, de motorina pentru masinile mai vechi. Are doar intrare si iesire + surub de aerisire si drenare.
  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:@mariano, am inlocuit initial filtrul si carcasa originala cu furtun transparent si un filtru ieftin de benzina. S-a rezolvat problema pornirii si am montat ulterior un filtru mai mare, dar mai simplu, de motorina pentru masinile mai vechi. Are doar intrare si iesire + surub de aerisire si drenare.

Deci aerul e de vina si mecanica fluidelor!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Aerul, mecanica fluidelor, deformarea plastica si uzura componemtelor.
Stii, de la o vreme nici oamenii nu mai tin presiunea in circuit - ba se scapa pe ei, ba pasul si........darmite fierul
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR